tinapingvin

Temperaturmåling i numsen

3 indlæg i dette emne

Vi er en familie der er MEGET hårdt ramt af influenza og jeg har haft feber de sidste 5 dage. Seneste ramte er lille Anton - de andre har været det igennem.

Men sagen er den at jeg har et øretermometer, nyindkøbt, men har lige fundet ud af den viser en grad for lidt da jeg også tog temperaturen i numsen på Anton. Kan det passe?

Men spørgsmålet er hvor mange gange jeg må måle ham i numsen da jeg gerne vil holde øje med feberen, eller skal jeg bare lægge en grad til og så bruge øretermometeret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved feber skal du huske at tjekke bleen ofte for at se om han tisser, hvor meget og hvor tit. Personligt ville jeg gøre det hver time - og så også tage temperaturen samtidig.

Øretermometer er unøjagtige og jo mindre børn jo større unøjagtighed da 'strålen' kan være svær til at ramme det rigtige sted.

Husk du skal hive øreflippen meget ned (og så mener jeg at det er mindre irriterende at få den målt i måsen, når han nu allerede har bleen af for at du kan tjekke den).

God bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øretermometeret er vejledende. Er feberen høj på termometeret, så måler jeg efter i rumpen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER