Renesmee

Hvornår begynder I at gør jer klar til babyen?

6 indlæg i dette emne

Hej alle,

 

Først og fremmest jeg vil sige undskyld for min stavning :), jeg er flyttet i Dk 3 år siden og stadig har nogle problemer med stavning :).

 

Godt så, hvornår begynder I at gør jer klar til babyen? Jeg er i uge 22 nu og har slet ikke købt noget møblet, tøj eller ting til babyen endnu. Vi har kun kigget efter barnevogt og det var fordi den var på udsalg og tænkt at måske det var en god ide. Dog, har vi ikke købt eller bestilt den. 

 

Hvad med værelset, hvornår begynder man til at købe møbler eller de ting man har brug for? Er det for sent hvis man begynder når man tager på barsel (4 uger før)? Den er vores første baby så har vi ikke noget som vi kan bruge, vi skal bare have det hele :).

 

Glæder mig til at høre jeres planer.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde termin i juni sidste år :) vi flyttede i hus i april og gjorde værelset klar der. Det var 2,5 måned før. Der havde vi også købt møbler. Sengen købte vi i januar vil jeg tro - der var 3 måneders ventetid på den.

Tøj købte jeg løbende gennem graviditeten. Men bare du har lidt i 50/56 er det fint, det er også skønt at købe efter de er født.

Det kan være en god ide at kigge barnevogn i god tid, der kan godt være lang leveringstid ;vi ventede 10 uger).

Generelt er det jo ikke nødvendigt at der er er færdigt værelse klar til fødslen, men hvis du gerne vil have det er det måske en god ide at starte lidt før. Nogen kan jo føde 3 uger før, og måske er overskuddet ikke så stort til at male og samle møbler når man er aller størst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar. Ja, 2 måneder før lyder som en god plan. Jeg har en veninde som har købt masse tøj før og da babyen var født kunne hun ikke lige nogle af de tøj hun købt, eller hun synede at det passet ikke med babyen, så har hun ikke brugt fleste af dem....

 

Jeg tænker at de første måneder vil han sove på vores værelse men jeg vil prøve at har værelset klar inden han komme til verden :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil nu fået og købt: 

Lift

Autostol

Tøj (Mangler dog lidt endnu)

En bamse

Badekar + indsats

Puslepude + betræk til

Dyner 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil nu fået og købt: 

Lift

Autostol

Tøj (Mangler dog lidt endnu)

En bamse

Badekar + indsats

Puslepude + betræk til

Dyner 

 

Det er da fint :). Jeg har købt babyen første tøj i weekenden og det var meget følelsesmæssige :). Da jeg kom med dem hjem har jeg kigget hver time på dem og smillet hele tiden :).

 

Jeg tror snart vil jeg begynde på en liste....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da fint :). Jeg har købt babyen første tøj i weekenden og det var meget følelsesmæssige :). Da jeg kom med dem hjem har jeg kigget hver time på dem og smillet hele tiden :).

 

Jeg tror snart vil jeg begynde på en liste....

 

 

Kender følelsen  :D Jeg kan også kigge på det jeg har købt hele tiden  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER