Fru-Nielsen

1 års fødselsdag

13 indlæg i dette emne

Af ren og skær hygge, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan I andre fejrer/har fejret den første fødselsdag for jeres børn? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Klassisk boller/kakao/flag/lys/gaver og familiebesøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterede til eftermiddagskaffe med boller og lagkage og hotdogs til aftensmad... Og der imellem en tur på legepladsen, store som små :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har holdt med familie og venner.

Vi har begge gange startet med eftermiddags tam tam med boller og kage også noget skrup af mad til om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brunch og efterfølgende kage... Da Silje fyldte et var hun pylret om eftermiddagen så synes det var rart at holde om formiddagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første hold blev inviteret til rundstykker om morgen.

Andet hold var inviteret til kaffe og kage for derefter slutte af med aftensmad.

Alt sammen på samme dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her holdte vi til eftermiddagskaffe med boller og kage og så grillede vi pølser til hotdogs til aften..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia fyldte 1 år på en af årets varmeste dage. Vi havde planlagt grill"fest" med steg, pølser, hjemmelavet kartoffelsalat, salat, brød osv.

Bag efter var der smash the cake inde i stuen. Og til slut kaffe/kage :)

Det var mega hyggeligt, og meget afslappet på trods af den enorme varme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om morgenen kom Mie ind i vores seng hvor vi pakkede gave op og sang fødselsdags sang og hun fik et flag at vifte med. Så stod vi op og spiste morgenmad (vi fik havregrøds-klatkager fordi det skulle være ekstra godt) før hun fik det fine tøj på.

Vi inviterede til kaffe med boller, frugt og sukkerfrie godter. Der var sat stort ind med flag og balloner. Vi startede med at pakke gaver op og så kom alle til bords og spiste!

Syntes det var en :numse dag! Mie var halv syg med ondt for tænder, total overvældet af alle gæsterne og ked, jeg syntes folk pissede mig ualmindelig meget af med fx negative kommentarer om de sukkerfrie godter jeg havde brugt så lang tid på og Mie stak hånden i det lys der var på den lille klatkage-lagkage med flødeskum, der skete ikke noget men kæft jeg havde det dårligt med mig selv bagefter - at jeg ikke havde tænkt så langt!

Ingen gad tage billeder så det ser ikke ud som om jeg deltog i Mies første fødselsdag fordi jeg holdt kameraet! Alt i alt bare SLET ikke en god dag!

Det bedste var da folk gik hjem og vi sad og hyggede os! Mie rejste sig op for første gang og dansede! Hun livede virkelig op og vi hyggede bare på gulvet med alt det nye legetøj.

Til aftensmad fik vi pommes frites fordi det var Mies yndlings spise på det tidspunkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om morgenen kom Mie ind i vores seng hvor vi pakkede gave op og sang fødselsdags sang og hun fik et flag at vifte med. Så stod vi op og spiste morgenmad (vi fik havregrøds-klatkager fordi det skulle være ekstra godt) før hun fik det fine tøj på.

Vi inviterede til kaffe med boller, frugt og sukkerfrie godter. Der var sat stort ind med flag og balloner. Vi startede med at pakke gaver op og så kom alle til bords og spiste!

Syntes det var en :numse dag! Mie var halv syg med ondt for tænder, total overvældet af alle gæsterne og ked, jeg syntes folk pissede mig ualmindelig meget af med fx negative kommentarer om de sukkerfrie godter jeg havde brugt så lang tid på og Mie stak hånden i det lys der var på den lille klatkage-lagkage med flødeskum, der skete ikke noget men kæft jeg havde det dårligt med mig selv bagefter - at jeg ikke havde tænkt så langt!

Ingen gad tage billeder så det ser ikke ud som om jeg deltog i Mies første fødselsdag fordi jeg holdt kameraet! Alt i alt bare SLET ikke en god dag!

Det bedste var da folk gik hjem og vi sad og hyggede os! Mie rejste sig op for første gang og dansede! Hun livede virkelig op og vi hyggede bare på gulvet med alt det nye legetøj.

Til aftensmad fik vi pommes frites fordi det var Mies yndlings spise på det tidspunkt!

Jeg kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet! :) Det er godt lige at blive mindet om, at sådan en et års fødselsdag vist mest er for de voksnes skyld ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Theodor har fødselsdag på torsdag! Som nogen måske ved, er jeg væk på skoleophold, så hans fødselsdag bliver ikke som jeg havde drømt om. Han får boller med i vuggestue, og har sig ellers en normal dag der. Jeg kan nå hjem til kl. 17.30 først. Planen er at vi skal have medister med kartofler, gulerødder og brun sovs, for det eeeelsker Theodor. :D Og så skal han ellers bare i seng som normalt, og jeg skal tilbage på skolen (og hjem igen dagen efter selvfølgelig).

 

Lørdag kommer heeeele familien! Forældre, søskende + påhæng og børn. Vi bliver 20 mennesker i alt, og det har vi faktisk slet ikke plads til :P Men den første fødselsdag vil jeg gerne have bliver holdt samlet. Grundet min skolehalløj har jeg ikke tid til at klare så meget selv, så vi få pålægmand ude fra til frokost, og så er der lagkager til eftermiddag, da det ikke kræver jeg bager selv men kun rører er par cremer og noget, og så går all in på børnefødselsdagstema, så de bliver pyntet med slik og skumfiduser. Theodor får sin egen lagkage med pandebagte bunde uden sukker, flødeskum, frugt og bær :) Og han må grisse lige så tosset han vil :D

 

Jeg aner ikke hvor mange der bliver hængende til aften, men vi har købt færdige pizzabunde og har toppings klar. Og så kan det ryge i fryseren, hvis det ikke bliver aktuelt! :)

 

 

Jeg glæder mig helt vildt, og Theodor er heldigvis ikke så skræmt at mange mennesker, så jeg er sikker på det nok skal gå. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selve dagen var vi bare os tre :) Der var rundstykker, flag, sang og gaver om morgenen. Til formiddag tog vi i legeland, og legede i boldbassin og sådan noget. Efter middagslur var der lagkage, så legede vi med maling (så mor kunne få et hånd og fodaftryk ;)) og så tog vi på Bones. En lidt tætpakket dag, men skidehyggelig og stille og rolig fordi vi lissom bare skulle tage hensyn til os selv.

Vi fejrede det den efterfølgende lørdag, hvor vi holdt grillaften for familien. Der var kagemand, gaver, balloner og "1st birthday"-dug osv, men ellers var det egentlig "bare" en almindelig grillaften. Jeg er faktisk endda i tvivl, om vi fik sunget for ham, men det var han nok også ligeglad med ;) Vi var så heldige at få lov at låne min svigerinde og svogers have til dagen og de har trampolin, så det gik det meste af dagen med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Theodor har fødselsdag på torsdag! Som nogen måske ved, er jeg væk på skoleophold, så hans fødselsdag bliver ikke som jeg havde drømt om. Han får boller med i vuggestue, og har sig ellers en normal dag der. Jeg kan nå hjem til kl. 17.30 først. Planen er at vi skal have medister med kartofler, gulerødder og brun sovs, for det eeeelsker Theodor. :D Og så skal han ellers bare i seng som normalt, og jeg skal tilbage på skolen (og hjem igen dagen efter selvfølgelig).

Lørdag kommer heeeele familien! Forældre, søskende + påhæng og børn. Vi bliver 20 mennesker i alt, og det har vi faktisk slet ikke plads til :P Men den første fødselsdag vil jeg gerne have bliver holdt samlet. Grundet min skolehalløj har jeg ikke tid til at klare så meget selv, så vi få pålægmand ude fra til frokost, og så er der lagkager til eftermiddag, da det ikke kræver jeg bager selv men kun rører er par cremer og noget, og så går all in på børnefødselsdagstema, så de bliver pyntet med slik og skumfiduser. Theodor får sin egen lagkage med pandebagte bunde uden sukker, flødeskum, frugt og bær :) Og han må grisse lige så tosset han vil :D

Jeg aner ikke hvor mange der bliver hængende til aften, men vi har købt færdige pizzabunde og har toppings klar. Og så kan det ryge i fryseren, hvis det ikke bliver aktuelt! :)

Jeg glæder mig helt vildt, og Theodor er heldigvis ikke så skræmt at mange mennesker, så jeg er sikker på det nok skal gå. :loveshower

Det lyder da bare som alle tiders dejlige fødselsdagsfest :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER