Ikra

Jordemoder besøg..

7 indlæg i dette emne

Hej piger.

Skal lige bruge jeres erfaringer..

Hvor lang tid tager det første JM besøg..??

Og hva skal man til det møde..?

Hvor langt henne var I første gang..?

Skal man have noget med.? Have taget nogen prøver..?

Og er der nogen der evt har været afsted i Horsens sådan inden for det sidste år..??

God dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger.

Skal lige bruge jeres erfaringer..

Hvor lang tid tager det første JM besøg..??

Og hva skal man til det møde..?

Hvor langt henne var I første gang..?

Skal man have noget med.? Have taget nogen prøver..?

Og er der nogen der evt har været afsted i Horsens sådan inden for det sidste år..??

God dag :)

 

Tror min den første jm-konsultation tog omkring 45 min. Det handler meget om kost, rygning, motion, generelt velbefindende osv. Jeg var 17+? og du skal sikkert medbringe en urinprøve eller lave en derhenne. Du kan jo vente og se, så ikke du tager en urinprøve med uden grund :) Derudover får du taget blodtryk og bliver vejet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror min den første jm-konsultation tog omkring 45 min. Det handler meget om kost, rygning, motion, generelt velbefindende osv. Jeg var 17+? og du skal sikkert medbringe en urinprøve eller lave en derhenne. Du kan jo vente og se, så ikke du tager en urinprøve med uden grund :) Derudover får du taget blodtryk og bliver vejet.

Enig og jeg fik også lov at høre hjertelyd :)

Jeg fik mulighed for at vælge mellem gruppe konsultation og alm. ene konsultation.

Mener jeg var 15+?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay..! Dejligt med svar.. :D

Jeg er 16+0 præcis når jeg skal afsted næste onsdag..

Kan jo evt lade være med at tisse når jeg kommer derind og så lige hører om de skal have en prøve..

Felixmor: hvis man vælger den ene udelukker det så den anden..? Altså enkelt eller gruppe konsultation..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i Horsens, da jeg sku ha min søn i 2012.

Det første jm-besøg tog vel en halv time, hvor hun stillede en masse spørgsnål, gav mig brochurer, målte blodtryk, lyttede til hjertelyd og mærkede på maven.

Inden jeg blev kaldt ind, stixede jeg en urin-prøve som man selv ska aflæse resultatet af ude på deres toilet. Det er kun ved tvivl, at de tjekker urinprøven.

Jeg var afsted 19+3 - lidt sent ifølge jm.

Du kan ikke få begge dele (individuel eller gruppe). Vælger du den ene, så er det ikke muligt med det andet. De laver grupperne ud fra hvornår folk har termin og grupperne har et vist antal medlemmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er forskelligt fra JM til JM. Jeg var til første besøg i Vejle, var circa 17 uge  og det var meget generelt, om kost, sundhed, motion. Jeg fik masse brochurer med info, spurgt om jeg drikker, ryger og alt det der....

 

Jeg blev ikke vejet, bare spurgt om hvor mange kilo jeg har :), fik målet blødtryk, men ingen hjertelyd elle mave konsultation....hun sagte at de gøre det fra den næste møde (om 3 uge, jeg ville være 28 uge på den tidspunkt).  Og det var bare det...spændende på næste gang...:)

 

Jeg har en app fra Sundhedsstyrelsen, hedder Gravid og den har bl. a info om hver læge undersøgelse, jm undersøgelse....den er jeg meget glad for :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted første gang da jeg var 15+1

Og der skete ikke en skid :D

Jeg blev hverken målt eller vejet eller lyttet til. Spurgte efter at høre hjertelyd men de sagde at sundhedsstyrelsen ikke anbefalede at de prøvede så tidligt, fordi i mere end 25% af tilfældende ville de ikke kunne finde den, og så skulle de handle på det og sætte gang i mange unødige undersøgelser.

Så mit første besøg var bare en snak om kost, motion, rygning, alkohol og lidt om hvem de var og hvordan forløbet vil komme til at være...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER