Hønemor

Jordemoder besøg.

7 indlæg i dette emne

Så var vi til 1. Jordemoder besøg i går! Var virkelig spændt, og også en smugle nervøs for, om man mon ville få en jordemoder man slet ikke følte sig tryg ved. Men hun var bare så sød! Hun var håbløst bagud, og vi ventede også 40min på at vi kom ind. Man skulle så tro, at hun ville stresse igennem vores besøg, Men vi var inde ved jordemoderen i næsten 1 time!

Hun ville gerne lære os at kende, og bad os derfor om at fortælle hvem vi var. Det kom måske lidt bag på mig, for både min kæreste og jeg har en del med i bagagen. Jeg har mistet min mor som 17 årig og har/har haft en del udfordringer ifm det. Især under graviditeten er et nyt stort savn dukket op, og jeg er bange for min reaktion når jeg har født. Hun mangles rigtig meget, i mange situationer! Min kæreste har en tung barndom bag sig med ADHD, mobning, overvægt, stoffer, far som var misbruger og generelt et kompliceret familieforhold.. Han er kommet godt efter det med fast job og har en utrolig stærk rygrad i dag.. Sort på Hvidt lyder vi jo som et par med ringe ressourcer, og jeg fik følelsen af, om vi mon skulle have været SÅ ærlige omkring vores liv. Tænk hvis hun tvivler på vores evne, som forældre, pga vores opvækst? Hun sagde dog, at hun var rigtig glad, for vores ærlighed, og at det viste hvor bevidste vi er, om de udfordringer vi har med os.

Mht mit savn til mor, vil jeg blive fulgt af sundhedsplejersken mere tæt end 'normalt', og får besøg allerede inden fødslen. Jeg er SÅ bange for at ende i fødsels depression, og har brug for noget sparring med en professionel. Er super glad for tilbuddet og tager imod med kyshånd!

Meget mere skete der ikke. Ingen vægt, urinprøve, bt, hjertelyd osv! Havde virkelig håbet på sidstnævnte, for jeg trænger til et tegn om, at jeg faktisk er gravid! Men nu er der kun 12 dage, til MD skanning, weeee!

Nå, det var lige lidt jeg havde brug for at læsse af på nogen ;)

Skal I andre snart til jordemoder/andre der har været afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået indkaldelse til scanning i dag, misdannelse scanning som jeg skal til på mandag og så må vi se hvor langt henne jeg er. Er meget spændt på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder dejligt med en JM som giver sig tid til jer, trods travlhed :)

Kan godt forstå dine bekymringer og dit afsavn, men jeg tror også på at jeres ærlighed er vejen frem. Det viser at i er opmærksomme på evt udfordringer og jer selv.

Jeg skal selv til JM for første gang på næste torsdag hvor jeg er 16+4. Jeg håber virkelig på en der giver os samme tid og lader os høre hjertelyd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig Update.. :)

Har selv tid til første JM besøg på onsdag hvor jeg er 16+0 så glæder mig også til at se hva der blir tjekket for, hvordan JM er og om der blir taget god tid til en...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror helt klart ærlighed er vejen frem, så de kan støtte jer så godt som overhovedet muligt. - du havde jo ikke fået tilbuddet med SP hvis du ikke havde fortalt noget..

Det gør mig ondt at du mangler din mor, det er svært når man selv skal være mor.. - kan din svigermor støtte lidt op ?

Jeg skal først til JM den 17 - det ligger lidt anderledes 2. Gang..

Og har gennemscanningen den 1 april :)

Tit venter de til næste gang med hjertelyden fordi den kan være svær at finde, og det gør mor utryg.. - man må altid spørge, så du kan få det gjort hvis du har brug for det :)

(Jeg fik det aldrig gjort hos lægen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ærlighed er den helt rigtige vej frem, til at få den rigtige og bedste støtte i jeres kommende roller.

Jeg selv skal huske ikke at være alt for god denne gang, jeg har en stres-sygemelding bag mig fordi jeg er lidt slem til ikke at sige hvordan jeg rent faktisk har det og få den rette hjælp, men hellere vil klare alting selv, og det er bare ikke altid lige smart. Jeg har jo så nogen uger endnu til at finde ud af hvordan jeg skal gribe det an, for jeg skal først til min første JM aftale den 24 marts. Jeg håber rigtig meget at få den JM jeg havde til sidst med den første og hele vejen med nummer to. Jeg fik vist lavet så meget ravage første gang at jeg fik en fast og fik hende igen nummer to gang. Men vi fungere fint sammen, så håber på hende igen.

 

Jeg tror at vi har fået hørt hjertelyd alle gange hos JM, men det afhænger nok en hel del af, hvornår man har første besøg. Vi hørte hjertelyd til scanning, det har vi til gengæld aldrig prøvet før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til JM første gang den 12. marts. Er 3. gangs fødende.

 

Håber også på at få en sød JM, uanset hvad så er jeg egentlig ikke bekymret. Jeg glæder mig til at få snakket med hende, skal nok blive godt! :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER