Betty87

Opvågning efter 30-40min om dagen!!

35 indlæg i dette emne

Her er søvnen også noget bæ..

Nattesøvnen er helt perfekt, bliver puttet mellem 19.30-20 og falder selv i søvn, vågner mellem 24-2 og bliver ammet og sover til kl 6 og bliver ammet. Oftest vågner hun helt der.

Så bliver hun puttet til første lur kl 7.30 (kan ikke holde hende længere vågen.

Så det ser sådan her ud:

7.30-8.30= første lur

10-11= anden lur

13-14= tredje lur (denne lur kan også begynde før middag!!!!)

16-17= fjerde lur.

Og ja, Vega er 7,5 mdr og burde kun sove to lure. I sidste uge havde min mand ferie og vi prøvede alt (igen!, for har jo selv forsøgt), men gåture, trillen efter 40-45 min, ingenting hjælper! Hun vågner også selvom jeg går hele tiden.

Hun kan så heller ikke være oppe mere end 1,5-2 timer af gangen, så det er lidt en ond spiral, vi er havnet i.

Jeg trøster mig med at nattesøvnen og rutinen omkring det virker :) har tænkt om hun var sulten, men hun får masser af mad, og kan jo sove 5-6 timer i træk om natten.,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er søvnen også noget bæ..

Nattesøvnen er helt perfekt, bliver puttet mellem 19.30-20 og falder selv i søvn, vågner mellem 24-2 og bliver ammet og sover til kl 6 og bliver ammet. Oftest vågner hun helt der.

Så bliver hun puttet til første lur kl 7.30 (kan ikke holde hende længere vågen.

Så det ser sådan her ud:

7.30-8.30= første lur

10-11= anden lur

13-14= tredje lur (denne lur kan også begynde før middag!!!!)

16-17= fjerde lur.

Og ja, Vega er 7,5 mdr og burde kun sove to lure. I sidste uge havde min mand ferie og vi prøvede alt (igen!, for har jo selv forsøgt), men gåture, trillen efter 40-45 min, ingenting hjælper! Hun vågner også selvom jeg går hele tiden.

Hun kan så heller ikke være oppe mere end 1,5-2 timer af gangen, så det er lidt en ond spiral, vi er havnet i.

Jeg trøster mig med at nattesøvnen og rutinen omkring det virker :) har tænkt om hun var sulten, men hun får masser af mad, og kan jo sove 5-6 timer i træk om natten.,

 

Aah, det er jo haardt saadan.... Har du proevet at straekke den der om morgenen, maaske til 9. Saa lade hende tage en lur der og hjaelpe hende videre, insistere, mener jeg. Noah sov gerne i skraastolen om morgenen, mens jeg fik morgenmad - skidehyggeligt - ofte over en time :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, det er jo haardt saadan.... Har du proevet at straekke den der om morgenen, maaske til 9. Saa lade hende tage en lur der og hjaelpe hende videre, insistere, mener jeg. Noah sov gerne i skraastolen om morgenen, mens jeg fik morgenmad - skidehyggeligt - ofte over en time :)

Hehe, det lyder hyggeligt i stolen.. Altså hvis vi ikke putter, så græder hun? Og sover i det sekund hun kommer i BV! (Hun kan kun sove i sin BV og slyngevugge ;) )

Men hvis jeg skulle holde hende oppe til fx kl 9 om morgenen (altså i 3 timer, hvilket jeg tror er umuligt, men til kl 8.30 måske, hvad kunne vi så lave? Altså hun vil ikke ligge på mave og lege, når hun er træt? Så vil hun helst være på arm? Men det kunne jeg godt prøve for at se, om det gav to timer i den anden ende?

Men altså svømning, gymnastik, mødregruppe og andre indtryk - hun sover ikke længere af den grund - den lille tosse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea sover også a h* til om dagen men fantastisk om natten, og intet hjælper. Hun kan en sjældent gang sove lidt længere i rullende bv men oftest heller ikke det. Jeg snakkede med SP om det i går (4 mdr's besøg) og hun mente, ligesom min egen fornemmelse, at alle børn bare ikke har samme 'rytme', og 'ingen rytme' jo også er en slags rytme. :D så så længe A sover godt om natten og er udhvilet, tager vi det i hvertfald på hendes måde og konstaterer, at hun ikke har læst bøgerne :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min datter var 5-6 måneder sov hun een lang middagslur på 2-3 timer.

Hun blev lagt i barnevognen til den lange lur. Måske hun indimellem har snuppet sig en lille powernap på et kvarters tid om formiddagen, men ikke fast. Og aldrig ved at blive lagt ud. Hun faldt i søvn på sit bløde tæppe i kravlegården, eller i mine arme og vågnede som sagt hurtigt op igen.

Måske de mange lure skyldes at dit barn er parat til færre middagslure?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boern er helt sikkert forskellige :)

 

Nu har jeg saa vaeret velsignet med en dreng, der har sovet godt om dagen og faktisk ogsaa om natten, udover amningerne. Han var til gengaeld VIRKELIG svaer at putte til nat mellem 3 og 6 maaneder, hvor jeg ogsa graed til sidst. Men det gik over praecis, da han var 6 mdr, ligesom der stod skrevet i boegerne og jeg blev fortalt - han skulle bare skrige overskudsenergi ud indtil da... Ok. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naamn, det var bare om den der foerste lur var noedvendig... ? Giver det ikke 3-4 lure?

Men fedt, hvis spam kan faa styr paa det! Maaske du slapper mere af eller virker mere sikker i din sag - det betyder altsaa noget, at der er en voksen, der har styr paa det. Hvordan skal man ellers trygt kunne laegge sig til at sove? ;)

Ja det kan da sagtens være!! I dag har han sovet fantastisk igen :) 1,5 time formiddag, 2 timer til middag og 35 min til eftermiddag! Gad vide om han bare lige selv knækkede koden :blink

Men gennemsnitligt er det 3 lure om dagen -de dage hvor han sov max 40 min ad gangen blev det nogengange 5 lure på en dag!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tusind tak for jeres svar! Må jo bare blive ved med at hjælpe ham videre i søvnen!! Men tror da jeg skal til at lave flere af de her spørge-emner omkring problemstillinger med Liam - han tog nemlig 2 timers middagslur uden opvågning :lolhit

Så i dag sov hantil formiddag 55 min (1 opvågning efter 40 min - men gad vide om han egentlig var frisk der?!?), til middag sov han 2 timer og 10 min (uden én eneste opvågning :blink ) og 45min som eftermiddagslur!!

:lolhit ;) :blink

Og lige siden je svarede i denne tråd at Noah sov 2 lure om dagen har han sovet 3 :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gider I ikke lige tage en alvorlig snak med Vitus også?! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gider I ikke lige tage en alvorlig snak med Vitus også?! <_<

Det kan jeg da sagtens :kram

Men altså jeg har erfaret at man skal lave en tråd om dilemmaet og vupti problemet er løst :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER