Forunderligt

19 mdr - Ofte syg - kan man gøre noget?

13 indlæg i dette emne

Genlæste lige min 3 mdr gamle tråd om bekymring over hun ikke vokser når hun er syg - jo jeg syns faktisk hun er vokset ok, hun er da på vej ud af 86 nu og ser velproportioneret ud så vidt jeg kan bedømme.

 

Men for pokker hun er bare hele tiden syg!

 

De sidste 3 mdr tror jeg vi har haft 1 periode på 2 uger i træk hvor hun var rask. Ellers sygdom hver uge mere eller mindre. Hoste, slim i hals, opkast, feber, diarre osv og så forfra igen. 2-8 dage i vuggestue og så syg igen. En enkelt gang tror jeg var pga tænder, da hun fik 4 på et par dage, men ellers lader det til at være alle mulige slags forkølelse osv. De fleste omgange har ikke været "noget særligt", et par dages feber og et par ugers snot osv. Men nok til hun er sølle og ingen af os sover godt. Vi andre har heldigvis været raske de sidste mdr, men for Lilly har det været sådan siden hun startede i vuggestuen for 6½ mdr siden. 

 

Holder det mon op snart? Eller skal vi ha kigget på hvorfor hendes immunforsvar åbenbart stadig ikke dur til noget? Min nabos dreng fik konstateret gluten allergi efter at ha været konstant syg længe, kan det være hun skal undersøges for noget allergi? Eller er der et eller andet smart man kan give hende som virker. Eller går det over lige om lidt når hun er igennem alle vuggestue vira?

 

Åh kom lige i tanker om at hun stadig "mangler" at få skoldkopper... suk  :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Probiotika (bio gaia kan fås som tyggetabletter)

D-vitaminer

Multivitaniner

Og så ved jeg der er nogen der sværger til en eller anden elexir som jeg ikke kan huske navnet på :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores sp anbefalede hyppig håndvask og tøjskift når vi kom hjem fra institution. så nogle af bakterierne forsvandt fra tøjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker I hænder, når I tager afsted fra vs? I E's vs skal vi vaske hænder når vi kommer og tager afsted og der har ikke været nogle større omgange sygdomme siden institutionen begyndte på det i januar..

Øget mængde D vitamin og biostrath bruger vi herhjemme, når der er snot el lign på vej.

Tror nogle bruger infeksin - det køber jeg når biostrath er færdigt, mener det er en mindre mængde dagligt..

Har I fået tjekket ørerne? Evt for polypper?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for jeres inputs  :kiss

 

Probiotika (bio gaia kan fås som tyggetabletter)
D-vitaminer
Multivitaniner
Og så ved jeg der er nogen der sværger til en eller anden elexir som jeg ikke kan huske navnet på :unsure

 

Kan være vi skal se nærmere på de tilskud. Hun spiser ellers rigtig godt når hun er rask, er ikke kræsen eller noget. Men spiser selvfølgelig næsten ingenting hver gang hun er syg, så det skal vel indhentes.

 

vores sp anbefalede hyppig håndvask og tøjskift når vi kom hjem fra institution. så nogle af bakterierne forsvandt fra tøjet.

 

Det er et godt forslag, tak for det.

 

Vi er generelt rigtig gode til at vaske hænder her hjemme alle mand, det er fx en husregel at alle som kommer ind ad hoveddøren lige skal vaske hænder som det første. Men det med tøjet havde jeg ikke tænkt på. Det kan vel ikke skade.

 

Vasker I hænder, når I tager afsted fra vs? I E's vs skal vi vaske hænder når vi kommer og tager afsted og der har ikke været nogle større omgange sygdomme siden institutionen begyndte på det i januar..

Øget mængde D vitamin og biostrath bruger vi herhjemme, når der er snot el lign på vej.

Tror nogle bruger infeksin - det køber jeg når biostrath er færdigt, mener det er en mindre mængde dagligt..

Har I fået tjekket ørerne? Evt for polypper?

 

Ja jeg syns vi er flinke til at vaske hænder, det står også på en plakat at man skal vaske hænder med sit barn når man kommer, men jeg ser faktisk ikke så mange af de andre forældre gøre det. Jeg ku måske lige spørge derhenne om det.

 

Skal prøve at se nærmere på tilskud.

 

Hun er blevet tjekket de gange det har været værst og der har aldrig været noget. "Rigelig væske og panodil ved behov, og vent og se" yadida som sædvanlig  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor foreslog zoneterapi til at styrke immunforsvaret. Er der nogen som har erfaringer? Jeg har kun hørt om det til ting som mave problemer eller hormonbalancen, men hvorfor sku det ikke også ku mere end det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille barn (og jer selvfølgelig). Har selv haft et voldsomt sygeforløb med min søn (og mange af de samme symptomer) og en af de ting, der har gjort en stor positiv forskel i forhold til infektioner, var at han fik fjernet polypper (han snorkede meget, det var det der blev grunden til at hans polypper blev opdaget). Hvis bekymringen fortsætter kan lægen eller ihvertfald en speciallæge tage MBL - et tal der indikerer om der er noget galt med immunforsvaret - men man tager det vist kun i ret grelle tilfælde. Rigtig rigtig god bedring med den lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor foreslog zoneterapi til at styrke immunforsvaret. Er der nogen som har erfaringer? Jeg har kun hørt om det til ting som mave problemer eller hormonbalancen, men hvorfor sku det ikke også ku mere end det.

Altså den zoneterapeut vi havde Edith til, da hun var baby, snakkede om at hun ville anbefale at give alle børn zoneterapi ved start i vuggestue, fordi det kunne give et boost i immunforsvaret. Vi fik det så aldrig, for Edith har ikke været særlig meget syg, så jeg har ingen direkte erfaringer, men altså kan det skade at prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor foreslog zoneterapi til at styrke immunforsvaret. Er der nogen som har erfaringer? Jeg har kun hørt om det til ting som mave problemer eller hormonbalancen, men hvorfor sku det ikke også ku mere end det.

Det var da en god ide!!! Jeg har ikke hørt om det før, men det virker på så meget andet så jeg tror helt sikkert det kunne gøre en forskel, hvis det er den rette terapeut!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får lucas bio strath dråber hver dag for at styrke immunforsvaret.. og det har gjort at han har været knap så syg her vinteren over..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering:

Vi er startet på Bio Gaia probiotika dråber, multivitamin fra Matas og Echinaforce tyggetabletter, de sidste har manden valgt og bestilt fra Holland som er lidt mere fremme i skoene hvad homeopatiske midler angår.

 

Så har vi været til zoneterapi i dag. Zoneterapeuten kiggede på hvad Lilly får at spise og sagde at vi sku prøve at tage mælk og sød frugt ud af kosten en tid. Mælk får hun i forvejen ikke, men jeg skifter smøreosten ud med leverpostej nu. Bananer og rosiner får sig en pause, det klarer vi nok. Hun sagde at tyktarm og lunger var belastede af slim og at det hører sammen. Hun fik lov at nusse Lillys fødder en 20 mins tid, så ville putten ikke være med mere og vi fik en ny tid på fredag. Bagefter var Lilly helt færdig og sad bare og hang i barnevognen på vej hjem, og hjemme faldt hun i søvn på mit skød inden jeg fik lagt hende til lur. Det er åbenbart hårdt at blive pillet ved.

 

Håber godt nok de penge til tilskud og vitaminer og zoneterapi er godt givet ud for det løber da lidt op. Men krydser fingre for at hun skal være frisk og sund fra nu at!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering på lægebesøg:

 

Lilly var i stor-hopla i dag hos lægen, pludrede og klatrede alle vegne og ville gerne måles og vejes. Hun er gået fra at være på gennemsnitskurven til en streg under, (19 mdr = 82 cm og 11 kg) men det mente lægen ikke var bekymrende. Hun sagde at det vigtigste er at hun er rask når hun er rask, så at sige, og at det er hun tydeligvis. Hun spiser godt og har god kulør og energi - at hun så blir syg hver anden uge med den ene infektion efter den anden er bare uheldigt og desværre almindeligt for nogle børn. Læge syns ikke der skulle gøres noget yderligere, anbefalede en vitaminpille og at holde hende hjemme fra vuggestue til hun er HELT rask hver gang (hvilket vi også gør - jeg går jo hjemme så det er heldigvis ikke et problem).

 

Tænkte lige jeg ville dele ud af lægens guldkorn, hvis der skulle være andre i samme båd (let ironi kan forekomme - det eneste som var godt at få bekræftet er at hendes grundtilstand ser ud til at være ok)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste omgang sygdom var lang, 10 dage med feber on/off, snot og hoste. Nu er putten endelig frisk, spiser og sover og er glad som hun skal, kun lidt løbenæse er tilbage. Hun har heller ikke været i vuggestue i 2 uger og nu er det påskeferie.

 

Vi fik taget blodprøver i sidste uge, jeg må indrømme jeg ved ikke præcis for hvad, men de fyldte en 8-10 glas! I dag kom mail fra lægen at alle svar var normale. Det er en god ting, går jeg ud fra, så er der bare ingen god forklaring på hendes dårlige immunforsvar, så går ud fra man må kalde det tilfældigt at hun har haft flere syge end raske dage de sidste 7 mdr?

 

2x zoneterapi har hun fået, bio gaia dråber får hun, ingen held med vitaminpiller endnu men jeg skal prøve en sidste slags. Nu må det godt være slut med sygdom, tak. Håber håber håber...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER