MissH

Nakkefoldskanning lige om hjørnet

14 indlæg i dette emne

Jeg er nu 12 uger og 1 dag henne. Og på tirsdag d. 11. marts skal vi til nakkefoldskanning. Vi er så spændte på at høre hjertelyd og se om alt er ok. Synes faktisk tiden er gået hurtigt indtil nu.

Er det ikke nu her man siger, at risikoen for spontan abort aftager? Eller hvad er jeres erfaringer? Jeg er så bange for, at det lige pludseligt går galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til.. Spændende med NF lige om lidt.. Jo når man kommer så langt er risikoen nede på et par procent.. Så meget lille :)

LANGT de fleste går let og elegance igennem NF og uden de mindste problemer - få skal lige have en på opleveren inden de får lov at få tryghed og sikkerhed..

F.eks. kom vi til NF og alt var fint undtagen blæren der havde en lidt stor str..

Så var lige igennem moderkagebiopsi og det var en træls ting at skulle igennem "bare" for at udelukke en mistanke..

Alt var helt fint og er rolig nu (går til kontrol scanninger og følger at blæren skrumper) men det var en træls uge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh - ja, okay. Men dejligt for jer, at der ikke er noget at være nervøse for mere :') Og tak for dit svar. Skal prøve at lade være med at male fanden på væggen inden vi overhovedet har været til skanning. Vi kan jo alligevel ikke gøre noget indtil da. :) Men er glad for at risikoen for abort kun er på få procent nu :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke sikkert der blir lyttet til hjertelyden ved NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå.. Hvornår lytter man så til hjertelyden, hvis det ikke er til den skanning? :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til NF for halvanden uge siden, lyttede de ikke til hjertelyden, men kunne se hjertet banke indimellem billederne :) Også var trolden derinde så aktiv så der var ingen tvivl om at baby hygger sig hehe:)

 

HUSK at nyd det! Og husk at sige når du kommer at du ønsker billeder med dig hjem. Min læge som scannede mig slog over på 3d scanneren et kort øjeblik hvor jeg sagde "ej må jeg ikke også få et billede af baby i 3D", og det måtte jeg selvfølgelig gerne. Så du skal bare sige til og fra! En hel vild oplevelse du skal glæde dig til! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror først man får lov til høre hjerte-lyd første eller anden gang du skal til jordemorder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik lov til at høre hjertelyd til NF - det vat helt fantastisk!!!

Jeg var 12+0 da jeg var til NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hørte også hjertelyd til NF...! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hørte også hjertelyd til nf :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder ude på terrassen og nyder at solen skinner......i eftermiddag skal kæresten og jeg til jordmoder for første gang - er meget spændt og en lille smule nervøs. Vi håber naturligvis på, at alt er som det skal være, men nervøsiteten skal nok være der. Held og lykke med din NF  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hørt hjertelyd til NF skanning, det var så dejligt. Specielt at man kan se babyen, og alt føles så virkeligt, jeg havde ikke så mange symptomer og jeg kunne ikke helt tror at jeg var gravid..... efter NF skanning så var jeg klar over....

 

Det er også dejligt man få billeder med hjem, så første uge kigget jeg hele tiden på dem...

 

Held og lykke i morgen, håber alt er i orden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så i går vi var af sted til skanningen og vi fik lov til at høre hjertelyden 3 gange :D Så smukt. Og babyen lå og skubbede sig selv af sted hele tiden som en frø i vand. Det var ret sjovt.

Nakkefolden var fin tynd (men jeg skulle alligevel have taget blodprøver, den såkaldte doubletest, for at være mere sikker på, at risikoen for Downs Syndrom er minimal) Der er svar på prøven om 10 dages tid. Hjernen og kraniet blev også målt og jordemoderen sagde, at det så helt perfekt ud. Bagefter skulle jeg også have taget en ultralydsskanning gennem skeden, da jeg har indvilliget i et projekt, hvor man måler livmoderhalsens længde og man får en ekstra skanning i uge nogen af 20. Så vi fik også set barnet i ''fugleperspektiv''. Ligesom hvis man står ovenover en børneseng og kigger ned på barnet, sådan se vi vores lille guldklump, som lå med krydsede ankler og vinkede ;) Så skønt, at have sat billedet på det. Og nu er det også endelig røget et billede på Facebook, hvor lykønskningerne er væltet ind :)     

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så i går vi var af sted til skanningen og vi fik lov til at høre hjertelyden 3 gange :D Så smukt. Og babyen lå og skubbede sig selv af sted hele tiden som en frø i vand. Det var ret sjovt.

Nakkefolden var fin tynd (men jeg skulle alligevel have taget blodprøver, den såkaldte doubletest, for at være mere sikker på, at risikoen for Downs Syndrom er minimal) Der er svar på prøven om 10 dages tid. Hjernen og kraniet blev også målt og jordemoderen sagde, at det så helt perfekt ud. Bagefter skulle jeg også have taget en ultralydsskanning gennem skeden, da jeg har indvilliget i et projekt, hvor man måler livmoderhalsens længde og man får en ekstra skanning i uge nogen af 20. Så vi fik også set barnet i ''fugleperspektiv''. Ligesom hvis man står ovenover en børneseng og kigger ned på barnet, sådan se vi vores lille guldklump, som lå med krydsede ankler og vinkede ;) Så skønt, at have sat billedet på det. Og nu er det også endelig røget et billede på Facebook, hvor lykønskningerne er væltet ind :)     

 

Godt med en positiv scanning og fedt med 3 gange hjertelyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER