Mannie

Hvordan reagerede faren?

12 indlæg i dette emne

En ting er hvordan familien der ikke ved noget (eller måske gør?) reagerer

Men hvordan reagerede jeres kæreste/mand på nyheden om at han skal være far?

Og hvordan fortalte i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rasmus var i skole langt væk, og jeg ringede til ham og græd.. Han forstod det ikke i starten - han troede jeg var ked af det fordi jeg igen havde fået mens.. Han var vist egentlig mest lidt rundt på gulvet. Det var mærkeligt at han fik det at vide om tirsdagen og han kom først hjem fredag eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang (endte som MA) sendte jeg er billede til ham af den positive test- han sov nemlig stadig! Så jeg gik rundt som en forvirret kylling i mellemtiden :D

2. Gang var han skeptisk, men glad. Dog ville han ikke forholde sig til for meget, hvis vi skulle

Igennem et MA forløb igen! Da vi havde set hjerteblink i uge 6 troede han på det :)

3. Gang (en bio hvor mens kom 1 1/2 uge efter forventet mens). Var han skeptisk fordi stregerne ikke var super tydelig, så han gav ikke udtryk for så meget! Først da han så en CB med teksten gravid var der en rimelig respons. Men da resultatet fra lægen kom, at det var en bio graviditet, da ramte det ham hårdt! Så han har jo glædet sig rigtig meget :(

Så alt i alt, han er ikke typen der tydeligt viser glæden, ikke før vi er "sikre"- håber jeg snart kan fortælle ham, at jeg er gravid, og at det går hele vejen og vi kan glæde os til endnu et vidunder :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg havde jo i mit stillen sind gået og tænkt på alle mulige spændende måder at fortælle N de store nyhed når nu det engang skete, men da jeg så pludselig stod med en positiv test midt om natten (kunne ikke sove og testede egentlig bare for sjov for troede absolut ikke jeg var gravid) ja så blev jeg så overrasket at jeg straks måtte teste en gang til og da den også blev positiv så sprang jeg helt uden at tænke mig om ind og hev manden ud af sengen og med ud på badeværelset.

Stakkels N var jo dårligt nok vågen, så han fattede ikke helt hvad der foregik.

Men han fik da mumlet at det var da fantastisk inden han smuttede ind i seng igen.

 

Næste morgen var han nødt til at vække mig da han stod op (han møder tidligere end mig) og høre om det var noget han havde drømt eller og så kom den store reaktion ellers der i stedet. Han blev helt vildt glad og svævede nærmest afsted på arbejdet. Tror heller aldrig jeg har modtaget SÅ mange sms'er i løbet af en dag, som jeg gjorde den dag.

 

Men nu  havde vi så også forsøgt i 1,5 år og fået at vide at det ikke ville ske naturligt, så det var ret vildt. Ingen af os var vist ret koncentrerede på arbejdet den dag :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang havde vi snakket om at hvis min mens ikke var kommet i løbede af weekenden så skulle jeg teste mandag morgen. Det gjorde jeg så, og må sige at jeg troede ikke helt på det, så skulle lige sunde mig. Men gik ind til ham, han sad sammen med min store søn der spiste morgenmad, og han selv sad med sin computer. Jeg skubbede testen hen foran computeren, sagde "du skal være far", vendte rundt og gik igen... Han kom ud til mig med den, og spurgte om de 2 streger betød at jeg var gravid.... Kiggede kærligt på ham og svare "ja du skal være far"

 

Denne gang vækkede jeg ham kl. 6 og sagde at han skulle være far.. Meget træt svare han, ja det er jeg da. Jeg bad ham tænde lyset, tage briller på og stak ham testen og sagde så " ja men du skal være far igen " Han var slet ikke til at skyde igennem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testede kl. 5 om morgenen fordi jeg vågnede ved at jeg skulle tissede, da testen blev positiv sprang jeg ind i soveværelset, tændte lyset og hoppede op i sengen til manden og stak tispinden helt op i hovedet på ham :rolleyes  - han var helt forvirret og kunne ikke helt forstå hvad der foregik, men blev meget glad da det gik op for ham at der var to streger på testen  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem behandling og skulle selv teste den 23-24/12 2013 fordi de havde lukket..

Den 17/12 får jeg det tiltagende dårligt i løbet af dagen og næste morgen den 18. Var jeg så dårlig at jeg kørte på sygehuset.. Fik taget blodprøver og kom i en seng at ligge..

Sygeplejersken kom med svar på prøverne om Blodprocent, væsketal og protein.. Det så ikk super ud, var dehydreret og - nåja forresten gravid.. :O

Fik lige spurgt; a hva sagde du..??!? Jo jo den var god nok og så fik jeg lagt drop og fik ringet til manden der var på arbejde i Århus..! Han blev noget overrasket over at hører jeg var på sygehuset OG VAR GRAVID..! Han måtte lige sætte sig ned og hører det en gang til.. Han havde ikk lige regnet med det overhovedet og jeg havde ikk tænkt graviditet fordi der jo var lææænge til jeg skulle teste... ;) så god tidlig julegave til os..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rasmus var i skole langt væk, og jeg ringede til ham og græd.. Han forstod det ikke i starten - han troede jeg var ked af det fordi jeg igen havde fået mens.. Han var vist egentlig mest lidt rundt på gulvet. Det var mærkeligt at han fik det at vide om tirsdagen og han kom først hjem fredag eftermiddag.

 

Jeg testede svagt positiv søndag, hvor jeg fortalte min kæreste det, men hvor jeg også sagde, at han lige skulle slå koldt vand i blodet indtil jeg havde været ved lægen. Var så ved lægen mandag, hvorefter jeg kunne ringe og bekræfte overfor min kæreste, at han skulle være far. Han blev selvfølgelig vildt glad. Da han er rejsemontør, så jeg ham først torsdag aften efter at have fortalt ham det mandag, så jeg forstår dig alt for godt. Det er altså lidt underligt. 

 

Min kæreste er i øvrigt blevet helt vildt skruk og har allerede købt legetøj og seng. Sødt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her reagerede manden, nåh det er derfor du er sådan, han havde tænkt tanken men ville ikke spørge mig.. 2 gang kom jeg lidt forvirret ud fra badeværelset og spurgte om han ikke lige ville se noget og hans første kommentar var "er du gravid"... Han kan bare mærke det på mig før jeg selv tænker tanken... Lidt sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede for at får afkræftet at jeg var gravid:) havde lagt projekt- baby på hylden lidt/ el i hvert fald prøvet på :)

Var noget irreteret over ømme bryster når jeg trænede,( det har jeg haft mange gange før,uden der var baby)

Så søndag aften tog jeg liiiiigge en test. ( el 3)

Gik hel rystende /grædende ind til min mand ved computeren og stak ham tissepinden og papiret.

Manden; kigger på papiret ....hmmm en streng begynder ikke gravid, to streger betyder gravid.... Jamen så er du måske gravid skat?!( helt roligt)

Mig: måske gravid....??? Jeg er gravid ( tuder helt vildt)

Manden: Hvor vildt

Mig: ja helt vildt

Manden: så virker den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden: så virker den

 

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER