marmari

Værelse til baby

11 indlæg i dette emne

Er i overhovedet begyndt at overveje det endnu?

 

Jeg kan mærke at jeg er begyndt at gå lidt i redebygger-mode og bruger meget tid på at overveje, hvordan sådan et lillepige-værelse skal se ud. Egentlig troede jeg, at jeg havde styr på det, for hun skulle ind og bo i gæsteværelset hvor væggene er hvide, det indbyggede skab er hvidt - og så skulle jeg bare finde det tilbehør i farver jeg gerne ville have. (Har puslebord og tremmeseng, så det er sådan noget som tæpper, sengerand, puslepude og billeder til væggen...)

 

Men så var det at Sebastian meddelte at nu vil han altså bo i gæsteværelset, så lillesøster kan få hans værelse. Og det passer på en måde perfekt, da hans værelse ligger lige op til soveværelset, mens gæsteværelset er igennem køkken og gang fra sovevær. Men lige nu er det jo et drengeværelse!!! Der er tapet på den ene væg med biler/tog og skabet (der ikke er indbygget) Har en grøn og en blå skuffe.

I kan godt høre det er HELT galt til en pige, ikk? ;) 

Det betyder jo så at der som minimum skal males på den ene væg - eller opsættes nyt tapet der er mere tøset. Og jeg skal finde en løsning med skabet, så lågerne enten kan indgå i farvetemaet eller jeg kan alt. skifte dem til hvid/lyserød (det er sådan et skab fra IKEA, hvor låger købes seperat).

 

Har siddet og kigget på farvetemaer i dag (hvor jeg burde arbejde  :oops ) og har fundet lidt forskelligt som jeg skal hjem og forelægge for manden. Han synes sikkert jeg er skør, men kan bare slet ikke lade det projekt ligge nu og vil bare allerhelst at det kan stå færdigt i weekenden  :rolleyes  (Så han har nok ret i sin antagelse :D ). Men jeg kan da ikke nå at ændre smag RET mange gange på 3 mdr, vel?  ^_^

 

Vil lige se om ikke jeg kan finde billederne til mine "design ideer" og smide herind :) 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tema 1:

 

Har forelsket mig lidt i noget gult tapet, og da det jo kun skal på den ene væg, tror jeg ikke det bliver "for meget" (men det er jo en smagssag :) )

 

32df685b92873c91b2287560f03f5f2f-resize-

 

Tilbehøret skulle så enten være i turkise eller røde farver og passe til de små blomster. Og faldt så over disse, som jeg tror ville være superfine til.

 

00052188RESIZED_large.jpg 00052192RESIZED_large.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tema 2:

 

Lilla og gul (jeg elsker skrappe farver :) )

 

Væggen ville blive malet i samme gule farve som stjernerne på puslepude og sengerand - og så måske tilføje røde rammer/en rød hylde etc...)

 

00024972RESIZED_large.jpg 00024990RESIZED_large.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er helt vild med den gule og tyrkise farve!! det kunne være så flot.

 

kender det selv!! ville have bygget rede allerede nu, hvis det ikke var fordi jeg ikke vidste hvor vi bor henne om  måneder.

 

Glæder mig til at følge med i hvordan dit projekt ender ud!!  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gule tapet er så fint, syntes jeg :)

 

Vi er i gang med at renovere hele førstesalen, så jeg er ikke gået i gang endnu, men jeg tænker ofte på hvordan det skal se ud :) Han skal sove i vores soveværelse, men puslebord, amme stol, kommode og større ting skal være i værelset ved siden af. Derudover skal vi have en lille krog i stuen... Men glæder mig til at komme i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er helt vild med den gule og tyrkise farve!! det kunne være så flot.

 

kender det selv!! ville have bygget rede allerede nu, hvis det ikke var fordi jeg ikke vidste hvor vi bor henne om  måneder.

 

Glæder mig til at følge med i hvordan dit projekt ender ud!!   :D

 

Jeg tror også den her "tidlige" trang til redebyggeri har noget at gøre med at det var lidt hastigt sidst - da jeg skulle ha Sebastian fik jeg først min lejlighed en måned før han blev født - og der var barneværelset jo så det sidste rum jeg gik i gang med, så det blev sådan lidt med nogen kompromiser som jeg ikke behøver tage hensyn til nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også den her "tidlige" trang til redebyggeri har noget at gøre med at det var lidt hastigt sidst - da jeg skulle ha Sebastian fik jeg først min lejlighed en måned før han blev født - og der var barneværelset jo så det sidste rum jeg gik i gang med, så det blev sådan lidt med nogen kompromiser som jeg ikke behøver tage hensyn til nu :)

Det er dejligt at du kan få det mere som du gerne vil denne gang,

 

Jeg synes da du skal nyde at du har så god tid denne gang og tage det stille og roligt med forberedelserne, kan godt forstå man gerne vil have det færdigt NU!! Men det er også dejligt at have et projekt man kan bruge tiden på! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte faktisk med det gule "pip" tapet og den røde sengerand og puslepude :) Tingene er klar og sat op, men vi bruger stadig værelset lidt som opmagasinering/roderum, men så længe jeg kan komme til seng/skab/puslebord er der jo ingen grund til at ændre så meget på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik på barsel gik jeg igang med et sengerand projekt, et til kravlegården og et til sengen. til sengen var der også nok til sengetøj.

 

købte madrasser i jysk (til kravlegården) og ikea  (til sengen) som jeg skar til og syede betræk til.

 

Så resultatet her:

 

post-5938-0-59356100-1399188674_thumb.jppost-5938-0-47313200-1399188683_thumb.jp

 

synes selv det er ret godt, og så bestemmer man jo helt selv farver osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik på barsel gik jeg igang med et sengerand projekt, et til kravlegården og et til sengen. til sengen var der også nok til sengetøj.

 

købte madrasser i jysk (til kravlegården) og ikea  (til sengen) som jeg skar til og syede betræk til.

 

Så resultatet her:

 

attachicon.gif10178014_10152354256623703_6266156390735081444_n.jpgattachicon.gif1798416_10152356263088703_6295586069206172953_n.jpg

 

synes selv det er ret godt, og så bestemmer man jo helt selv farver osv.

 

Det er bare bevet rigtig fint :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har samme redebyggerindstinkt, vi har tømt børneværelset og er begyndt at male og har først termin til november.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER