Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

To spørgsmål:

1. Jeg har stort set ingen symptomer andet end lidt niv i underligt i ny og næ. Er der andre der oplever det samme? Jeg er 7+4 i dag.

2. Min læge vil først se mig til første graviditetsundersøgelse i uge 9, er det ikke meget sent? Jeg synes i hvert fald ar ventetiden er ulidelig.

Glæder mig til at læse jeres svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

To spørgsmål:

1. Jeg har stort set ingen symptomer andet end lidt niv i underligt i ny og næ. Er der andre der oplever det samme? Jeg er 7+4 i dag.

2. Min læge vil først se mig til første graviditetsundersøgelse i uge 9, er det ikke meget sent? Jeg synes i hvert fald ar ventetiden er ulidelig.

Glæder mig til at læse jeres svar :-)

 

Jeg har heller ikke mærket voldsomt meget indtil for nylig, hvor kvalmen blev mere tydelig nogle dage. Brysterne er også ret ømme, men altså primært har det mist været lidt niv her. Og jeg så hjerteblink i går, da jeg var 7+3 ca. (min termin blev sat tilbage en dag, men jeg ved ikke, hvor præcist det er endnu). Det er vist ret normalt, at der ikke laves vandrejournal før omkring 8.uge. Jeg fik startet min 7+0. Men jeg kan godt forstå, at ventetiden er ulidelig. Du kan jo overveje at købe en tryghedsscanning og dermed finde ud af, om der er et lille hjerte, der slår. Det giver en dejlig ro, hvis det slår :wub

 

Edit: Og TRÆTHEDEN! Den har jeg været temmelig ramt af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i et par dage ikke haft de vilde symptomer, mine bryster er ikke så ømme mere, den voldsomme appetit er heldigvis stilnet af igen.. Men jeg er stadigvæk meget træt.. Har øjeblikke joke jeg ikke har fornemmelse af at være gravid, så tog en test igår og den var meget positiv.. Jeg er stoppet med at tage fiskeolie kapsler og der har taget den små kvalme jeg havde, havde råden fiske opstød hele dagen.. Puha.. Når alt det er sagt, så mærker jeg lidt niv i inderlivet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To spørgsmål:

1. Jeg har stort set ingen symptomer andet end lidt niv i underligt i ny og næ. Er der andre der oplever det samme? Jeg er 7+4 i dag.

2. Min læge vil først se mig til første graviditetsundersøgelse i uge 9, er det ikke meget sent? Jeg synes i hvert fald ar ventetiden er ulidelig.

Glæder mig til at læse jeres svar :-)

Har også mest niv engang imellem også er jeg meget træt. Jeg skal først til læge på tirsdag, hvor jeg er 9+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To spørgsmål:

1. Jeg har stort set ingen symptomer andet end lidt niv i underligt i ny og næ. Er der andre der oplever det samme? Jeg er 7+4 i dag.

2. Min læge vil først se mig til første graviditetsundersøgelse i uge 9, er det ikke meget sent? Jeg synes i hvert fald ar ventetiden er ulidelig.

Glæder mig til at læse jeres svar :-)

Jeg har også kun niv og en smule kvalme en gang i mellem. Faktisk kan de niv godt være ret slemme nogen gange, men de forsvinder hurtigt igen.

Jeg har været til lægen i uge 5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv.. Det er jeg ked af at læse vil lige nævne at der er 4 år imellem mon søster og jeg, og vi har det bedste forhold

 

Tak for din besked, og jeg er glad for at læse I har et godt forhold, med 4 år i mellem jer :)

 

Øv bøv, men 1/2 år fra eller til gør altså ikke det store for et søskendeforhold, når de ikke længere er helt små. I skal nok få jeres 2'er :kram2

 

Tak for din besked. Nej, jeg ved godt at et halvt år ikke gør så meget. "Probelemet" er at min ønske-aldersforskel er 2-2½ år :( Manden var ikke klar ved 2 års forskellen, så vi gik i gang ved 2½ års forskellen. Det tog så knap et år før det lykkedes og nu frygter jeg så at der går lang tid igen. Og jeg synes der er lidt lang tid fra 2½ til 4 år :(

Jeg ved godt at man på ingen måde kan sige noget om hvilken aldersforskel der er den bedste, da det jo primært kommer an på børnene og ikke deres alder, men jeg har bare altid drømt om at få børn tæt på hinanden, og det får jeg ikke nu :(

 

Hvor er det hårdt at læse TiaK!! Det er lige den frygt vi sikkert alle går og har! Vi har også prøvet at miste men kan slet ikke forstille mig hvor hård det må være mår man har set liv! Føler med dig!!

 

Tak skal du have. Ja, så hellere at det er ved første scanning at der ikke er liv. Jeg er bare glad for at det stadig er så tidligt jeg finder ud af det og ikke først til nf.

Ej hvor trist at læse Hvor bliver jeg trist når jeg læser sådan, håber så meget for jer at det lykkes igen snart - i tilfælde af at gynækologen har ret

 

Jeg er overbevist om han har ret - jeg har ikke selv noget håb tilbage. Jeg håber også det går hurtigt med at blive gravid igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din besked, og jeg er glad for at læse I har et godt forhold, med 4 år i mellem jer :)

 

 

Tak for din besked. Nej, jeg ved godt at et halvt år ikke gør så meget. "Probelemet" er at min ønske-aldersforskel er 2-2½ år :( Manden var ikke klar ved 2 års forskellen, så vi gik i gang ved 2½ års forskellen. Det tog så knap et år før det lykkedes og nu frygter jeg så at der går lang tid igen. Og jeg synes der er lidt lang tid fra 2½ til 4 år :(

Jeg ved godt at man på ingen måde kan sige noget om hvilken aldersforskel der er den bedste, da det jo primært kommer an på børnene og ikke deres alder, men jeg har bare altid drømt om at få børn tæt på hinanden, og det får jeg ikke nu :(

 

 

Tak skal du have. Ja, så hellere at det er ved første scanning at der ikke er liv. Jeg er bare glad for at det stadig er så tidligt jeg finder ud af det og ikke først til nf.

 

Jeg er overbevist om han har ret - jeg har ikke selv noget håb tilbage. Jeg håber også det går hurtigt med at blive gravid igen.

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på wc her til morgen var der blod på papiret. Ikke sådan voldsomt meget, men nok til at jeg bliver bekymret. Er det noget i har oplevet? Jeg har ikke voldsomme smerter eller noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik desværre ikke lov til at se hjerteblink igen :( :boo

Jeg skal have taget blodprøve i morgen og på mandag og så til ekstra scanning på tirsdag, men gynækologen var ret sikker på der ikke længere var liv :(

Jeg kan slet ikke overskue at der så nok nærmere bliver 4 år mellem mine børn - nu havde jeg lige accepteret at 3,5 år var ok :(

:( For pokker også :(

:kram Hvor er det uretfærdigt!

Hvis det viser sig, at det slut, har du så overvejet at få koblet zoneterapi og akupuntur på? Måske kunne det hjælpe til hurtigt bid igen :kram2

Vi fik det efter jeg havde en MA før jeg blev gravid med M., og jeg tror, at det har gjort en forskel for det. Vi har nu prøvet for alvor siden oktober, uden held, dog 2 bio, men i sidste måned og denne har jeg fået akupunktur. Sidste måned var der ikke bid, denne måned ved vi måske noget om lidt over 1 uge. Hvis akupunktur alene ikke hjælper denne gang, så er der sat tid af til både

Akupunktur og zoneterapi, det gik så godt sidste gang, så man kunne håbe på en gentagelse :wub

Ved godt det ikke hjælper dig, men håber det kan give lidt håb :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj2014: ka ik lige quote fra Tlf. Ville det være omkring nu du skulle have haft mens hvis ikke du var gravid? For det er ret normalt der kommer lidt blod på det tidspunkt. Det havde jeg selv. Men var til scanning samme dag og der var hjerteblink. Så alt er sikkert okay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej desværre ikke. Det skulle jeg have haft for 2 uger siden. Der har ikke været noget senere. Så det var heldigvis kun lige der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det frisk blod eller gammelt blod? Hvis det er frisk ville jeg overveje at ringe til lægen i morgen, men omvendt så er det forhåbentlig ikke noget at være bekymret over, når der ikke har været noget siden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det var friskt. Men det var ikke så meget. I torsdag da jeg var ved lægen blodte jeg lidt og der sagde hun at jeg ikke skulle bekymre mig, fordi det ikke kom fra livmoderen. Synes bare det var en lille smule mere i dag. Det er sikkert ingenting. Må lige slappe lidt af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( For pokker også :(

:kram Hvor er det uretfærdigt!

Hvis det viser sig, at det slut, har du så overvejet at få koblet zoneterapi og akupuntur på? Måske kunne det hjælpe til hurtigt bid igen :kram2

Vi fik det efter jeg havde en MA før jeg blev gravid med M., og jeg tror, at det har gjort en forskel for det. Vi har nu prøvet for alvor siden oktober, uden held, dog 2 bio, men i sidste måned og denne har jeg fået akupunktur. Sidste måned var der ikke bid, denne måned ved vi måske noget om lidt over 1 uge. Hvis akupunktur alene ikke hjælper denne gang, så er der sat tid af til både

Akupunktur og zoneterapi, det gik så godt sidste gang, så man kunne håbe på en gentagelse :wub

Ved godt det ikke hjælper dig, men håber det kan give lidt håb :kram :kram

Tak for din besked. Jeg tror vi i første omgang ikke vil gøre noget specielt. Hvis terminsdatoen ved den første scanning var rigtig, så havde jeg ÆL på cyklusdag 33, hvilket jeg aldrig havde gættet mig til! Troede den lå på dag 20-26 stykker så vi har slet ikke været dækket godt nok ind så sent i perioden.

Så til at starte med vil vi sexe noget oftere tilsidst også og satse på det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh jeg har "ondt" i dag... Har lagt syg i dag og i går med mega slem hoste og i dag har jeg hele dagen haft stride jag i min højre side, faktisk sådan helt ude i lysken faktisk. Er som sådan ikke bekymret da det sidder helt ude i lysken, men alligevel... Mon det bare er noget der er ved at udvide sig??? Det håber jeg, og så er det væk i morgen ;).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smerter hver dag. Nogen mere end andre. Jeg tror det bare er fordi det hele udvider sig. Det siger de godt kan gøre rigtig ondt. Man kan også allerede se at jeg er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smerter hver dag. Nogen mere end andre. Jeg tror det bare er fordi det hele udvider sig. Det siger de godt kan gøre rigtig ondt. Man kan også allerede se at jeg er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flyver rundt på en lyserød sky

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til 1. undersøgelse ved lægen i går. Det gik rigtig fint. Dejligt endelig at få lavet vandrejournal. Hun mente også at det er en god ide at jeg bliver indkaldt til en samtale med en fødselslæge senere i graviditeten, pga min sidste fødsels, hvor jeg fik temmelig meget i stykker. Så det er jeg lidt spændt på. Havde egentlig forberedt mig på kejsersnit, men er heller ikke afvisende for naturlig fødsel igen.. :-)

Har lige været til lagersalg i dag. Købte primært til Hannah-pigen, men kunne ikke helt dy mig, så der blev også købt lidt til Lillebrøster.. :-)kckm0.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi set hjerteblink i dag. Hvor var det fantastisk. Det var meget overvældende, men på en fantastisk måde. Jeg er så lykkelig. Intet kan slå mig ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med blinket, Maj 2014 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puuuuh, træthed og halsbrand/kvalme er slemt her til aften...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også min kvalme. Puha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh vi har nu været i gennem den vildeste rutche tur. vi har de sidste to uger kunne mærke på lægerne på fertilitetsklinikken i skive at der var noget der bekymrede dem. Vi blev henvist til Viborg sygehus hvor de kunne fortælle at de var bekymret for min graviditet lå ved åbningen til æggelederen hvor der ikke er mulighed for graviditeten vil kunne udvide sig og det ville gøre mine store blodkar ville kunne springe, hvis det var tilfældet skulle graviditeten afbrydes med det samme.vi endte med tre kompetente overlæger som heldigvis var enige om vi kunne fortsætte!!!!!

Så efter 1½år+ er det lykkes os at sige vi ER gravide og nu 8+2 Lækkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh vi har nu været i gennem den vildeste rutche tur. vi har de sidste to uger kunne mærke på lægerne på fertilitetsklinikken i skive at der var noget der bekymrede dem. Vi blev henvist til Viborg sygehus hvor de kunne fortælle at de var bekymret for min graviditet lå ved åbningen til æggelederen hvor der ikke er mulighed for graviditeten vil kunne udvide sig og det ville gøre mine store blodkar ville kunne springe, hvis det var tilfældet skulle graviditeten afbrydes med det samme.vi endte med tre kompetente overlæger som heldigvis var enige om vi kunne fortsætte!!!!!

Så efter 1½år+ er det lykkes os at sige vi ER gravide og nu 8+2 Lækkert!

 

Åh, sikke en gyser - godt det ser ud til at ende godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER