lhk

Nogen med smerter?

19 indlæg i dette emne

Jeg er lidt nysgerrig overfor, om der er flere af jer der også er begyndt at døje med smerter i kroppen, fx ryg, skuldre, hofter eller arme af alt det løften og bæren rundt på baby?

Jeg har selv ondt i mine arme, en gammel skade der er brudt op igen...

Det er selvfølgelig super træls, men jeg klarer det:)

Hvis andre oplever noget af det samme, så meld endelig tilbage, og skriv også gerne hvis I får nogen behandling. Jeg selv får akupunktur...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De første 5 måneder havde jeg ondt i håndledene, jeg har tit ondt i ryggen og som nyeste morskavank er mine hænder begyndt at revne og lave små sår af al de håndvask.

Life is great :lol

Jeg blev tilbudt operation pga håndled, jeg takkede nej. Det gik væk af sig selv.

Jeg får nogle gange en halvhjertet massage af min mand.

Jeg skal huske at bruge mere håndcreme, og måske købe en ny og bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået slem seneskedehindebetændelse igen :( Rigtig træls, da det jo skal have ro for at blive bedre, men ikke kan få det fordi jeg bliver nød til at bruge hånden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første 5 måneder havde jeg ondt i håndledene, jeg har tit ondt i ryggen og som nyeste morskavank er mine hænder begyndt at revne og lave små sår af al de håndvask.

Life is great :lol

Jeg blev tilbudt operation pga håndled, jeg takkede nej. Det gik væk af sig selv.

Jeg får nogle gange en halvhjertet massage af min mand.

Jeg skal huske at bruge mere håndcreme, og måske købe en ny og bedre?

jeg har også fået helt vildt tørre hænder. Sy es ikke det hjælper at smøre dem. Måske har jeg en dårlig creme. .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de tørre hænder:

Køb håndsprit og anvend når hænderne skal renses, men ikke er beskidte (hvis I forstår hvad jeg mener)

Og gerne en lidt dyrere variant, der plejer samtidig. Det gør en kæmpe forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også fået helt vildt tørre hænder. Sy es ikke det hjælper at smøre dem. Måske har jeg en dårlig creme. .

Apotekets glidecreme er vildt godt :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer med tørre hænder:

 

Jeg arbejder som sygeplejerske og ved derfor hvor vigtigt det er at passe godt på mine hænder, som under en arbejdsdag bliver udsat for utrolig meget spirt og håndvask.

For det første er sprit ikke vejen frem!! Sprit udtørre, også med fancy ting i - overvej også lige at når i har sprit på fingrene, så bliver det jo på fingrene. Dvs når i så røre jeres baby så får de sprit på sig. Måske ikke at det er farligt, men prøv i selv at smage på det en dag ved lejlighed, det smager virkelig virkelig grimt (har prøvet at spritte fingre som det sidste inden en spisepause - det kan ikke anbefales) forstil jer så at i samler babys sut op og putter den i munden, eller legetøjet som baby selv smager på. Den smag af sprit vil være alle vegne :(

 

Vejen frem er at have en god håndsæbe der ikke udtørre alt for meget. Dernæst brug en god håndcreme, men brug det altid Kun når i VED at i har Mindst ½ time - meget gerne mere, inden i vasker hænder igen. Cremen åbner nemlig op for hudens porre, for at den kan modtage cremen. Vasker man så fingre, skyller man for det første cremen af, men dernæst skyller man endnu mere fugt ud, da porrerne stadig er åbne. Det kan tit - især i mit fag, være svært at vide hvornår man har mindst ½ time uden håndvask men et rigtig godt trick er at tage det på som det sidste når man går i seng. Så har det natten til at virke. Før en lur, eller hvis i er på vej ud af døren, fx skal ud og køre bil eller andet hvor i ved i ikke når frem i det næste stykke tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ondt i håndled og højre skulderblad. Håndledssmerter ha jeg ofte haft, men ikke på samme måde som nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min rygsøjle er fuldstændig smadret af at bære på vigga :( går til en reumatolog der holder øje med den men der er ik så meget at gøre andet end træne. Forhåbentlig blir det bedre når hun starter i DP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første 5 måneder havde jeg ondt i håndledene, jeg har tit ondt i ryggen og som nyeste morskavank er mine hænder begyndt at revne og lave små sår af al de håndvask.

Life is great :lol

Jeg blev tilbudt operation pga håndled, jeg takkede nej. Det gik væk af sig selv.

Jeg får nogle gange en halvhjertet massage af min mand.

Jeg skal huske at bruge mere håndcreme, og måske købe en ny og bedre?

Det var da rigtig dejligt at det med håndleddene gik væk af sig selv. Måske var det også fordi man vel efterhånden bærer mindre rundt på dem efterhånden som de bliver større? Det håber jeg i hvert fald på. De første 2 mdr. havde jeg ham på armen konstant... Sådan husker jeg det i hvert fald, men efter problemerne i armene er kommet, bærer jeg sjældent rundt med ham, men flytter ham selvfølgelig tit, leger og den slags. Men aldrig sådan med vilje "nu står vi lige her og bare står"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ondt i håndled og højre skulderblad. Håndledssmerter ha jeg ofte haft, men ikke på samme måde som nu.

Føler med dig... Kan ikke lade være med at tænke, om det ikke kan få betydning for ens arbejde, især hvis det er smerter som forværres ved belastninger? Fx er computerarbejde også hårdt for håndleddene.

Edit: det er selvfølgelig ikke noget jeg spørger om for at bekymre dig, men det er noget jeg selv tænker meget over, det med arbejde og arbejdsevne generelt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første 5 måneder havde jeg ondt i håndledene, jeg har tit ondt i ryggen og som nyeste morskavank er mine hænder begyndt at revne og lave små sår af al de håndvask.

Life is great :lol

Jeg blev tilbudt operation pga håndled, jeg takkede nej. Det gik væk af sig selv.

Jeg får nogle gange en halvhjertet massage af min mand.

Jeg skal huske at bruge mere håndcreme, og måske købe en ny og bedre?

Jeg kan kun anbefale at købe sprit og bruge det noget mere.

Hvis der ikke er synligt snavs på hænderne så er det bedre at spritte hænderne. De fjerner bedre bakterier og tørrer ikke hænderne ud (håndsprit indeholder glycerol).

Jeg er også sygeplejerske og jeg er ikke enig i at det er skidt at bruge sprit. Der er begrænset med kemikalier i håndsprit modsat fx en håndcreme. Og det er jo vigtigt at lade hænderne tørre af sprittet inden man begynder at røre ting. Selvfølgelig smager sprit ikke godt men det gør håndcreme heller ikke og alt mulig andet vi rører ved gør heller ikke. Jeg putter heller aldrig mine hænder i munden på baby el babys mad uden at have vasket hænder først og jeg rører heller ikke den del af sutten som i babys mund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har også virkelig ondt i ryggen. Og knæer. Sådan har det været siden fødslen faktisk. (For 9 mdr siden) overvejer om lægen ikke skal kigge på især ryggen, da det føles som om det er værst et enkelt sted... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ondt i håndleddet som i forvejen var ret svagt. Har lidt ondt i ryggen. Ondt i skuldrene.

Tyngdefornemmelse i underlivet efter fødslen.

Har meldt mig til yoga. Tager panodil når den er helt gal.

Manden masserer desværre kun på opfordring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget individuelt med håndspritten ;) Jeg er ikke helt uddannet sygeplejerske, men er godt på vej..

Har brugt en del håndsprit både i praktik men også tidligere da jeg var ansat ved forsvaret og udsendt!.. I begge tilfælde udtørre sprit mine hænder til sandpapir... håndvask udtørre også men ikke i samme grad! :)

Jeg bruger helst håndvask herhjemme med den lille :) Og så bruger jeg en god håndcreme 2 gange dagligt.. morgen efter morgenamning og aften inden jeg går i seng! Jeg kan varmt anbefale "den fra body shop".. det er sådan en "metal tube" og fåes i flere varianter! Den er uden tvivl fantastisk og drøj i forbrug! den koster vist et sted ml 100 og 150 kr, men min har holdt i et halvt år indtil videre og er over halv fuld :)

Ang. smerter så syntes jeg godt jeg kan mærke det i ryg og skuldre, selvom Sean Anakin kun er 4,5 uge... det er ikke så tit jeg bare bærer rundt på ham! Men når vi er ude af huset og han skal ammes, får jeg tit spændinger fordi jeg sidder forkert..

Håber en god massage ved fysioterapeuten kan gøre noget godt for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang. smerter så syntes jeg godt jeg kan mærke det i ryg og skuldre, selvom Sean Anakin kun er 4,5 uge... det er ikke så tit jeg bare bærer rundt på ham! Men når vi er ude af huset og han skal ammes, får jeg tit spændinger fordi jeg sidder forkert..

Håber en god massage ved fysioterapeuten kan gøre noget godt for mig :)

Hvis du ikke allerede har en, så køb en ergobaby! Der bærer man barnets vægt med god støtte på hofterne. Jeg bruger den tit, enten når vi er ude, eller når han er lidt pyller/kontaktsøgende:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min favoritsæbe siden mange år er Matas babysæbe i fast sæbe. Sådan en lille blok koster 8,- kr og holder længe, den er svanemærket og den gir mig ikke (nær så hurtigt) tørre hænder. Jeg bruger ikke håndcreme.

 

En god bæredims er også en rigtig god investering. Jeg har brugt en strækvikle til min yngste, som bare ville være på arm hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke allerede har en, så køb en ergobaby! Der bærer man barnets vægt med god støtte på hofterne. Jeg bruger den tit, enten når vi er ude, eller når han er lidt pyller/kontaktsøgende:)

  

Min favoritsæbe siden mange år er Matas babysæbe i fast sæbe. Sådan en lille blok koster 8,- kr og holder længe, den er svanemærket og den gir mig ikke (nær så hurtigt) tørre hænder. Jeg bruger ikke håndcreme.

 

En god bæredims er også en rigtig god investering. Jeg har brugt en strækvikle til min yngste, som bare ville være på arm hele tiden.

Kunne godt være jeg skulle prøve at se om han vil være i en slynge eller andet :) Tak for tippet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER