Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Ja, kan høre i mødregruppen, at det tit er tilfældet, så det er jo kun positivt :)

Vi er heller ikke ved at gå til af mangel på søvn. Asger spiser pt ved 5 tiden så ville gerne han kunne sove 1 til 1,5 time længere.

Man skal ikke underkende mangel på søvn. Det er et brugt tortur redskab. Men det bliver bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm Sara møffer i sengen således, at når jeg kommer ind om morgenen ligger hun helt oppe i hovedegærdet af sengen, i en stilling som jeg selv da ville få hold i nakken af. Men det virker hun nu ikke generet af.

Til gengæld tager hun jo ikke dynen under armen og siger "kom, vi skal herop", så hun ligger uden dyne på, når jeg kommer ind, og synes altså det er liiiige køligt nok. Men hvad fanden skal jeg gøre?

Jeg lægger hende så langt nede i sengen som muligt, og alligevel ligger hun oppe i sengeranden ved hovedegærdet UDEN dyne hver morgen!!!

Any ideas???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til 8ugers undersøgelse i dag og jeg er blevet syg :( har mest lyst til at blive hjemme under dynen hele dagen.

Men SKAL til lægen da min iskias har gjort ondt siden fødslen og bare blir værre og værre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm Sara møffer i sengen således, at når jeg kommer ind om morgenen ligger hun helt oppe i hovedegærdet af sengen, i en stilling som jeg selv da ville få hold i nakken af. Men det virker hun nu ikke generet af.

Til gengæld tager hun jo ikke dynen under armen og siger "kom, vi skal herop", så hun ligger uden dyne på, når jeg kommer ind, og synes altså det er liiiige køligt nok. Men hvad fanden skal jeg gøre?

Jeg lægger hende så langt nede i sengen som muligt, og alligevel ligger hun oppe i sengeranden ved hovedegærdet UDEN dyne hver morgen!!!

Any ideas???

Put hende deroppe med dyne til at starte med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm Sara møffer i sengen således, at når jeg kommer ind om morgenen ligger hun helt oppe i hovedegærdet af sengen, i en stilling som jeg selv da ville få hold i nakken af. Men det virker hun nu ikke generet af.

Til gengæld tager hun jo ikke dynen under armen og siger "kom, vi skal herop", så hun ligger uden dyne på, når jeg kommer ind, og synes altså det er liiiige køligt nok. Men hvad fanden skal jeg gøre?

Jeg lægger hende så langt nede i sengen som muligt, og alligevel ligger hun oppe i sengeranden ved hovedegærdet UDEN dyne hver morgen!!!

Any ideas???

Det er Laura også begyndt på og hvor dynen ligger nede ved hendes ben. Nu sover hun stadig ved siden af mig i sin egen seng, så jeg putter jo bare dynen om igen. Men rykke på hende gør jeg ikke. Storebror var ligesådan og de ligger i alverdens stillinger, jo ældre de blir. Hvis hun ligger mod en sengrand, så vil jeg ikk være bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

marius ligger også oppe i hovedgæret, helt skævt. Jeg lægger ham bare så der ikke er så langt der op, så taber han ikke dynen. Ellers kan du lave/købe sådan en vest med sovepose om benene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm laver 2 varianter af den der :)

Enten møver han sig længere ned i liften, så dynen ender med at dække helt op til øjnene, eller også cykler han så meget med benene, at dynen ender nedenunder hans ben.

Begge dele noget skidt, men mest skidt med dynen under benene, for han sover med bare ben, og vi har vinduet åbent også om natten.

Han har nu stadig varme ben, når jeg ser det, så måske han bare har det varmt :)

Men Eva, tror også jeg ville prøve at lægge hende højt op i sengen til en start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger lægger faktisk meget roligt pt. Ude på sygehuset kejtede han rundt i sengen og der lavede de en u med en juniordyne som han lagde i. Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang i mødregruppe. Giver det lige en chance til men jeg føler mig godt nok ikke hjemme desværre. Havde ellers glædet mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang i mødregruppe. Giver det lige en chance til men jeg føler mig godt nok ikke hjemme desværre. Havde ellers glædet mig :(

Øvøv, går I bare ikke i spænd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver jo super mening at putte hende længere oppe. MUST DO TONIGHT!!!

Tak alle i kære mødre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe der er gode dage ( og du selv kan mærke, de er gode ), så det super positivt :)

Det tager jo tid at komme ovenpå, så man skal dyrke de små skridt :)

Kan godt følge dig med, at det er hårdere, når man er alene hjemme om natten.

Mads har haft nogle overnatninger væk fra os i løbet af den sidste måned, hvilket har resulteret i en endnu mere umulig baby ( måske indbildning ) men det er hver gang endt med, at jeg har siddet og tudet under en natte amning og følt mig som det eneste menneske i hele verden.

Den der overvældende ensomhed kan ikke lige beskrives bedre.

Tror det er tanken om, man ikke kan få hjælp, hvis man mangler.

Bortset fra det går det som sådan fint.

Vi er igang med tigerspring nummer 2, og der er vist også et appetit spring ind over, så det trækker tænder ud.

Men er kommet igang med 2 mødregrupper, og det er altså en god ting :)

Jeg fik da aldrig lige svaret dig - Sorry :)

Ja det er nemlig den der ubeskrivelige følelse af ensomhed jeg også får.

Jeg glæder mig til januar, hvor mødregruppe nummer 2 (for nybagte mødre med fødselsdepressioner kommer igang - og det er heldigvis ikke bare en gruppe for mødre med "efterveer")

Hér er der fast tilknyttet en psykolog, sundhedsplejerske, børnelæge SAMT en sygeplejerske. Én gang om ugen er der fælles møde med "alle" (der er 4 i gruppen) mødre og de faglige personer. Der udover er der en ugentlig snak med psykologen...

Tror det bliver godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang i mødregruppe. Giver det lige en chance til men jeg føler mig godt nok ikke hjemme desværre. Havde ellers glædet mig :(

Øv Britta. Men som du sagde til mig, så ska du måske gi det en eller to chancer mere?

jeg var selv afsted i dag for anden gang. Vi var kun 3, resten havde meldt afbud. Men det var nu hyggeligt.

Jeg ved dog godt hvordan brædstrup kan være som lokalsamfund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik da aldrig lige svaret dig - Sorry :)

Ja det er nemlig den der ubeskrivelige følelse af ensomhed jeg også får.

Jeg glæder mig til januar, hvor mødregruppe nummer 2 (for nybagte mødre med fødselsdepressioner kommer igang - og det er heldigvis ikke bare en gruppe for mødre med "efterveer")

Hér er der fast tilknyttet en psykolog, sundhedsplejerske, børnelæge SAMT en sygeplejerske. Én gang om ugen er der fælles møde med "alle" (der er 4 i gruppen) mødre og de faglige personer. Der udover er der en ugentlig snak med psykologen...

Tror det bliver godt!!!

Haha, jamen alt i orden :D

Den følelse er nemlig bare møgubehagelig! :(

Synes man bliver lidt skræmt over at kunne føle sådan

Dejligt, at du snart kan starte i den mg.

Det lyder virkelig som en seriøs omgang med alle de fagpersoner tilknyttet, så forhåbentlig giver det lidt ro indeni, når den kommer op at køre.

Det at sidde i en lille gruppe med andre i samme situation, kommer helt sikkert til at betyde rigtig meget, og psykologen kommer også til at være guld værd :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte sygdom os. Heldigvis er Eliaz ikke påvirket men mor og far hae roskildesyge og jeg har oveni en forkølelse også :(

Og vi sku ellers ha været i mg i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte sygdom os. Heldigvis er Eliaz ikke påvirket men mor og far hae roskildesyge og jeg har oveni en forkølelse også :(

Og vi sku ellers ha været i mg i dag :(

Øv god bedring :kram

Er også mega snottet, træt og hovedpine så har slået lejr på sofaen lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv god bedring :kram

Er også mega snottet, træt og hovedpine så har slået lejr på sofaen lidt.

Tak

Har kun rejst mig for at gå på toilettet og så er jeg krøvet tilbage under dynen :(

God bedring til dig også :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger 3 mdr i dag. Det skal fejres med en god gang AB. Men shit tiden løber stærkt !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har i købt fleece/uld/bamse/køre-dragt i 68? Min dreng er i 62 nu, så måske bliver det nødvendigt? Vokser de hurtigt ud af 62? Ville være smart at få en på januarudsalg, men unødvendigt hvis de normalt er i 62 længe og vi derfor kan nøjes med striktrøje og tæppe.... Såå, hvad siger jeres erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har i købt fleece/uld/bamse/køre-dragt i 68? Min dreng er i 62 nu, så måske bliver det nødvendigt? Vokser de hurtigt ud af 62? Ville være smart at få en på januarudsalg, men unødvendigt hvis de normalt er i 62 længe og vi derfor kan nøjes med striktrøje og tæppe.... Såå, hvad siger jeres erfaringer?

Jeg har fleecedragt i str. 68 og 74 fra min den store pige. Maja var i str. 62 i 1-2 måneder, så ja jeg vil mene at du kommer til at skulle bruge en fleecedragt i str. 68. Vi skiftede til 68, da Maja var ca. 3 måneder.

Jeg kan forøvrigt varmt anbefale IdaT's fleecedragter, der er nemlig dobbeltlynlås i og det savner jeg virkelig på den Molo som jeg har nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fleecedragt i str. 68 og 74 fra min den store pige. Maja var i str. 62 i 1-2 måneder, så ja jeg vil mene at du kommer til at skulle bruge en fleecedragt i str. 68. Vi skiftede til 68, da Maja var ca. 3 måneder.

Jeg kan forøvrigt varmt anbefale IdaT's fleecedragter, der er nemlig dobbeltlynlås i og det savner jeg virkelig på den Molo som jeg har nu!

Okay, mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

nej hvor er det smart med lynlås i begge ben :D

Ja det er nemlig super smart! Det er så meget nemmere at få baby i dragten, når der er to lynlåse fremfor én! Jeg har heldigvis IdaT fleecedragt i str. 68, 74 og 80 fra storesøster af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil ønske jer alle en rigtig dejlig jul, der forhåbentlig bliver lige som i ønsker jer :)

vi skal hjem til svigerfamilien allerede fra om formiddagen. Vi bliver 9 og jeg håber at Marius tager det godt. Han er nemlig begyndt at reagere på når der er mange mennesker/larm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER