Mette A.

Lise og Simons billedtråd!

388 indlæg i dette emne

Så kom vi afsted på bryllupsrejse i august :loveshower Helt igennem skøn tur, som vi stadig bliver høje over at tænke tilbage på!

Turen gik til Gran Canaria og vi havde flottet os lidt udover det normale (det skulle føles som bryllupsrejse og ikke bare endnu en familieferie). Vi valgte et familie-designer hotel fra Spies (Ocean Beach Club) som lå direkte ned til stranden og stadig havde Lollo og Bernie børneklub, som Spies andre familiehoteller Sunwing. Vores lejlighed havde terrasse med direkte nedgang til privat pool, som vi delte med 3 andre lejligheder. Kæmpe fordel når Simon skulle puttes til lur i lejligheden, så kunne man ligge og slikke sol på terrassen og tage sig en dukkert alt imens man stadig kunne høre ham gennem den åbne terrassedør, hvis han vågnede. Så var man ikke låst til en kedelig lejlighed.

 

Flyveture derned gik godt, vi havde Ipad og bøger med til underholdning.

fxI56XX.jpg

 

 

Ankommet til hotellet var det første vi skulle i poolen - selvfølgelig fra vores egen terrasse! :biglove  Vi havde købt en ny hajfinne til Lise som skulle erstatte hendes badevinger, da jeg havde læst godt om den og jeg synes badevingerne hæmmede hende. Det viste sig at være en fantastisk god beslutning og hun er SÅ glad for den! Den krævede lige en 20 min's tilvænning i vandet før hun turde stole på den, da den giver en anderledes støtte og hun godt kan ryge under vandet med hovedet hvis hun hopper - men det tog hende ikke lang tid før hun fandt ud af den lynhurtigt fik hendes hovedet op over vandet igen og at hendes bevægelsesmuligheder var meget bedre, samt hun ligger bedre i vandet og har nemmere ved at komme fremad.

7avykqb.jpg

 

 

Lise øver sig i at lade sig falde baglæns ned i vandet.

nSYDzg7.jpg

 

 

Set fra vores terrasse

cGclGUf.jpg

 

z7u4PXR.jpg

 

 

Farmand og Simon chiller

wezNCyK.jpg

 

 

Hygge i miniland en tidlig morgen med akvarelmaling

a6bVSY3.jpg

 

gaF6PXK.jpg

 

 

"UUUAAAARRRRRGGGHHH!!!!".... blev I bange? :D Frokosttid i restauranten

KQIWhZs.jpg

 

cbfgDjJ.jpg

 

 

Mig og børnene - her kan man se hvor tæt på stranden hotellet var. 

Det er faktisk min dansekjole fra brylluppet som jeg har på (der havde jeg bare også et bælte til), men den kan fint bruges som sommerkjole her efter brylluppet også tænker jeg! :wub

Cg2Ios1.jpg

 

 

Hygge på terrassen inden sengetid

fOfgDsn.jpg

 

 

Mere badning <3

Mjl2G8l.jpg

 

 

Badenymfen Lise reder hår... (mens Simon ser surt til i baggrunden med sit æble??? :D)

XrrmlLQ.jpg

 

2qGcUhQ.jpg

 

 

Lise og Simon får malet ansigter af Lollo og Bernie

u5zJ4RF.jpg

 

 

Lise fik en stjerne og et hjerte på hver kind - Simon fik en bil og et hjerte, der gik dog ikke lang tid før Simon fik tværet bilen ud :P 

vnx3OSP.jpg

 

 

Inde og se aftenshow - hver aften var der minidisko, samt andre forestillinger som fx cirkus eller trylleshow

kcglFd8.jpg

 

 

En tur til stranden - som I kan se var sandet sort, da Gran Canaria er en vulkanø

RZe0L3S.jpg

 

1DnKqkx.jpg

 

 

Vi finder gode sten til at kaste smut på vandet - Lise har vist lige spottet en

BjoRbjP.jpg

 

 

Der bliver lavet mange ænder i sandet ;)

prPtbvD.jpg

 

 

Lidt sandslotte blev det også til

mhfEccu.jpg

 

 

I babypoolen

bVeMdPc.jpg

 

 

Mor, Simon og Klokkeren fra Nortre Dame :P

XvZKP2C.jpg

 

 

"Se mine badevinger!"

uiEMWEH.jpg?1

 

 

Den ene dag tog vi på en guidet tur til havs ud og se vilde delfiner. Det var en fantastisk oplevelse - lige som på film hvor delfinerne følger efter båden og springer op langs med siden. Vi lå også stille en del tid hvor delfinerne svømmede i store stimer direkte mod os for så at dykke under båden lige inden de ramte os. Meget smukke dyr :kuller Her skal vi lige til at forlade havnen.

tyaGiDL.jpg

 

 

Så er vi på vej!

rIuk5Xv.jpg

 

 

Det var svært at få noget godt billede af dem, da de bevægede sig så hurtigt - tror dette er det bedste vi har 

WsjMZZB.jpg

 

 

På vej tilbage igen efter en 3 timer til havs - ungerne var helt færdige og sov i en bunke oven på mig hele vejen tilbage :P

6FCGm3U.jpg

 

 

Så havde vi booket et besøg af Bernie i vores lejlighed en tidlig morgen - sikke en overraskelse det var for børnene, men en dejlig en!

yBL60TG.jpg

 

 

Lise som lyserød kat! Miaaav!

ABbvEKr.jpg

 

 

Til aftenshow igen

lQ6n0ss.jpg

 

 

Hver aften sluttede de af med en fotosession, hvor man lige kunne få taget billede med Lollo og Bernie

nEgk9wh.jpg

 

 

Aftensmad i restauranten - Simon prøver at lave et armbånd og pandebånd ud af brødet

Yccydw2.jpg

 

 

Ude at bade i den store fællespool

TYwmzPx.jpg

 

 

Smukke dejlige Simon <3

yPuPAG6.jpg

 

 

En anden aften i restauranten syntes Simon det var sjovt at tage dækkeservietten over hovedet og gemme sig, når mor prøvede at made ham, tsk tsk

5IqMRfb.jpg

 

 

Frækkert!
BcSoMn6.jpg

 

 

Men turen havde jo en ende og før vi fik set os om sad vi i lufthavnen på vej hjem. 

XjTWgRI.jpg

 

 

Flyveturen hjem var lidt sværere end derned, da Simon var urolig og kravlede rundt over det hele - men til sidst fandt han da ro og faldt i søvn, siddende hos Lise imens de så Ipad!

qr8jFYd.jpg

 

 

Hjemme igen mindes Simon hans yndlings maskotter Lollo og Bernie med nogle bamser af dem <3 Vi ses snart igen Lollo og Bernie!

k0HCk1i.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Simons fødselsdag fulgte lige efter vi kom hjem fra bryllupsrejsen - nu 2 år gammel lækkermås! Her åbner han sin morgengave som var en lego spiderman bil

Qb6TFQo.jpg

 

 

Den var et stort hit og her knap et halvt år efter leges der stadig tit med den :)

769cYIw.jpg

 

 

Senere på dagen fik vi besøg af familien og vi havde en god og hyggelig dag med fødselsdagssang, lagkage, boller, frugt og selvfølgelig gaver

ZgyVtm8.jpg

 

 

Den bedste gave var denne støvsuger! Han brugte resten af dagen på at støvsuge efter han havde åbnet gaver - lige indtil han gik i seng! Nu står den fast i skabet sammen med mors støvsuger og hver gang jeg tager min frem for at støvsuge skal Simon også have hans - og så støvsuger vi sammen :P

ZesyTpQ.jpg

 

 

Her ses en almindelig hverdag hvor Simon lige hjælper til med støvsugningen herhjemme 

3OmGtb4.jpg

 

Kfu8NCw.jpg

 

 

Lego er et af de helt store hit herhjemme hos begge unger - og vi har MEGET lego, da farmand er lego entusiast! Her er det også noget af fars gamle lego fra han var dreng, som er blevet hevet frem. En fed ridderborg med drager, heste og riddere. Ungerne har ofte leget koncentreret med dette i over 1 time ad gangen!

c7Bed1G.jpg

 

 

En anden dag med lego - her Lise med fars ridderborg og Simon med sit duplo

z11Tymb.jpg

 

 

Lise får klippet negle

tiYPmgZ.jpg

 

 

Bondegårdsbesøg på økologisk weekend. Skøn dag hvor ungerne fik ridetur på pony, klappet hængebugsvin og geder, samt køretur med traktor.

JFfbvds.jpg

 

 

Sjov og ballade på badeværelset

jW9CQrL.jpg

 

 

Så var vi en tur i Legoland til halloween sammen med Faster Lotte. Her står Lise sammen med sin faster ved et meget stort græskar.

GaJM4yn.jpg

 

 

Lise fik sit hoved serveret på et fad i spøgelseshuset! :o

SGFlpBL.jpg

 

 

Faster, Lise og mor i snurretoppen (som egentlig er udkigstønder til piratskib)

TTIDQwZ.jpg

 

 

Vi faldt lige over en mumie på vejen

h6weq6s.jpg

 

sDlefQT.jpg

 

 

En tur i træstammerne med Lise

cgPnzuz.jpg

 

 

Senere på efteråret fik Simon og far også bygget et fint legoskib i stuen som holdt nogle uger med løbende ændringer undervejs, inden det endelig blev skilt helt ad.

TAlO5Kj.jpg

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kalder denne video "Musikanten og pistolmanden" :D Lise spiller guitar og synger, alt imens Simon synes det fedeste er at skyde på mor og blive skudt.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var alt for denne omgang! :D Jeg håber der er nogen der kom igennem alle disse billeder og videoer - respekt hvis I gjorde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom igennem det hele :D Skønne skønne billeder og videoklip :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Barbamama said:

Jeg kom igennem det hele :D Skønne skønne billeder og videoklip :kuller

 

Også mig!

 

Hvor er det skønt at høre lidt fra jer igen :kiss jeg er total misundelig på den tur og jeres flotte kulør! Og på din krop i bikini :whistling 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde Mette :kram2 

hvor er det dejligt at se dig herinde igen, stort tillykke med brylluppet, hvor er det nogle fantastiske billeder, smukke smukke dig :biglove 

Hvor er jeres skønne unger altså blevet store :wub:biglove 

Så dejligt at se en masse billeder fra jeres ture, og hvor er det skønt med Simon og hans støvsuger :kuller sikke en herlig lille hushjælper I har jer :7himmel 

Jeg håber, I har det rigtig godt alle 5 inkl. Jeres vuffer :wub 

 

Rigtig glædelig jul til dig og din familie :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Barbamama said:

Jeg kom igennem det hele :D Skønne skønne billeder og videoklip :kuller

Respekt :D

Og tak søde, jeg kan mærke jeg også selv bliver helt varm af at se dem og huske tilbage på alle de gode stunder der har været - det er godt på en gråvejrsdag! :biglove

 

 

2 hours ago, Stephi-moren said:

 

Også mig!

 

Hvor er det skønt at høre lidt fra jer igen :kiss jeg er total misundelig på den tur og jeres flotte kulør! Og på din krop i bikini :whistling 

Også dejligt at se dig herinde :kiss

Ja det var en dejlig tur, som man bare aldrig ønsker ender :P Jeg fik en del sol over foråret og sommeren og blev faktisk helt overrasket over hvor brun jeg var blevet (det plejer jeg at have svært ved), så det nød jeg virkelig! Nu er jeg tilbage til den sædvanlige maddikehvid :P 

 

 

2 hours ago, Katrinemus said:

Hej søde Mette :kram2 

hvor er det dejligt at se dig herinde igen, stort tillykke med brylluppet, hvor er det nogle fantastiske billeder, smukke smukke dig :biglove 

Hvor er jeres skønne unger altså blevet store :wub:biglove 

Så dejligt at se en masse billeder fra jeres ture, og hvor er det skønt med Simon og hans støvsuger :kuller sikke en herlig lille hushjælper I har jer :7himmel 

Jeg håber, I har det rigtig godt alle 5 inkl. Jeres vuffer :wub 

 

Rigtig glædelig jul til dig og din familie :kiss 

Hvor er det også dejligt at høre fra dig søde Katrine :kiss har tænkt meget på dig!

Tak for de overvældende fine ord om både mig og mine børn :blush 

Simon har alle dage været en smule atypisk dreng på det område, der elsker koste og støvsugere :D Det ser så ud til han måske har smittet Lise, der på det seneste har fået rengørings og oprydningsflip. Hun rydder op i stuen, redder mors og fars seng, fejer hundehår op og tørrer støv af ind imellem for at glæde os :P Jeg nyder det så længe det varer!

 

Lige nu er en lidt hård periode, hvor jeg er sygemeldt med stress fra arbejde, Simon har lige haft høj feber (men blev rask igår) og Lise er pt syg med opkast og tynd mave siden søndag - men det går jo over igen og så ved jeg vi får en dejlig jul :)

Vi har da også nået en del julehygge allerede og har bagt julesmåkager i stor stil!

 

Jeg ønsker også dig al mulig glæde og lykke både i julen og i det nye år - og så beder jeg til at den nyeste lille spire holder ved og vokser sig stor fræk og lækker :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - jeg var vist ikke helt færdig alligevel! :P

Jeg har lige fundet en mappe med billeder jeg havde overset - jeg mente heller ikke det kunne være rigtigt det var de sidste!

 

Jeg tog ungerne med i zoo i nov - bare os tre. Fantastisk vejr og vi havde en skøn dag :biglove  Lise blev malet i ansigtet og hun bad selvfølgelig om at det skulle være Frost-tema ;) Det synes jeg lykkedes ganske godt!

2WrEvQG.jpg

 

 

Så legede ungerne også lidt på en gammel safari-bil, der står ved legepladsen hos tigrene.

uisKUB8.jpg

 

jC28EUC.jpg

 

 

Og de skulle selvfølgelig begge ud at køre en tur!

iWvrXv9.jpg

 

CBvxTZo.jpg

 

 

Som jeg fortalte Katrinemus er der også blevet bagt en del julesmåkager herhjemme (skyldig kagegris her!) - denne dag blev der lavet pebernødder <3

JixOZ4A.jpg

 

 

Simon er begyndt at have dage, hvor han bare aldrig bliver færdig med at spise! :o Som fx denne morgen hvor han sad i knap 2 timer og nåede at konsumere 3/4 af en hel liter yoghurt med havregryn på.

5D8HuBd.jpg

 

 

Så har Lise fået et sæt til neglene med forskelligt neglelak, fil, osv. i sin julesok af nissen - og I tror måske dette er et billede af Lises hænder... men Simon så jo Lise lægge neglelak på og ville også have! Så dette er Simons fine negle efter han har fået lidt at Lises neglelak på :biglove  Han var meget stolt og rendte rundt og viste dem frem til alle (det er børneneglelak, som kan vaskes af med vand, så det holder ikke så længe).

OYxPW1z.jpg

 

 

Til sidst kan I lige høre Lise fortælle lidt om vores frække husnisse - han har bl.a. farvet vores mælk blå og lavet andet ballade, som I kan høre Lise fortælle i videoen her ;)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er bare så dejlige jeres skønne unger :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove

 

og ønsker om du snart kommer ovenpå :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Tumlepigen said:

:biglove

 

og ønsker om du snart kommer ovenpå :kram2

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 15/12/2016 at 7:46 PM, camolette said:

De er bare så dejlige jeres skønne unger :kuller

Tak søde, og må jo sige at du bestemt også har en skøn en af slagsen! :wub  Ser jo lidt billeder af Laura på FB, hun bliver godt nok også stor og dejlig at se på!

 

On 15/12/2016 at 10:10 PM, Tumlepigen said:

:biglove

 

og ønsker om du snart kommer ovenpå :kram2

 

On 15/12/2016 at 10:12 PM, SDB said:

:ditto 

Tak hvor er I søde piger! :kiss:kram

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER