Betty87

Opvågning efter 30-40min om dagen!!

35 indlæg i dette emne

Hej piger! Liam er begyndt at vågne efter 30-40 minutters lur om dagen! Tager jeg ham op, så er han træt efter en 45 minutters tid og det er ikke holdbart :( Jeg er derfor begyndt at gå med ham når han vågner og han falder også i søvn igen efter 5-10 min!!

Men hvor længe skal jeg blive ved med at gå med ham?? Altså det er jo upraktisk at skulle gå hver gang han skal sove..

Hvad har i andre gjort? Og hvornår sov de så selv?

Det her har nu stået på i ca. en uge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen gode råd, men Vitus har også droppet sine lange lure. Forleden sov han 3 lure inden kl. 12. Den længste var vel 40 minutter. Den korteste 10. Jeg gør ikke noget andet end at lægge ham, når han er træt, og så håber jeg, der kommer så meget ro på, at han begynder at sove i lidt længere stræk igen om dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fase!

 

Jeg gjorde akkurat det samme med Noah - altsaa "tvang ham" til at sove videre. Det er det helt rigtige at goere. dagslurene er noeglen til en god nattesoevn herhjemme, saa den skal bare fungere.  Noah har altid taget de fleste lure indenfor, saa jeg var noedt til at tage ham op og "ryste" ham tilbage i soevnen - selvom han strittede imod. Saa lagde jeg ham inden han var saadan helt vaek. Goer dit bedste for at laere ham at sove videre. Det er ok.

 

Hold ud, this too shall pass  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga har af og til haft en periode hvor hun også vågnede efter 40. Så gik jeg flere ture hver dag i 14 dages tid tror jeg og så hjalp det. Men alt er jo faser. Pt sover hun for lange lure om dagen og hun må vækkes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen gode råd, men Vitus har også droppet sine lange lure. Forleden sov han 3 lure inden kl. 12. Den længste var vel 40 minutter. Den korteste 10. Jeg gør ikke noget andet end at lægge ham, når han er træt, og så håber jeg, der kommer så meget ro på, at han begynder at sove i lidt længere stræk igen om dagen...

Puha! Jeg håber da godt nok ikke det er der vi er på vej hen!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor lange og hvor mange lure tager jeres børn på 5-6 måneder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor lange og hvor mange lure tager jeres børn på 5-6 måneder?

Der sov vigga 3. Længden varierede. Men ofte 45 ml 9-10, så igen fra måske 12-14 og så en powernap ml 16-17.

Da hun blev 6 mdr gik vi over til to lure hvor hun blev puttet kl ca 10 og kl 14. Nogen dage har hun sovet en kort og en lang, andre dage to mellem og pt sover hun to lange på ca 2-2,5 time hver. Det styrer hun selv efter behov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sov 3:

 

Formiddag kl, 9:30/10

Eftermiddag kl. 14

Powernap ca. 17:30(max 30 min)

 

Det var saa lige i den alder, hvor powernappen begyndte at vare unoedvendig og den roeg kort tid efter. 

 

Siden har Noah sovet kl 10 og kl. 14 hver dag, stort set. Jeg har vaeret meget konsekvent med det og det har passet ham saa godt. Putteritual start kl. 18:30, putning kl. 19 og op igen ved 7-tiden. 

 

 

 

Nu sover han kl. 13 og 2-3 timer frem.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan næsten stille uret efter Storm.. Han sover på slaget 40 min., og skal derefter vugges i søvn igen. :rolleyes Er glad for at vi har slyngevuggen, så jeg ikke skal ud og vandre med ham hver gang.. ;)

Nu er han jo kun 4,5 mdr., men han sover 7-9, 11-13 og 15-16 (+/- selvfølgelig..). Om natten sover han 19-6 (mad kl. 23 og kl. 3/4). Aner ikke om det er normalt, men det fungerer fint nok! Han er dog begyndt at sove en lur om dagen (ca.), hvor han ikke skal have hjælp efter 40 min., så håber at han snart sover selv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan næsten stille uret efter Storm.. Han sover på slaget 40 min., og skal derefter vugges i søvn igen. :rolleyes Er glad for at vi har slyngevuggen, så jeg ikke skal ud og vandre med ham hver gang.. ;)

Nu er han jo kun 4,5 mdr., men han sover 7-9, 11-13 og 15-16 (+/- selvfølgelig..). Om natten sover han 19-6 (mad kl. 23 og kl. 3/4). Aner ikke om det er normalt, men det fungerer fint nok! Han er dog begyndt at sove en lur om dagen (ca.), hvor han ikke skal have hjælp efter 40 min., så håber at han snart sover selv. :)

 

Det virker da perfekt i den alder... udiver det der 7-9, som vel betyder, at I er tidligt oppe ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står vi op ca 6.30

Morgenlur (sammen med mor :biglove) fra 8-8.30/09.

Formiddagslur fra 10.30-13.30

Eftermiddagslur fra 15.30-17

Bliver puttet ca kl. 19.30.

 

Nogle gange vågner han under luren, og der kan jeg godt få ham til at sove videre ved bare at stå og køre vognen lidt frem og tilbage. Hvis det er helt slemt går jeg en tur på vores kuperede græsplæne, og sover han igen :lolhit 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker da perfekt i den alder... udiver det der 7-9, som vel betyder, at I er tidligt oppe ;)

Jeg klager bestemt heller ikke! :biglove

Han vil som regel op mellem 5 og 6 et sted.. Ville ønske jeg kunne få ham til at sove lidt længere, ikke kun for min egen skyld (selvom jeg synes det er rocker tidligt! :rolleyes), men mere fordi jeg ikk synes han virker frisk. For det meste kommer han også bare op, bliver skiftet og får tøj på, og så er han klar til dagens første lur. Fjollede barn! :wub Ved ikke helt hvordan det skulle gribes an dog.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker det som, at jeg ammede og lagde ham tilbage... Saa sov han lige de 45 minutter til en time mere og saa stod vi op. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er stadig saadan nu. Imorges var der lyd paa ham kl. noget i fem, hvor M var inde og give ham vand. Saa stod de vist op ved 7-tiden, mens jeg sov til kl. 8  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For en uges tid siden gik Noah (6 måneder) over til kun to lure om dagen. Som regel en på 45 minutter og en på 2,5 time.

Han har helt selv valgt det, og bliver sur hvis vi prøver at forlænge hans korte lur eller prøver at putte ham 3. Gang i Barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres besvarelser! Jeg har læst dem alle og kommer med en længere besvarelse senere - Liam mener ikke jeg har tid til at være på BK ;)

Hvor længe bør de være vågen ad gangen - Liam er vågen ca. 2 timer ( alt mellem 1,5-2,5 timer) og har faktisk overvejet om det er fordi han ikke er træt nok, men bare hyggetræt når jeg putter ham - hvad tænker i om det?

(Ja ja, Liam, nu kommer jeg ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres besvarelser! Jeg har læst dem alle og kommer med en længere besvarelse senere - Liam mener ikke jeg har tid til at være på BK ;)

Hvor længe bør de være vågen ad gangen - Liam er vågen ca. 2 timer ( alt mellem 1,5-2,5 timer) og har faktisk overvejet om det er fordi han ikke er træt nok, men bare hyggetræt når jeg putter ham - hvad tænker i om det?

(Ja ja, Liam, nu kommer jeg ;) )

 

Elliot kan kun holde sig vågen omkring 2 timer.. hvis vi trækker den længere bliver han overtræt og svær at putte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det! ;) her hjalp det efter 14 dage med lange gåture. Jeg gjorde dog det, at jeg begyndte at gå, inden han vågnede, for at lære ham at blive i søvnen.

Carl sover for det meste 3 lure - en kort om formiddagen (30 - 60 min), en længere middagslur (1 1/2 - 2 timer) og en powernap om eftermiddagen. Indtil for et par uger siden var han vågen i ca. 2 timer mellem hver lur, men han er begyndt at ændre sin rytme,så han for det meste er vågen i ca. 2 1/2 timer. Det betyder så også, at han oftere og oftere kun sover to lure, som så til gengæld er noget længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen gode råd, vi har haft det på samme måde siden fødslen. Dvs. at han vågner efter max. 40 minutter, oftest 20 minutter. Det er dog begyndt at blive noget bedre her de sidste par uger. Han er nu 4 måneder. Vi har forsøgt at hjælpe ham videre i søvnen vha. bæring, vugging etc. Nogle gange ammer jeg ham, og lægger ham til at sove videre bagefter, altså hvis han er sulten/tørstig.

 

Håber det er en kort fase for jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at de vågner efter 40 minutter, behøver ikke at være et tegn på de ikke vil sove.

Det er efter 40 minutter at de skifter fra en søvnfase, til den næste (som også er den de får mest ud af)... Når de vågner så kan man lige hjælpe dem til at sove videre, f.eks. Ved lige at gå med barnevognen i 10 min, eller også så skal man fange den inden de vågner (det lykkedes dog aldrig for mig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig rigtig det med soevnfaserne :) 

 

Og det at de kan sove mere end en soevnfase om dagen, har ogsaa betydning for, om de kan om natten;) 

 

Noah var i den alder vel vaagen.... Om morgenen  fra ca. 7 til 9:30. Igen fra 11 til 13:30/14. Igen fra 16-19. Det sidste traek var laenge, men det var en fase, hvor sidste powernap var udfaset af sig selv og saa handlede det om tilvaenning. Det var ogsaa her ved 6 mdr. at Noah blev nemmere at putte til nat. Jeg har altid vaeret obs paa at overtraethed ikke er godt. Det er kontraproduktivt for min drengs soevn i hvert fald. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tusind tak for jeres svar! Må jo bare blive ved med at hjælpe ham videre i søvnen!! Men tror da jeg skal til at lave flere af de her spørge-emner omkring problemstillinger med Liam - han tog nemlig 2 timers middagslur uden opvågning :lolhit

Så i dag sov hantil formiddag 55 min (1 opvågning efter 40 min - men gad vide om han egentlig var frisk der?!?), til middag sov han 2 timer og 10 min (uden én eneste opvågning :blink ) og 45min som eftermiddagslur!!

:lolhit ;) :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornaar staar I egentlig op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornaar staar I egentlig op?

Når Liam vågner ;) Det er alt mellem 6.30 og 8.30!!! Han bliver puttet hver aften fast mellem 19.30-20.00..

Hvad tænker du da på..?

Ja nu bliver det rigtig skørt!! Liam sov 1,5 time i formiddags og vågnede én gang, hvor han bare skulle have sutten :blink

Han er lige puttet ud til middagslur, så er spændt på, hvor længe han sover nu..

Men piger nu bliver i lige advaret, hvis Liam sover markant bedre bare fordi jeg søger råd på BK, så må i altså finde jer i at i bliver spammet med tråde :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Liam vågner ;) Det er alt mellem 6.30 og 8.30!!! Han bliver puttet hver aften fast mellem 19.30-20.00..

Hvad tænker du da på..?

Ja nu bliver det rigtig skørt!! Liam sov 1,5 time i formiddags og vågnede én gang, hvor han bare skulle have sutten :blink

Han er lige puttet ud til middagslur, så er spændt på, hvor længe han sover nu..

Men piger nu bliver i lige advaret, hvis Liam sover markant bedre bare fordi jeg søger råd på BK, så må i altså finde jer i at i bliver spammet med tråde :lolhit

 

 

Naamn, det var bare om den der foerste lur var noedvendig... ? Giver det ikke 3-4 lure? 

 

Men fedt, hvis spam kan faa styr paa det! Maaske du slapper mere af eller virker mere sikker i din sag - det betyder altsaa noget, at der er en voksen, der har styr paa det. Hvordan skal man ellers trygt kunne laegge sig til at sove? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER