Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Tak piger :)

Det er nemlig bare skide hårdt. Næste skridt er at sagsbehandleren skal hjem og se hvordan vi bor!

Synes virkelig det er umenneskeligt det vi er udsat for fordi personalet på hospitalet ikke har gjort deres job ordentligt :(

Mon ikke i hurtigt er ude af systemet igen. Der er jo ikke noget at komme efter. Vil dog ikke underkende at det må være møg hårdt at stå i sådan en lorte situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak piger :)

Det er nemlig bare skide hårdt. Næste skridt er at sagsbehandleren skal hjem og se hvordan vi bor!

Synes virkelig det er umenneskeligt det vi er udsat for fordi personalet på hospitalet ikke har gjort deres job ordentligt :(

Håber at i klager over sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 8 ugers tjek og alt var i skønneste orden. Jeg har også fået lagt en kobber spiral op. Hvad har I valgt af beskyttelse her efter fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at i klager over sygehuset.

det gør vi også når vi har haft vores sidste aftale der inde... Gider ikke have klagesag i gang oven i, for da vi klagede til kommunen over sagsbehandleren fandt vi ud af at det var sagsbehandleren selv der skulle behandle klagen. Behøver jeg nævne det blev et afslag...:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også have lagt spiral i morgen, ved ikke lige hvilken slags, ser nok hvad hun har nede ved præventionsklinikken :).. men det bliver nok en kobberspiral, for det er gratis og tror ikke de sådan deler hormonspiraler ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke i hurtigt er ude af systemet igen. Der er jo ikke noget at komme efter. Vil dog ikke underkende at det må være møg hårdt at stå i sådan en lorte situation.

det håber jeg, for nej, der er intet at komme efter. Har dog en skidt fornemmelse eftersom det tager meget hårdt på mig, og det er de begyndt at være opmærksomme på på den negative måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 8 ugers tjek og alt var i skønneste orden. Jeg har også fået lagt en kobber spiral op. Hvad har I valgt af beskyttelse her efter fødslen?

ingenting.

Vi tror ikke på at det kan lade sig gøre uden hjælp. Så hvis det sker er den mere end velkommen men chancerne er små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 8 ugers tjek og alt var i skønneste orden. Jeg har også fået lagt en kobber spiral op. Hvad har I valgt af beskyttelse her efter fødslen?

Heller ingen ting hér...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 8 ugers tjek og alt var i skønneste orden. Jeg har også fået lagt en kobber spiral op. Hvad har I valgt af beskyttelse her efter fødslen?

Minipiller - mellem Lasse og laura brugte vi jo intet pga vi regnede med at sku ha hjælp, men som du ved, så kom Laura Naturligt ;) så derfor beskyttelse denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay ikke mere graviditetsdiabetes til miiiiiiig!!!!!! :yay :glad :yay :glad

Nu venter jeg bare på svar fra den store diabetesudredning fra Frederiksberg Hospital....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 8 ugers tjek og alt var i skønneste orden. Jeg har også fået lagt en kobber spiral op. Hvad har I valgt af beskyttelse her efter fødslen?

Jeg var også til 8 ugers tjek i fredags, og havde egentlig overvejet spiral efter hurtigt snak med jm lige efter fødslen, men så var jeg inde og læse om dem, og det lokkede ikke alligevel, så starter på minipiller i stedet.

Ville ellers helst slippe for hormonerne, men så må jeg jo genoverveje, hvis min krop brokker sig.

Jeg skal ihvertfald IKKE have flere børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay ikke mere graviditetsdiabetes til miiiiiiig!!!!!! :yay :glad :yay :glad

Nu venter jeg bare på svar fra den store diabetesudredning fra Frederiksberg Hospital....

Hvor er det dejligt at høre, Eva :yay :yay

Hvordan går det dig ellers?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wiiii :yay

Efter 3 dage med minimal søvn, fordi Storm max har sovet 2 timers lure dag og nat, har han nu sovet fra kl. 19 igår og til 00.20 :yay

Dyyyyyygtig dreng :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre, Eva :yay :yay

Hvordan går det dig ellers?

:kram

Jamen det går overordnet set meget ok, med dage der er bedre end andre og selvfølgelig med dage der er dårligere end andre også.

Søvnen spiller en kæmpe rolle og jeg kan mærke, at så snart Christian tager på kontoret om natten, så knækker filmen af en eller anden årsag...

Men som sagt, går det ganske ok overordnet set :kiss

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også til 8 ugers tjek i fredags, og havde egentlig overvejet spiral efter hurtigt snak med jm lige efter fødslen, men så var jeg inde og læse om dem, og det lokkede ikke alligevel, så starter på minipiller i stedet.

Ville ellers helst slippe for hormonerne, men så må jeg jo genoverveje, hvis min krop brokker sig.

Jeg skal ihvertfald IKKE have flere børn :)

er det så slemt med den første siden du ikk vil ha flere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jamen det går overordnet set meget ok, med dage der er bedre end andre og selvfølgelig med dage der er dårligere end andre også.

Søvnen spiller en kæmpe rolle og jeg kan mærke, at så snart Christian tager på kontoret om natten, så knækker filmen af en eller anden årsag...

Men som sagt, går det ganske ok overordnet set :kiss

Hvad med jer?

Så længe der er gode dage ( og du selv kan mærke, de er gode ), så det super positivt :)

Det tager jo tid at komme ovenpå, så man skal dyrke de små skridt :)

Kan godt følge dig med, at det er hårdere, når man er alene hjemme om natten.

Mads har haft nogle overnatninger væk fra os i løbet af den sidste måned, hvilket har resulteret i en endnu mere umulig baby ( måske indbildning ) men det er hver gang endt med, at jeg har siddet og tudet under en natte amning og følt mig som det eneste menneske i hele verden.

Den der overvældende ensomhed kan ikke lige beskrives bedre.

Tror det er tanken om, man ikke kan få hjælp, hvis man mangler.

Bortset fra det går det som sådan fint.

Vi er igang med tigerspring nummer 2, og der er vist også et appetit spring ind over, så det trækker tænder ud.

Men er kommet igang med 2 mødregrupper, og det er altså en god ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det så slemt med den første siden du ikk vil ha flere?

Både ja og nej.

Nogle har det jo helt sikkert værre, men jeg synes, det begynder at ramme mig nu med den manglende søvn.

3 dage med minimal søvn har ramt mit immunforsvar, og jeg frygter, der er en halsbetændelse på vej.

Jeg kan slet ikke se mig selv have en baby mere, mens jeg også skal passe Storm, og det skærer mig i hjertet ved tanken om, at jeg ikke kan give ham den samme opmærksomhed som nu pga af et barn mere.

Det giver mig verdens dårligste samvittighed, for han er jo mit et og alt :)

Sådan har alle der jo, men jeg har bare ikke et ønske om at gå det her søvn helvede igennem med to børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både ja og nej.

Nogle har det jo helt sikkert værre, men jeg synes, det begynder at ramme mig nu med den manglende søvn.

3 dage med minimal søvn har ramt mit immunforsvar, og jeg frygter, der er en halsbetændelse på vej.

Jeg kan slet ikke se mig selv have en baby mere, mens jeg også skal passe Storm, og det skærer mig i hjertet ved tanken om, at jeg ikke kan give ham den samme opmærksomhed som nu pga af et barn mere.

Det giver mig verdens dårligste samvittighed, for han er jo mit et og alt :)

Sådan har alle der jo, men jeg har bare ikke et ønske om at gå det her søvn helvede igennem med to børn.

årh jeg håber du ændre mening med tiden.

Det skær altid i mit hjerte når folk kun vil have 1 barn.

Nok fordi jeg selv er enebarn og jeg HADER det. Nok det mest egoistiske mine forældre nogensinde har gjort. Men deres livssituation taget i betragtning forstår jeg dem godt, men så skulle de heller ikke have haft mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal på årlig julehyggetur til københavn i morgen og jeg er godt nok nervøs

En ting er de 2 timer i tog. En anden er at vi skal være ude det meste af dagen (hvordan gør jeg lige med amning? )

Og så skal vi på hard rock cafe og spise (håber Eliaz opfører sig ordentligt)

Og overnatte på hotel. Og så 2 timer i tog hjem igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal på årlig julehyggetur til københavn i morgen og jeg er godt nok nervøs

En ting er de 2 timer i tog. En anden er at vi skal være ude det meste af dagen (hvordan gør jeg lige med amning? )

Og så skal vi på hard rock cafe og spise (håber Eliaz opfører sig ordentligt)

Og overnatte på hotel. Og så 2 timer i tog hjem igen

Du går i magasin eller illum på strøget :) Der har jeg hørt er fine pusle og amme faciliteter. Desuden har Tivoli (hvis I skal der ind) et puslehus ovre ved rasmusklump huset. Der skulle også være stole og en microovn. En fra min mødregruppe siger at det skulle være rigtig fint. :) - hvis det er fordi I skal i Fields eller på fisketorvet så ved jeg ikke hvad de har, men ville næsten være mærkeligt hvis de ikke havde en babylounge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du går i magasin eller illum på strøget :) Der har jeg hørt er fine pusle og amme faciliteter. Desuden har Tivoli (hvis I skal der ind) et puslehus ovre ved rasmusklump huset. Der skulle også være stole og en microovn. En fra min mødregruppe siger at det skulle være rigtig fint. :) - hvis det er fordi I skal i Fields eller på fisketorvet så ved jeg ikke hvad de har, men ville næsten være mærkeligt hvis de ikke havde en babylounge :)

TAK det er en tur på strøget og bagefter i tivoli vi skal. Så hyggelig en tradition.

Håber godt nok hans appetit/tigerspring er ovre så jeg ikke skal ha ham hængende hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh jeg håber du ændre mening med tiden.

Det skær altid i mit hjerte når folk kun vil have 1 barn.

Nok fordi jeg selv er enebarn og jeg HADER det. Nok det mest egoistiske mine forældre nogensinde har gjort. Men deres livssituation taget i betragtning forstår jeg dem godt, men så skulle de heller ikke have haft mig.

Tvivler på, jeg ændrer mening.

Det har aldrig ligget til mig at få børn, men nu vil jeg selvfølgelig ikke bytte Storm for noget som helst.

Jeg vil dog ikke have 2, "bare" fordi det er synd at være enebarn.

Det er jo mig, der skal have ansvar og energi og overskud til to, og som det er lige nu, så gør jeg det ikke igen.

Især fordi jeg jo netop har den dejligste dreng lige nu, og så vil jeg hellere være glad og tilfreds end stresse mere ved at have to.

Det er han bedre tjent med i det lange løb.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke tænker på, om han netop får det ligesom dig; at savne en søskende.

Men han ved jo ikke, hvad han går glip af, og ja, der tænker jeg lidt egoistisk, men jeg skal have lysten til at få barn nummer to :)

Håber det giver mening :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger har fået klippet sit tungebånd i dag. Det gjorde lidt ondt på ham. Nu håber jeg spisningen bliver bedre. Ikke at han ikke spiser men han slipper utrolig mange gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både ja og nej.

Nogle har det jo helt sikkert værre, men jeg synes, det begynder at ramme mig nu med den manglende søvn.

3 dage med minimal søvn har ramt mit immunforsvar, og jeg frygter, der er en halsbetændelse på vej.

Jeg kan slet ikke se mig selv have en baby mere, mens jeg også skal passe Storm, og det skærer mig i hjertet ved tanken om, at jeg ikke kan give ham den samme opmærksomhed som nu pga af et barn mere.

Det giver mig verdens dårligste samvittighed, for han er jo mit et og alt :)

Sådan har alle der jo, men jeg har bare ikke et ønske om at gå det her søvn helvede igennem med to børn.

Både ja og nej.

Nogle har det jo helt sikkert værre, men jeg synes, det begynder at ramme mig nu med den manglende søvn.

3 dage med minimal søvn har ramt mit immunforsvar, og jeg frygter, der er en halsbetændelse på vej.

Jeg kan slet ikke se mig selv have en baby mere, mens jeg også skal passe Storm, og det skærer mig i hjertet ved tanken om, at jeg ikke kan give ham den samme opmærksomhed som nu pga af et barn mere.

Det giver mig verdens dårligste samvittighed, for han er jo mit et og alt :)

Sådan har alle der jo, men jeg har bare ikke et ønske om at gå det her søvn helvede igennem med to børn.

Jeg ka fortælle dig at jeg får bedre søvn med nr to end jeg fik med nr 1. Ikke at du så skal ha 2 børn, men blot for at fortælle at det behøver ikke at være et Helved anden gang. Laura sover ti gange bedre end sin storebror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ka fortælle dig at jeg får bedre søvn med nr to end jeg fik med nr 1. Ikke at du så skal ha 2 børn, men blot for at fortælle at det behøver ikke at være et Helved anden gang. Laura sover ti gange ber end sin storebror.

Ja, kan høre i mødregruppen, at det tit er tilfældet, så det er jo kun positivt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER