Ikra

NF og ???? :D

27 indlæg i dette emne

Har været til nakkefold og blev rykket en dag længere frem så har nu termin den 27/8 2014...

Ellers var der en meget livlig baby der plaskede rundt og bare IKKE ville ligge stille så det tog 30 min. at få et brugbart billede til at måle NF med... Men der var en fin lille tynd nakkefold og fik meget lav risiko for downs... :)

Sygeplejersken scannede alt igennem og alt var bare perfekt undtagen ....................

Blæren ;(

Fik at vide at den var større end normalt og en meget forstørret blære kunne være tegn på at der var en kromosom fejl på kromosom nr 13 eller 18 og det resulterer i svær hjerneskade og organ svigt og at baby hvis den overhovedet overlevede en graviditet højst ville overleve et par dage efter fødsel... :( ;(

Så nu har vi fået tid til ny scanning og evt moderkagebiopsi på torsdag for at se om der er en genfejl eller baby bare har drukket for meget fostervand... ;(

Har meldt mig syg på arbejde for har ikk energi og overskud til at tage afsted og holde facaden..

Men er nødt til at passe på mig selv i den her proces..

Er der nogen der har været igennem det samme og har noget erfaring med den her type genfejl..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har desværre ingen kloge ord, men jeg har masser af :kram2 :kram2 :kram2 og krydsede fingre for at baby bare har været meget tørstig.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til nakkefold og blev rykket en dag længere frem så har nu termin den 27/8 2014...

Ellers var der en meget livlig baby der plaskede rundt og bare IKKE ville ligge stille så det tog 30 min. at få et brugbart billede til at måle NF med... Men der var en fin lille tynd nakkefold og fik meget lav risiko for downs... :)

Sygeplejersken scannede alt igennem og alt var bare perfekt undtagen ....................

Blæren ;(

Fik at vide at den var større end normalt og en meget forstørret blære kunne være tegn på at der var en kromosom fejl på kromosom nr 13 eller 18 og det resulterer i svær hjerneskade og organ svigt og at baby hvis den overhovedet overlevede en graviditet højst ville overleve et par dage efter fødsel... :( ;(

Så nu har vi fået tid til ny scanning og evt moderkagebiopsi på torsdag for at se om der er en genfejl eller baby bare har drukket for meget fostervand... ;(

Har meldt mig syg på arbejde for har ikk energi og overskud til at tage afsted og holde facaden..

Men er nødt til at passe på mig selv i den her proces..

Er der nogen der har været igennem det samme og har noget erfaring med den her type genfejl..?

Dejligt med en livlig lille baby.

 

Kender ikke noget til den genfejl, men håber for jer at der ikke er noget galt. Hvornår skal du af sted til ny scanning?

Kan godt forstå at du har meldt dig syg, det er ikke til at skulle holde facaden, når man er splittet indeni. Pas tigtig godt på dig selv, og forsøg ikke at bekymre dig for meget, indtil du ved mere. Ved det er svært, kæmpe kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en livlig lille baby.

Kender ikke noget til den genfejl, men håber for jer at der ikke er noget galt. Hvornår skal du af sted til ny scanning?

Kan godt forstå at du har meldt dig syg, det er ikke til at skulle holde facaden, når man er splittet indeni. Pas tigtig godt på dig selv, og forsøg ikke at bekymre dig for meget, indtil du ved mere. Ved det er svært, kæmpe kram

Fik tid på torsdag... Ja kan heller ikk lade være med at tænke på den nye termin og den ellers dejlige scanning... :)

Holder ud til tjek torsdag og svar på mandag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal også have et kram herinde :kram2

Lyder til at du formår at fokusere på det gode! Krydser fingre og håber på det bedste for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig godt du får lavet biosi, så er det hele meget mere sikkert :)

Jeg krydser alt for at din lille baby ar det godt :)

- og husk lige at hvis i vil kende kønnet, så kan i få svar i forbindelse med biopsien ;)

Fantastisk at du kan fokusere på det gode :)

Jeg håber inderligt at det er et godt svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig godt du får lavet biosi, så er det hele meget mere sikkert :)

Jeg krydser alt for at din lille baby ar det godt :)

- og husk lige at hvis i vil kende kønnet, så kan i få svar i forbindelse med biopsien ;)

Fantastisk at du kan fokusere på det gode :)

Jeg håber inderligt at det er et godt svar :)

Tak det gav lige lidt luft at læse dit svar..

Har lidt svært ved at holde positivt fokus idag..!

Skal man bede om at få kønnet eller får lægerne det at vide og så spørg de om man vil vide det..?

Hmm det er vist det eneste der til nærmelsesvis er positivt i alt det her...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal bede om det, til gengæld så er det sikkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal bede om det, til gengæld så er det sikkert

Okay ja det er da altid noget..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de tester det uanset - fordi det er noget med kromosomsammensætningen.

Men jeg ville helt klart bede om det.. Og ja det fede er lige præcis at det er 110% sikkert :)

Så sig du det til lægen når du skal op og ha lavet prøven :)

Det skal nok gå godt - kæmpe kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af kram og positive tanker herfra. Krydser fingre for at du bare har en tørstig baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update..!

Så var vi til tjek på sygehuset.. De scannede og baby havde stadig en stor blære så de tog en moderkagebiopsi.. :(

Det var ikke noget særligt men var meget følsom og nervøs så blev lidt ked af det da de scannede og var nødt til at tage den prøve..

Det der var mest træls var den der lille holder der sad på scanneren som nålen skulle kører igennem - den gjorde nas ned i ens bløde maveskind men nålen gjorde ikk ondt...

Den trykkede lidt indeni da de stak den igennem maven men intet værre end lette mens smerter...

Til gengæld var det lidt (meget) ubehageligt da de tog prøven ud for da kørte de med et plastik rør inde i nål-hylsteret og kradsede i moderkagen.. Det var av..!! :(

Ligger hjemme på sofaen og hviler maven.. Har pt ikk blødt endnu så er optimistisk for den der 1/2-1% risiko for abort...

Så nu skal vi vente på opringning på mandag med svar på om der er kromosom fejl på 13. 18 og mongolisme og så får vi kønnet at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for jer, det blir da en lang weekend.

 

Jeg kommer lige til at tænke på at jeg har en veninde som er født med defekt på urinrøret, hun havde faktisk to og det som var forbundet til blæren var for snævert. Det blev opereret lige efter fødslen, for man opdagede jo næsten straks at hun ikke kunne tisse som hun skulle, og hun har ingen gener efter det. Ved ikke om sådan en historie hjælper noget, det var bare for at sige at der måske kan være en mere udramatisk forklaring. Det håber jeg rigtig meget for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for jer, det blir da en lang weekend.

Jeg kommer lige til at tænke på at jeg har en veninde som er født med defekt på urinrøret, hun havde faktisk to og det som var forbundet til blæren var for snævert. Det blev opereret lige efter fødslen, for man opdagede jo næsten straks at hun ikke kunne tisse som hun skulle, og hun har ingen gener efter det. Ved ikke om sådan en historie hjælper noget, det var bare for at sige at der måske kan være en mere udramatisk forklaring. Det håber jeg rigtig meget for jer.

Tak ja en frygtelig lang weekend..!

Ja det nævnte lægen godt idag at det kunne være en forsnævring evt i et urin rør og så sagde han det var farligt for hvis det var galt allerede så ku baby nok ikk overleve graviditeten... Ikk uden at kunne komme af med urin...

Men nu må vi se ved ikk om man kan se sådan noget af en moderkagebiopsi..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest skal du have et stort  :kram

Jeg har selv været igennem to moderkagebiopsier, da jeg ventede mine to drenge. Første biopsi fik jeg lavet fordi NF kom ud med dårlige odds. Jeg synes ikke det var slemt at få taget prøven, men behageligt var det da heller ikke… Ventetiden var den værste og det er svært at tænke positivt. Heldigvis var der ikke noget galt med kromosomerne. Anden gang bad jeg om at få lavet moderkagebiopsi i stedet for NF, for jeg ønskede simpelthen ikke at skulle forholde mig til et "risiko-tal". Prøven gik fint og kromosomerne var normale. Jeg har på intet tidspunkt tænkt nærmere over, at der var risiko for at abortere et raskt barn som følge af prøverne. Jeg var selvfølgelig klar over risikoen, men for mig var risikoen for at få et barn med komosomfejl langt værre.

 

Og nu til denne graviditet… Jeg ventede jo tvillinger, men den ene tvilling døde desværre i uge 12. Man kan ikke sige noget om, hvorfor den er gået til, men ofte ser man jo, at fostre dør som følge af kromosomfejl. Jeg har fået målt NF på det levende foster og den er fin, men jeg kan alligevel ikke slippe tanken om, at der måske kan være noget galt alligevel. Tvillingerne ligger i hver deres fosterhinde, men de kan godt være enæggede alligevel og dermed også have ens kromosomer, og derfor har jeg bedt om at få lavet en fostervandsprøve. Prøven bliver taget på mandag og så kommer det hurtige svar 3-4 dage senere med posten, hvis der er noget galt bliver man dog ringet op.

 

Nå, men jeg ville bare sige, at jeg føler med dig og håber inderligt, at din lille bebs (og min egen) er helt normal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest skal du have et stort :kram

Jeg har selv været igennem to moderkagebiopsier, da jeg ventede mine to drenge. Første biopsi fik jeg lavet fordi NF kom ud med dårlige odds. Jeg synes ikke det var slemt at få taget prøven, men behageligt var det da heller ikke… Ventetiden var den værste og det er svært at tænke positivt. Heldigvis var der ikke noget galt med kromosomerne. Anden gang bad jeg om at få lavet moderkagebiopsi i stedet for NF, for jeg ønskede simpelthen ikke at skulle forholde mig til et "risiko-tal". Prøven gik fint og kromosomerne var normale. Jeg har på intet tidspunkt tænkt nærmere over, at der var risiko for at abortere et raskt barn som følge af prøverne. Jeg var selvfølgelig klar over risikoen, men for mig var risikoen for at få et barn med komosomfejl langt værre.

Og nu til denne graviditet… Jeg ventede jo tvillinger, men den ene tvilling døde desværre i uge 12. Man kan ikke sige noget om, hvorfor den er gået til, men ofte ser man jo, at fostre dør som følge af kromosomfejl. Jeg har fået målt NF på det levende foster og den er fin, men jeg kan alligevel ikke slippe tanken om, at der måske kan være noget galt alligevel. Tvillingerne ligger i hver deres fosterhinde, men de kan godt være enæggede alligevel og dermed også have ens kromosomer, og derfor har jeg bedt om at få lavet en fostervandsprøve. Prøven bliver taget på mandag og så kommer det hurtige svar 3-4 dage senere med posten, hvis der er noget galt bliver man dog ringet op.

Nå, men jeg ville bare sige, at jeg føler med dig og håber inderligt, at din lille bebs (og min egen) er helt normal.

Tak for det lange og fyldestgørende svar.. :) Ja tiden fra NF og til biopsi og derefter nu ventetiden på svar på mandag er det værste... Kan ikk gøre en sk*d og det er frustrerende..! Håber ved Gud at min lille trold er sund og rask og der ikk er nogen kromosom fejl ligesom med dine de to første biopsier.. Var lidt bange for abort risikoen men da jeg ikk har haft rigtigt ondt og ikk blødt overhovedet siden biopsien så tør jeg godt tro på at faren er ovre med den risiko.. Er lidt bange for at jinxe mit held hvis jeg siger: selvfølgelig er alt fint og jeg er ikk nervøs for resultatet på mandag.. Så hellere være lidt nervøs og bange i 3 dage indtil vi får svaret og det så forhåbentligt er godt og positivt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det lange og fyldestgørende svar.. :) Ja tiden fra NF og til biopsi og derefter nu ventetiden på svar på mandag er det værste... Kan ikk gøre en sk*d og det er frustrerende..! Håber ved Gud at min lille trold er sund og rask og der ikk er nogen kromosom fejl ligesom med dine de to første biopsier.. Var lidt bange for abort risikoen men da jeg ikk har haft rigtigt ondt og ikk blødt overhovedet siden biopsien så tør jeg godt tro på at faren er ovre med den risiko.. Er lidt bange for at jinxe mit held hvis jeg siger: selvfølgelig er alt fint og jeg er ikk nervøs for resultatet på mandag.. Så hellere være lidt nervøs og bange i 3 dage indtil vi får svaret og det så forhåbentligt er godt og positivt..

Du skal slet ikke være bange for at tro på det - du skal SÅ meget tro på det, føle det, mærke det, og være det..

Jeg er en smule alternativ og tror enormt meget på universet.

Du skal give dig selv lov..

Du prøver at bestykke dig selv, ved at forberede dig på det væreste. - men søde du, selvom det måske er et negativt svar, så bliver du skuffet og ked. Det gør du uanset om du går nervøse og bange eller om du NYDER din mave og det lille liv der vokser der inde..

Og personligt tror jeg ikke din skuffelse bliver hverken større eller mindre uanset hvad du gør før svaret i morgen..

Jeg synes du skal slappe af i kroppen, nyde din mave, snak med den, og TRO på at alt er i orden..

Jeg sender alle positive tanker ud i universet og håber inderligt din lille skat i maven har det dejligt.

Pas godt på jer <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du får et positivt svar på prøven i dag  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååååååhhhhhhhj :D

Kan trække vejret igen..!

Fik gode nyheder fra sygehuset..

De ringede lidt i tre og fik at vide at alle kromosomer er normale og ingen fejl eller sygdomme og ingen Downs.. :D :D :D

Blæren er stadig større end normalt men skal bare til en ekstra scanning om 14 dage for lige at holde øje med den for at se den krymper som den skal... Og lægerne var helt trygge ved at vente og bare se hva der skete.. Så er så lettet..! :D

Og jeg kan ikk takke alle jer søde piger nok for alle jeres råd, søde ord og varme tanker.. Og alle jeres XXX og håb har gjort en enorm forskel for mig... Så TUSIND TAK..! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååååååhhhhhhhj :D

Kan trække vejret igen..!

Fik gode nyheder fra sygehuset..

De ringede lidt i tre og fik at vide at alle kromosomer er normale og ingen fejl eller sygdomme og ingen Downs.. :D :D :D

Blæren er stadig større end normalt men skal bare til en ekstra scanning om 14 dage for lige at holde øje med den for at se den krymper som den skal... Og lægerne var helt trygge ved at vente og bare se hva der skete.. Så er så lettet..! :D

Og jeg kan ikk takke alle jer søde piger nok for alle jeres råd, søde ord og varme tanker.. Og alle jeres XXX og håb har gjort en enorm forskel for mig... Så TUSIND TAK..! :D

Weeeee, hvor er det dejligt at høre!!! :loveshower  :yay  :toot  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeeeeee kæmpe tillykke, hvor er det helt igennem fantastisk :)

Og nyd du bare den ekstra scanning :)

- og bare fornysgerrighedens skyld: fik i svar på køn ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay hvor skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiiiiii fantastisk opdatering. Har tænkt på dig i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak alle dejlige tøser..

Christina B ja vi fik kønnet ar vide men ville ikk sige noget til nogen da det er en stor ting der helst ikk skulle blandes sammen med svar på prøverne og med nyheden om at alt var okay.. Det var ligesom nok for en dag.. :)

Og så nyder manden og jeg at gå med hemmeligheden sammen.. Vi fik desværre ikk lov at gå med hemmeligheden om graviditeten sammen da jeg jo blev indlagt men det her er nærmest ligeså godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER