TanyaPigen

Kender ikke cyklus hvornår kan jeg teste?

12 indlæg i dette emne

Mine cyklusser varierer rigtig meget fra 40 dage til 65.. Nu er mens lige blevet færdig :D jubii.. Men når jeg ikke kender cyklus hvornår kan jeg så teste om der er gevinst? Kender jo ikke dato for udebleven mens.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine cyklusser varierer rigtig meget fra 40 dage til 65.. Nu er mens lige blevet færdig :D jubii.. Men når jeg ikke kender cyklus hvornår kan jeg så teste om der er gevinst? Kender jo ikke dato for udebleven mens.. :(

Altså...Måske vil nogen mene at det er lidt overdrevet, men begynd sådan ca om 1 uge og så frem til næste gang mens kommer.

Ja det er mange dage og mange tests, men en mulighed når cyklus er ustabil.

 

Jeg tester selv fra et par dage efter mens slutter.

Altså, jeg snakker om ÆLtest.

Når mens lige er slut, skal du jo have ÆL før du igen kan teste for graviditet 14 dage efter.

Er pt i den situation at mens måske er ved at stabilisere sig :yay

 

Men det er stadig for tidligt for mig at tro på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså...Måske vil nogen mene at det er lidt overdrevet, men begynd sådan ca om 1 uge og så frem til næste gang mens kommer.

Ja det er mange dage og mange tests, men en mulighed når cyklus er ustabil.

 

Jeg tester selv fra et par dage efter mens slutter.

Altså, jeg snakker om ÆLtest.

Når mens lige er slut, skal du jo have ÆL før du igen kan teste for graviditet 14 dage efter.

Er pt i den situation at mens måske er ved at stabilisere sig :yay

 

Men det er stadig for tidligt for mig at tro på det.

Jeg tænkte nu mest graviditetstest :D vi har lavet den aftale herhjemme at vi sexer hver 2. Dag så må der da være en chance for at ramme ÆL hehe.. Hvis det ikke virker så prøver jeg med ÆL tests fra næste cyklus.. ;)

Ej hvor dejligt for dig! Har du haft ustabil cyklus efter stop af prævention? I så fald hvor længe siden er det? Det er møg irriterende når man bare gerne vil vide hvornår der er gevinst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte nu mest graviditetstest :D vi har lavet den aftale herhjemme at vi sexer hver 2. Dag så må der da være en chance for at ramme ÆL hehe.. Hvis det ikke virker så prøver jeg med ÆL tests fra næste cyklus.. ;)

Ej hvor dejligt for dig! Har du haft ustabil cyklus efter stop af prævention? I så fald hvor længe siden er det? Det er møg irriterende når man bare gerne vil vide hvornår der er gevinst :(

Wow!

Hver anden dag er vist lidt overdrevet i forhold til din kæreste/mands sædceller jo gerne skulle nå at gendannes inden han "skyder" dem af :) :)

 

Ja både og.

Stoppede med p-piller februar 2013 og fra marts til og med juli havde jeg en ok cyklus på 33 dage.

Men fra august og til december gik der kludder i det.

Delvist pga en operation.

Men januars cyklus var på 35 dage og hvis jeg skal tro på min krops signaler og ÆL-tests, havner denne cyklus på 28 dage.

Hvilket er ret så overvældende :)

 

Ja jeg forstår godt din frustration

Er det jeres første ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow!

Hver anden dag er vist lidt overdrevet i forhold til din kæreste/mands sædceller jo gerne skulle nå at gendannes inden han "skyder" dem af :) :)

 

Ja både og.

Stoppede med p-piller februar 2013 og fra marts til og med juli havde jeg en ok cyklus på 33 dage.

Men fra august og til december gik der kludder i det.

Delvist pga en operation.

Men januars cyklus var på 35 dage og hvis jeg skal tro på min krops signaler og ÆL-tests, havner denne cyklus på 28 dage.

Hvilket er ret så overvældende :)

 

Ja jeg forstår godt din frustration

Er det jeres første ?

Håber jeg da for dig..:D Kunne være rart hvis den gad blive normal :) og 28 dage kunne jo ikke blive bedre :)

Ja det er den første.. Underligt nok har jeg egentlig aldrig haft noget stort ønske om at skulle være mor.. men det sidste års tid har mit omsorgsgen simpelthen taget over, og nu kan jeg næsten ikke vente til den dag vi skal have en lille <3

Jamen jeg troede også at man ligesom kunne skyde det hele af, og skulle samle sammen til nye og friske sædceller.. Men jeg læste en artikel fra en fertilitets læge der skrev at selvom man sexede hver dag feks, ville det ikke give dårligere chancer for graviditet i forhold til sædceller.. Så det er det jeg går ud fra.. (Ja og så er det jo også bare skønt mest ekstra sexeri) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber jeg da for dig.. :D Kunne være rart hvis den gad blive normal :) og 28 dage kunne jo ikke blive bedre :)

Ja det er den første.. Underligt nok har jeg egentlig aldrig haft noget stort ønske om at skulle være mor.. men det sidste års tid har mit omsorgsgen simpelthen taget over, og nu kan jeg næsten ikke vente til den dag vi skal have en lille <3

Jamen jeg troede også at man ligesom kunne skyde det hele af, og skulle samle sammen til nye og friske sædceller.. Men jeg læste en artikel fra en fertilitets læge der skrev at selvom man sexede hver dag feks, ville det ikke give dårligere chancer for graviditet i forhold til sædceller.. Så det er det jeg går ud fra.. (Ja og så er det jo også bare skønt mest ekstra sexeri) ;)

Med hensyn til hvor tit man kan/skal/bør sexe, så er der vist lige så forskellige meninger som der er fertilitetsklinikker :)

 

Ja 28 dage ville da være super, men så optimistisk er jeg slet ikke endnu ;)

 

Jeg har altid vidst at jeg ville have børn og har 2 drenge fra et tidligere ægteskab.

Men jeg er ikke færdig med at få børn, så ville være lidt lækkert om vi kunne.

 

Hehe sex kan man aldrig få for meget af :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du har nok ret :D

Hvor mange børn ville du gerne ende ud med ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du har nok ret :D

Hvor mange børn ville du gerne ende ud med ? :)

Jamen vi har 4 tilsammen, men 1 eller 2 mere ville ikke gøre noget.

Meen vi er jo ikke helt unge mere, så hvis lykken tilsmiler os med et barn er vi glade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen vi har 4 tilsammen, men 1 eller 2 mere ville ikke gøre noget.

Meen vi er jo ikke helt unge mere, så hvis lykken tilsmiler os med et barn er vi glade :)

Det er også dejligt.. Jeg krydser fingre for jer <3

Min mand vil kun have en :( og jeg vil gerne have to.. Måske tre.. Men det har vi slet ikke plads til.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine cyklusser varierer rigtig meget fra 40 dage til 65.. Nu er mens lige blevet færdig :D jubii.. Men når jeg ikke kender cyklus hvornår kan jeg så teste om der er gevinst? Kender jo ikke dato for udebleven mens.. :(

 

Altså hvis din cyklus er på mindst 40 dage er der ingen grund til at teste før det hvertfald. Og så ville jeg nok bare nøjes med at teste en gang om ugen, for HCG hormonet stiger så langsomt, at den vil alligevel næppe være negativ den ene dag og så bragende positiv den næste.

Pøj pøj med projektet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis din cyklus er på mindst 40 dage er der ingen grund til at teste før det hvertfald. Og så ville jeg nok bare nøjes med at teste en gang om ugen, for HCG hormonet stiger så langsomt, at den vil alligevel næppe være negativ den ene dag og så bragende positiv den næste.

Pøj pøj med projektet!

Ja indtil videre er den så lang.. Håber da den snart gider blive kortere.. (Eller holder sig helt væk de næste 9 måneder hehe) Har kun haft min menstruation 2 gange på 6 måneder.. Det kunne også være man skulle tage ÆL tests for så kan jeg da regne mig frem til jeg får næste mens.. 40 dage er længe at vente.. Men du har nok ret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også dejligt.. Jeg krydser fingre for jer <3

Min mand vil kun have en :( og jeg vil gerne have to.. Måske tre.. Men det har vi slet ikke plads til.. :(

Tak :)

Krydser fingre for at der snart sker noget hos jer.

 

Hehe det er vist typisk mange mænd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER