Majstot

Influenza vaccine - for eller imod?

16 indlæg i dette emne

Hej

Min læge har talt noget om at han synes jeg skal blive influenza vaccineret efter NF scanning i næste uge, men ved ikke helt for mindes at sidst jeg fik den vaccine blev jeg noget så syg

Er I for eller imod influenza vaccine og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt klart for og blev selv vaccineret i efteråret. Havde forventet måske at blive træt og lidt utilpas, men havde absolut ingen bivirkninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske jeg havde taget imod tilbuddet om vaccine. Blev noget så hårdt ramt af influenza og pga de svage mavemuskler man jo har som gravid gjorde det til sidst så ondt at hoste, at jeg røg på forebyggende penicillin kur for at undgå lungebetændelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den sidst jeg var gravid. Mærkede intet til den og har overhovedet ikke været syg siden, og den dækker også babyen den første tid efter fødslen.

Jeg er helt klar for - jeg synes det er en rigtig god ide.

Tanken om en baby og selv være syg, er helt uoverskuelig for mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er både for og imod, synes at det er enormt svært... Jeg har dog begge gange valgt ikke at få den da jeg ikke bryder mig om at skulle have en vaccine ind i kroppen når jeg er gravid, er bange for at det kan skade på en eller anden måde.. Desuden har jeg hørt at det er så få sygdomstilfælde vaccinen forebygger at det næsten ikke kan betale sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo en grund til at Sundhedsstyrelsen anbefaler gravide i 2. og 3. Trimester at blive vaccineret... Ja, det kan sagtens. Være at man ikke får influenza selvom man ikke er vaccineret, men går man hen og får det er det altså noget møg, og kan i værste fald medføre abort, præterm fødsel, og væksthæmning hos fosteret.

Så jeg er klart for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100% for :) har haft en uge med feber og det er altså hårdt både for mig, men især for barnet. Så jeg er glad for, ,at jeg kan beskytte babyen lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar - spændende at læse dem alle :)

Sidst jeg fik vaccinen blev jeg bare virkelig syg (forkølet/influenza) EFTER jeg havde fået vaccinen, så derfor jeg spørg. Jeg kunne godt have fået vaccinen gratis i efteråret fordi jeg har diabetes, men tænkte ikke over det fordi jeg ikke har taget imod tilbuddet de sidste 6-7 år.

Er stadig lidt i tvivl men ender måske nok mest med at være for netop fordi det jo bliver anbefalet og havde jeg ikke fået den tidligere ville jeg jo ikke tænke over det men bare tage imod den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikk kun til 1. Marts den tilbydes? Så er det jo snart, hvis den ska tages.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikk kun til 1. Marts den tilbydes? Så er det jo snart, hvis den ska tages.

Jo det er muligt at nå det her februar ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok glad for jeg fik den

Bpde for min egen skyld og for babys. Han kom til verden i starten af januar.

Vi kender en del som har haft det i år og jeg ville hade at få det mens jeg var gravid. Puha

Jeg havde ingen gener ved stikket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sundhedsstyrelsens anbefaling er, at man som gravid bør tage imod den. Netop fordi generne ved at få den er minimale og til gengæld er risikoen for fosteret hvis man får en rigtig influenza at det potentielt kan skade fosteret hvis man IKKE er vaccineret.

Så jeg er for!!

Og har den selv. Mærkede intet til den ud over et lille ømt punkt i to dage på venstre skulder.

Hvor vidt den dækker bredt eller ej vil jeg lade dem med forstand på det vurdere. Jeg tror på at sundhedsstyrelsen gør arbejdet for mig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg vaccinen i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte at få den fordi det er sundhedsstyrelsen anbefaling...samt flere læger har også anbefalet at jeg fik den. Så jeg er for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved lægen i tirsdags, hvor hun også lige nævnte vaccinen. Plejer faktisk at få den på mit job, fordi de giver den gratis, men i år var jeg i 1. trimester da vi kunne få den, så der gik jeg udenom. Fik så aldrig fulgt op på det senere i efteråret og nu synes jeg bare måske influenzasæsonen er så tæt på at være ovre, at det ikke kunne "betale" sig at få den. Derfor sagde jeg nej tak - ikke fordi jeg spekulerer så meget over, om den kan have bivirkninger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER