metten86

Symptomer?

108 indlæg i dette emne

Er I andre også mere plaget af hovedpine?

Ja, jeg synes jeg får hovedpine på dette tidspunkt stort set hver dag, for tiden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg synes jeg får hovedpine på dette tidspunkt stort set hver dag, for tiden :(

Ja det samme her. Har den sidste uges tid haft hovedpine stort set hver dag. :( Snakkede lige med min akupunktør idag, der sagde at hvis det blev ved kunne vi forsøge med noget akupunktur mod det. Andre der har haft succes med det eller hørt om nogle der har?

Jeg vågner op med hovedpine, det næsten værre end kvalmen synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det samme her. Har den sidste uges tid haft hovedpine stort set hver dag. :( Snakkede lige med min akupunktør idag, der sagde at hvis det blev ved kunne vi forsøge med noget akupunktur mod det. Andre der har haft succes med det eller hørt om nogle der har?

Jeg vågner op med hovedpine, det næsten værre end kvalmen synes jeg.

Nej, jeg har faktisk ingen erfaring med akupunktører. Du må meget gerne melde tilbage, om hvorvidt I vælger at gøre noget ved det.

 

Har du ellers nydt godt af at have akupunktør indtil videre? -Hvad bruger du det til og er det dyrt? :)

Jeg har læst mange steder, at akupunktur bliver brugt grundigt under graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået sat en permanål på hvert håndled som jeg får skiftet 1-2 gange om ugen. Det hjælper mod kvalmen :)

Jeg ser lige tiden an om det blir bedre med hovedpinen. Ellers må jeg prøve det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør i andre når i har hovedpine? Jeg har det 24/7 for tiden og orker det bar ikke længere. Intet hjælper. Har drukket rigtig meget vand, sovet, fået frisk luft men den vil bar ikke slippe. Kan i holde ud at tage på arbejde med hovedpine?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør i andre når i har hovedpine? Jeg har det 24/7 for tiden og orker det bar ikke længere. Intet hjælper. Har drukket rigtig meget vand, sovet, fået frisk luft men den vil bar ikke slippe. Kan i holde ud at tage på arbejde med hovedpine?

 

Massage, varmepude i nakken og søvn - det har jeg brugt næsten hver dag herhjemme. Håber du finder noget der virker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør i andre når i har hovedpine? Jeg har det 24/7 for tiden og orker det bar ikke længere. Intet hjælper. Har drukket rigtig meget vand, sovet, fået frisk luft men den vil bar ikke slippe. Kan i holde ud at tage på arbejde med hovedpine?

Jeg har heller ikke fundet noget der gør tricket. Vand hjælper heller ikke en dyt på mig.

Dog har jeg læst noget om at det vist er lidt af en folkeepidemi at få hovedpine, når vejret skifter og solen begynder at skinne. Man begynder at knibe øjnene sammen og kroppen er stadig ikke vant til varmen.

 Jeg håber i hvert fald snart at min krop vænner sig til varmen og lyset, for ellers kunne jeg sgu æde panodiler hver dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør i andre når i har hovedpine? Jeg har det 24/7 for tiden og orker det bar ikke længere. Intet hjælper. Har drukket rigtig meget vand, sovet, fået frisk luft men den vil bar ikke slippe. Kan i holde ud at tage på arbejde med hovedpine?

Har du fundet noget der hjælper på hovedpinen? Jeg har stadig hovedpine hver eneste dag, og jeg nægter at tage panodiler hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fundet noget der hjælper på hovedpinen? Jeg har stadig hovedpine hver eneste dag, og jeg nægter at tage panodiler hver dag.

Jeg endte med at gå til akupunktur for det 2 gange og det har hjulpet. Har stort set ik haft hovedpine siden (7-9-13). Så det er evt en mulighed. Nu jeg så bare blevet syg med en omgang maveinfluenza :( Er så uheldig for tiden med sygdom synes jeg. Har næsten lige ligget syg med halsbetændelse.

 

Men jeg siger go for akupunktur, det virkede dog først rigtigt efter 2 gang.

Til dem der bor i kbh og omegn så gik jeg hos Trianglen akupunktur i Hellerup, der er de rigtig søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en super god dag i zoo i går med familien, kunne godt mærke at det ikke var så godt for bækkenet med alt det gåen.. Skal da love for det har givet bagslag i dag, har så vanvittig ondt kan ikke gå.. Så tror slet ikke på at jeg bliver raskmeldt mere, øv.. Men min familie er ikke tjent med en mor der intet kan.. Så må få det bedste ud af det, så til september tager min søn og jeg på total afslapnings ferie i Tyrkiet med mine forældre og min søster, så der er noget at de frem til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få voldsomme smerter i bækkenet, hvis jeg har gået eller siddet hårdt meget. Er det noget i andre kender til ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få voldsomme smerter i bækkenet, hvis jeg har gået eller siddet hårdt meget. Er det noget i andre kender til ?[/quote

Det kender jeg alt til.. Jeg er selv sygemeldt med bækkenløsning. Mit startede med at gøre ondt ned i lysken..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få voldsomme smerter i bækkenet, hvis jeg har gået eller siddet hårdt meget. Er det noget i andre kender til ?[/quote

Det kender jeg alt til.. Jeg er selv sygemeldt med bækkenløsning. Mit startede med at gøre ondt ned i lysken..

Hvordan kan man mærke om det er begyndende bækkenløsning? Jeg sagde det til jordmoderen i dag, men selvfølgelig blev smerterne værre end nogensinde da jeg kom hjem. Hun spurgte om jeg gik for hurtigt og sagde at det kunne være fordi at jeg har mistet en del muskelmasse mens jeg har været rigtig dårlig med kvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ame="ninnad" post="586358" timestamp="1401726533"]

Hvordan kan man mærke om det er begyndende bækkenløsning? Jeg sagde det til jordmoderen i dag, men selvfølgelig blev smerterne værre end nogensinde da jeg kom hjem. Hun spurgte om jeg gik for hurtigt og sagde at det kunne være fordi at jeg har mistet en del muskelmasse mens jeg har været rigtig dårlig med kvalme.

Nu havde jeg det også da jeg var gravid med min søn, så var ikke i tvivl. Jeg tog til lægen og hun mærkede på mig og sagde at de steder jeg havde ondt var pga. Bækkenløsning. Sidste gang startede det med at jeg havde afsindigt ondt i halebenet og der efter i iskasnerven ved ballen.. Jeg har fået øvelser hos en fys, så jeg kan træne langsomt mine muskler op, så jeg ikke bliver slap..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu havde jeg det også da jeg var gravid med min søn, så var ikke i tvivl. Jeg tog til lægen og hun mærkede på mig og sagde at de steder jeg havde ondt var pga. Bækkenløsning. Sidste gang startede det med at jeg havde afsindigt ondt i halebenet og der efter i iskasnerven ved ballen.. Jeg har fået øvelser hos en fys, så jeg kan træne langsomt mine muskler op, så jeg ikke bliver slap..

Jeg har også haft mange smerter i mit haleben for et par uger siden og smerter ved iskiasnerven hvor det træk ned i benet. Puha. Kan da godt se at det virkelig ikke er gode tegn. Jeg synes bare at det er absurd tidligt. Jeg er kun 14+5. Kan man gøre noget for at forhindre at det bliver til bækkenløsning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft mange smerter i mit haleben for et par uger siden og smerter ved iskiasnerven hvor det træk ned i benet. Puha. Kan da godt se at det virkelig ikke er gode tegn. Jeg synes bare at det er absurd tidligt. Jeg er kun 14+5. Kan man gøre noget for at forhindre at det bliver til bækkenløsning?

Kunne desværre godt tyde på det er det.. Mit startede allerede da jeg var 9+ og blev sygemeldt ved 10+. Jeg tror ikke du kan forhindre bækkenløsning, du kan mindske det, ved at gå til fys og lærer din kropssymptomer, slap af når du mærker til det.. Det er sådan med bækkenløsning at det forsvinder ikke bare sådan, det går kun en vej og det er værre hvis man ikke passer på og lytter på kroppen.. Taler af erfaring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg snakket med min læge om min daglige hovedpine. Han kunne ikke rigtigt se nogen anden løsning end at jeg måtte have bihulebetændelse, selvom jeg hverken har feber, ondt i hulerne når jeg tager hovedet mellem benene, har stoppet næse eller andre symptomer. Jeg har kun den daglige hovedpine som sætter sig bag øjnene, i øjnene og i panden.

Så nu skal jeg røngtenfotograferes for dét - må man gerne det når man er gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadiadp: fandt du ud af om du havde bihulebetændelse?

Og er der andre der også får sindssygt ondt i maven hver aften når i har spist aftensmad? Selvom jeg ikke spiser en særlig stor portion så får jeg mega mavepine og må bare ned og ligge. Ka nærmest ik gå ud og spise længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadiadp: fandt du ud af om du havde bihulebetændelse?

Og er der andre der også får sindssygt ondt i maven hver aften når i har spist aftensmad? Selvom jeg ikke spiser en særlig stor portion så får jeg mega mavepine og må bare ned og ligge. Ka nærmest ik gå ud og spise længere.

Nej, for jeg må ikke blive scannet, så tror lidt min læge opgav. Dog fik jeg en tid til om halvanden uge så jeg kan få taget nogle blodprøver og om jeg evt mangler et eller andet siden jeg har hovedpine hver dag. I går måtte jeg gå i seng kl 20.30 med dungrende hovedpine! :(

 

 

Når jeg har spist bliver jeg bare oppustet, men jeg får ikke decideret ondt i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har lægen lige fortalt mig at jeg fandme har blærebetændelse for 4 gang!! Nu skulle jeg komme op til dem på mandag og så afgive urinprøve igen, og så ville de sende den et eller andet sted hen, for de synes også det var ved at blive lidt for meget at jeg skulle blive ved med at tage antibiotika.

 

Er der nogen af jer andre der har erfaring med blærebetændelse - både før og under graviditet? Jeg har nemlig aldrig haft det før, så synes det er lidt bekymrende at tre forskellige slags antibiotika ikke hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har lægen lige fortalt mig at jeg fandme har blærebetændelse for 4 gang!! Nu skulle jeg komme op til dem på mandag og så afgive urinprøve igen, og så ville de sende den et eller andet sted hen, for de synes også det var ved at blive lidt for meget at jeg skulle blive ved med at tage antibiotika.

Er der nogen af jer andre der har erfaring med blærebetændelse - både før og under graviditet? Jeg har nemlig aldrig haft det før, så synes det er lidt bekymrende at tre forskellige slags antibiotika ikke hjælper.

Kom lige forbi. Jeg døjer også med blærebetændelse. I første graviditet fik jeg konstateret streptokokker b og det gik først over da de stoppede med at behandle det. Så synes der er godt de har sendt det ind til videre analyse.

God bedring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få pludselige opkastninger, her og der.

Selvom jeg har spist morgenmad og det har fundet sig til rette i maven, og jeg endnu ikke er sulten igen - så pludselig står det ud af mig, uden jeg næsten når at reagere. Jeg har ingen kvalme eller andet der tyder på at opkastning er på vej.

 

Er der andre der har erfaringer med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha synes jeg har mange symptomer for tiden. Plukveer, hævet fødder og ankler og i nat havde jeg et krampeanfald i den ene læg, det gjorde sindssygt ondt. Ik rar måde at vågne på. Andre der har oplevet det? Det er åbenbart normalt for gravide at opleve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha synes jeg har mange symptomer for tiden. Plukveer, hævet fødder og ankler og i nat havde jeg et krampeanfald i den ene læg, det gjorde sindssygt ondt. Ik rar måde at vågne på. Andre der har oplevet det? Det er åbenbart normalt for gravide at opleve.

Da jeg var gravid med min dreng, havde jeg tit krampe i læggen, men kun om natten..

Jeg kan godt være tæt på en krampe hvis jeg strækker mig i løber af natten, men hvis du peger tæerne lige op, så du strækker musklen ud kan du stoppe krampen, hvis du altså tager den lige i starten, hvis det giver mening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid med min dreng, havde jeg tit krampe i læggen, men kun om natten..

Jeg kan godt være tæt på en krampe hvis jeg strækker mig i løber af natten, men hvis du peger tæerne lige op, så du strækker musklen ud kan du stoppe krampen, hvis du altså tager den lige i starten, hvis det giver mening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER