Karlottapohlent

For hurtig puls!

15 indlæg i dette emne

Jeg var hos min jordmoder i dag, hun tjekker altid vægten, hjerterytmen og pulsen på den lille. Hans puls lå aaaalt for højt i dag (normal er på 110-160), hans lå på 170..

Fordi den så var så høj, skulle jeg have et ekg tjek. Hans puls begyndte så langsomt at falde ned, men så steg den helt vildt igen.. Lå der i en time og fik målt det hele.. Jeg fik også taget min temperatur og den var helt normal.. Da den lilles hjerterytme så viste 150, i gennemsnit sagde de at jeg bare kunne tage hjem. MEN jeg har slet ikke fået svar på hvorfor og hvordan det kan ske :(

Nogen der har oplevet lignende? Eller kender nogen der har oplevet det? Og er der nogle der evt. Kunne svare mig på, hvorfor hans puls var så høj?

Vi har hjerteproblemer i familien så er godt nok bekymret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ryger du? Det kan øge pulsen hos fosteret ret voldsomt.

Hvis du er bekymret, så synes jeg at du skal tage en snak med din jordemoder igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får du vand nok i løbet af dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius havde for høj puls da jeg var ca 35 uger henne. Vi røg også til EKG. Jeg nåede ind forbi hele 4 gange på en uge. Første gang viste det sig jeg havde feber. Blev tjekket, taget blodprøver mv og alt var fint. Fik en snak med en JM om de ville hive ham ud, hvis det fortsatte. Vi aftalte at jeg skulle pakke min taske og så blev han nok 14 dage over tid. Næste gang jeg skulle til JM var den gal igen. Blev sendt til EKG. Det vidste sig bare at jeg drak for lidt væske... De fyldte en kande kold isvand på mig... Så en for høj puls behøver ikke at betyde noget særligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg røg i starten af gradiviteten, det ved jordmoder også men hun sagde at det Ikke kunne være derfor :s

Jeg drikker godt 4-5 liter vand, juice og saftevand om dagen så det er heller ikke fordi jeg mangler væske :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke noget til det, i forbindelse med graviditet, hos fosteret

Men jeg lever i perioder med forhøjet puls. Det kan komme uden varsel hvor jeg får hjertebanken, føler mig svimmel og kan mærke blodet pumpe.

Har været til læge og fået kørt ekg som viste der intet var galt med mit hjerte og undersøgelserne stoppede der, for de mente ikke at det var skadeligt for mig, men hvis det blev ved i længere perioder skulle jeg komme igen. Nu er det (7-9-13) lang tid siden jeg har oplevet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg var ude for præcis det 2 gange. Grunden til JM skal reagere på det, er, at det kan betyde, at baby er lidt presset og bruger sine ressourcer dårligt. I mit tilfælde kørte de også en strimmel, tog en blodprøve (den ene gang skulle jeg af sted til en ekstra glukosebelastningstest), de tog mit blodtryk og min temperatur, men alt var ok. Og da babys puls efterhånden blev lidt pænere sendte de mig hjem med besked om, at de gerne lige ville dobbeltchecke dagen efter. Og der var det fint - fin puls der stemte overens med hans bevægelser osv. 

Jeg kan se, at der ikke er så skrækkelig længe til termin, Det du skal holde dig for øje her er, at hvis de var det MINDSTE usikre på din eller babys sikkerhed så ville de simpelthen ikke sende dig hjem. Hvis det skulle vise sig, at baby var så presset, at de ville blive nødt til at sætte dig i gang - jamen, så ville baby sagtens kunne tåle det. Men først og fremmest - hvis de ikke var 100% sikre på at alt er ok, så lå du i en hospitalsseng lige nu. Det kan bare være meget godt lige at blive mindet om :) Så selvom det ikke er så sjovt - jeg var selv SÅ bange og ked af - så har de check på jer begge, og det er det vigtigste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rart at jeg ikke er den eneste der har oplevet det i hvertfald! Jeg skal til tjek her kl 13, så må jeg se om den lille er faldet til ro igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rart at jeg ikke er den eneste der har oplevet det i hvertfald! Jeg skal til tjek her kl 13, så må jeg se om den lille er faldet til ro igen. :)

Hører gerne lige hvad de siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikke den eneste der har prøvet det :kram Man bliver bare lidt forskrækket når JM sender en til EKG ved et helt alm konsutation. Håber alt er som det skal være idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hans puls er desværre stadig for høj, så jeg bliver sendt til kontrol i næste uge igen. Denne gang er det dog en ctg. Jeg blev også scannet i dag, og der så alt helt fint ud. Det samme med urin prøven så det er lidt underligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lover dig - de har styr på det! Men selvfølgelig bliver man bekymret. Du er designet til at være bekymret - du er jo mor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lilles puls er blevet helt fin igen. Nu er der kun 4 dage tilbage til termin og puha hvor kan jeg bare ikke vente længere! Men tusind tak for jeres støtte, det har opmuntret mig meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning igår, er 32+3 uger henne og der snakkede vi lige præcis om puls igen for min egen puls altid har lagt ret højt svinger mellem 85-100 og der havde baby en puls på 145 MEN han sagde at så længe babys puls er inden for 180/190 så var det helt helt normalt da en babys puls er meget høj og ham der scannede mig er en af landets dygtigeste overlæger så du kan vidst godt ta det helt roligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også bornholm og lægerne her over er til at brække sig over for at sige det mildt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER