Marianne1983

Rød numse - hvilke bleer

23 indlæg i dette emne

Min baby har lidt rød numse og vil høre om I har erfaring med at nogle bleer er bedre i forhold til at forebygge/behandle rød numse end andre? Og i så fald hvilke.

Derudover vil j høre om I ved hvordan inotyol skal smøres på?

Hvor tykt et lag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok tak

Vil prøve libero

Bruger dem fra rema nu. Og synes ikke de er gode til numsen. Desuden holder de heller ikke så godt tæt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er glade for Rema, men hvis Valdemar fik rød numse af dem, så tror jeg, jeg ville genoverveje bleer af stof :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inotyol skal bare smøres på i et tynd lag. Virker fantastisk her i huset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når der er rød numse her i huset bruger vi føntørre på lav varme, så vi er sikre på numsen bliver helt tør. Og så smører vi med 100 % lanolin (brystvorte-creme fra meleda). Det tager rødmen på max 1-2 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter fik rød numse, da vi prøvede Rema1000 bleer på hende, så vi gik med det samme tilbage på Libero!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme elsker vi Remas bleer så tror det er individuelt fra barn til barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig haft rød numse med libero ;) Ellers skulle opvredne kogte klude jo gøre tricket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når der er rød numse her i huset bruger vi føntørre på lav varme, så vi er sikre på numsen bliver helt tør. Og så smører vi med 100 % lanolin (brystvorte-creme fra meleda). Det tager rødmen på max 1-2 dage.

 

Her har vi ogsaa brugt Lansinoh/lanolin(same-same). Det er godt! 

 

Vi har aldrig haft rød numse med libero ;) Ellers skulle opvredne kogte klude jo gøre tricket :)

 

Kogtvandsklude kan goere det, fordi roed nusme er som en forbraending og skal holdes fugtig for at kunne hele. Noahs numse var roed i en periode, hvor det gik over i svamp, og der skulle jeg bare have kogtklude lang tid foer. Vi endte saa med en kombi af Canesten, saa kogtvandsklude. Da det var helet lidt, saa canesten, lansinh og om natten ogsaa kogtvandsklude. Det fik bugt med det. Og vi bruger jo stofbleer, saa det... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu prøvet rød numse med libero :) jeg tror ikke bleens mærke er nær så vigtig som at holde bagdelen tør. Så få den hel tør når der pusles og skift lidt oftere, når der er rødme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fungere det der kogte klude noget , helt lavpraktisk? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kogtvandsklude er et gammelt, men meget effektivt, middel mod voldsomt bleudslæt. Her er opskriften på, hvordan du laver kogtvandskludene.

Man skal bruge et gammelt kasseret bomuldslagen (eller kasseret dyne/pudebetræk). Man klipper så 20 – 30 stykker lærred, der er så store at de rækker ca. 1 cm ud over det sårede eller røde område, der er på huden i bleområdet. Stykkerne af bomuldslærred kommes ned i en ren skål, gerne med låg på. Du kan koge klude til et døgn af gangen, når du opbevarer dem under låg og ved stuetemperatur. Man koger noget vand og hælder over lærredsstykkerne. Kludene skal køles af, så de er lunkne ved brug. Når man skifter barnet og har renset huden helt på numsen, kommes et opvrednet, men stadig fugtigt, stykke lærred direkte på huden. Bleen kommes uden på. Dette gentages ved hvert bleskift. Efter 1 – 2 døgn er numsen sædvanligvis fin og hel igen. En undtagelse er, hvis barnet har fået svamp (Se Trøske).


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror der er meget individuelt hvordan børn reagerer på de forskellige bleer.

Her har vi (7-9-13) aldrig haft rød numse. Vi bruger bleer fra Aldi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :)

 

Velbekommen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tror heller ikk blemærke er det afgørende.

tivler ikk på kogte klude virker, synes dog det lyder ubehageligt at skal have sådan en i bleen. Men hjælper det så hellere det end rød numse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger rema bleer og er meget tilfredse .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror heller ikk blemærke er det afgørende.

tivler ikk på kogte klude virker, synes dog det lyder ubehageligt at skal have sådan en i bleen. Men hjælper det så hellere det end rød numse :)

 

Noah har aldrig pevet over det. Det maa jo svare til lindring paa et brandsaar, du selv har faaet dig - NICE :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Har skiftet til libero nu og numsen er pæn igen

Men om det er libero der har gjort det er svært at sige da jeg også har brugt zinksalve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en lækker numse igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Libero er i hvert fald et af de "renere" blemaerker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Libero er i hvert fald et af de "renere" blemaerker ;)

Hvad mener du med renere? Er der ikke så meget kemi i?

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER