Renesmee

Smalltalk

11 indlæg i dette emne

Hej piger,

 

Jeg synes vi skal have et "alt og intet" indlæg :), hvor vi kan skrive om alle de små ting  vi oplever  og som ikke  behøver et helt nyt emne:).

 

Ifølge min kalender er jeg lige begyndt den 3. trimester, og det kan man godt se det. Maven vokser hurtigt nu, jeg kan mærke stor forskel fra en uge til en anden. Generne kommer også :),ondt i rynken, væske i kroppen, træthed...det er sværere og sværere at binde min snørebånd. Men er meget glæd, babyen vokser og bliver stærkere, det kan godt mærke når han sparker :). 

 

Det bliver også hårdere på arbejde, det er svært med 8-9 time til at løbe rundt eller sidder foran computeren....det sammen med tålmodigheden.

 

Hvordan har I det? Glæder I til barsel? Er I klar? Følelse til fødsel, jeg begynder at blive bange mere og mere...men glæder mig så meget til at møde den lille bandit... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger,

 

Hvornår begynder I på barsel? Jeg har 6 uger tilbage og overveje lidt om jeg kan arbejde lidt mindre i de sidste uger, evt. efter påske. Jeg er meget træt om eftermiddagen og har næsten ingen overskud til at være på arbejde inden kl. 16:00 - 17:00.

 

Hvordan går det med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg går også først fra om 6 uger da jeg er i løntilskud og ikke kan gå fra før 4 uger... Ikke alt det betyder noget da jeg elsker og arbejde og ikke har nogen gener af graviditet :) dog har min arbejdsgiver fra denne uge givet mig 5 1/2 time mindre i ugen til jeg går fra :) så det er dejligt nok.. :)

Jeg er dog også træt når jeg kommer hjem fra arbejde men træt på en dejlig måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg går også først fra om 6 uger da jeg er i løntilskud og ikke kan gå fra før 4 uger... Ikke alt det betyder noget da jeg elsker og arbejde og ikke har nogen gener af graviditet :) dog har min arbejdsgiver fra denne uge givet mig 5 1/2 time mindre i ugen til jeg går fra :) så det er dejligt nok.. :)

Jeg er dog også træt når jeg kommer hjem fra arbejde men træt på en dejlig måde :)

 

Dejligt at høre du har det godt med din arbejde og fik mindre timer. Jeg har et arbejde hvor normal kræver flere timer end 8 per dag og jeg synes det er rimelig hård, specielt når jeg kommer hjem er jeg helt smadret. Og nu er begyndt med urolige søvn om natten...:(

 

Jeg ved det ikke hvis jeg skal tage snakken med min chef og bede om mindre timer, eller prøver at overlive de næste 6 uger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre du har det godt med din arbejde og fik mindre timer. Jeg har et arbejde hvor normal kræver flere timer end 8 per dag og jeg synes det er rimelig hård, specielt når jeg kommer hjem er jeg helt smadret. Og nu er begyndt med urolige søvn om natten...:(

Jeg ved det ikke hvis jeg skal tage snakken med min chef og bede om mindre timer, eller prøver at overlive de næste 6 uger....

Du skal ihvertfald passe på dig selv, den lille og du er vigtigere end arbejde.

Jeg har almindelig 37 timers kontorjob og går også fra om 6 uger. Jeg var lige ved jordemoder i dag og da jeg fortalte jeg er træt, gjorde de (jordemoder+studerende) meget ud af at jeg skal sørge for at hvile når jeg kommer hjem. Så hvis dit job er krævende og du ikke sover særlig godt, så synes jeg du skal overveje om du ikke kan gå ned i tid i det mindste.

Det var ellers skønt at være afsted og få bekræftet at alt så ud som det skulle og at høre hjertelyden igen.

Vildt at der kun er 6 uger til barsel. Det er jo lige om lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ihvertfald passe på dig selv, den lille og du er vigtigere end arbejde.

Jeg har almindelig 37 timers kontorjob og går også fra om 6 uger. Jeg var lige ved jordemoder i dag og da jeg fortalte jeg er træt, gjorde de (jordemoder+studerende) meget ud af at jeg skal sørge for at hvile når jeg kommer hjem. Så hvis dit job er krævende og du ikke sover særlig godt, så synes jeg du skal overveje om du ikke kan gå ned i tid i det mindste.

Det var ellers skønt at være afsted og få bekræftet at alt så ud som det skulle og at høre hjertelyden igen.

Vildt at der kun er 6 uger til barsel. Det er jo lige om lidt :)

Ja, det eneste der få mig til at køre om morgen er tanken om at det er kun 5 uger tilbage fra hvilken er fri...:).. Påske ugen ..:)....jeg ved godt at det blive ikke nemt til at tale med chefen, det er meget travlt og han ville ikke forstår. Så må jeg håber jeg kan holde ud, det er ikke så længe tid...det er bare at jeg ville lave det hele hele tiden, hjem, på arbejde...alle steder... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger,

 

Har I været til læge undersøgelse for ugen 32? Jeg er lige kommet, det tog knap 5 minutter... :chin: ...lægen målet min blødtryk og mavet, tjekket urinen og det var det. Hun sagt at jeg ser sund ud og farvel....jeg nået ikke at sige noget og sent ud af døren....da jeg lige ankommet i bilen stod jeg og tænkt...er det normal?

 

Hvordan gik det for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er normalt når man ingen problemer har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er normalt når man ingen problemer har :)

Nå, ok...:)...jeg blev bare overasket hvor hurtigt det gik.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! Nu er juni-gruppen øverst på listen over terminsgrupper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! Nu er juni-gruppen øverst på listen over terminsgrupper

Er slet ikke sikker på at det er gået op for mig at det er lige om lidt. Altså jeg ved jo godt at det er indenfor den næste måned, men alligevel er det så fjernt for mig at jeg rent faktisk har været gravid i næsten ni måneder og at min lille dreng nu er ved at være klar til at komme ud.

Samtidig er jeg ret rolig omkring fødslen, simpelthen fordi jeg slet ikke kan forestille mig det!

Jeg tror sgu jeg får et chok når han pludselig vil ud ved ikke om det er fordi jeg er førstegangsfødende at det er så fjernt for mig. Måske det er fordi at vi står midt i huskøb (what a jungle) og min kæreste har to uger tilbage af sin uddannelse - så knægten kommer selvfølgelig først, når farmand er færdig med sine eksamener

Men det gik lige op for mig at selvom det har været verdens længste og sejeste op-ad-bakke graviditet, så er jeg pludselig slet ikke sikker på at jeg er klar

Ja, det er helt vildt at det kom til vores måned :). Jeg har født i mandags :).... Jeg havde lidt det sammen som dig, travlt men andre ting, var ikke helt klar at den er så tæt på og følt mig ikke klar....men når du har født dine tænker ændrer sig fuldstændig...:)....du blive klar...:)....det her er den bedste det kan ske..:)

Jeg født et uge før termin, var slet ikke klar det jeg havde det ret ok som gravid i de sidste uge, så ingen fornemmelse om fødsel. Fik indrettet børneværelse i lørdags, nået at hente barnevognen og købe autostol søndag....midt i veerne søndag nat pakket jeg min taske.....heldigvis havde jeg baby tasken klar :))...så, lige meget du blive klar, og mentalt, tror jeg det kommer efter.....jeg havde ham i armene og kunne slet ikke tror på ...kigger på ham nu og stadig kan næsten ikke tror på han er min ..:)

Held og lykke med fødsel, godt du tager den rolig, jeg håber de bliver hurtigt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER