skruk

babyshower

17 indlæg i dette emne

Jeg er blevet spurgt om jeg vil have et, men hvad går sådan et ud på ? Har aldrig været med til et og hørt om det før :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var gravid blev der arrangeret et surprise babyshower for mig. Det var SÅ hyggeligt :)

 

ALLE mine veninder var der og så kvinderne fra min familie (mor, moster, kusiner osv.). Der var boller, masser af kage, frugt osv. Pyntet fint op med stork og andre babyting. Der blev malet på bodyer og skrevet gode ønsker i en bog. Derudover havde alle en gave med til mig eller baby :)

 

Jeg var meget glad og taknemmelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er surprise når det bliver holdt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der blev også holdt surprise babyshower for mig, det var superfedt! Det var pigerne fra min studie, der havde pyntet op med masser af blå balloner, blå babypynt, blå lys, bagt blå cupcakes og ellers bare disket op med hyggemad og gaver og lege. Jeg var så rørt og glad :loveshower

Jeg ville klart takke ja, hvis jeg var dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er surprise når det bliver holdt?

Ikke nødvendigvis, men jeg mener at hovedreglen er at det er andre end dig der skal stå for det. Så du i princippet bare skal møde op og nyde opmærksomheden. Man kan sagtens aftale hvornår det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at jeg er lidt bange :/ jeg havde en forfærdelig polterabend og den oplevelse sidder bare så dybt i mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg og en anden fra mit studie fik babyshower af vores studiekammerater hvoraf en del er internationale (der var en amerikansk pige som havde arrangeret det). Det var ikke et surprise party men jeg vidste heller ikke så meget om hvad der skulle ske. Men de havde lavet mad og en masse kager og drak selv bobler (og et non-alkoholisk alternativ til de gravide). De havde også hver især købt små ting til babyen, og så havde de fået billeder af os alle som små, hvor vi så skulle gætte hvem som var hvem :) rigtig hyggeligt, og jeg var meget taknemmelig. Tvivler på det kan sammenlignes ned polterabend :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at jeg er lidt bange :/ jeg havde en forfærdelig polterabend og den oplevelse sidder bare så dybt i mig :(

:kram øv hvor træls :(

Men altså polterabend er nok også for mange sådan noget abefest/lave grin med hinanden/kærligt (eller overdreven) drilleri og sådan noget, og det har jeg ALDRIG hørt om at et babyshower var. Det er altid ren hygge. Der er jo en gravid og en lille baby at tage hensyn til :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre, de to kan ikke sammenlignes.

Men hvor er det dog ærgerligt du havde en dårlig oplevelse til dit polterabend :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et babyshower, som var en super hyggelig aften med nogle baby-relaterede lege, noget mad og helt stille og roligt og smadder hyggeligt. Det var 4 gode veninder, og vidste på forhånd, at der skulle holdes babyshower og datoen.

Jeg har også været med til at arrangere/ holde et, hvor hun ikke vidste, at det var et babyshower hun skulle til. Det var fra midt på dagen, nogle sjove men stillesiddende lege og så sluttede vi med aftensmad.

Begge gange havde folk slået sig sammen om en gave til ca 100-150 pr mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) har sagt ja tak nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! God fornøjelse :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! God fornøjelse :yay

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :) nu håber jeg, at jeg bliver glad for mit valg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har holdt for en veninde og en Svigerinde...

Begge gange noget hygge, baby snak og evt nogle lege.. Og selvfølgelig god mad evt kage og lidt gaver enten lidt praktisk eller søde brugbare småting...

Håber mine veninder vil holde noget for mig nu jeg er i "lykkelige omstændigheder"

Skruk jeg havde også en forfærdelig polterabend og har mareridt om det både før og efter og idag ville jeg have sagt nej tak til noget som helst men baby shower ville jeg sige ja til, til hver en tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sige ja tak til babyshower anytime... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En babyshower er vel også i realiteten det at en flok kvinder kredser om en gravid med god mad, forkæler hende lidt og kommer med gaver og ønsker for fremtiden for babyen.

Altså slet ikke noget i nærheden af polterabend.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER