Camillat

Toej, der stinker af parfume - what to do?

16 indlæg i dette emne

Ja, hvad kan jeg stille op - jeg har koebt en jakke til Noah, som stinker af parfume og det er ikke gaaet vaek efter: et skylleprogram, en almindelig vaskegang med eddike i sidste skyllevand.

 

Egentlig skulle den vaere ubrugt og maerket sidder stadig paa, saa enten har hun haft den haengende med noget ekstremt stinkende toej eller ogsaa har hun haft maerket taget af og bundet det paa igen efter en meget parfumeret vask. 

 

Jakken ee vildt fin, prisen var ogsaa fin og jeg vil ikke stille noget op imod hende, Men den parfumestank maa vaek, saa noget gyldent raad?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan vist tage den i fryseren i et døgn - det fjerner normalt dårlig lugt fra tøj. Jeg håber, at det virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske lufte den i nogle dage? Jeg ved det ikke - vi havde selv problemet da jeg lånte en body til en fra min mødregruppe. Den stank af parfume! Men det hjalp med 2x vask!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg tror, jeg laegger den i bloed i eddike i nat og vasker den igen med vaskenoedder - og saa haenger den udenfor til toerring og luftning. Det maa da kunne goere et eller andet... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg tror, jeg laegger den i bloed i eddike i nat og vasker den igen med vaskenoedder - og saa haenger den udenfor til toerring og luftning. Det maa da kunne goere et eller andet...

Alt theas tøj stinker voldsomt af parfume når hun bar været i dp.. Jeg er begyndt at give det en lang vask og så hænge det ud om aftenen og lade det hænge natten over.. Det hjælper en del synes jeg, men det tager ikke helt parfume lugten :)

Så er spørgsmålet jo bare hvad jeg skal gøre ved barnet, som også lugter af parfume :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt theas tøj stinker voldsomt af parfume når hun bar været i dp.. Jeg er begyndt at give det en lang vask og så hænge det ud om aftenen og lade det hænge natten over.. Det hjælper en del synes jeg, men det tager ikke helt parfume lugten :)

Så er spørgsmålet jo bare hvad jeg skal gøre ved barnet, som også lugter af parfume :P

 

OMG, det ville jeg vaere traet af... men ja, stoerre dilemma hvis det er barnet. der lugter af parfume  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever så hvergang Z kommer på weekend at hendes tøj stinker af røg og parfume. Det er simpelthen så gennemtrængende, at det uanset hvad, stadig sidder lidt i tøjet efter vask. FØJ!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhhhh! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Milas har været på besøg hos bedste lugter han + tøj af parfume. Det er helt vildt at de kommer til at lugte så meget, ved bare at blive holdt og nusset af en der har parfume på. Men nu bruger jeg også MEGET sjældent parfume, så måske er det bare mig der er sart. Syns også det er svært at vaske væk, men er oftest væk efter et par vaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem - bare med et uldtæppe der lugter forfærdeligt af parfumeret skyllemiddel.

Jeg fik et råd om at lægge i blød i vand med rodalon og derefter vaske og bruge eddike som "skyllemiddel". Det har jeg nu gjort to gange og det hjælper, selvom lugten ikke r helt væk. Jeg vil prøve at lægge i blød i vand med eddike og så vaske en sidste gang i morgen - håber på det tager det! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem - bare med et uldtæppe der lugter forfærdeligt af parfumeret skyllemiddel.

Jeg fik et råd om at lægge i blød i vand med rodalon og derefter vaske og bruge eddike som "skyllemiddel". Det har jeg nu gjort to gange og det hjælper, selvom lugten ikke r helt væk. Jeg vil prøve at lægge i blød i vand med eddike og så vaske en sidste gang i morgen - håber på det tager det! :-)

 

Eddike hjalp her! Jeg vaskede den to gange med eddike i sidste skyllevand, men ret meget den sidste gang. Saa stank den naermest af eddike. Den har haengt ude i 2 doegn og nu er begge lugte naesten vaek. Han har i hvert fald faaet den paa. Men kunne godt finde paa at vaske den igen og saa haenge den ud igen. Det er det, der goer det i sidste ende - frisk luft. husker brugt sengetoej, som ogsaa hang ude i flere uger, men det kunne jeg jo behandle noget vaerre end en fin jakke. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt - mit tæppe ligger i et eddike"bad" lige nu, så håber på jeg har samme held som dig :) Ville bare hade at min lille nyfødte baby skulle hørme af bamseline ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt - mit tæppe ligger i et eddike"bad" lige nu, så håber på jeg har samme held som dig :) Ville bare hade at min lille nyfødte baby skulle hørme af bamseline ;-)

 

Ha ha, ja, saa hellere eddike  :lolhit

 

Apropos, saa smider jeg lige den jakke i vaskemaskinen - solen skinner, saa kan den komme ud i den friske luft bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter denne vask kan jeg godt lugte, at der har vaeret vaskepulver ind over foer(har vasket den med vaskenoedder), men slet ikke noget naer generende - og uden eddikelugt. Nu haenger den ude lidt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter denne vask kan jeg godt lugte, at der har vaeret vaskepulver ind over foer(har vasket den med vaskenoedder), men slet ikke noget naer generende - og uden eddikelugt. Nu haenger den ude lidt.

Det ender med at blive en dyr jakke med al den vask ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ender med at blive en dyr jakke med al den vask ;-)

Ja, det kan du tro! Den vaskes jo ogsaa for sig selv for ikke at faa stanken over i andet toej. Den fejl gjorde jeg nemlig med foernaevnte sengetoej og saa stank begge saet :shooter

 

Men det bedste er nu stadig det at haenge det ud...i lang tid. Det der sengetoej han i flere uger i al slags vejr og det var det, der i sidste ende fjernede stanken. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER