Pinar

Autostol 9-18 mdr.

18 indlæg i dette emne

Vi skal ud at købe næste autostol og vi tænker på Römer safefix Plus og Maxi Cosy Priorifix.


 


Er der nogle der har erfaringer med disse? Overvejer måske også Maxi Cosy Tobi....


 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en maxi cosi tobi. Den er vi utrolig glade for.

Den er nem at spænde fast i bilen og den er utrolig nem at spænde barnet fast i :)

Jeg kan klart anbefale den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en maxi cosi tobi. Den er vi utrolig glade for.

Den er nem at spænde fast i bilen og den er utrolig nem at spænde barnet fast i :)

Jeg kan klart anbefale den

Den ser også god ud - sidder barnet meget højt i den? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser også god ud - sidder barnet meget højt i den?

Mener du så de kan se ud af vinduet?

For ja, de sidder ret højt og kan se ud :)

Pixie elsker det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber med TS, at det er okay jeg spørger, men vi skal nemlig også til at købe 9-18 kg stol.

Vi har ikke iso-fix i vores gamle bil, hvilke mærker uden iso-fix er så bedst? Prisen er underordnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Besafe-. uden isofix, det har vores bil nemlig ikke, og den er både bagudvendt og forudvendt og det er bare SUPER. de fylder en del, men det ER mere sikkert med en bagudvendt stol. det er noget med 85-90% det nedsætter risikoen for dødsfald!! :blink

Men de koster også en del, så det er jo ikke fordi ens barn ikke er sikker i en alm. stol. Men hvis pris og plads ikke er et issue ville jeg vælge en bagudvendt som også kan vendes rundt.

Cybex laver også modeller der kan dette, dog desværre kun med isofix.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Besafe-. uden isofix, det har vores bil nemlig ikke, og den er både bagudvendt og forudvendt og det er bare SUPER. de fylder en del, men det ER mere sikkert med en bagudvendt stol. det er noget med 85-90% det nedsætter risikoen for dødsfald!! :blink

Men de koster også en del, så det er jo ikke fordi ens barn ikke er sikker i en alm. stol. Men hvis pris og plads ikke er et issue ville jeg vælge en bagudvendt som også kan vendes rundt.

Cybex laver også modeller der kan dette, dog desværre kun med isofix.

Tak for svar.. Hmm, det med plads, kan måske blive et problem, men lyder vildt smart, at den kan vendes :) tjekker den lige ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg siger kan vendes rundt så er det ikke bare lige sådan-- den sidder godt fast og kan ikke lige vendes rundt hvis baby græder f.eks så det er noget man gør mere eller mindre for good ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg siger kan vendes rundt så er det ikke bare lige sådan-- den sidder godt fast og kan ikke lige vendes rundt hvis baby græder f.eks så det er noget man gør mere eller mindre for good ;)

Flere af dem drejer man altså nemt, fx også når barnet skal placeres. Men det er måske kun med isofix?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Römer Safefix plus og er meget glade for den. Den er jo lidt stor at flytte rundt på pga. støttebenet, men det er jo også det, der gør den lidt sikrere og vi flytter stort set aldrig på den ;)

 

Vi købte vores på Amazon.uk og sparede en mindre formue! Tror vi gav omkring 1.300 kr. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejede også Maxi Cosi priorifix, men valgte den fra, da hun prøvede at sidde i en og vi kunne se, at den ikke er særlig høj i ryggen og Anna er høj, så hun ville vokse for hurtigt ud af den i længden, før hun var tung nok til en større :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber med TS, at det er okay jeg spørger, men vi skal nemlig også til at købe 9-18 kg stol.

Vi har ikke iso-fix i vores gamle bil, hvilke mærker uden iso-fix er så bedst? Prisen er underordnet :)

Römer Safefix plus kan også bruges i trepunktssele :)

 

Kig evt. på autostol.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis bagudvendt er baade Britax Hiway II og Max way bagudvendte. Vi har MaxWay og er godt tilfredse, selvom den selvfoelgelig fylder lidt i min Fiat Punto. Jeg er sikker paa at HiWay II fylder lidt mindre og den ville helt aerligt ogsaa have kunne goere det for os :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HTS besafe izi plus er også bagudvendt, og i sele ikke isofix fordi den kan holde til 25 kg. Dyr, men kan være i vores Opel Corsa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HTS besafe izi plus er også bagudvendt, og i sele ikke isofix fordi den kan holde til 25 kg. Dyr, men kan være i vores Opel Corsa :)

 

Den ville jeg saa gerne have proevet i min Punto...! Men vi er nu glade for Max Way'en... Har I egentlig ok god benplads foran? Her kan M lige sidde der med sine 180, mens jeg bare synes der er mindre plads til min taske  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ville jeg saa gerne have proevet i min Punto...! Men vi er nu glade for Max Way'en... Har I egentlig ok god benplads foran? Her kan M lige sidde der med sine 180, mens jeg bare synes der er mindre plads til min taske :D

Ej der er godt nok ikke meget plads. Altså jeg sidder fint, men Jesper vil nødig sidde der. Men det er altså også sjældent det er nødvendigt. Hvis vi kører længere sidder jeg alligevel altid bagved med Silke Elia.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej der er godt nok ikke meget plads. Altså jeg sidder fint, men Jesper vil nødig sidde der. Men det er altså også sjældent det er nødvendigt. Hvis vi kører længere sidder jeg alligevel altid bagved med Silke Elia.

 

Ok, ja... Der er ikke nakkestoetter bagi i min bil, saa sidder faktisk noedigt deromme. Men her er der plads, saa maaske det var meget godt, at jeg ikke endte med at koebe Plus-stolen.

 

Sidder ioevrigt lige og lurer paa brugte bagudvendte, fordi jeg har lejet en bil i DK og helst vil have Noah bagudvendt. Saa er det lige, om det er en god ide eller om jeg skal lade ham sidde forudvendt i den stol  der kan foelge gratis med. Vi skal alligevel koere fra Billund til Esbjerg, saa til Aarhus, fra Aarhus til Skagen og fra Skagen til Aarhus OG lokalt rundt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, ja... Der er ikke nakkestoetter bagi i min bil, saa sidder faktisk noedigt deromme. Men her er der plads, saa maaske det var meget godt, at jeg ikke endte med at koebe Plus-stolen.

Sidder ioevrigt lige og lurer paa brugte bagudvendte, fordi jeg har lejet en bil i DK og helst vil have Noah bagudvendt. Saa er det lige, om det er en god ide eller om jeg skal lade ham sidde forudvendt i den stol der kan foelge gratis med. Vi skal alligevel koere fra Billund til Esbjerg, saa til Aarhus, fra Aarhus til Skagen og fra Skagen til Aarhus OG lokalt rundt.

Problemet er jo, at går det fint, er der ingen ko på isen. Men tænk om der skete noget. Så ville jeg i hvert fald altid tænke, om det ville have været anderledes. Derfor går jeg aldrig på kompromis med sikkerheden. Men det er jo bare min holdning, og den spurgte du jo slet ikke om ;) Undskyld, men kunne ikke lade være at blande mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER