JaMa

Eksem, udslæt... hvad er det?

8 indlæg i dette emne

Vores lille P på 10,5 måneder har fået noget udslæt som bare breder sig :boo det startede med en plamage af mørkerøde knopper på hendes knæ, som langsomt voksede i omfang. Det var i starten af januar at vi var til læge med det på knæet, lægen udskrev Locoid salve, men det har ingenting hjulpet, overhovedet. Lægen har så henvist hende til hudlæge, hvor hun har en tid d.17.februar. Men, så for 2 uger siden startede et "nyt" udslæt på ryggen, som nu har bredt sig til hele ryggen, hovedbund, nakken, pande, hele mave og bryst og nu også ned af benene (udover det som er der i forvejen) :boo

Vi var til læge igen i mandags og nu skal vi smøre hende i Locoid to gange dagligt overalt på kroppen hvor der er eksem, undtaget ansigtet, i 4 dage og hvis ikke det stopper det, vil lægen se om de kan få en akut tid igennem hos en hudlæge. Der er tre læger der har set på hende og de er ved slet ikke hvad det er, og virker forbavsede over at Locoid end ikke dæmper det... Hvilket det heller ikke gør nu hvor vi smører to gange dagligt.

 

Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre for at hjælpe hende, det er tydeligt at det klør og det breder sig som sagt fra dag til dag :unsure Så jeg tænkte at jeg ville spørge herinde om I har set noget lignende og hvad det i så fald var? Det ene billede viser det på knæet og det andet viser hendes ryg som den så ud i går...

 

post-5199-0-74535800-1391593422_thumb.jp

 

post-5199-0-94557700-1391593534_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha stakkels P :kram

Håber I kan få en akuttid ved en hudlæge. Jeg har ingen ide om hvad det kan være...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for :kram og ja, det er simpelthen så synd for hende og helt utroligt frustrerende at intet af det der er prøvet hjælper. Der er mellem 2,5-4 måneders ventetid på hudlæge på hudlæge her i byen, så vi har været heldige at få en tid d.17/2, og at vi så skal køre en times tid efter det tager vi med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels p :kram :kram

 

Kan det være en allergisk reaktion til et eller andet???

 

Bruger i vådservietter eller anden creme eller perfume i vaskemiddel eller noget???

Tak for :kram

Jeg tænker også allergi i en form, men for hvad har jeg ingen anelse om... Kan ikke få det til at passe med at vi er startet op med nye fødevarer eller lignende. Storesøster på snart 5 år har laktoseintolerance, men i følge lægen siger det ikke noget om hvorvidt P er disponeret for allergi for mælk, og det ville heller ikke vise sig på denne måde. Hun får dog ikke komælk at drikke, men en klat smør i grøden osv. I forvejen er vi temmelig restriktive/sarte med parfume og vådservietter og den slags, da jeg selv har sart hud og har haft eksem som barn og ung, men aldrig i den grad eller slags som lillepigen nu lider af det :( men vi bruger faktisk ikke hverken vådservietter, parfume eller andet i den dur. Først troede jeg det var hendes uldbodyer, men det har ikke hjulpet at skifte over til ren bomuld, ej heller uld/bomuld. Mht. vaskepulver så bruger vi Neutral, Levevis og nogle gange Änglamark, så det skulle jo være i orden, men gad vide om det kan være "noget" i det alligevel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay, alle de åbenlyse "markører" har du jo ligesom været opmærksom på... 

 

Det ligner bare lidt det udslæt jeg fik på et tidspunkt og stadig kan få hvis jeg bruger de fleste deo'er... ANER ikke hvad jeg er allergisk overfor, men ved bare at alt andet end stick-deoer giver mig det udslæt efter et par dage... Kan også få det hvis jeg har meget tørre hænder og bruger en del forskellige cremer... Sjovt nok er det kopattesalve som jeg skal bruge hvis jeg har tør hud eller begynder at få det udslæt - hvilket er noget underligt noget for der er både parabener og vidst også perfume deri... Men man kan jo have en eller anden obskur allergi...

Okay, det kunne jo godt understøtte tanken om at det måske er noget allergi af en slags hun har fået sig...  vildt at kopattesalven virker for dig, når der er alle de ting i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det synd. Håber I finder ud af hvad det er og får det behandlet i en fart!

Jeg er begyndt at reagere på Neutrals håndsæbe, selvom vi altid har brugt den. Har skiftet til Levevis i stedet. Måske hun reagerer på nogle af Neutrals produkter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det synd. Håber I finder ud af hvad det er og får det behandlet i en fart!

Jeg er begyndt at reagere på Neutrals håndsæbe, selvom vi altid har brugt den. Har skiftet til Levevis i stedet. Måske hun reagerer på nogle af Neutrals produkter?

Tak for dit svar :)

Vi har nu været på sygehuset med hende i sidste uge, da det bare blev værre :( hun blev sendt videre til hudafdelingen og de kunne desværre ikke komme med en entydig forklaring eller diagnose. Så de har taget en vævsprøve fra det område på knæet, samt sat hende i behandling med noget salve og antihistamin mod kløen. Det har heldigvis hjulpet på hendes almentilstand, men huden er stadig fyldt med knopper... Vi får svar på prøven i starten af marts, så vi venter i spænding. De mente ikke at det har noget med vaskepulver mm at gøre da det er alle steder på kroppen af hende, men har alligevel skiftet vaskepulver, dog uden effekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det synd for hende :kram Håber at sygehuset hurtigt kan give jer svar!

Ja, vi håber også på et hurtigt svar. Ringede derind i dag, da jeg havde lidt spørgsmål i forhold til det hormonsalve vi skal smøre hende med. Samtalen endte med at de vil se hende fredag allerede og vil rykke for svar på biopsien. Så kryds fingre for at vi har et svar fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER