MissH

Barnevogne

14 indlæg i dette emne

Hej!

 

Jeg ved ikke om dette emne hører til under smalltalk, men nu gør det ;)

 

Jeg er helt blank med hensyn til, hvad der er gode barnevogne. Det eneste jeg ved, er at Odder er en sikker vinder. Men har nogle af jer erfaring med gode (og knapt så dyre) barnevogne? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er rigtig glad for vores emmaljunga. Det siges at de kommer til at hænge, men vores er købt brugt (og brugt til 2 børn) og den hænger altså ikke.

Jeg syntes det traditionelle Odder stativ var meget tungt i det, hvor emmaljunga'eb var nemmere at manøvre. (Odder Dream-x skulle vist være rigtig godt, men det kiggede vi ikke på).

Mit bedste råd er nok at tage ud og prøve nogle vogne, man mærker hurtigt hvad der fungerer for en. Også ift hvilke behov man har (stort liggemål, lille når slået sammen, let, handy, kombi)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brio har jeg ikke hørt dårligt om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Basson Grande og den holder godt. Er brugt af 1 og er klar til nummer 2 :)

Men enig. Ud og prøv dem og se hvordan de fylder i bilen. Det er altså træls hvis bv skal skilles i atomer for at den kan være i bilen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga, den har vi været fint tilfreds med. Den har holdt fint til 2 børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brio har jeg ikke hørt dårligt om.

Vi har/havde en Brio Sport. Pt står den på loftet og venter på barn nr. 2.

Jeg kan klart anbefale den.

Langt liggemål og dejlig nem at gå med.

Den er let at skille og klappesammen og er overraskende kompakt.

Vores kom med pusletaske og lift med eget overlæder, super smart, når baby skulle bæres ned fra lejligheden i regn og blæsevejr.

Vi købte "sidste års model" og fik den for 3999 alt inkl. Hvilket vi syntes var en god pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Nu har vi ikke bil, så vi behøves ikke at tænke på, at den skal kunne være i bilen. (vi vil dog anskaffe os en bil, men det bliver en stationcar og der kan det fleste vogne vist være i) ;)

Så det lyder til at vi skal gå efter Odder, Brio og Emmaljunga :) Tak..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brio har jeg ikke hørt dårligt om.

Den er også rigtig fin - men sørg for at køb den med den rigtige bremse, hvis I vælger den. De har sådan en dobbelt-bremse på nogle modeller, som er ret klodset, hvor man skal løfte op og skubbe ind på en ret uhandy måde synes jeg. Men de findes heldigvis også med gode fornuftige bremser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt ikke kun Odder, emmaljunga og brio der dur - det er bare dem der er mest omtalte (men også nogen af de dyreste). Vognene fra Trille er også god kvalitet, den kender jeg flere der har. Jeg har selv en Rikke Mai fra babysam købt på køudsalg til 2300 med lift og pusletaske og den har jeg været rigtig glad for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt ikke kun Odder, emmaljunga og brio der dur - det er bare dem der er mest omtalte (men også nogen af de dyreste). Vognene fra Trille er også god kvalitet, den kender jeg flere der har. Jeg har selv en Rikke Mai fra babysam købt på køudsalg til 2300 med lift og pusletaske og den har jeg været rigtig glad for.

Enig.

Til vores første barn havde vi en Trille, og den brugte vi også til nr. to. Vi var glade for den, og der var aldrig problemer med den.

Til nr. tre har vi en Odder. Og den er da god, men så er den altså ikke mere fantastisk.

Den er pænere end den Trille vi havde (men det er jo smag og behag), men jeg synes egentlig ikke at den er bedre. Og da slet ikke når man tænker på at den har kostet langt over det dobbelte.

Nej, jeg må indrømme at jeg synes at Odder er temmelig over vurderet. Ikke at der er noget galt med dem, men jeg synes altså ikke at den vi har er bedre end vores gamle Trille, eller for den sags skyld den Brio som vi bruger i mine forældres sommerhus.

Nu købte vi en lettere brugt Odder og fik den til en meget god pris, men skulle vi have givet fuld pris, så havde vi ikke købt den. Så havde jeg nok købt en Trille igen eller måske en Brio :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har emmaljunga Big Star supreme. Vi er så glade for den og vil til enhver tid købe sådan en igen.

Jeg har hørt stellet godt kan komme tilbage hænge og man kan heller ikke have søskende sæde . Men det kan jeg godt leve med.

Odder har jeg hørt dårligt om. Har hørt flere hvor knapper nemt falder af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige tilføje at vores barnevogn skal hjul af og kassen af og så skal det ligges på en speciel måde i bagagerummet. Vi er ikke generet af det men havde da været rart hvis man bare kunne smække den ind. Vi har en Renault clio sport toure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bestemt ikke kun Odder, emmaljunga og brio der dur - det er bare dem der er mest omtalte (men også nogen af de dyreste). Vognene fra Trille er også god kvalitet, den kender jeg flere der har. Jeg har selv en Rikke Mai fra babysam købt på køudsalg til 2300 med lift og pusletaske og den har jeg været rigtig glad for.

Jeg kan lige tilføje at den barnevogn jeg har nu fra Rikke Mai er super praktisk med lomme i kalechen til babyalarm, lomme i fodenden af barnevognskassen til pung osv, samt en udvendig lomme med lynlås på ydersiden af kassen, som man kan komme diverse papirer eller småting i (fx vandrejournal).

Det synes jeg at jeg har set manglede på mange andre barnevogne, hvor man evt. har investeret i sådan en lille pose/taske til at hænge på barnevognen. Og så har jeg set mange ligge babyalarm enten i fodenden eller oven på selve barnevognsdækkenet (eller hvad det nu hedder). Der synes jeg det er virkelig rart med en lomme til den tæt ved babys hoved, så man er sikker på at høre den lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER