Ema

Sjove oplevelser under fødslen

60 indlæg i dette emne

Sjov tråd  :D

 

Ved min første fødsel ankom jeg til hospitalet efter 50 min i ambulance (fordi vi havde valgt at føde i Silkeborg men boede i Århus), ambulancefolkene var fra Århus så kendte ikke sygehuset, så de tog den forkerte indgang og måtte så forbi samtlige afdelinger på vej til fødegangen, mens jeg lå prustende og med mange veer på båren  :rolleyes hold kæft hvor folk strakte hals og gloede.

 

Jeg var så 10 cm åben ved ankomsten og da jeg kom op og stå mente jeg bestemt jeg skulle tisse. Det mente JM ikke, hun mente det var presse trang. Efter at ha bedt om at komme på toilet to gange opgav jeg og tissede på gulvet hvor jeg stod :blush   :D

 

Ved min 3. fødsel nåede JM kun at få den ene handske på inden baby kom "flyvende" ud til hende. Jeg husker at hun spurgte om jeg egentlig havde presseve. "Det ved jeg ikke" svarede jeg mens jeg pressede alt hva jeg ku, den unge sku bare ikke sidde i klemme der, av! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I starten af min fødsel lå Adnan og hvilede sig op af mit lår. Jeg lå på højre side hele fødslen igennem da ayahs hjerterytme ellers faldt voldsomt. Midt i en ve råber jeg UNDSKYLD JEG PRUTTER NU og kom så til at prutte ham lige i ansigtet :lolhit hele fødestuen var flad af grin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under min første fødsel gik presseveerne lidt i stå og jm begynder at massere på min mave for at få dem i gang igen. Hun spørger om jeg vil hjælpe og det gør jeg, men da jeg spørger hvorfor jeg egentlig skal trykke på maven og hun forklarer at det er for at fremprovokere flere presseveer stopper jeg med det samme. Jeg gad sgu ikke selv få flere af de dumme presseveer frem, de gjorde jo ondt :rolleyes Min mand og jm var flade af grin :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg kom på fødestuen, brugte jeg den første tid på badeværelset, nøgen, liggende på en gul plastik-strandstol, med orange oppustelig nakkepude, med rød saftevand med sugerør i den ene hånd og en bruser i den anden. Det må have været et kønt syn :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg kom på fødestuen, brugte jeg den første tid på badeværelset, nøgen, liggende på en gul plastik-strandstol, med orange oppustelig nakkepude, med rød saftevand med sugerør i den ene hånd og en bruser i den anden. Det må have været et kønt syn :lol

Haha ja det må virkelig være de mest mærkelige syn at se en fødende kvinde for man tænker bare SLET ikk over hvordan man ser ud. Jeg havde skrevet sådan en fin seddel til JM om at jeg var blufærdig og meget gerne ville føde i mit tøj nærmest. Da jeg så kommer ind på fødestuen vil jeg KUN være nøgen haha. På et tidspunkt ligger jeg på alle 4 og min nøgne numse strutter bare lige ud i rummet. JM bliver ved med at gå og dække den til og jeg blir ved ned at flå det forbandede klæde væk - JEG VIL VÆRE NØGEN!! :D :D :D lidt pinligt bagefter haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh virkelig morsom tråd!! Jeg glæder mig allerede til at det bliver min tur.. eller nowet :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en veninde med til min fødsel. Efter jeg havde fået lavement, fik jeg lov at være lidt for mig selv, og da jeg ikke kunne holde mere, gik jeg jo så ud på toilettet og gjorde det jeg nu skulle. Mens jeg sidder der, skal jeg pludselig kaste op, så jeg rejser mig hurtigt for at gøre det i vasken ved siden af mig. I samme øjeblik kommer min veninde ind for at se hvordan det går. Jeg står altså der med bar røv på et toilet, hvor der endnu ikke er skyllet ud og kaster op i en vask. Så bliver det vist ikke meget mere ynkeligt. Godt det trods alt "bare" var min veninde og ikke en mand, der gerne skulle være i stand til at tænde på mig igen efterfølgende :lol . Efter fødslen havde jeg faktisk glemt det, og jeg var næsten ved at dø af skam og grin, da hun fortalte det. Vi kender hinanden temmelig godt, og det er jo så ikke blevet mindre efter, hun har set mig føde (og ikke mindst ovenstående episode)!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom ind onsdag aften og de beholdt mig til torsdag fordi jeg var gået i gang med at åbne mig. Torsdag morgen tidlig viser det sig, at der er noget hoppende hjertefrekvens hos Leo, som gør, at risikoen for akut kejsersnit var til stede. Ergo skulle jeg faste. Og jeg havde hverken spist eller drukket noget siden onsdag ved aftensmadstid. Så der knurrede maven, men det værste var tørsten. Jeg måtte INGENTING få - ikke en eneste dråbe. Om eftermiddagen var der seriøst tørke i min mund, og den flinke jordemoder kom med dejlig koldt æblejuice ... til Martin. Kender I den der lyd af juice der løber gennem et sugerør, når det er lige ved at være slut med juicen? Der blev det for meget. Jeg blev så afsindig arrig at jeg råbte til ham, at hvis han skulle drikke det juice så skulle han fandme gå ud af stuen. Magen til frækhed at sidde der og slubre juice på den måde lige foran mig der havde hele Gobi ørkenen i munden!! :klap

 

Nå men det trak stadig ud, og nu er vi flere timer længere henne - Leo kom først til verden 20.31 om aftenen. Men lige før det, så var Martin så sød at han rendte i pendul fart med en opvredet vaskeklud, som han lagde på min svedige pande mellem veerne. Og sørme om jeg ikke sneg mig til at sutte vand fra den ækle vaskeklud, når jordemoderen ikke så det, jeg var bare så hamrende desperat efter vand, så hellere svedigt vand end intet vand. Virkelig klamt men hva faen :)

Og det endte selvfølgelig ikke med akut kejsersnit :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men den værste er altså denne her, som min mors yngre kollega var ude for. Det er seriøst ikke noget, man har lyst til.

 

Hun fik sit lavement og da det var tid at gå ud og tømme af, så var der sgu gået en anden på toilettet, så det endte med at hun simpelthen mega sked på stuen - ej for en flovmand  :oops

Men os der har prøvet lavement ved godt, at så er der seriøst ikke noget der hedder "jeg venter da bare lige 2 minutter"....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja det må virkelig være de mest mærkelige syn at se en fødende kvinde for man tænker bare SLET ikk over hvordan man ser ud. Jeg havde skrevet sådan en fin seddel til JM om at jeg var blufærdig og meget gerne ville føde i mit tøj nærmest. Da jeg så kommer ind på fødestuen vil jeg KUN være nøgen haha. På et tidspunkt ligger jeg på alle 4 og min nøgne numse strutter bare lige ud i rummet. JM bliver ved med at gå og dække den til og jeg blir ved ned at flå det forbandede klæde væk - JEG VIL VÆRE NØGEN!! :D :D :D lidt pinligt bagefter haha

Haha - jeg kan lige se dig for mig! :D (jeg ville også bare have min trøje af, da jeg kom ind på sygehuset - kunne slet ikke holde ud at have den på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men den værste er altså denne her, som min mors yngre kollega var ude for. Det er seriøst ikke noget, man har lyst til.

 

Hun fik sit lavement og da det var tid at gå ud og tømme af, så var der sgu gået en anden på toilettet, så det endte med at hun simpelthen mega sked på stuen - ej for en flovmand  :oops

Men os der har prøvet lavement ved godt, at så er der seriøst ikke noget der hedder "jeg venter da bare lige 2 minutter"....

 

 

Ok så lige at overskriften på tråden var sjove oplevelser - det kan denne her vist ikke kategoriseres som.

Men jeg lader den ligge her så alle jer der skal føde og have lavement husker at være obs på, om der er noget der går på toilettet lige før jer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg kom i fødevaret begyndte jeg at kaste op under veerne. Da der er jordemoderskift spørger den nye jordemoder bekymret Anders om han er ok, Anders er total forvirret for det er jo ligesom mig der ligger der i en badering og vrider mig i smerte, indtil det går op for ham at han sidder med min brækpose.

På et tidspunkt sidder jordemoderen og Anders og snakker og jeg forsøger at være med i samtalen mellem veerne, men det enesteder kom ud af min mund var "bva mmm dee" :D

Jeg blev overvåget konstant fra kl 18 og hele natten, kl 8 eller 8.30 er der jordemoder skift så jordemoderen går ud for at overlevere på p-stuen. Men så begynder mine presseveer. Jeg siger til Anders "jeg skal presse" - han spørger panisk "skal jeg hive i snoren" - jeg siger "det ved jeg ikke, jeg ved ikke hvad jeg skal"... "HIV I SNOREN..,HIV I SNOREN"

Midt under presseveerne skal de IGEN tage prøver på Mies hoved så jeg spørger "nu skubber i hende ikke op igen?" Der blev grinet en DEL af det spørgsmål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men den værste er altså denne her, som min mors yngre kollega var ude for. Det er seriøst ikke noget, man har lyst til.

Hun fik sit lavement og da det var tid at gå ud og tømme af, så var der sgu gået en anden på toilettet, så det endte med at hun simpelthen mega sked på stuen - ej for en flovmand :oops

Men os der har prøvet lavement ved godt, at så er der seriøst ikke noget der hedder "jeg venter da bare lige 2 minutter"....

Jeg synes det er sjovt :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er sjovt :/

Haha det synes jeg også :lol :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en ret "træls fødsel"... men trods det har vi dog stadig nogle ting vi sagtens kan grine af...

Fødslen tog i alt 36 timer fra første ve og 27 timer fra vandet var gået, endte i kejsersnit da lillefisen ikke kunne trænge ned...

Nå men jeg blev sat i gang! efter en træls aften med noget der føltes som en lang ve! besluttede jeg t fylde vores store dobbelt spa op med vand, så jeg kunne ligge der og pruste, for der var ingen grund til at tage på sygehuset før vores tid næste morgen kl 09!

Det tager jo en eeeevighed at fylde den op! og kort før den er helt fyldt kommer jeg i panik i tanke om de sidste småting som jeg havde glemt at ordne og beslutter at gå ind på lille mandens værelse og finde hoved-hale fad frem så det kan blive rengjort! Da jeg strækker mig for at nå det går mit vand.. styrter forvirret rundt og kalder på manden der har fået lov at spille playstation for at slå tiden ihjel! Og det "fosser" ud med vand! Skynder mig impulsivt at hive bundproppen op i karret mens jeg ringer til FG! Hvad jeg så ikke havde tænkt over er at afløbet i bruseren næsten var stoppet, og vandet fra karret kan derfor ikke løbe andre steder hen end ud over gulvet.. så da JM i telefonen spørger hvordan ser vandet ud og hvor meget er der kigger jeg ned og opdager at HELE gulvet sejler i vand så jeg udbryder SHIT!! der er meget... :D det var en farce men med samtlige håndklæder i huset fik vi standset ulykken inden vi tog af sted :D

Fødslen var lang og grundet ve drop var jeg tvunget til at ligge på ryggen i sengen! Havde været i gang i maaange timer og der var problemer med lillefisens hjertelyd! når den dykkede skulle jeg fluks om på siden, hvilket gav mig så store smerter at jeg kastede op i stride strømme! Jeg tror vi har været i gang i ca 24 timer med ve storm på dette tidspunkt! jeg er SÅ træt og tuder med snot ud af næsen og opkast alle vegne.. da JM så samtidig ville tage min temperatur fordi jeg havde fået feber kigger jeg op på min mand og vil peppe ham lidt op da han er meget bekymret på dette tidspunkt!.. jeg har bræk på hagen, snot ud af næsen, er hævet i hele hovedet og et termometer i rumpetten.. synger så lige så stille for ham :"I'm sexy and I know it... du du dut dut dooduu..." han begynder at grine, men de andre har ikke hørt det (de skulle nødig tro jeg havde overskud).. så JM kigger surt på ham og siger, det er da godt du syntes det er sjovt... stakkels mand.. hehe..

EN sidste ting er en norsk læge "praktikant" som er med inde sammen med de andre læger.. jeg ligger totalt blottet og er udkørt og de kan IKKE finde ud af hvad der er galt .. efter at alle læger, JM osv har stået i fodenden og debateret i 20 min skal jeg have lagt kateter... den unge norske læge spørger så pænt om han må prøve eller om jeg foretrækker at det er en kvinde?!.. hmm... i har lige stået og kigget mig op i skrevet i en halv time... !?...

De skal bagefter tage blodprøve på lillemandens hoved.. de fortæller gladeligt bagefter at de kunne se at han havde masser af fint hår :D det giver mig lidt opmuntring at de nu kan se det! og jeg udbryder glad "HURRA!... jeg magter bare ikke hvis det havde været en skalle-pande".. kigger op og lige ind i øjnene på den norske læge der er helt skallet og blank poleret... prøver at trække i land med at det klæder ham... men stopper mig selv før det bliver for pinligt ;) ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en ret "træls fødsel"... men trods det har vi dog stadig nogle ting vi sagtens kan grine af...

Fødslen tog i alt 36 timer fra første ve og 27 timer fra vandet var gået, endte i kejsersnit da lillefisen ikke kunne trænge ned...

Nå men jeg blev sat i gang! efter en træls aften med noget der føltes som en lang ve! besluttede jeg t fylde vores store dobbelt spa op med vand, så jeg kunne ligge der og pruste, for der var ingen grund til at tage på sygehuset før vores tid næste morgen kl 09!

Det tager jo en eeeevighed at fylde den op! og kort før den er helt fyldt kommer jeg i panik i tanke om de sidste småting som jeg havde glemt at ordne og beslutter at gå ind på lille mandens værelse og finde hoved-hale fad frem så det kan blive rengjort! Da jeg strækker mig for at nå det går mit vand.. styrter forvirret rundt og kalder på manden der har fået lov at spille playstation for at slå tiden ihjel! Og det "fosser" ud med vand! Skynder mig impulsivt at hive bundproppen op i karret mens jeg ringer til FG! Hvad jeg så ikke havde tænkt over er at afløbet i bruseren næsten var stoppet, og vandet fra karret kan derfor ikke løbe andre steder hen end ud over gulvet.. så da JM i telefonen spørger hvordan ser vandet ud og hvor meget er der kigger jeg ned og opdager at HELE gulvet sejler i vand så jeg udbryder SHIT!! der er meget... :D det var en farce men med samtlige håndklæder i huset fik vi standset ulykken inden vi tog af sted :D

Fødslen var lang og grundet ve drop var jeg tvunget til at ligge på ryggen i sengen! Havde været i gang i maaange timer og der var problemer med lillefisens hjertelyd! når den dykkede skulle jeg fluks om på siden, hvilket gav mig så store smerter at jeg kastede op i stride strømme! Jeg tror vi har været i gang i ca 24 timer med ve storm på dette tidspunkt! jeg er SÅ træt og tuder med snot ud af næsen og opkast alle vegne.. da JM så samtidig ville tage min temperatur fordi jeg havde fået feber kigger jeg op på min mand og vil peppe ham lidt op da han er meget bekymret på dette tidspunkt!.. jeg har bræk på hagen, snot ud af næsen, er hævet i hele hovedet og et termometer i rumpetten.. synger så lige så stille for ham :"I'm sexy and I know it... du du dut dut dooduu..." han begynder at grine, men de andre har ikke hørt det (de skulle nødig tro jeg havde overskud).. så JM kigger surt på ham og siger, det er da godt du syntes det er sjovt... stakkels mand.. hehe..

EN sidste ting er en norsk læge "praktikant" som er med inde sammen med de andre læger.. jeg ligger totalt blottet og er udkørt og de kan IKKE finde ud af hvad der er galt .. efter at alle læger, JM osv har stået i fodenden og debateret i 20 min skal jeg have lagt kateter... den unge norske læge spørger så pænt om han må prøve eller om jeg foretrækker at det er en kvinde?!.. hmm... i har lige stået og kigget mig op i skrevet i en halv time... !?...

De skal bagefter tage blodprøve på lillemandens hoved.. de fortæller gladeligt bagefter at de kunne se at han havde masser af fint hår :D det giver mig lidt opmuntring at de nu kan se det! og jeg udbryder glad "HURRA!... jeg magter bare ikke hvis det havde været en skalle-pande".. kigger op og lige ind i øjnene på den norske læge der er helt skallet og blank poleret... prøver at trække i land med at det klæder ham... men stopper mig selv før det bliver for pinligt ;) ....

:lol stakkels læge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en ret "træls fødsel"... men trods det har vi dog stadig nogle ting vi sagtens kan grine af...

Fødslen tog i alt 36 timer fra første ve og 27 timer fra vandet var gået, endte i kejsersnit da lillefisen ikke kunne trænge ned...

Nå men jeg blev sat i gang! efter en træls aften med noget der føltes som en lang ve! besluttede jeg t fylde vores store dobbelt spa op med vand, så jeg kunne ligge der og pruste, for der var ingen grund til at tage på sygehuset før vores tid næste morgen kl 09!

Det tager jo en eeeevighed at fylde den op! og kort før den er helt fyldt kommer jeg i panik i tanke om de sidste småting som jeg havde glemt at ordne og beslutter at gå ind på lille mandens værelse og finde hoved-hale fad frem så det kan blive rengjort! Da jeg strækker mig for at nå det går mit vand.. styrter forvirret rundt og kalder på manden der har fået lov at spille playstation for at slå tiden ihjel! Og det "fosser" ud med vand! Skynder mig impulsivt at hive bundproppen op i karret mens jeg ringer til FG! Hvad jeg så ikke havde tænkt over er at afløbet i bruseren næsten var stoppet, og vandet fra karret kan derfor ikke løbe andre steder hen end ud over gulvet.. så da JM i telefonen spørger hvordan ser vandet ud og hvor meget er der kigger jeg ned og opdager at HELE gulvet sejler i vand så jeg udbryder SHIT!! der er meget... :D det var en farce men med samtlige håndklæder i huset fik vi standset ulykken inden vi tog af sted :D

Fødslen var lang og grundet ve drop var jeg tvunget til at ligge på ryggen i sengen! Havde været i gang i maaange timer og der var problemer med lillefisens hjertelyd! når den dykkede skulle jeg fluks om på siden, hvilket gav mig så store smerter at jeg kastede op i stride strømme! Jeg tror vi har været i gang i ca 24 timer med ve storm på dette tidspunkt! jeg er SÅ træt og tuder med snot ud af næsen og opkast alle vegne.. da JM så samtidig ville tage min temperatur fordi jeg havde fået feber kigger jeg op på min mand og vil peppe ham lidt op da han er meget bekymret på dette tidspunkt!.. jeg har bræk på hagen, snot ud af næsen, er hævet i hele hovedet og et termometer i rumpetten.. synger så lige så stille for ham :"I'm sexy and I know it... du du dut dut dooduu..." han begynder at grine, men de andre har ikke hørt det (de skulle nødig tro jeg havde overskud).. så JM kigger surt på ham og siger, det er da godt du syntes det er sjovt... stakkels mand.. hehe..

EN sidste ting er en norsk læge "praktikant" som er med inde sammen med de andre læger.. jeg ligger totalt blottet og er udkørt og de kan IKKE finde ud af hvad der er galt .. efter at alle læger, JM osv har stået i fodenden og debateret i 20 min skal jeg have lagt kateter... den unge norske læge spørger så pænt om han må prøve eller om jeg foretrækker at det er en kvinde?!.. hmm... i har lige stået og kigget mig op i skrevet i en halv time... !?...

De skal bagefter tage blodprøve på lillemandens hoved.. de fortæller gladeligt bagefter at de kunne se at han havde masser af fint hår :D det giver mig lidt opmuntring at de nu kan se det! og jeg udbryder glad "HURRA!... jeg magter bare ikke hvis det havde været en skalle-pande".. kigger op og lige ind i øjnene på den norske læge der er helt skallet og blank poleret... prøver at trække i land med at det klæder ham... men stopper mig selv før det bliver for pinligt ;) ....

Haha fantastiske fortællinger! :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en ret "træls fødsel"... men trods det har vi dog stadig nogle ting vi sagtens kan grine af...

Fødslen tog i alt 36 timer fra første ve og 27 timer fra vandet var gået, endte i kejsersnit da lillefisen ikke kunne trænge ned...

Nå men jeg blev sat i gang! efter en træls aften med noget der føltes som en lang ve! besluttede jeg t fylde vores store dobbelt spa op med vand, så jeg kunne ligge der og pruste, for der var ingen grund til at tage på sygehuset før vores tid næste morgen kl 09!

Det tager jo en eeeevighed at fylde den op! og kort før den er helt fyldt kommer jeg i panik i tanke om de sidste småting som jeg havde glemt at ordne og beslutter at gå ind på lille mandens værelse og finde hoved-hale fad frem så det kan blive rengjort! Da jeg strækker mig for at nå det går mit vand.. styrter forvirret rundt og kalder på manden der har fået lov at spille playstation for at slå tiden ihjel! Og det "fosser" ud med vand! Skynder mig impulsivt at hive bundproppen op i karret mens jeg ringer til FG! Hvad jeg så ikke havde tænkt over er at afløbet i bruseren næsten var stoppet, og vandet fra karret kan derfor ikke løbe andre steder hen end ud over gulvet.. så da JM i telefonen spørger hvordan ser vandet ud og hvor meget er der kigger jeg ned og opdager at HELE gulvet sejler i vand så jeg udbryder SHIT!! der er meget... :D det var en farce men med samtlige håndklæder i huset fik vi standset ulykken inden vi tog af sted :D

Fødslen var lang og grundet ve drop var jeg tvunget til at ligge på ryggen i sengen! Havde været i gang i maaange timer og der var problemer med lillefisens hjertelyd! når den dykkede skulle jeg fluks om på siden, hvilket gav mig så store smerter at jeg kastede op i stride strømme! Jeg tror vi har været i gang i ca 24 timer med ve storm på dette tidspunkt! jeg er SÅ træt og tuder med snot ud af næsen og opkast alle vegne.. da JM så samtidig ville tage min temperatur fordi jeg havde fået feber kigger jeg op på min mand og vil peppe ham lidt op da han er meget bekymret på dette tidspunkt!.. jeg har bræk på hagen, snot ud af næsen, er hævet i hele hovedet og et termometer i rumpetten.. synger så lige så stille for ham :"I'm sexy and I know it... du du dut dut dooduu..." han begynder at grine, men de andre har ikke hørt det (de skulle nødig tro jeg havde overskud).. så JM kigger surt på ham og siger, det er da godt du syntes det er sjovt... stakkels mand.. hehe..

EN sidste ting er en norsk læge "praktikant" som er med inde sammen med de andre læger.. jeg ligger totalt blottet og er udkørt og de kan IKKE finde ud af hvad der er galt .. efter at alle læger, JM osv har stået i fodenden og debateret i 20 min skal jeg have lagt kateter... den unge norske læge spørger så pænt om han må prøve eller om jeg foretrækker at det er en kvinde?!.. hmm... i har lige stået og kigget mig op i skrevet i en halv time... !?...

De skal bagefter tage blodprøve på lillemandens hoved.. de fortæller gladeligt bagefter at de kunne se at han havde masser af fint hår :D det giver mig lidt opmuntring at de nu kan se det! og jeg udbryder glad "HURRA!... jeg magter bare ikke hvis det havde været en skalle-pande".. kigger op og lige ind i øjnene på den norske læge der er helt skallet og blank poleret... prøver at trække i land med at det klæder ham... men stopper mig selv før det bliver for pinligt ;) ....

:haha :haha :haha :haha

Åh gud hvor sjov.. Både med skalpanden og med "Im sexy and I know it"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som jeg siger nu... Fødslen var langt fra en drømmefødsel.. men alle de små øjeblikke gør at jeg bestemt ikke er bange for at prøve igen hehe... Og resultatet er jo uanset hvad helt fantastisk <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ hvor er der mange sjove episoder :) jeg glæder mig næsten til at opleve det igen ;)

Jeg syntes der var meget varmt på fødestuen, så jeg skældte min mand ud over han havde taget en uld bluse på OG havde trukket ærmerne op! Jeg kunne slet ikke holde ud han havde den varme bluse på, men han forstod ikke hvad jeg mente. Men han forstod bagefter, og er helt med på at næste gang bliver uden uld ;) Utroligt at sådanne små detaljer kan optage midt i alle smerterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 min før mit aks kom en læge ind til mig på fødestuen hvor der blev kørt en strimmel, og næsten undskyldte at han nu igen kom og sagde jeg skulle have kejsersnit. Han havde nemlig gjordt det samme ugen før, hvor det så ikke blev til noget. Og nu havde han så fået at vide jeg ikke kunne li ham. Han havde det morsomste ansigts udtryk.

Efter fødslen ringede vi jo rundt for at fortælle nyheden. Der var jo ingen der regnede med han ville blive født 8 uger for tidligt.

Men da vi ringede til svigerfar siger min mand så: "jeg er rigtig ked af at det, men jeg ikke kan komme til din reseption, men du er lige blevet bedstefar"

Vi havde fanget ham få sek før han skulle holde tale. Så da han holdt tale sagde han "jeg græder ikke fordi jeg stopper på arbejdsmarkedet, men fordi jeg lige er blevet bedstefar"

Og sådan fik resten af sviger familien det at vide. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min anden fødsel var jeg i vand, og kort inden pressefasen spurgte jordemoderen, om jeg kunne tænke mig, at hun satte noget musik på. Det syntes jeg lød som en fin idé og takkede ja.

Musikken hun satte på viste sig at være noget Enya-agtigt, meditationsmusik, og der gik lige nøjagtigt 30 sekunder, før jeg sagde, at med mindre hun kunne sætte noget Metallica eller andet kraftpræstations-motiverende på, så kunne det sgu være det samme, for hippiemusikken var simpelthen for irriterende.

Det syntes JM og min mand var skægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu da jeg har født for anden gang, kan jeg da tilføje lidt til ;)

Mig i bilen med veer på vej på hospitalet:

"Hvorfor er det nu jeg gerne ville gøre det her????!!!!!" :lol Per sad og grinede på førersædet...

Umiddelbart efter fødslen siger jm "Du nåede næsten ikke at opdage du fødte!". Med vantro øjne og stemmeføring rystede jeg voldsomt på hovedet "Det kan jeg love dig for at jeg gjorde!" svarede jeg bare. Hvad tror hun selv med de smerter?? Jeg havde lige haft en ret traumatisk og chokerende oplevelse, jo jeg opdagede det sgu godt!!! (tænkte jeg ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor en fantastisk tråd :D 

Har selv været igennem 2 fødsler men synes ikke der er noget sjovt at fortælle :) Måske det kommer næste gang ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt ha været en flue på væggen under min fødsel med Silke. Vi var på stuen mig (sjovt nok), Martin, jm og en sosu tror jeg det var. Sidstnævnte havde så ondt i ryggen og måtte ikke belastes. Undertegnede lå på siden under presseveerne og skulle ha hjælp til at holde benet oppe i luften. Oh yes det må ha set sjovt ud at martin stod og legede hejseværk.

 

Med Chanel skulle der tages blodprøver da hun dykkede, og ind kommer den her ret så lækre læge. helt ærlig det burde forbydes at der sidder en lækker læge foran ens spredte stænger når det hvert fald ikke er meningen ;) Han var sQ nok ligeglad :) og jeg forsøgte at bryde det mærkelige moment med sætningen: "Er der meget hår på - hendes hoved" - de sidste 2 ord nåede jeg heldigvis at få med for kunne godt høre i nuet at det bare kunne være misforstået fuldstændig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER