Tobias Dame

Svenske hospitalsregler

11 indlæg i dette emne

Hej Alle,

 

Tænkte at der måske var en som vidste hvad jeg kunne gøre i denne situation...

 

Jeg har simpelthen så ondt i maven, bløder godt nok ikke, men kan stort set ikke slæbe mig på toilettet eller noget andet. Problemet er dog at jeg lige nu befinder mig ret langt oppe i Sverige (aka jeg er kun på ferie til på Tirsdag) og jeg har derfor ikke mulighed for at søge til et dansk hospital. Tror i det vil være muligt at tage til et svensk hospital og bare lige blive tjekket? Er dog kun 7 + 4 henne, men syntes ikke jeg har haft så voldsomme smerter før. Men det koster vel noget at besøge et ikke dansk hospital eller hvad? Og hvad kan de reelt set gøre for mig? For jeg er vel ikke langt nok henne til en scanning?

 

Ved ikke om det bare er mig der er pylret, men syntes godt nok ikke at disse her mavesmerter er helt normale :(

 

Hilsen TD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først et kram! :kram2

 

Jeg ved ikke hvordan det er i sverige, men hvis turister her i Danmark bliver syge, kan de vist nok kontakte læge og sygehus ligesom alle andre? Det tror jeg også du kan - du skal bare vise dit gule sygesikringsbevis.

 

Hvis jeg var dig ville jeg finde nærmeste lægehus/sygehus og høre dem ad. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Jeg ta'r chancen! Det er bedre at ha' prøvet end bare at vente i uvished. Takker mange gange for svaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan nok godt forsøge at scanne dig. Men man kan sige er det fordi du er ved at miste, kan de ikke stoppe det :(
Jeg havde selv mange smerter i starten, fik af vide at det er fordi det hele giver sig. Det føltes hele tiden som meget kraftige mens. smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan sagtens scanne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det gule sygesikringsbevis dækker lidt endnu, den burde du kunne tage afsted på, ring evt og forhør på ambasaden, god bedring!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ik efterhånden kun det blå sygesikringsbevis som dækker nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at det er ens rejseforsikring, der skal dække, når man er i udlandet.

Men der er vist en særlig aftale mellem DK og Sverige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ik efterhånden kun det blå sygesikringsbevis som dækker nu?

Lidt endnu er det gule vidst inden for eu, det blå uden for :)

Lige om lidt dør det gule, det ikke meget man får for de samme skatte kr længere.

Har TS en update på hvordan det går, xx finger helt vildt for det bedste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde ord og tanker!

 

Jeg var ret træt da jeg kom hjem i går, så faldt bare i søvn (og er først lige vågnet! :oops )

Men det gik rigtig godt! Efter at jeg var blevet sendt rundt til 3 forskellige afdelinger. da jeg ikke snakker en pind svensk prøvede jeg på dansk, meeeen det fattede de ingenting af så jeg måtte skifte til engelsk :lol Men en sød og rar dame fik mig til sidst op til afdelingen for gravide.

 

Der fik jeg taget en urinprøve som det første og derefter mærkede hun mig på maven. Så undersøgte hun for eventuelle indre blødninger i livmoderen og afsluttede med en skanning. her vidste hun mig den lille spire og jeg så med mine egne øjne hjertet slå!!! Og jeg fik endda et lille billede med hjem af bebsen :7himmel

Så da jeg kom hjem igen (kæreste var ikke med da han var på arbejde og han var faldet i søvn da jeg kom). Hoppede jeg op i sengen og viftede ham om næsen med billedet. Han kiggede længe på det og sagde så: Jeg ved hvad det er, men ved ikke lige hvad jeg skal se efter :rolleyes Så jeg måtte forklare ham hvad der var babyen haha

 

Angående det gule eller det blå sygesikringskort, så sagde de intet til det gule overhovedet. Men jeg snakkede med min mor lige inden jeg tog afsted til sygehuset og hun sagde at de gule kort gjaldt lidt endnu, men at jeg skal have et blåt til næste gang jeg rejser. Hun mente det var 3 måneder mere eller mindre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt nok en dejlig update!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER