Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Vores pige sover i sengen. Vi kan simpelthen ikke lægge hende andre steder, så vågner hun og bliver tosset. Hun flytter sig også i sengen om natten, så når vi vågner ligger hun med sit hoved helt oppe i vores og det er ikke der hun bliver lagt. Vi har snakket om at prøve og lægge hende i vuggen om en måneds tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor sover jeres babyer henne ?

Vores baby sover i sin lift ved siden af vores seng. Det fungerer rigtig godt.

Af nysgerrighed, hvordan fandt du så ud af, at du ikke har nok mælk til din baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores baby sover i sin lift ved siden af vores seng. Det fungerer rigtig godt.

Af nysgerrighed, hvordan fandt du så ud af, at du ikke har nok mælk til din baby?

Hun var sulten hele tiden og så pumpede jeg ud efter amning og der var begge bryster tomme. Hun har også fået erstatning som tilskud fra dag 1. I starten ammede jeg, så fik hun udpumpet mælk på flaske og så erstatning hvis hun ville have mere. Nu er vi gået over til at jeg primært pumper alt ud jeg har, for i starten spiste hun alt for meget, så med flasken kan vi bedre styre hvor meget hun får. Da hun var 2 uger gammel kunne hun spise 150 ml på flaske efter amning og det er jo alt for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter sover i liften på sofaen sammen med min mand. Fordi vi (vi=min mand) som regel kæmper til kl 3 med at få hendevtil at sove, så går jeg ind i soveværelset og sover indtil min mand prøver at ligge hende. Hvis ikke det lykkes, så vækker han mig så jeg kan amme. Og så går han i seng om morgenen, hvor jeg står op :)

Og så larmer hun bare helt fucking åndssvagt meget når hun sover, så ingen af os ville få sovet ordentligt hvis vi begge skulle sove ved siden af hende pt. Møgunge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter sover i liften på sofaen sammen med min mand. Fordi vi (vi=min mand) som regel kæmper til kl 3 med at få hendevtil at sove, så går jeg ind i soveværelset og sover indtil min mand prøver at ligge hende. Hvis ikke det lykkes, så vækker han mig så jeg kan amme. Og så går han i seng om morgenen, hvor jeg står op :)

Og så larmer hun bare helt fucking åndssvagt meget når hun sover, så ingen af os ville få sovet ordentligt hvis vi begge skulle sove ved siden af hende pt. Møgunge ;)

Puha det lyder hårdt. Håber for jer at det snart vender.

Vi går i seng samtidig og står sammen op om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er såmænd ikke hårdt på nogen måde. Tværtimod!

I starten var vi begge oppe samtidig og sov samtidig, men det betød også at ingen af os havde særlig stort overskud til at tage N når hun skreg. På denne måde er der altid én af os der ikke har noget imod en skrigende unge, så det er skønt.

Så prøver vi bare på at hygge-putte når min mand står op om formiddagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er såmænd ikke hårdt på nogen måde. Tværtimod!

I starten var vi begge oppe samtidig og sov samtidig, men det betød også at ingen af os havde særlig stort overskud til at tage N når hun skreg. På denne måde er der altid én af os der ikke har noget imod en skrigende unge, så det er skønt.

Så prøver vi bare på at hygge-putte når min mand står op om formiddagen :)

Jeg kan slet ikke sove uden min mand og jeg kan slet slet ikke sove i et andet rum end amilia.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg sagtens. Jeg sover som en sten, når jeg ikke har hende i nærheden :)

Jeg synes det er mega rart at min mand tit har hende med ude, så jeg får alenetid, eller at jeg er væk uden hende. Det gør det også nemmere når hun skal passes, så jeg får lov til at være mig selv stadig, og ikke kun er mor hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi kører også lidt med skiftehold her. Dels sover jeg bedst uden larmebaby ved siden af og dels er det nødvendigt for at få sovet lidt i dårlige nætter, så jeg får som regel nogle timer, hvor manden er oppe eller sover på sofaen udstyret med udpumpet mælk i køleskabet og MME som supplement, og så tager jeg hende nogle timer senere :) i gode nætter får vi alle sovet nogle timer i soveværelset....men pt er hun meget vågen, tryghedssøgende og SULTEN :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg jo ham det meste af tiden da min mand arbejder som chauffør og derfor er væk halve dage...ind imellem 14 timer ad gangen hvis der er overarbejde eller en bil der skal på værksted osv..til gengæld på hans fridage er han god til at tage sig meget af ham så jeg får hvilet lidt mere sammenhængende...

Men en hverdag for os der har jeg ham 5 ud af 6 måltider...for det meste og der sover jeg max 4 timer i streg...oftest kun 2-3 timer ad gangen...men er jeg heldig hans lur og mad passer med mandens mødetid så kan jeg gå i seng kl. 9 og være heldig han først melder sig tidligt om morgenen mellem 4 og 5..men det er kun hvis manden har givet mad mellem 22 og 1 inden han er taget afsted ;-)

Såå her er det nødvendigt vi skiftes til at tage lillemanden...og jeg glæder mig til han kan sove 6 timer en nat ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia sover fra omkring kl. 1 til 11-12-tiden om formiddagen med 2 spisninger. 1 omkring kl. 5 og så igen omkring kl. 9. Hun har faktisk sovet fra 1-7 hvor hun sidst spiste kl. 00. Så hun er ret god til at sove.

Jeg har slet ikke været nogen steder uden hende endnu. Min mand har gået en tur alene med hende i barnevognen og det er det. Han kan sagtens tage havde alene fordi hun er flaskebarn, men jeg føler ikke for at gå fra hende og det har ikke været nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også selv meget overrasket over at jeg har så nemt ved at slippe hende, men jeg nyder det helt vildt, og det samme gør min mand. Han elsker at vise hende frem og tage sig af hende, uden at jeg er der.

Han er virkelig også far med stort f. Selv har jeg stadig ikke rigtig fundet ud af at jeg er blevet mor, og jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at bruge ordet om mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været væk fra S en enkelt gang, hvor jeg udstyrede manden med en flaske, og så tog jeg i butikker og byttede gaver + købte nogle småting. Var væk 3,5 timer, og det føltes som lang tid men var også meget intensivt, fordi jeg skulle nå så meget. Jeg følte mig meget fri og nåede ikke sådan rigtigt at savne hende, selvom jeg sendte nogle tanker hjem - men det var godt at se hende igen, da jeg kom hjem. Jeg håber på at kunne komme i gang med at træne lidt om en måneds tid, og der er det planen, at manden tager hende nogle timer selv, mens jeg er afsted :) Jeg tror, det er sundt for både ham, hende og mig, at jeg en gang i mellem tager ud uden hende :)

 

Jeg bruger egentlig ordet "mor" om mig selv en del - men det er nok alligevel ikke helt sunket ind, at jeg faktisk ER mor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har flere gange været ude at handle lidt ind uden mand og baby...det er gået helt fint :-)

Kalder os mig selv for mor af og til, men det er nu fordi jeg godt kan li titlen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gry, det passer perfekt. Så kan vi holde hinanden i ørerne, for mit fitness-medlemsskab starter også op igen 1. februar :)

 

Jeg er bare lidt nervøs, for jeg kan stadig ikke cykle, uden at det resulterer i blod dagen efter  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gry, det passer perfekt. Så kan vi holde hinanden i ørerne, for mit fitness-medlemsskab starter også op igen 1. februar :)

 

Jeg er bare lidt nervøs, for jeg kan stadig ikke cykle, uden at det resulterer i blod dagen efter  :unsure

 

Uha, jeg har slet ikke turdet cykle endnu, så måske er jeg bare naiv at tro, at fordi jeg kan gå 3 km, at jeg så også kan træne. Hmmm. Men lad os prøve at holde hinanden lidt i ørerne under alle omstændigheder - så må vi jo bare holde os til hvad kroppene kan klare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg har slet ikke turdet cykle endnu, så måske er jeg bare naiv at tro, at fordi jeg kan gå 3 km, at jeg så også kan træne. Hmmm. Men lad os prøve at holde hinanden lidt i ørerne under alle omstændigheder - så må vi jo bare holde os til hvad kroppene kan klare :)

Jeg har cyklet to gange - første gang efter to uger. Jeg ved slet ikke hvad jeg tænkte på. Den er helt gal med den her ammehjerne :D

Ej, det gik faktisk fint at cykle. Ingen smerter overhovedet. Men dagen efter var blødningen fra livmoderen så også dobbelt så slem.

Men du har jo også haft "lidt" flere bristninger end mig, så det er nok meget klogt at du ikke har kastet dig ud i det endnu.

 

Puh, 3 kilometer lyder altså ret langt. Jeg kan gå en times tid. Jeg ved ikke lige hvor langt jeg kan nå, men jeg også helt færdig i bækkenet bagefter. Det er nok lidt af bækkenløsningen der er tilbage stadigvæk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har cyklet to gange - første gang efter to uger. Jeg ved slet ikke hvad jeg tænkte på. Den er helt gal med den her ammehjerne :D

Ej, det gik faktisk fint at cykle. Ingen smerter overhovedet. Men dagen efter var blødningen fra livmoderen så også dobbelt så slem.

Men du har jo også haft "lidt" flere bristninger end mig, så det er nok meget klogt at du ikke har kastet dig ud i det endnu.

Puh, 3 kilometer lyder altså ret langt. Jeg kan gå en times tid. Jeg ved ikke lige hvor langt jeg kan nå, men jeg også helt færdig i bækkenet bagefter. Det er nok lidt af bækkenløsningen der er tilbage stadigvæk.

Jeg er jo først kommet i gang med at gå for nylig men mærker en klar forbedring. Var ved at dø de første gange, men nu har jeg lidt mere overskud. Jeg bruger endomondo, og det tog mig knapt 40 min at gå 2,8 km i forgårs, så mon ikke du kommer op på omkring 3 km selvom bækkenet driller lidt endnu? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke blødt i en måned, men i dag er papiret lidt lyserødt når jeg har været på wc. Ved ikke om det kan være lidt menstruation. Jeg pumper jo alt min mælk ud. Jeg kan sagtens gå, men jeg får en nerve i klemme i den ene side af bækkenet, specielt hvis jeg går i for bakket terræn.

Jeg omtaler også mig selv som mor, men jeg er også mor med stort m, min mand er helt klart far med stort f. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan gå fra hende, for min mand er helt fantastisk med hende og der er ikke noget jeg kan som han ikke kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der for at jeg har fået menstruation. Øv !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare fordi man ammer, er man ikke nødvendigvis heldig at slippe for den røde tante... fandt jeg ud af! Hmm!

Her er det 100% mig der har natten med Liff.

Mads sover hos Luna, da hun syadig har en enkelt opvågning eller to om natten, så det er hans job ;) Og det passer mig fint!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig bare så snydt. Havde jo lige håbet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter sover i liften på sofaen sammen med min mand. Fordi vi (vi=min mand) som regel kæmper til kl 3 med at få hendevtil at sove, så går jeg ind i soveværelset og sover indtil min mand prøver at ligge hende. Hvis ikke det lykkes, så vækker han mig så jeg kan amme. Og så går han i seng om morgenen, hvor jeg står op :)

Og så larmer hun bare helt fucking åndssvagt meget når hun sover, så ingen af os ville få sovet ordentligt hvis vi begge skulle sove ved siden af hende pt. Møgunge ;)

 

Minder lidt om situationen hos os. 

Jeg har nattevagten alene, og den er ikke for sjov, så min mand har sovet i stuen, siden baby blev født.

Lillemanden er vågen det meste af natten/hele natten, de fleste nætter, hvor han enten græder, spiser eller "larmer bare helt fucking åndssvagt meget når han sover, så ingen får sovet ordentligt "

Jeg tror, at han døjer med mavekneb. Min datter var fuldstændig magen til, så jeg oplever en led form for deja vu i disse uger.

Og så ser jeg ti år ældre ud efter snart seks uger uden søvn...  :wacko 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt så stikker jeg gerne af på småærinder, når baby er spist godt af. Jeg har været af sted masser af gange allerede og nyder freden  :)  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig bare så snydt. Havde jo lige håbet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER