EnSødLilleHemmelighed

Kvalme

29 indlæg i dette emne

Får det efterhånden værre og værre desværre. Har det lidt ala en mellemting mellem influenza og tømmermænd.

Håber derfor I vil dele jeres bedste råd mod kvalme.

Skal helt sikkert have gravet mine akupressur armbånd frem.

På forhånd tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lakrids! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lakrids, havregrød, mandler, saltstænger, franske kartofler og spis konstant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tyggegummi hjalp mig lidt.. helst deb grønne fra stimorol men ellers synes jeg faktisk aldrig noget der hjalp sådan rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hopper med på lakrids, helst salt.

Poletter var fast inventar i min taske de første måneder af min graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg husker, at nogen tog nogle stærke B-vitaminer med god effekt...?

 

Ellers siger jeg lakrids og masser af smeltet ost :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hos mig hjalp kiks, kanelknækbrød og kakao

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyppige måltider var også det der hjalp mig i den tid jeg døjede med kvalme + jeg kunne ikke fordrage lugten og synet af 'normal' mad. jeg tillod mig derfor at spise lige hvad jeg havde bare en smule lyst til. Var derfor stor forbruger af mc. D og nachoes :D til mit held, varede kvalmen kun 2-3 uger - ellers er det nok ikke den bedste livsstil i flere måneder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seabands og når kvalmen er værst lige en kiks ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svor til B6-vitamin - du kan købe det på apoteket, og det er totalt uskadeligt, da du tisser overskydende mængder ud. Det hjalp på min kvalme i løbet af 2-3 dage.

 

Og så lige :kiss Det er så hårdt med det kvalmeshow..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme og opkast sucks.

Tak for alle jeres svar. Hvis der er liv på tirsdag prøver jeg b6 vitamin eller også må lægen give mig noget mod det.

Håber jeg tør springe i oktober terminen på tirsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svor til B6-vitamin - du kan købe det på apoteket, og det er totalt uskadeligt, da du tisser overskydende mængder ud. Det hjalp på min kvalme i løbet af 2-3 dage.

Og så lige :kiss Det er så hårdt med det kvalmeshow..

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seabands og når kvalmen er værst lige en kiks ;)

Armbåndene er på men hjælper ikke endnu. Kiks = halsbrand og dårlig smag i munden. Håber om ikke andet armbåndene snart virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at zoneterapi/akupunktur hjælper for nogen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå lægen må have et kald og hjælpe.

Har prøvet mange af jeres råd men intet hjælper. Jeg har nu kvalme 24/7 og kaster op både dag og nat :( det er i hvert fald ikke holdbart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde dig, jeg ved præcis hvordan du har det! Ring endelig til din læge og spørg, hvad der er af tilbud til gravide med opkast og kvalme i dit område. Jeg blev henvist til svangreklinikken på OUH og får akupunktur for kvalme og opkast. Har døjet med det siden uge 5 og er nu 8+4. Første behandling hjalp, nu er kvalmen tilbage tifoldigt og har kastet op hele natten og dagen i dag. Jeg har købt Gaviscon på apoteket, der er noget væske, som ligger sig som skum ovenpå mavesyren, da det er mavesyre den er helt galt med. Det hjælper på opkast, men kvalmen har jeg desværre ikke råd for. Lever af ristet toastbrød med smør, bananer og saftevand med sukker. Rigtig meget god bedring, du er ikke alene i helvede, selvom det kan føles sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, jeg døjer med det samme :kram2 og føler virkelig med dig.

Jeg har heller ikke rigtig fundet nogen mirakelkur, kvalmen er der konstant døgnet rundt og jeg kan bare ikke slippe af med den. Men jeg prøver også at spise stort set hele tiden - mest fordi jeg bare er konstant sulten! Men jeg har også lagt mærke til at kvalmen ligesom eskalerer med sulten, det føles ihvertfald mange gange værre, når jeg samtidig er ved at gå til af sult!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde svar :)

Har været til læge og skal starte i medicinsk behandling. Sørge for at spise og drikke lidt ad gangen men tit og så må jeg ikke tabe mig.

Btw frarådede han stærkt lakrids når man er gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde svar :)

Har været til læge og skal starte i medicinsk behandling. Sørge for at spise og drikke lidt ad gangen men tit og så må jeg ikke tabe mig.

Btw frarådede han stærkt lakrids når man er gravid!

Hmm.. underligt! Jeg går jo i væsketerapi på sygehuset, hvor de netop anbefaler lakrids :/ har du højt blodtryk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. underligt! Jeg går jo i væsketerapi på sygehuset, hvor de netop anbefaler lakrids :/ har du højt blodtryk?

Han målte ikke blodtrykket men normalt ikke.

Sjovt så stor forskel der er, men lakrids siger mig ikke noget pt så for mig er det lige gyldigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han målte ikke blodtrykket men normalt ikke.

Sjovt så stor forskel der er, men lakrids siger mig ikke noget pt så for mig er det lige gyldigt.

Ja, meget sjovt og også underligt, at det er så forskel på, hvad de siger :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu lider jeg allerede med første blærebetændelse og de bakterier elsker sukker så i hvert fald en grund til at lade lakridsen ligge.

Men er nu snart lige glad for jeg er så sulten og tørstig men har ikke lyst da jeg ved det kommer retur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

 

Jeg lider også meget af kvalme, er selv i uge 10 og ubehaget er faktisk begyndt at stilne lidt af.

Har fået gode råd fra Skejby sygehus og veninder.

Skummetmælk kan være med til at lindre halsbrand (det har hjulpet på mig, lider nemlig også meget af halsbrand/mavesyre), hyppige måltider som også er nævnt tidligere. Spis med det samme du mærker den mindste sult.

Selvom jeg arbejder, giver jeg mig selv lov til at spise ca. én gang i timen. Lige nu er det store hit for mit vedkommende fastfood, æggesalat og saltlakrids.

Men prøv lige med skummetmælk! Er næsten sikker på, at det vil virke :-)  

Mandler/nødder skulle også være kvalmenedsættende. Og så fik jeg råd fra Skejby, om at det er en god idé, at have lidt "mad" klar på natbordet til når du vågner om morgenen og så spise det med det samme dit vækkeur ringer (jeg benytter mig af den teknik) og kvalmen er meget mindre efter at have indtaget en müslibar/kiks/banan eller hvad du nu kan finde på.  

 

Håber du kan bruge nogle af mine råd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER