Ema

Sjove oplevelser under fødslen

60 indlæg i dette emne

Faldt lige over en ret så morsom tråd på et svensk forum, hvor folk fortæller om mærkelige/sjove ting, der skete under deres fødsel og det er ret underholdende læsning.

 

Og så tænkte jeg at der da må være nogen herinde, der kan bidrage med sådanne historier også, i stedet for at man altid hæfter sig ved skrækhstorierne, når man sidder her og bare venter på at der snart sker noget.

 

Så kan frisk med alle jeres sjove historier, så vi kan få lidt at grine af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan da godt bidrage med noget, som i situationen egentlig ikke var særlig sjovt, men vi griner da af det nu. 

 

Da jeg fødte var der ombygning på fødegangen, og jeg havde på min ønskeliste til fødslen bedt om ro. Rimelig komisk at vi fik stuen ved siden af manden med boremaskinen :P Da jeg lå med veer på fødestuen og var omkring 5 cm åben kom jordemoderen ind og spurgte om jeg eventuelt kunne gå ud på gangen et øjeblik, for der var en elektriker der lige skulle lave noget på stuen, og det tog kun 10 sek. Jeg kunne selvfølgelig sagtens sige nej, men jeg vidste jo også at det var godt at stå op under veerne.. Så jeg stod på gangen i hospitalsskjorte og prustede og stønnede mig igennem 4-5 veer mens den (lidt for lækre og lidt for unge) elektriker gik forbi mig og ind på stuen.. :lol Det tog heldigvis ikke mange sekunder, og så kunne jeg gå tilbage til min elskede seng :)

 

Under kejsersnittet spurgte jeg om de allerede havde skåret… :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have lagt en epi blokade under fødslen og den kække narkoselæge kommer ind og spørger om jeg har prøvet dette før. Nej svarede jeg og det kække svar var: Så er det godt jeg har! Nej det siger du ikke tænker man bare. Synes ikke det var så underholdende men min jordemoder udtalte sig efterfølgende: Nå ja ham. Ja han var da sjov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe god tråd :lol

Jeg havde et lille problem, som jeg tror har set ret komisk ud, hvis man var en flue på væggen.

Jeg startede med bare at ligge i sengen, mens jeg havde veer. På et tidspunkt vil JM - fornuftigt nok - gerne have mig op at stå under veerne. Fint nok, jeg kravler ud af sengen, stiller mig op af sengen og krammer en sækkestol, vi har placeret i den.

Da næste ve kommer, skubber jeg ligesom imod sækkestolen og så flytter sengen sig!!! De der lås på hjulene er ikke slået til så jeg skøjter rundt midt i min ve. Jeg beder JM slå bremserne til, og imens den stakkels JM hopper og tramper på de der låse, fordi hun åbenbart ikke fatter, hvordan de virker, så støtter jeg mig til et bord i stedet. Som OGSÅ er på hjul, som HELLER ikke er låst. Så jeg skøjter rundt endnu engang i mine veer, mens jeg hvæser af JM at nu skal hun altså gøre noget, så jeg har noget ordentligt at støtte mig op af. Jeg kunne have kvalt hende, men det har sikkert set meget sjovt ud, med sådan en prustende hval, der skubber rundt på alle møblerne :rolleyes

Det endte med at hun måtte tilkalde en sosu, for at få låst hjulene, men så lykkedes det da også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe god tråd :lol

Jeg havde et lille problem, som jeg tror har set ret komisk ud, hvis man var en flue på væggen.

Jeg startede med bare at ligge i sengen, mens jeg havde veer. På et tidspunkt vil JM - fornuftigt nok - gerne have mig op at stå under veerne. Fint nok, jeg kravler ud af sengen, stiller mig op af sengen og krammer en sækkestol, vi har placeret i den.

Da næste ve kommer, skubber jeg ligesom imod sækkestolen og så flytter sengen sig!!! De der lås på hjulene er ikke slået til så jeg skøjter rundt midt i min ve. Jeg beder JM slå bremserne til, og imens den stakkels JM hopper og tramper på de der låse, fordi hun åbenbart ikke fatter, hvordan de virker, så støtter jeg mig til et bord i stedet. Som OGSÅ er på hjul, som HELLER ikke er låst. Så jeg skøjter rundt endnu engang i mine veer, mens jeg hvæser af JM at nu skal hun altså gøre noget, så jeg har noget ordentligt at støtte mig op af. Jeg kunne have kvalt hende, men det har sikkert set meget sjovt ud, med sådan en prustende hval, der skubber rundt på alle møblerne :rolleyes

Det endte med at hun måtte tilkalde en sosu, for at få låst hjulene, men så lykkedes det da også ;)

 

:lolhit Hjulene på min seng var heller ikke låst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Genial tråd..! Glæder mig til at læse med og senere selv evt bidrage med noget..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe god tråd :lol

Jeg havde et lille problem, som jeg tror har set ret komisk ud, hvis man var en flue på væggen.

Jeg startede med bare at ligge i sengen, mens jeg havde veer. På et tidspunkt vil JM - fornuftigt nok - gerne have mig op at stå under veerne. Fint nok, jeg kravler ud af sengen, stiller mig op af sengen og krammer en sækkestol, vi har placeret i den.

Da næste ve kommer, skubber jeg ligesom imod sækkestolen og så flytter sengen sig!!! De der lås på hjulene er ikke slået til så jeg skøjter rundt midt i min ve. Jeg beder JM slå bremserne til, og imens den stakkels JM hopper og tramper på de der låse, fordi hun åbenbart ikke fatter, hvordan de virker, så støtter jeg mig til et bord i stedet. Som OGSÅ er på hjul, som HELLER ikke er låst. Så jeg skøjter rundt endnu engang i mine veer, mens jeg hvæser af JM at nu skal hun altså gøre noget, så jeg har noget ordentligt at støtte mig op af. Jeg kunne have kvalt hende, men det har sikkert set meget sjovt ud, med sådan en prustende hval, der skubber rundt på alle møblerne :rolleyes

Det endte med at hun måtte tilkalde en sosu, for at få låst hjulene, men så lykkedes det da også ;)

Hahahahaha!! Jeg ville gerne have været fluen på væggen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da mit vand var gået og jeg blev undersøgt første gang på hospitalet, opdagede JM'eren at Lise lå med numsen nedad. Jeg havde hele tiden fået at vide at hun lå rigtigt og bare en uge tidligere til min sidste JM samtale fik jeg at vide at hun stod fint fast med hovedet dybt i bækkenet, så jeg troede først ikke helt på hende og spurgte om hun var sikker. Hendes svar var "Medmindre hun har røv i begge ender, så vender hovedet altså opad!" :lol

Og det kunne jeg så forsikre hende om at Lise ihvertfald ikke havde, for det havde vi jo set på alle skanninger at hun var velskabt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahahaha!! Jeg ville gerne have været fluen på væggen :D

Også mig

Fortsæt endelig med alle jeres fantastiske historier. Tænkte jo nok at de ikke var forbeholdt svenskerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe god tråd :lol

Jeg havde et lille problem, som jeg tror har set ret komisk ud, hvis man var en flue på væggen.

Jeg startede med bare at ligge i sengen, mens jeg havde veer. På et tidspunkt vil JM - fornuftigt nok - gerne have mig op at stå under veerne. Fint nok, jeg kravler ud af sengen, stiller mig op af sengen og krammer en sækkestol, vi har placeret i den.

Da næste ve kommer, skubber jeg ligesom imod sækkestolen og så flytter sengen sig!!! De der lås på hjulene er ikke slået til så jeg skøjter rundt midt i min ve. Jeg beder JM slå bremserne til, og imens den stakkels JM hopper og tramper på de der låse, fordi hun åbenbart ikke fatter, hvordan de virker, så støtter jeg mig til et bord i stedet. Som OGSÅ er på hjul, som HELLER ikke er låst. Så jeg skøjter rundt endnu engang i mine veer, mens jeg hvæser af JM at nu skal hun altså gøre noget, så jeg har noget ordentligt at støtte mig op af. Jeg kunne have kvalt hende, men det har sikkert set meget sjovt ud, med sådan en prustende hval, der skubber rundt på alle møblerne :rolleyes

Det endte med at hun måtte tilkalde en sosu, for at få låst hjulene, men så lykkedes det da også ;)

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Maliva hev jeg iltmasken i stykker og gik under veerne, krabbegang i fødekarret ;) Noget jordemoderen aldrig havde oplevet.

Ved Logan hang jeg udover sengen og ind over en stol, med maven nedad i "hullet" imellem. Både J og jordemoder stod og og holdte mig på sengen.

Jordemoder beder mig om at trække vejre under veerne i vestormen. Jeg kigger intenst på hende og pruster, med et bøvet ansigtudtryk. Jordemoderen siger "heeelt ned i maven" hvorefter jeg får vrisset "ja ja, jeg TRÆKKER vejret, men ned i maven er et problem. Der ligger sq noget i vejen for det!" og uden at realiserer hvad jeg lige havde sagt, begynder J og jordemoder at grine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min blufærdighed forsvandt fuldstændig da jeg var på fødestuen og havde ligget med udvidelsesveer i 21 timer. Så på et tidspunkt lige inden jeg fik presseveer følte jeg at jeg skulle tisse rimelig meget hvilket jeg fortalte JM og den studerende der var med. De mente dog ikke at jeg skulle tisse, men at det var starten til presseveerne og hvis jeg endelig skulle tisse, så måtte jeg gøre det der på fødebriksen :blink mine veer ændrer sig så de ikke gør ondt mere, nu føles det bare som om, at jeg skal lave stort! Så jeg udbryder ret bestemt og meget overbevist "nu skal jeg altså skide" hvortil JM svarer at det er mine presseveer. Det forsøger jeg så at modbevise :D fordi de kan da i hvert fald ikke mærke på mig om jeg skal lave stort eller ej. Men det var nu bare presseveerne så JM vidste jo nok hvad hun talte om :D

Min blufærdighed forsvandt fuldstændig da jeg var på fødestuen og havde ligget med udvidelsesveer i 21 timer. Så på et tidspunkt lige inden jeg fik presseveer følte jeg at jeg skulle tisse rimelig meget hvilket jeg fortalte JM og den studerende der var med. De mente dog ikke at jeg skulle tisse, men at det var starten til presseveerne og hvis jeg endelig skulle tisse, så måtte jeg gøre det der på fødebriksen :blink mine veer ændrer sig så de ikke gør ondt mere, nu føles det bare som om, at jeg skal lave stort! Så jeg udbryder ret vægtigt "nu skal jeg altså skide" hvortil JM svarer at det er mine presseveer. Det forsøger jeg så at modbevise :D fordi de kan da i hvert fald ikke mærke på mig om jeg skal lave stort eller ej. Men det var nu bare presseveerne så JM vidste jo nok hvad hun talte om :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit vand gik under en SMS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter fødslen blødte jeg rigtigt meget, og jeg blev dopet med en masse medicin på meget kort tid.

Et par minutter efter får jeg en rigtig mærkelig smag i munden, og i min ret forvildede tilstand spørger jeg fødselslægen om det virkelig kan være rigtigt at medicinen smager som om jeg lige har bundet en hel flaske vodka :P

Lægen ser meget undrende på mig og siger at jeg altså ikke har fået noget medicin oralt, så jeg burde ikke kunne smage det - men det der med at bunde en flaske vodka, er det noget jeg gør ofte? :D

Haha, Dennis er stadig flad af grin når han genfortæller det til andre :P lægens ansigts udtryk var vist ret så komisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Allerede efter en time herhjemme får jeg vestorm og vi må køre på hospitalet. Da vi ankommer må jeg kæmpe mig igennem hele parkeringspladsen med veer fordi der bare ingen pauser var, så det var en pæn hård tur til hospitalet. På vej i elevatoren siger min mand så "hov kan vi ikke lige køre hjem og hente min mobil, den må jeg ha glemt". Haha øh nej jeg skal altså lige føde og har en liiiiiille smule ondt :D bagefter er det sjovt, da det skete overvejede jeg skilsmisse :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min blufærdighed forsvandt fuldstændig da jeg var på fødestuen og havde ligget med udvidelsesveer i 21 timer. Så på et tidspunkt lige inden jeg fik presseveer følte jeg at jeg skulle tisse rimelig meget hvilket jeg fortalte JM og den studerende der var med. De mente dog ikke at jeg skulle tisse, men at det var starten til presseveerne og hvis jeg endelig skulle tisse, så måtte jeg gøre det der på dødslejet :blink mine veer ændrer sig så de ikke gør ondt mere, nu føles det bare som om, at jeg skal lave stort! Så jeg udbryder ret vægtigt "nu skal jeg altså skide" hvortil JM svarer at det er mine presseveer. Det forsøger jeg så at modbevise :D fordi de kan da i hvert fald ikke mærke på mig om jeg skal lave stort eller ej. Men det var nu bare presseveerne så JM vidste jo nok hvad hun talte om :D

:D 

Meget lig hvad jeg også fik sagt: 

Ejj.. Nu skider jeg også - alt imens jeg hylte :rolleyes 

 

Og da det tog til i veerne og jeg på et tidspunkt ikke havde nogle pauser fik jeg også pylret: Hvorfor får jeg dog aldrig nogen pause :boo :D

 

På et tidspunkt siger JM, at NU holder vi snart fødselsdag - mit svar: JEG VIL IKKE VIDE HVORNÅR DET ER SLUT! (Det var det så 5 minutter senere, og ikke 30 min. som jeg havde regnet med :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg skulle føde var det den 10. I den 10. Måned (oktober). Mens jeg lå og blev syet bagefter jokede jordemoderen med at jeg burde have holdt ham inde til kl 10.10 så vi havde fået et rundt ridspunkt for fødslen i stedet for 10.05...

Lige i det øjeblik syntes jeg ikke det var sjovt men jeg kan da godt se pointen idag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da veerne var allerværst var jeg i fødekar, og jeg fik det pludselig meget varmt. Jordemoderen gav mig en kold klud på panden, og det var virkelig rart. Efter noget tid var kluden ikke kold længere, og jm spurgte om hun skulle skylle den op igen. For at være sød ville jeg kaste kluden til jm - desværre kastede jeg ikke så præcist, og hun var ikke lige forberedt på at jeg ville kaste så hurtigt, så jeg ramte hende lige i hovedet med den drivvåde klud.  :oops  Hun grinede heldigvis bare af det, og da fødslen var ovre (mange timer senere), fik jeg pænt sagt undskyld til hende, og grinende kunne hun sige, at det var alligevel første gang der var nogen der havde kastet en klud i hovedet på hende ;)

 

Nøj, jeg syntes det var pinligt i situationen, og lige efter fødslen. Jeg var så langt væk pga de heftige veer, men alligevel synes jeg godt nok det var pinligt at jeg havde ramt hende lige i hovedet, og så endda med en drivvåd klud!  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da mit vand var gået og jeg blev undersøgt første gang på hospitalet, opdagede JM'eren at Lise lå med numsen nedad. Jeg havde hele tiden fået at vide at hun lå rigtigt og bare en uge tidligere til min sidste JM samtale fik jeg at vide at hun stod fint fast med hovedet dybt i bækkenet, så jeg troede først ikke helt på hende og spurgte om hun var sikker. Hendes svar var "Medmindre hun har røv i begge ender, så vender hovedet altså opad!" :lol

Og det kunne jeg så forsikre hende om at Lise ihvertfald ikke havde, for det havde vi jo set på alle skanninger at hun var velskabt :P

JM med humor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig nogle sjove ting :) :)

Jeg fik varme klude på lænden som lindring. Og da jeg så lå i det varme badekar, kom JM med nogle nye varme klude.. Tænkte at de godt nok lige var til den varme side, men det var alligevel rart..

Da jeg så stod op af vandet, opdagede JM og min mand, at jeg havde brandmærker på lænden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg pressede Vigga ud var det ret hektisk fordi hun ikke rigtig kunne få luft og havde navlesnoren om halsen 3 gange, derfor var der fuld af læger og mennesker omkring mig. Da Vigga så kom ud var det lige lidt hektisk med at tjekke at alt var ok. Efter lidt tid kiggede Jm rundt på de andre læger fordi hun skulle udfylde fødselstidspunktet, alle stod bare totalt blanke :D :D så måtte jeg jo lige fortælle dem at den var 17.03 ;) de kiggede lidt skeptisk på mig og måtte finde den der CTG strimmel frem for at se om de ikke kunne se hvornår jeg sidst havde presset, og jep, den var 17.03 :D - jeg sagde det jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg skulle føde var det den 10. I den 10. Måned (oktober). Mens jeg lå og blev syet bagefter jokede jordemoderen med at jeg burde have holdt ham inde til kl 10.10 så vi havde fået et rundt ridspunkt for fødslen i stedet for 10.05...

Lige i det øjeblik syntes jeg ikke det var sjovt men jeg kan da godt se pointen idag ;)

Ej hvor sjovt, det er næsten det samme som skete for mig! Bortset fra at det først var efter fødslen at jeg opdagede jeg havde født d. 22/2 kl. 02.00 om natten :D Det var godt nok godt ramt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vej til hospitalet i taxa havde vi en "enormt sjov" taxachauffør, der sagde.... "nu fortryder du vel lidt, det du lavede for 9 mdr siden?"

 

Jeg kunne have pandet hende en... 

 

Under veerne bad jeg JM på den ynkeligste måde, om hun ikke ville være sød at lade være med at sige jeg var dygtig...

 

og da hun senere spurgte om jeg havde lyst til at presse, svarede jeg... det ved jeg sq da ikke... få sek efter tog kroppen over og begyndte med heftige presseveer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha sjov tråd :D Ved ikke hvor sjove mine eksempler er, men jeg synes de var ret sjove - bagefter!

 

Jeg fik epidural under min fødsel, som dog ikke havde nogen smertelindrende effekt, men gjorde mit venstre ben halvlamt. Midt i pressefasen vil jordemoder have mig vendt om på siden, og presser mig til venstre mens jeg konstant siger "det kan jeg da ikke, det kan jeg da ikk, det kan jeg da ikk" og rigtig nok - det kunne jeg ikke.... Jeg er simpelthen ved at falde ned af fødebriksen fordi jeg jo ikke kan mærke det ben jeg skal støtte med :P SOSU griber mig og jeg bliver heldigvis på briksen - men tror det har set ret sjovt ud :D Og jordemoder var nok lidt flov - da hun jo godt vidste at jeg ikke kunne mærke det ben! 

 

Jeg var helt væk i smerter under pressefasen, men fik dog, som noget af det eneste, udover "jeg kan ikke mere", spurgt jordemoder, om hun tror jeg føder inden midnat, da vi har familie der har fødselsdag dagen efter.. Tror hun synes det var en mærkelig ting at bekymre mig om som det eneste midt i smertehelvede :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik lattergas havde jeg igen overskud til at tale i korte sætninger og fik sagt, "når jeg er færdig skal jeg have multi-juice" (vi havde brik juice med i tasken). Min mand spørger: "skal du have dem nu?", mig "nej, når jeg er FÆRDIG!" Haha! :D

 

Sosu prøvede flere gange at give mig en våd klud på panden mod min vilje, til sidste måtte jeg bestemt sige "Jeg skal IKKE have den klud!"

 

Kort efter fødslen spurgte jeg efter min tlf, da jeg havde en aftale en times tid senere samme dag, som jeg lige skulle aflyse - det synes de var ret overskudsagtigt at tænke på med ny baby på maven :) Derudover kunne jm ikke forstå, at jeg havde en aftale den dag - men altså, jeg kunne da ikke vide, jeg ville gå i fødsel lige den dag ;)

 

Jeg "voldtog" nærmest den lattergas maske, så jeg havde ondt i næseryggen flere dage efter fødslen :D Og ind imellem måtte jm skifte lattergas ud med ilt, da hun ikke kunne få masken fra mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER