Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Hos os går det også rigtig godt :-) Tobias bliver 8 mdr om et par dage jo...Han har været god til at sove om natten fra 3 til 7 mdr...den sidste måned her har været en kamp som er endt med mange nætter i vores seng. Håber det snart vender igen :-)

Ellers så triller han og er dermed begyndt at komme langt omkring...er spændt på hvornår han begynder at kravle :-)

Generelt er han nem når det kommer til mad osv...men kan os mærke han kræver mere aktivering nu her i den alder han har med al den udvikling der sker ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i overvejet at gå over til blw? Det kører vi jo herhjemme og det er bare så skønt. Det kan kun anbefales. Hvis hun ikke får noget ned, er det jo netop helt okay når man kører blw, på den måde får i nok slappet lidt mere af omkring maden og så gør liff måske også. Jeg tænker sådan et lille madøre som liff, synes måske også grød og mos er kedeligt. I starten leger de med maden, men efterhånden kommer der mere og mere ned. De skal først blive mætte af rigtig mad når de bliver et år. Amilia spiser dog næsten ikke mælk længere og køre ind til måltiderne. Det er så dejligt. Vi sidder jo bare og hygger med maden og så spiser hun selv.

Vi har også haft en rigtig hård periode med søvnen, men jeg synes det begynder at vende nu.

Amilia griner hver gang vi lægger hende på maven og vender sig om, men vi har opdaget, at hvis vi lægger hende på glat gulv, synes hun det er fantastisk. Så kan hun skubbe sig rundt.

Hvor er det sjovt med den sprutten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanken var faktisk at starte op på BLW men pt. Magter hun slet ikke stykker af mad.. hun har før fået lov til at sutte/smage på lidt frugt.. og jordbær som hun synes smager godt, får hun bidt stykker af og så brækker hun sig, fordi hun ikke kan få det ned eller spyttet ud :rolleyes

Hvad er i startet op med?

Vi har givet en smule grød/mos uden succes. Det var sjovt i starten, men det gik hurtigt over. Der er mangle blw babyer der kaster op i starten. Liff er i også kun lige blevet 6 mdr i følge termin ikke?

Jeg ville melde mig ind i facebook gruppen og så starte stille og roligt op. Hun kan klare den indtil et år på mælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det godt - Magnus bliver 8 mdr i morgen og er eb stor dreng. Det går alt for hurtigt - han ligger ikke meget mere - han sidder eller kravler rundt hvilket han allerede startede med for 5 uger siden og kan også sætte sig op selv. Nu er det nyeste at han er begyndt at rejse sig ved alt - det er lidt en udfordring efterhånden - han kan ikke være i et rum "alene" særlig længe af gangen (altså han er i stuen imens jeg lige er ude at smøre en mad eller noget).

Ellers er han en glad dreng der spiser det meste han får tilbud om, så det er nu meget rart. Han sover hele natten fra ca 20-08 dog bliver han vågen omkring 03-04 men kommer over i vores seng og sover igen. Han er i går kommet ind på eget værelse, så det er lige lidt nyt at tage stilling til igen.

Vi har lige været 10 dage i Tyrkiet og han tog det bare så flot - både flyveturen og varmen og alle de ting vi lidt havde frygtet hjemmefra med sådan en lille mand.

Han skal starte i dagpleje i slut september, så det er jo lige om lidt, synes tiden går alt for hurtigt - heldigvis er det hos samme dagplejer som vores datter, så det er rart med tryghed der.

Alt i alt en glad dreng der er lidt langt fremme, men trives og vi har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det også godt. Nova blev 8 mdr i går og starter i vuggestue 17. august.

Hun kravler (nok nærmere møver) rundt, spiser godt til og er generelt rigtig glad.

Hun er stadig en rigtig lort til st sove, som altid, og vi er desværre endt tilbage til startpunktet, og hun vil nu igen kun falde i søvn oppe hos mig. Hun sover på sit eget værelse og har gjort det siden hun var 5 mdr, og er en røv til at sove om natten også. For det meste har vi først kunne få hende til at sove ved 22-23tiden og så vågner hun 0-10 gange om natten Vi arbejder på at komme tidligere i seng, og vi krydser fingre for at vi når målet kl 19 inden vuggestuestart

Sundhedsplejersken kommer (vistnok) for sidste gang i morgen, så er spændt på at høre hvor stor Nova er blevet. Jeg har absolut ingen anelse om hvor lang Nova er eller hvor meget hun vejer.

Hun har desuden 5 tænder. Jeg ammer stadig ret meget, da det jo pt er eneste mulighed for søvn. Hun er blevet passet to gange nu, og begge har været stor succes

Derudover er Novas nye hobby, at æde ledninger og radiator-rør. Hendes forældre er ikke fans!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet en smule grød/mos uden succes. Det var sjovt i starten, men det gik hurtigt over. Der er mangle blw babyer der kaster op i starten. Liff er i også kun lige blevet 6 mdr i følge termin ikke?

Jeg ville melde mig ind i facebook gruppen og så starte stille og roligt op. Hun kan klare den indtil et år på mælk.

Jeg har meldt mig ind i gruppen på FB ;)

Sys bare hun er så lille.. og magter ikke at holde på mad i ret lang tid, før hun taber det.

Men hun er vildt go til at drikke af kop og bliver helt elektrisk når vi hælder væske op i vores glas.. :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

S fyldte 8 måneder d.16/7, og hun har fuld fart på - fik i går kælenavnet "tonserbabyen" ;)

- hun kravler mega hurtigt (startede da hun var 5 måneder)

- hun rejser sig op af alting (et løst bukseben er nok)

- hun går langs alt 

- hun hiver ned fra reoler/hylder/borde - you name it. ALT skal undersøges og gerne også spises ;)

- hun kan klatre op af trin og trapper (selvom hun ikke må, den bisse)

- hun kan også godt komme ned af trin, men det er lidt sværere og giver nogle gange knups

- hun giver en gang i mellem slip et par sekunder, når hun står op, og så står hun lige og svajer let inden hun griber fat igen

- hun har 6 tænder

- hun er begyndt at vinke lidt og sige noget, der lyder næsten som hej

- hun har temperament og finder sig ikke i, at vi går eller at hun ikke får lov til hvad hun vil

- hun har det skønneste smil og grin og rocker lidt, når der bliver sat musik på

- maden er hun meget interesseret i, men hun spiser meget lidt "rigtig" mad - flasken er bare det bedste

Jeg har nu kun to uger tilbage inden jeg skal starte på arbejde igen! Gisp :O Herefter er manden hjemme en måned med hende, og så har hun fået vuggestueplads fra 1/9 i en lille vuggestue med 20 børn. Uh, det bliver spændende. Hun er ikke ligefrem genert overfor børn og dyr, så hun kan godt virke lidt skræmmende på de forsigtige, når hun kravler målrettet frem mod legetøj eller hår, der skal hives i :rolleyes I går besøgte vi fx en pige, der er et år ældre og lidt forsigtig - på 10 sekunder havde S mere eller mindre indtaget hendes legehjørne og så holdt pigen lidt afstand det første stykke tid. 

Jeg synes godt nok det kan være stressende med sådan en krudtugle, der er alle vegne, og jeg har haft voldsomt hold i ryggen pga overbelastning af at bære rundt på hende og sidde i dårlige stillinger med hende i sofaen, men nu har jeg det bedre og forsøger at nyde den sidste tid inden arbejdet starter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meldt mig ind i gruppen på FB ;)

Sys bare hun er så lille.. og magter ikke at holde på mad i ret lang tid, før hun taber det.

Men hun er vildt go til at drikke af kop og bliver helt elektrisk når vi hælder væske op i vores glas.. :p

Bare husk maden kun er for sjov nu, mens hun er så lille, hun skal bare hygge med det, så ryger der langsomt mere og mere ned. Vi er i hvert fald kæmpe fans herhjemme. Du har jo også den allerbedste næring til hende i babserne, bare tænk på hvor stor hun allerede er blevet af din mælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia vejer i øvrigt nok omkring 11,5 kg og er nok omkring 78 lang vil jeg tro og hun er 9,5 mdr og har kørt blw siden 6 mdr, vi har aldrig presset på med maden, så de små har en naturlig egenskab til selv at styre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

S fyldte 8 måneder d.16/7, og hun har fuld fart på - fik i går kælenavnet "tonserbabyen" ;)

- hun kravler mega hurtigt (startede da hun var 5 måneder)

- hun rejser sig op af alting (et løst bukseben er nok)

- hun går langs alt

- hun hiver ned fra reoler/hylder/borde - you name it. ALT skal undersøges og gerne også spises ;)

- hun kan klatre op af trin og trapper (selvom hun ikke må, den bisse)

- hun kan også godt komme ned af trin, men det er lidt sværere og giver nogle gange knups

- hun giver en gang i mellem slip et par sekunder, når hun står op, og så står hun lige og svajer let inden hun griber fat igen

- hun har 6 tænder

- hun er begyndt at vinke lidt og sige noget, der lyder næsten som hej

- hun har temperament og finder sig ikke i, at vi går eller at hun ikke får lov til hvad hun vil

- hun har det skønneste smil og grin og rocker lidt, når der bliver sat musik på

- maden er hun meget interesseret i, men hun spiser meget lidt "rigtig" mad - flasken er bare det bedste

Jeg har nu kun to uger tilbage inden jeg skal starte på arbejde igen! Gisp :O Herefter er manden hjemme en måned med hende, og så har hun fået vuggestueplads fra 1/9 i en lille vuggestue med 20 børn. Uh, det bliver spændende. Hun er ikke ligefrem genert overfor børn og dyr, så hun kan godt virke lidt skræmmende på de forsigtige, når hun kravler målrettet frem mod legetøj eller hår, der skal hives i :rolleyes I går besøgte vi fx en pige, der er et år ældre og lidt forsigtig - på 10 sekunder havde S mere eller mindre indtaget hendes legehjørne og så holdt pigen lidt afstand det første stykke tid.

Jeg synes godt nok det kan være stressende med sådan en krudtugle, der er alle vegne, og jeg har haft voldsomt hold i ryggen pga overbelastning af at bære rundt på hende og sidde i dårlige stillinger med hende i sofaen, men nu har jeg det bedre og forsøger at nyde den sidste tid inden arbejdet starter :)

Det er for vildt hun kan alle de ting motorisk. Så er vores lille mus altså langt bagud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj2014, hun er da 8 1/2 og ikke 9 1/2, ikke?

Hun er godt nok også stadig en stor pige så. Nova vejer 8,5 og er 70 lang.

Der har også været fart på de sidste to uger herhjemme.

Nova båder kravler og rejser sig op af ting og går, hvis man holder hende i hænderne.

Hvem vidste at babyer rent faktisk siger "gugu gaga"? Jeg troede ikke det rent faktisk skete, men det gør det altså

Så går vi også snart ind i vuggestue-opstarts perioden. Hvem andre en Snublefod og jeg har et barn der skal starte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj2014, hun er da 8 1/2 og ikke 9 1/2, ikke?

Hun er godt nok også stadig en stor pige så. Nova vejer 8,5 og er 70 lang.

Der har også været fart på de sidste to uger herhjemme.

Nova båder kravler og rejser sig op af ting og går, hvis man holder hende i hænderne.

Hvem vidste at babyer rent faktisk siger "gugu gaga"? Jeg troede ikke det rent faktisk skete, men det gør det altså

Så går vi også snart ind i vuggestue-opstarts perioden. Hvem andre en Snublefod og jeg har et barn der skal starte?

Selvfølgelig mente jeg 8,5 haha nu skal de jo ikke gøres større end de er. Ja hun er stadig en rigtig stor pige. Hun har selvfølgelig deller, men hun er ikke sådan tyk bare stor. Hun er jo også høj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Store børn i har! :o

Skal ha kontaktet SP i området og ha et møde og målt og vejet hende... har INGEN ide om hvor stor hun er. Hun bruger 68/74 i tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara, det gør Nova også stadig ;) Har du ikke 8mdr møde med SP?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger 80/86. 74 er alt for småt. Noget tøj her er også 92, men det er til den store side. 68/74 er jo gennemsnits str for den alder de har. Det bruger de fleste i min mødregruppe også. Amilia er bare en rigtig stor pige.

Sarah det er da super flot når hun kom så meget før tid. Jeg er sikker på hun er præcis som hun skal være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er for vildt hun kan alle de ting motorisk. Så er vores lille mus altså langt bagud.

 

Ja, hun er lidt vild. Jeg tror ikke, det varer længe før hun går, for hun øver virkelig at gå hver gang muligheden er der, og hun øver også at give slip, og balancen er efterhånden ret god - vi må vist have fat i en gåvogn :) Men til gengæld er S så lidt bagud med maden - jeg tror bare, de vælger forskellige fokus nogle gange ;) 

 

Maj2014, hun er da 8 1/2 og ikke 9 1/2, ikke?

Hun er godt nok også stadig en stor pige så. Nova vejer 8,5 og er 70 lang.

Der har også været fart på de sidste to uger herhjemme.

Nova båder kravler og rejser sig op af ting og går, hvis man holder hende i hænderne.

Hvem vidste at babyer rent faktisk siger "gugu gaga"? Jeg troede ikke det rent faktisk skete, men det gør det altså

Så går vi også snart ind i vuggestue-opstarts perioden. Hvem andre en Snublefod og jeg har et barn der skal starte?

 

S er lige blevet målt til 9,6 kg og 72 lang. Hendes vægtkurve er steget mere end højden, men jeg tror også, at hun er blevet mere muskuløs af alt den kravlen/gå-træning :rolleyes Vi bruger stadigvæk str 74 her, og det har vi faktisk gjort i 3,5 måneder nu.

 

Sejt at Nova også er kommet i gang med at rejse sig og træne at gå :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia går også hvis vi holder hende i hænderne og kravle træningen går hun hårdt ind for i øjeblikket. Hun rejser sig også op konstant, få nu skal tremmesengen vidst sænkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara, det gør Nova også stadig ;) Har du ikke 8mdr møde med SP?

Har opgivet min gamle SP, men vi er jo også flyttet, så skal ha fat i den nye SP i området :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har opgivet min gamle SP, men vi er jo også flyttet, så skal ha fat i den nye SP i området :)

Hun havde da heller ikke helt styr på det med præmature?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun havde da heller ikke helt styr på det med præmature?

Hun har ikke styr på en skid og er slet ikke opdateret! - hun køre i samme rille som sidste gang!

jeg har nu skrevet en mail til den SP der er her i området, men hun holder ferie i denne uge, så satser på et svar i næste uge. :)

Har i øvrigt nu en datter med første tand der er brudt igennem! :o (i dag!) og har haft hende på badevægten sammen med mig... og hun vejer ca 8,4kg! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Woooow! Hun vejer jo cirka det samme som Nova :D Så er der da ikke noget at sige til at jeg synes hun har fået så gode kinder og hageR! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ikke styr på en skid og er slet ikke opdateret! - hun køre i samme rille som sidste gang!

jeg har nu skrevet en mail til den SP der er her i området, men hun holder ferie i denne uge, så satser på et svar i næste uge. :)

Har i øvrigt nu en datter med første tand der er brudt igennem! :o (i dag!) og har haft hende på badevægten sammen med mig... og hun vejer ca 8,4kg! :o

Hvor er det bare flot. Hun er for vild den lille liff som snart ikke er så lille mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Woooow! Hun vejer jo cirka det samme som Nova :D Så er der da ikke noget at sige til at jeg synes hun har fået så gode kinder og hageR! :D

Nej det er +7kg på 9mdr :D

Ja hun er godt i stand min lille tromle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare flot. Hun er for vild den lille liff som snart ikke er så lille mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun spiser godt :D haha!

ja noget må jeg da gøre rigtigt med de babser :hophop

Hun vil bare gerne være stor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER