Påskesen

bør jeg være nervøs ?

6 indlæg i dette emne

hmmm. O har jo været syg siden fredag. Hun spiser og drikker ikke, havde høj feber, diarre og brækkede sig. Vi var til vagtlægen fredag aften som sagde at det var en mavevirus. Lørdag var vi på hospitalet hele dagen, da vi var bange for dehydrering. Hun måtte kun få meget små mængder væske af gangen, og meget ofte. Det har dog lige siden fredag været meget svært at få noget i hende. Mandag var feberen væk, og hun har ikke kastet op siden søndag nat. Hun har stadig diarre, og vil ikke spise. De sidste par dage har vi fået 2-300 ml. mme i hende i løbet af dagen og 6-10 skefulde grød. Hun er stadig meget bleg. 

I den tid hun har været syg har hun været meget pylret og tryghedssøgende (naturlig nok) og har sovet inde hos os i vores seng. Siden søndag har hun været glad, grint, leget mm. og virket mere normal. I går græd hun så fra 14-20. Hun er også ved at få to tænder. 

 

Jeg er sådan i tvivl om hvorfor hun reagerer som hun gør:

 

-virker sulten hele tiden, græder og putter ting i munden, men nægter at spise ?

- svinger hovedet fra side til side når hun er ked af det

- vil ikke have vi røre hendes mund eller putter noget derind (hverken skeer, sutter, fingre eller andet)

- svinger helt vildt i humør, og er meget tryghedssøgende

- nægter at blive puttet i hendes egen seng, selvom hun plejer at elske den

 

hun har jo ikke længere feber, men stadig diarre, så er i tvivl om det er pga. sygdommen, tænder eller andet ?

Bør jeg være nervøs ved at hun er så bleg og ikke spiser mere endnu, når hun smiler og leger og er nysgerrig ? 

 

Hvad tænker i ?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan det vaere taender? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det vaere taender? 

 

Ja, hun har to på vej, men fordi det ramler sammen med mavevirussen er jeg bare i tvivl. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var for nylig til læge med AB og han sagde, at der må gå op til en uge, hvor de små næsten ikke spiser. Væske er det vigtigste..

Min umiddelbare tanke er også tænder! Har i nogle dråber at putte på som lindring? Og så evt putte det på lidt inden i giver mad, så det ikke gør ondt at spise?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok lige ringe til lægen for sikkerheds skyld! God bedring med hende! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar i to :) Olivia er tilbage på rette spor igen :) Spiste en stor portion grøntsager og kartoffel most samt en frikadelle til aften, og drak hendes normale 240 ml. mme til putningen kl. 19 :) Det tog dog lige en time at putte, men det lykkes i hendes egen seng, for første gang i en uge  :yayHar givet gummedråber i dag, måske det var tricket, for de tænder har dælme gjort ondt på hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER