Ema

Sjove oplevelser under fødslen

60 indlæg i dette emne

Jeg ville godt ha været en flue på væggen under min fødsel med Silke. Vi var på stuen mig (sjovt nok), Martin, jm og en sosu tror jeg det var. Sidstnævnte havde så ondt i ryggen og måtte ikke belastes. Undertegnede lå på siden under presseveerne og skulle ha hjælp til at holde benet oppe i luften. Oh yes det må ha set sjovt ud at martin stod og legede hejseværk.

 

Med Chanel skulle der tages blodprøver da hun dykkede, og ind kommer den her ret så lækre læge. helt ærlig det burde forbydes at der sidder en lækker læge foran ens spredte stænger når det hvert fald ikke er meningen ;) Han var sQ nok ligeglad :) og jeg forsøgte at bryde det mærkelige moment med sætningen: "Er der meget hår på - hendes hoved" - de sidste 2 ord nåede jeg heldigvis at få med for kunne godt høre i nuet at det bare kunne være misforstået fuldstændig

:d :d :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha ha  :lol jeg er helt færdig af grin, med en mand der kigger meget forvirret på mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brokkede mig over, hvis idé det var, at droppe storken helt, og istedet lade kvinderne klare det der fødsel. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under fødslen af min datter kaldte jeg både på min mor og så sang jeg alle sømænd er glade for piger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fødte T gik det temmelig stærkt, og jeg måtte insistere på at få lov at komme på sygehuset (for jordemoderen i telefonen mente, at jeg nok bare var lidt anspændt  :blink ) Jeg har senere fundet ud af at jeg havde vestorm, da jeg ikke rigtigt oplevede pauser imellem veerne. Men da vi stod i venteværelset havde de først smidt min vandrejournal væk - som vi LIGE havde afleveret. De havde ikke særligt travlt heldigvis, så jeg blev undersøgt og var 8 cm åben. Det gik bare stærkt og jeg begyndte meget snart at føles pressetrang, men der var vagtskifte på afdelingen, så de havde ikke lige tid til at jeg fødte nu, så da jeg fik sagt til min mand: "jeg tror altså jeg er nødt til at presse", og han råbte det videre til den noget distræte jordemoder, som vist gerne ville hjem, stak hun lige hovedet ind til mig og sagde: "Jamen, det må du ikke", og så gik hun igen! Nok mere komisk end sjovt, og ikke specielt i situationen.

 

Jeg havde bedt M om at huske mig på vejrtrækning, når jeg havde veer (som vi havde lært til fødselsforberedelse), men det var helt håbløst at koncentrere sig om det midt i vestormen, så da han i venteværelset sagde: "Husk at trække vejret dybt skat", slog jeg bare hovedet ind i væggen og råbte HOOOOLD KÆÆÆÆFT!

 

Den jordemoder som tog imod T var alletiders og formåede at få det hele ned i et tempo, hvor jeg følte jeg var med, så jeg nåede faktisk at have en lille time inde på fødestuen. JM havde travlt med at få mig helt klar og alle remedierne (selvom hun var helt rolig, TAK), og da jeg havde født og fået mit lille raske barn i armene, sagde jeg: "Øhhm, jeg ved slet ikke hvad du hedder". Hun fortalte sit navn og sagde smilende, at der jo virkelig bare ikke havde været tid til at lære hinanden at kende over en kop kaffe denne gang. 

 

Min mand tændte i øvrigt for vandet i badekarret, da vi kom ind på fødestuen. Jeg kan huske jeg tænkte "Du er sød skat, men altså...det kommer jo ikke til at ske". 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand blev ved at spørge mig, under min 37 timer lange fødsel, om ikke jeg snart skulle have den epidural. Han var meget bekymret og brød sig ikke om at jeg lå i smerter og da slet ikke så længe, så det var sådan set fint at han spurgte. Hvis ikke det var fordi at hver gang han spurgte var midt i en ve  ;) Så hold dog kæft!  :lolhit Da han så undrende fortalte jordemoder og jordemoderstuderende at han ikke forstod hvorfor jeg blev så sur på ham hver gang han spurgte, måtte jeg jo pænt udpensle for ham at det var derfor, og måske skulle han spørge på et mere passende tidspunkt næste gang han ville have et passende svar  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"FÅ SÅ DEN LORTEUNGE UD!!!" 

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhha, har lige hulket af grin gennem hele tråden :lol

Under presseveerne prøvede jeg at fokusere tankerne på noget bestemt - det hjalp lidt - så gennemgik bl.a. alfabetet fra A til Å i tankerne og skulle finde dyr med hvert bogstav.

Jeg kunne simpelthen ikke finde et dyr med Ø, men til sidst lykkedes det mig, så midt i en ve var jeg ved at skrige "ØRKENROTTE!", men havde da åndsnærværelse nok til at lade være, fordi det nok ville lyde RET underligt i JM's og min kærestes ører med sådan et udbrud :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for nogle gode grin! Jeg havde veer i over et døgn. Jeg fik presseveer efter midnat og var fuldstændig udmattet. Mine presseveer stoppede, og jeg faldt i søvn. Jeg havde en drøm hvor jordemoderen undersøgte mig med ringe på fingrene. Jeg snakkede i søvne, og vågner ved jeg råber til jordemoderen "Tag de ringe af!" Min mand og jordemoderen smiler til hinanden, og jeg lader som om jeg sover videre, for jeg synes det var så flovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle igen have akut kejsersnit. Og var mildest talt pisse nervøs, da det jo ikke var gået særlig godt sidste gang.

Heldigvis gik bedøvelsen og selve kejsersnittet godt.

Og da jeg ikke viste kønnet på babyen, var det første jeg spurte om, da babyen kom over til mig, om det var en dreng eller pige. Men det ville de ikke fortælle mig, og sagde jeg selv skulle se efter. Men pga vinklen som jeg lå i, og præmatuiteten. Kunne jeg ikke se det.

Og var derfor nød til at spørge igen...

Det jeg nok selv syntes var sjovest, var at jeg ikke kunne mærke eller bevæge mine ben og føder efter KS. Af en eller anden grund fandt jeg det vildt morsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER