millivanilli

Bruger I parfume?

21 indlæg i dette emne

Jeg har holdt mig fra produkter med parfume og hellere ikke brugt parfume, siden jeg blev gravid. Jeg er et duftmenneske, der reagerer kraftigt på dårlige lugte, har enormt god lugtesans, og elsker mine dejlige parfumer (i små mængder, altså). Det har været svært for mig at undvære min dejlige parfume, og ikke overhovedet svært at undvære parfume i alle andre produkter. Nu er knægten 4,5 måneder gammel, og jeg tænker på, hvornår jeg kan begynde at bruge lidt parfume igen.

 

Hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er først begyndt på det inden for de sidste par måneder. Det kommer selvfølgelig an på hvordan man sprøjter det på og mængderne, men typisk sprøjter man jo der, hvor barnet har hovedhøjde når man bærer det. Det gør jeg i hvert fald.

Jeg havde ikke lyst til at tage parfume på, og så derefter bære rundt på mit barn, der så skulle have hovedet lige inde i duften. Men nu hvor hun er ældre og vi ikke går op og ned af hinanden hele dagen længere, tager jeg gerne en smule på om morgenen, inden jeg lukker jakken og vi går ud af døren. Så hun ikke har hovedet i det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er multiallergiker, så jeg holder mig i høj grad fra alt der kunne tricke noget hos Storm.. Men jeg savner også mine parfumer, og tager ind i mellem lidt i nakken! Hvis jeg ammede ville jeg ikke gøre det, men hvis ikke Storm var allergidisponeret, så ved jeg ikke om jeg ville være så hys... Så det svar fik du ikke en fis ud af! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hverdagen bruger jeg ikke parfume, men hvis jeg skal ud uden Noah eller til større komsammen med ham tager jeg parfume på.

Men skal jeg bare i mødregruppe eller op i byen er jeg parfumeri og har kun parfumeri deo på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger parfume :) jeg gjorde det ikke mens jeg ammede og under graviditeten, men efter hun begyndte på flaske :) Hvis jeg bare går herhjemme en hel dag gør jeg det ikke, men hvis jeg skal ud syntes jeg nu det er rart at dufte godt. Sprøjter en skvis på tøjet så syntes jeg det dufter fint ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ikke parfume eller parfumerede produkter i hverdagen. Næ, det er faktisk løgn, for der er en lille smule "naturlig" parfume i min ansigtscreme, men ellers ikke. Til festlige begivenheder bruger jeg lidt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør ikke mere. Når vigga blir lidt større og ikke har næsen lige ind i mig hele tiden starter jeg nok igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger faktisk slet ikke noget med parfume længere..... Efter jeg stoppede med parfumer under min graviditet, kan jeg ikke rigtig have det længere. Jeg bliver tosset af at have den samme duft i næsen hele dagen.

Jeg kan godt finde på at bruge lidt, hvis jeg skal på date med manden.... Eller hvis jeg nu skulle til bryllup eller lign. fest. Men ellers ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør ikke mere. Når vigga blir lidt større og ikke har næsen lige ind i mig hele tiden starter jeg nok igen :)

Ditto (bortset fra navnet;-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kun parfume, hvis jeg skal ud uden Vega (hvilket sker sjældent :) )

Min mand bruger dagligt, men er væk fra 6.45-18, men har bedt ham om ikke at bruge det i weekenden, hvor han er hjemme hos os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager liiiidt parfume på i skole, det er vist næsten det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger deo uden parfume og min ansigtscreme er paraben og parfumefri. Jeg tager dog lidt makeup på hvis jeg skal til et eller andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger faktisk slet ikke noget med parfume længere..... Efter jeg stoppede med parfumer under min graviditet, kan jeg ikke rigtig have det længere. Jeg bliver tosset af at have den samme duft i næsen hele dagen.

Jeg kan godt finde på at bruge lidt, hvis jeg skal på date med manden.... Eller hvis jeg nu skulle til bryllup eller lign. fest. Men ellers ikke :)

Ditto, er faktisk blevet meget sart over for parfume efter at have levet i et parfumefrit hjem i 3 år.. Købte for nyeligt noget brugt tøj og blev nødt til at vaske det med det samme fordi jeg kunne blive ved med at lugte parfumen fra det vaskemiddel de havde brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regnede med at gøre det så snart jeg ikke var gravid længere, men så lod jeg først være fordi jeg synes min lille nyfødte baby jo skulle kunne lugte mig og blive tryg ved det og er faktisk aldrig begyndt rigtigt på det igen. Jeg gør det nogle gange hvis vi har skulle ud i længere tid uden James.

 

Og jeg har ellers så mange gode stående, det er helt ærgeligt hvor lidt de bliver brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger ikke parfume mere.. Men ihh hvor jeg savner det engang i mellem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger parfume, og jeg elsker det!  :7himmel Sådan føler jeg mig som mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Jeg tror jeg vil blive ved med, at ikke bruge parfume indtil jeg ikke ammer mere. Måske tager jeg lidt på når vi engang skal ud uden sønnike, men ellers holder jeg mig nok helt fra det indtil videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Jeg tror jeg vil blive ved med, at ikke bruge parfume indtil jeg ikke ammer mere. Måske tager jeg lidt på når vi engang skal ud uden sønnike, men ellers holder jeg mig nok helt fra det indtil videre.

Synes også det bliver lidt en vane ikke at bruge det, så det er nok meget klogt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger parfume, og jeg elsker det! :7himmel Sådan føler jeg mig som mig :)

Sådan havde jeg det også før Pixie. Også mens de store var små.

I dag har jeg det meget svært med parfume, hvilket er ret irriterende, da jeg har mange gode dufte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så småt begyndt at bruge parfume igen! På trods af at jeg ammer ... Under graviditeten skiftede jeg alt sæde, creme osv ud med neutrale og allergivenlige produkter, og det er selvfølgelig bare fortsat!...

Engang imellem forkæler jeg mig selv med gode shampooer og hårkur med duft! Men kun til aften (vores søn sover igennem for det meste, så der går min. 8 timer før han skal ammes igen...) har bare brug for at føle mig som menneske og mit hår ligner en høstak efter graviditeten...

Parfume er kun i sparsomme mængder og kun på tøjet.. bliver sprøjtet på lige når han er puttet så der går noget tid inden han skal op til mig igen.. :)

Det er et valg jeg har taget, ligesom jeg også bruger rulle deo med lidt duft!.. bruger jeg ren neutral/allergivenlige produkter som deo (har prøvet et hav af dem).. så lugter jeg af sved efter en time, hvilket gør at jeg ikke føler mig tilpas...

Så derfor har jeg valgt at en deo med duft (rulle deo) og en lille smule parfume på tøjet når vi skal "i byen" er okay!...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede ved sidste graviditet og gør det kun meeeget sjældent nu, hvor jeg sprøjter noget ud i en sky, og så går igennem det :D

Men jeg arbejder også et sted, hvor patienter kan få en meget dårlig reaktion af at blive udsat for kraftige dufte, og i det hele taget er det jo bare ikke rart at dele kontor med nogen, der overdænger sig med parfume :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER