TanyaPigen

Sjove måder at sige man er gravid..

38 indlæg i dette emne

Hvordan fortalte eller vil i fortælle jeres mænd og nye bedste forældre at der er familieforøgelse på vej?

Jeg har to ideer til hvordan jeg vil gøre.. Min mand kører motorcykel og er derfor medlem i en klub.. Enten vil jeg ringe på omgangs klokken og sige min mand og jeg giver en omgang, og tage en lille body frem jeg har kig på hvor der står "my daddy drives a harley" :D eller også vil jeg være lidt mere drilsk og sætte et skilt på ryggen af hans vest hvor der står "jeg ved det ikke endnu, men jeg skal være far" :D

Andre ideer? Også meget gerne ideer til hvordan jeg kan sige det til bedsteforældrene.. (Jeg er desværre ikke gravid endnu, så kun ønsketænkning pt) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev så overrasket da jeg tog et par graviditets tester som var positive (en lørdag) at jeg gik mundlam og helt rundt på gulvet ud til min kæreste der var ved at ligge tøj sammen og viste ham alle testene og han ku heller ikke forstå det for der var kun gået 7 dage fra jeg havde fået fjernet spiralen til jeg var blevet gravid efter hvad vi ku regne ud og det passede præcis fortalte lægen os til NF så jeg nåede slet ikke at tænke hvordan jeg kunne sige det for det kom helt vildt bag på mig :D til bedsteforældrende pakkede vi en graviditets test ned i en raunt op kasse (eller hvordan man staver det) og gav dem den og sagde tak for lån men i skulle se dem i hovedet da de langt om længe sad og fiflede rundt med den og der så var en positiv test :D jeg har så meget fortrudt jeg ikke filmede dem :D jeg er nu 24+6 uger henne..alt muligt held og lykke til dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores var nok mere sød end sjov, men vi gav alle bedsterne en ramme med et lille digt om at fyldet til rammen kom når storken havde været der i xxx-måned.

Min mand sad afventende i stuen da jeg testede, så han fik det øjeblikkeligt at vide af en grædende, grinende og meget hormonel kone. Men det kom nu ikke bag på ham, for jeg havde været træt og humørsyg lige siden æl :P

Jeg synes din idé med rygmærket er genial :D (Medmindre han er sådan en, der kunne blive ked af at andre vidste det før ham?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at fortælle min projekt gruppe det ved at tage et billede af dem og i stedet for sige "smil" så sige "jeg er gravid" så har man deres reaktion på billede :p. Og så jeg købt to bodyer til mine og min kærestes forældre hvor der står "hvis jeg ikke får min vilje ringer jeg til min mormor og morfar" og "min farmor og farfar elsker mig" og så får de nok også en ramme hvor der står "billede kommer til oktober". Er bare pt i hang med at overveje om det er kujonagtigt at sende det med posten :).

Synes den med papiret bag på vesten er mega sødt! Men ville måske også være bange for at han blev ked af andre vidste det før ham, men der kender du ham nok bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores var nok mere sød end sjov, men vi gav alle bedsterne en ramme med et lille digt om at fyldet til rammen kom når storken havde været der i xxx-måned.

Min mand sad afventende i stuen da jeg testede, så han fik det øjeblikkeligt at vide af en grædende, grinende og meget hormonel kone. Men det kom nu ikke bag på ham, for jeg havde været træt og humørsyg lige siden æl :P

Jeg synes din idé med rygmærket er genial :D (Medmindre han er sådan en, der kunne blive ked af at andre vidste det før ham?)

Nej han ville ikke blive ked af det.. Jeg tror tværtimod han ville synes det var rigtig sjovt når han fandt ud af det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at fortælle min projekt gruppe det ved at tage et billede af dem og i stedet for sige "smil" så sige "jeg er gravid" så har man deres reaktion på billede :p. Og så jeg købt to bodyer til mine og min kærestes forældre hvor der står "hvis jeg ikke får min vilje ringer jeg til min mormor og morfar" og "min farmor og farfar elsker mig" og så får de nok også en ramme hvor der står "billede kommer til oktober". Er bare pt i hang med at overveje om det er kujonagtigt at sende det med posten :).

Synes den med papiret bag på vesten er mega sødt! Men ville måske også være bange for at han blev ked af andre vidste det før ham, men der kender du ham nok bedst :)

Argh ville det ikke være bedre at give den personligt istedet for post.. Så får du også reaktionen med (det er da noget af det bedste)

Nej han ville synes det var smadder sjovt.. Men så er det jo også meningen de andre ikke skal sige noget til ham lige med det samme, så jeg skal lige arbejde med teksten hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ideen med at give ham en seddel på ryggen er da for sjov :D Der gad jeg godt være en flue på væggen og så kammeraterne i hovederne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ideen med at give ham en seddel på ryggen er da for sjov :D Der gad jeg godt være en flue på væggen og så kammeraterne i hovederne :)

Hehe ja men tænker bare meget over hvordan de vil reagere overfor ham :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh ville det ikke være bedre at give den personligt istedet for post.. Så får du også reaktionen med (det er da noget af det bedste)

Nej han ville synes det var smadder sjovt.. Men så er det jo også meningen de andre ikke skal sige noget til ham lige med det samme, så jeg skal lige arbejde med teksten hehe..

Hvis han ikke ville blive ked af det, så er det en virkelig sjov ide :)!

Jo, det var også det jeg kom frem til, men tror det er fordi jeg endnu ikke er helt klar til at andre ved det endnu :p, mon ikke det kommer når jeg når længere hen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser lige med her.

Tog en positiv test i mandags, og vi venter -vist nok- til efter nf.

Vil dog også gerne fortælle det til bedsteforældrene, for synes, det er synd at mine forældre skal vente på nyheden så længe endnu.

Vil jo også gerne fortælle det til nogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi går igang med en efternøler så vil jeg ikke fortælle det til nogen før det kan ses :) hvilket desværre nok bliver tidligt da det er 3 gang.

Synes helt klart det med vesten er en god ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lave en skattejagt i lejligheden med post its? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt bøgerne "fortæl farfar/farmor" som mine svigerforældre får. Og en body til svigerinden hvor der står "så er det nok! Jeg ringer til faster!" Som vi pakker ind sammen med et lille digt bygget på "inde i (mit navn)s mave er en lille babygave....." Og så personificeret med faster/farmor/farfar og noget der rimer på det

Vi arbejder stadig på de helt rigtige rim, meeen mon ikke det kommer? ;)

Overvejer om min veninde skal have det via et påskeæg. Altså et æg man puster (puster blomme og hvide ud af) og så kommer en lille note indeni via det lille hul man laver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte sutter til bedsteforældre og et lille brev hvor der stod om de ville passe på den indtil jeg kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik manden to indpakkede sutter den søndag morgen, jeg testede positiv.

Bedsteforældrene fik tilsendt blomster med Interflora og et kort hvor der stod: "kære farmor og farfar/mormor og morfar. Jeg glæder mig til at møde jer til november. Kærlig hilsen junior (vores efternavne).

Vi havde ikke lyst til at stå og få deres reaktioner. Ingen af os kan lide at være i centrum og for os var det den helt rigtige måde at fortælle det på.

I øvrigt ventede vi til efter NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en ide om at bedsteforældrene skal have overrakt en invitation hvori der står noget lignende: "Kære mormor og morfar, I er inviterede til min fødselsdag ca. d. (terminsdato) på hvidovre hospital.

Kærlig hilsen jeres første barnebarn."

Så håber jeg lidt at kunne snige mig til at filme dem mens de læser det.

 

Og så synes jeg at ideen med at stille op til foto og sige "jeg er gravid" i stedet for "smil" er helt genial ! Virkelig sjovt.

Vores svoger og svigerinde får nok en t-shirt til deres lille dreng hvor der står: jeg skal være fætter (eller lign).

 

Der er så mange gode måder at gøre det på - og jeg synes det er en genial tråd ! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt bøgerne "fortæl farfar/farmor" som mine svigerforældre får. Og en body til svigerinden hvor der står "så er det nok! Jeg ringer til faster!" Som vi pakker ind sammen med et lille digt bygget på "inde i (mit navn)s mave er en lille babygave....." Og så personificeret med faster/farmor/farfar og noget der rimer på det

Vi arbejder stadig på de helt rigtige rim, meeen mon ikke det kommer? ;)

Overvejer om min veninde skal have det via et påskeæg. Altså et æg man puster (puster blomme og hvide ud af) og så kommer en lille note indeni via det lille hul man laver :)

Det er da virkelig opfindsomt.. Kan rigtig godt li den med påskeægget! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en ide om at bedsteforældrene skal have overrakt en invitation hvori der står noget lignende: "Kære mormor og morfar, I er inviterede til min fødselsdag ca. d. (terminsdato) på hvidovre hospital.

Kærlig hilsen jeres første barnebarn."

Så håber jeg lidt at kunne snige mig til at filme dem mens de læser det.

 

Og så synes jeg at ideen med at stille op til foto og sige "jeg er gravid" i stedet for "smil" er helt genial ! Virkelig sjovt.

Vores svoger og svigerinde får nok en t-shirt til deres lille dreng hvor der står: jeg skal være fætter (eller lign).

 

Der er så mange gode måder at gøre det på - og jeg synes det er en genial tråd ! :loveshower

Ja jeg suger også ideer til mig hehe.. Men det er jo også dejligt i andre kan suge til jer :D

Jeg kunne altså også godt finde på den med at sige "jeg er gravid" istedet for "smil"., men så tror jeg egentlig jeg ville lade som om jeg tog et billede og istedet filme det måske.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min familie giver man vordende fædre en flaske whiskey med en sutteflaske-tut på i gave :P Kunne det ikke også være en måde at sige det til den kommende far på ?  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min familie giver man vordende fædre en flaske whiskey med en sutteflaske-tut på i gave :P Kunne det ikke også være en måde at sige det til den kommende far på ?  :P

Jeg har en mand der ikke drikker.. :D men min far elsker whisky så der kunne den nok godt bruges :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en mand der ikke drikker.. :D men min far elsker whisky så der kunne den nok godt bruges :D

 

Hehe, han kan så få en sportsvand med tut ? :P 

 

Min far elsker også whiskey, så det er helt klart den måde han skal have det at vide på når det sker :D

 

Min kæreste er mekaniker/maskinmester, så overvejer lidt om jeg skulle købe en lille svensknøgle og binde et silkebånd om ( tænker blåt - fordi han selvfølgelig øsnker sig en lille junior-mester ;) ) - så fatter han måske hvad det er jeg prøver at fortælle ham :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker jeres sjove ideer..

Læste et sted hvor man kunne lave en indkøbsseddel, hvor man folder den sammen og sender manden af sted.

på seddlen står der:

babymajs

babyspinat

babyolie

baby +efternavnet :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, han kan så få en sportsvand med tut ? :P 

 

Min far elsker også whiskey, så det er helt klart den måde han skal have det at vide på når det sker :D

 

Min kæreste er mekaniker/maskinmester, så overvejer lidt om jeg skulle købe en lille svensknøgle og binde et silkebånd om ( tænker blåt - fordi han selvfølgelig øsnker sig en lille junior-mester ;) ) - så fatter han måske hvad det er jeg prøver at fortælle ham :D

Haha jo han drikker konstant pepsi max så der må jeg sætte en tut på haha :D

Perfekt! Min mand er også mekaniker så det kunne man jo godt.. Mit bånd skal nok bare være lyserødt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det engang lykkes, får bedstemor og bedstefar en af de der ordsprogsmagnetter, med noget i retning af mor af klog, men bedstemor ved alt. Farmor og farfar for alfabet bogstaverne, hvor der står farmor, må se om de regner den ud ;)
Tror jeg køber kæresten yndlings Ben og Jerry is og sætter en seddel på med: Til Far, og ligger den i fryseren, så må vi se om han regner det ud :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er lige startet på pb2 så jeg satser på at købe en "jeg skal være storebror" trøje. og så må vi se hvor opmærksomme både jacob og familien er:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER