M21D22

Abort eller ej?? please hjælp!

12 indlæg i dette emne

Hej alle!

 

Jeg er en pige på 21 år o ghar en dejlig kæreste på 22 år. Vi fandt ud af at jeg er gravid for ca 5 dage siden. Vi har snakket meget frem og tilbage omkring om vi skulle beholde barnet eller ej. I starten havde min kæreste sat en mur op og blev ved med at bare sig han ville have en abort. Da jeg så begyndte at snakke omkring mine følelser kunne han heller ikke holde sine tilbage. Derefter blev jeg i tvivl om vores forhold kunne klare dette? Har vi haft vores ungdom nok eller vil vi mangle den senere hen? 

Vi har nu besluttet os for en abort og jeg kan bare slet ikke finde ro i den beslutning. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for jeg vil heller ikke miste min kæreste hvis det går hen og bliver for hårdt for forholdet :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan stadigvæk være unge, selv hvis I får jer et barn :) Det sætter masser af begrænsninger - min datter var flaskebarn, men det gjorde at jeg fx tog et par byture mens hun blev passet.. :)

 

Det er kun jer (DIG) der kan mærke hvad der er det rigtige.. Det er en KÆMPE beslutning, og jeg ville aldrig selv kunne tage den!

Du må prøve at mærke efter, og tale med din kæreste.. Gå til lægen, giv det evt. en uges tid.. Bed kæresten forestille sig en fremtid med et barn og lad ham summe over det et par dage. Rigtig mange mænd har brug for at vænne sig til tanken ;) Endda også ældre, og endda også selvom barnet er planlagt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mit første barn som 23 årig og det er bestemt ikke noget jeg har fortrudt. Min kæreste og jeg var enige om det var et godt tidspunkt.

Både baby og abort kan påvirke forholdet enten negativt el positivt. Synes du skal bruge lidt mere tid til at tænke over det og gøre det du føler mest for.

Jeg har efter mine 2 børn blev født fået 2 aborter og var ikke i tvivl om at det var det rigtige på det tidspunkt. Overvejer idag om vi skal have en efternøler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev mor som 21 årig. Har aldrig fortrudt det.

Men mit bedste råd er: er i klar til at sætte en andens behov foran jeres eget 24/7?

Der er mange op og nedture i et forhold. Dette er klart en af de helt store forhindringer, som afgører hvor stærkt man står. For det er pisse hårdt at blive forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var 18 år tog jeg valget og fik en abort. Jovist var det hårdt, men det var den rigtige beslutning. Snak om det. Inderst inde ved i begge hvad den rigtige beslutning er :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg takker mange gange for jeres svar! 

Vi har snakket alt igennem og det er svært at skille følelserne fra fornuften! 

Tidligere i dag var vi næsten sikre på abort, men nu hælder vi mest til at fuldføre denne graviditet. Jeg kan mærke glæde strømme i mig samtidig med jeg bliver usikker og bange for om jeg kan klare denne opgave! Det er også hårdt, da mine 2 ældste søstre råder mig til en abort :( Det er svært at gå imod strømmen og jeg bliver såret, da mit hjerte er med barnet og ikke aborten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes opgaven er stor lige meget hvilken alder man har. Men helt sikkert det værd.

Personligt ville jeg følge mit hjerte. Hvad siger dine forældre ? Tænker mere om de siger det samme som dine søstre. Mon ikke de støtter dig lige meget hvad du vælger ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo de har sagt at lige meget hvad jeg vælger så støtter de min beslutning og vil hjælpe alt hvad de kan :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følg din mavefornemmelse, det er kun dig / jer der kan beslutte om hvad det rigtige for jer er..  :kram Tanker her fra, håber I finder det rette valg for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, at det du skriver med at du kan mærke glæden strømme gennem dig, når du tænker på graviditeten og at dit hjerte vælger barnet fremfor aborten vægter rimelig højt.

For jo der vil altid være fordele og ulemper ved at få barn nu eller vente 10 år.

Det med at være bange og usikker på om du kan klare opgaven, det kan du også risikere at stå med senere hen, det er meget normalt uanset alder.

 

Det er dejligt, at dine forældre bakker dig op uanset hvad, det er nogle gode forældre du har der :7himmel

 

Hvordan ser det ud rent økonomisk ville det fuldstændig lægge jeres liv i økonomiske ruiner? Det koster jo penge at være forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev selv gravid som 21årig... Og ja har bestemt ikke fortrudt at jeg valgte at få min søn trods en masse modgang. Det med usikkerhed vil de fleste få.. man ved jo ikke hvordan det er og hvordan man selv er før man står i det... Som jeg læser det lyder det som om at i nok skal have snakket lidt mere og virkelig mærke efter hvad I begge vil..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er allerede blevet skrevet en masse godt, og herinde er der altid hjælp at finde.

Jeg ønsker jer alt det bedste, uanset hvilket valg i tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER