Guest Diden

Diden's liv og hverdag

166 indlæg i dette emne

Lærke er kommet i en periode (som har varet i en god 2 mdr nu) hvor jeg ikke kan putte hende til lur. Hun bliver bund ulykkelig hvis jeg ligger hende ned i barnevognen, og halvdelen af tiden også når jeg går fra hende efter at have sat hende i carporten.

Vi fandt så ud af at hvis jan går med hende falder hun i søvn uden problemer.

Da hun har lagt og hylet i 10 min beder jeg ham pænt om han ikke kan gå en tur med hende hvor han hidser sig op hvorfor det altid er ham der skal "bare fordi jeg ikke gider" :gal så blev jeg sur og gik selv ud for at gå med hende. Efter en tur på 20 min sover hun stadig ikke, som det plejer at være og da jeg kommer ind igen (og hun er startet med at hyle) får jeg endnu en bemærkning om jeg holder hende vågen med Vilje for at demonstrere :gal

Jeg går ned på lærkes værelse for at være i fred (også fordi jeg er så rasende at tårerne er begyndt at flyde) og da han så kommer ned og jeg forklarer ham at det ikke var særlig sødt sagt og jeg blir hammer ked af det får jeg så at vide at jeg også bare tuder altid.

Jeg KAN snart ikke mere :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lærke er kommet i en periode (som har varet i en god 2 mdr nu) hvor jeg ikke kan putte hende til lur. Hun bliver bund ulykkelig hvis jeg ligger hende ned i barnevognen, og halvdelen af tiden også når jeg går fra hende efter at have sat hende i carporten.

Vi fandt så ud af at hvis jan går med hende falder hun i søvn uden problemer.

Da hun har lagt og hylet i 10 min beder jeg ham pænt om han ikke kan gå en tur med hende hvor han hidser sig op hvorfor det altid er ham der skal "bare fordi jeg ikke gider" :gal så blev jeg sur og gik selv ud for at gå med hende. Efter en tur på 20 min sover hun stadig ikke, som det plejer at være og da jeg kommer ind igen (og hun er startet med at hyle) får jeg endnu en bemærkning om jeg holder hende vågen med Vilje for at demonstrere :gal

Jeg går ned på lærkes værelse for at være i fred (også fordi jeg er så rasende at tårerne er begyndt at flyde) og da han så kommer ned og jeg forklarer ham at det ikke var særlig sødt sagt og jeg blir hammer ked af det får jeg så at vide at jeg også bare tuder altid.

Jeg KAN snart ikke mere :help

Hvor er det bare tarveligt sagt! Kan godt forstå du lige nu føler dig temmelig opgivende.

 

Jeg tænker på - når nu lige sindene har lagt sig, kan du så bruge den her situation som "case"? Kan du gå til ham og "genfortælle" historien helt neutralt og sige til ham - ordret - de udsagn han er kommet med? Så han kan høre, hvad det er, han reelt siger til dig? Fortælle ham at det slider din kærlighed op.. Jeg kan godt høre, at du har prøvet at sige det, men måske var I stadig sure på hinanden der?

For hvis de ord han bruger imod dig vitterligt er, at "du bare altid tuder", og du "bare holder hende vågen for at demonstrere", så er det simpelthen så ukærligt og nedrigt sagt, at jeg slet ikke ved, hvad jeg skal sige til dig. I trænger til at komme på samme hold, tænker jeg - er han helt lukket overfor måske noget parterapi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke er kommet i en periode (som har varet i en god 2 mdr nu) hvor jeg ikke kan putte hende til lur. Hun bliver bund ulykkelig hvis jeg ligger hende ned i barnevognen, og halvdelen af tiden også når jeg går fra hende efter at have sat hende i carporten.

Vi fandt så ud af at hvis jan går med hende falder hun i søvn uden problemer.

Da hun har lagt og hylet i 10 min beder jeg ham pænt om han ikke kan gå en tur med hende hvor han hidser sig op hvorfor det altid er ham der skal "bare fordi jeg ikke gider" :gal så blev jeg sur og gik selv ud for at gå med hende. Efter en tur på 20 min sover hun stadig ikke, som det plejer at være og da jeg kommer ind igen (og hun er startet med at hyle) får jeg endnu en bemærkning om jeg holder hende vågen med Vilje for at demonstrere :gal

Jeg går ned på lærkes værelse for at være i fred (også fordi jeg er så rasende at tårerne er begyndt at flyde) og da han så kommer ned og jeg forklarer ham at det ikke var særlig sødt sagt og jeg blir hammer ked af det får jeg så at vide at jeg også bare tuder altid.

Jeg KAN snart ikke mere :help

:gal sådan en nar- :numse

Du skal IKKE finde dig i de udsagn, han bliver NØD til at respektere dig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare tarveligt sagt! Kan godt forstå du lige nu føler dig temmelig opgivende.

 

Jeg tænker på - når nu lige sindene har lagt sig, kan du så bruge den her situation som "case"? Kan du gå til ham og "genfortælle" historien helt neutralt og sige til ham - ordret - de udsagn han er kommet med? Så han kan høre, hvad det er, han reelt siger til dig? Fortælle ham at det slider din kærlighed op.. Jeg kan godt høre, at du har prøvet at sige det, men måske var I stadig sure på hinanden der?

For hvis de ord han bruger imod dig vitterligt er, at "du bare altid tuder", og du "bare holder hende vågen for at demonstrere", så er det simpelthen så ukærligt og nedrigt sagt, at jeg slet ikke ved, hvad jeg skal sige til dig. I trænger til at komme på samme hold, tænker jeg - er han helt lukket overfor måske noget parterapi?

Der kan slet ikke blive tale om par terapi. Jeg tror at i hans optik har man allerede givet op hvis man søger par terapi. Og man kan godt klare problemerne selv.. 

 

Og det jeg har skrevet han sagde er faktisk taget ordret fra ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:gal sådan en nar- :numse

Du skal IKKE finde dig i de udsagn, han bliver NØD til at respektere dig!!!

tak.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ditte! Hvis du ikke sætter foden i jorden snart, så gør jeg det sku! Han er IKKE fair og det han gør, er på grænsen til "mobning"/psykisk vold.

Han siger det for at hævde sig i hjemmet. For at vide at han stadig er "head-of-household" selvom fakta er at han IKKE er det. Det er han ikke hjemme nok, til at være; så han får ondt på manddommen og så "sætter han dig på plads" ved disse stikpiller..

Det er IKKE I ORDEN!

Og selvom det måske slet ikke er tilfældet at han gør dette for at hævde sig; så er det stadig ikke i orden at han er sådan imod dog!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Jeg ville insistere på parterapi. Og hvis det ikke var en mulighed, så tror jeg lige så stille, at jeg ville være på vej ud :unsure Jeg kan ikke forestille mig at finde mig i sådan en behandling på længere sigt, det tror jeg bare ikke, jeg kunne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Jeg ville insistere på parterapi. Og hvis det ikke var en mulighed, så tror jeg lige så stille, at jeg ville være på vej ud :unsure Jeg kan ikke forestille mig at finde mig i sådan en behandling på længere sigt, det tror jeg bare ikke, jeg kunne :(

Jeg er enig her. Man skal være forsigtig med ultimati og ikke sætte mere på spil end man er villig til at tabe. Men sådan som han taler til dig og så ked af det du er, så tror jeg, jeg ville være ved at være der, hvor jeg ville stille terapi som en betingelse. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Jeg ville insistere på parterapi. Og hvis det ikke var en mulighed, så tror jeg lige så stille, at jeg ville være på vej ud :unsure Jeg kan ikke forestille mig at finde mig i sådan en behandling på længere sigt, det tror jeg bare ikke, jeg kunne :(

:ditto

Jeg vil også give Taz ret! Har du hørt udtrykket "at slå med tungen"? Det er det Jan gør! man ødelægges indeni hver gang, til sidst er der bare ikke mere at ødelægge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at tale med ham stille og roligt at jeg altså blev meget ked af det, og enhvert normalt menneske der havde gjort et andet menneske ked af det (uanset hvad de havde sagt osv) sagde man undskyld.

Jeg prøvede at forklarer at jeg synes kommentarerne var totalt malplaceret for jeg synes ikke selv jeg gav til udtryk at jeg ikke gad mine børn..

Fik til sidst en "undskyld jeg siger at du er en dårlig mor" uden at han på nogle måder mente det..

Jeg overvejer seriøse planer i mit hovedet hvordan vi kommer ud af det her på bedst mulige måde.

Og kender jeg ham ret sidder han og laver budget for hvis vi skal skilles

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det er da bare slet og ret skod :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op Ditte... det virker faktisk til at være kommet rigtig langt ud nu... det har det jo egentlig nærmest virket til, al den tid jeg har kendt dig. Og det er ikke fordi jeg sidder og blaprer ud til Torben om, hvordan dit liv er - men nogen gange vender man nogen ting med hinanden - specielt de gange hvor J virkelig har lavet en sviner - og det kom nok efter den gang hvor du spurgte til det med at hænge det der dåbsmaleri op... og det er sådan nu, at Torben jævnligt spørger til "hvordan går det egentlig med hende der Ditte fra Bording?" 

 

Jeg ville ønske at jeg kunne sige til ham at det går bedre mellem jer nu - men det kan jeg så se at det bestemt ikke gør... men jeg ved snart ikke om hvad der ville være bedst... for du har trukket den RIGTIG længe, du har givet ham chancer RIGTIG længe, du har tilgivet hans dumheder, tåbelige indfald og kommentarer RIGTIG længe... og jeg synes også at man skal kæmpe for et forhold RIGTIG længe, før man giver op.

 

Men med det sagt, så er spørgsmålet om I begge har givet op? For har I det, så er spørgsmålet om parterapi blot skal bruges på at komme godt UD af forholdet, frem for IND i forholdet igen. Mange har det samme syn som J på parterapi, men det er helt forkert. Mange gange, kommer folk for sent i parterapi - hvor de har givet op, hvor kærligheden har været væk i alt for længe. Fremfor at gøre det inden de store problemer opstår og ligegyldigheden indtræder. For det er når man først er blevet "ligeglad" at forholdet bliver svær at redde. 

 

Så du skal gøre op med dig selv - mærk efter helt inderst inde, om du stadig har følelser for J - og så skal du spørge J hvordan har føler for dig. Hvis I begge stadig har følelser for hinanden, så SKAL du insistere på at I går i parterapi!! Basta!! For hvis ikke I gør, så er det kun et spørgsmål om hvornår den sidste glød af kærlighed dør ud. (undskyld mine halv-kliche agtige udtryk). 

 

Og undskyld de næste par linier - dette er en kommentar til Jan: "Prøv nu lige at gro dig nogle nosser! For nej, du har ikke styr på det - og nej, I kan ikke selv finde ud af jeres problemer, ellers havde du ikke en kone der var så ked af det! Tag dig sammen og gå i parterapi!" (du må selv om, om du siger det højt mens J er der, eller om du bare læser det inde i dig selv".... :P )

 

Jeg kan ikke lige komme på mere skrive lige nu, men måske jeg kommer tilbage med mere galde over J. For pokker hvor skal han bare snart lære at behandle dig med respekt... FYI: spil den sang "R-E-S-P-E-C-T" hvor dag for ham, indtil han fatter det....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender dig slet ikke, men jeg bliver knagbankeme tosset på dine vegne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er taget ud fra Ringkøbing-Skjern kommunes hjemmeside, som tilbyder gratis parterapi. Jeg ved ikke hvordan det er i jeres kommune, men ellers ville jeg seriøst prøve at undersøge det - og ellers kontakte nogen af de nedenstående og fortæl om din situation - ikke at de kan gøre så meget, når I ikke bor i kommunen, men måske de kunne hjælpe på en eller anden måde. Det kan ikke passe at det er den eneste kommune man kan få den ydelse....

 

 

"Parterapi er et tilbud fra kommunen for par, der har problemer i forholdet og har et barn eller flere under 18 år. Tilbuddet gælder fem samtaler med en psykolog eller terapeut. Samtalerne skal være med til at give jer en forståelse for hinanden i parforholdet, samt give jer en viden om, hvad problemerne betyder for jeres børn.

Samtalerne er gratis.

Parterapien starter med, at I selv kontakter en af disse psykologer eller certificerede terapeuter, som kommunen har lavet aftaler med. I kan frit vælge mellem dem."

Psykolog Hanne Laier Thomsen
Egevej 13, 6880 Tarm
Telefon 2893 2944

Psykolog Michael Sommer
Psykolog Rikke Yde Tordrup

Begge psykologer er tilstede i parterapien
Tinghusvej 4, 6900 Skjern
Telefon 2443 3779

Psykolog Inge Rasch
Forsytiavej 5, 6950 Ringkøbing
Telefon 9732 6260

Psykolog Marlene Schultz
Nørreport 9
6950 Ringkøbing
Telefon 5172 9008

Certificeret psykoterapeut SIF Hanne Esmarch
Gl. Kongevej 20, 6920 Videbæk
Telefon 3082 4664

Certificeret psykoterapeut SIF Maj-Britt Rosgaard
Gl. Herborgvej 15, 6920 Videbæk
Telefon 5136 9915
Mail: majbritt.rosgaard@gmail.com

Parterapi kan være med til at løse de problemer, der opstår i ægteskabet eller parforholdet. Mange har måske travlt med andre ting. Men det er vigtigt at tage sig tid til forholdet, fordi forebyggelse er bedre end krisehjælp.

I forhold, hvor parterne investerer for lidt i fællesskabet, er der i følge mange undersøgelser en større risiko for skilsmisse. For et af de helt store problemer, som kan opstå i et forhold, er, at vi som mennesker helt naturligt formoder, hvad partneren føler, tænker, vil, ikke føler, ikke tænker og ikke vil. Det tager parterapien fat i.
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at læs det jeg har markeret og sat i kursiv - det er netop det jeg mener med, at man ikke skal komme for sent, når man har givet op....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres beskeder, det betyder virkelig meget! :)

Jeg ved ikke om jeg har givet op.. Nogle perioder er bedre end andre, men de sidste 2 weekender har virkelig været skod..

Jeg har en mistanke om at han er på vej ned i en depression som er en kendt bivirkning til hans sygdom. Men, når jeg tænker mig om har vi haft det sådan her meget længe.

Han har helt sikkert en forestilling om at det er hos mig problemet ligger.. For en 2 mdrs tid siden var vi meget tæt på at smide håndklædet i ringen grundet en diskussion om jeg var træt af arbejdsfordelingen hvor han blev ved med at pointerer at vi så blev skilt pga han ikke kunne samle et håndklæde op..

Det er jo bare ikke så simpelt.. Jeg tror også at han altid har været sådan. I starten har jeg nok bare enten ikke set det, eller skubbet det til side og tænkt af det nok bliver bedre...

Jeg havde feks en helt klar forestilling om at vi ville være sammen om Lærke. Men det har vi aldrig været. Ikke engang graviditeten. Han glædede sig tydeligvis ikke, og var mere end ligeglad at han kunne mærke liv derinde osv.. Bare det da jeg kom og sagde at nu var jeg gravid igen (efter aborten) sukkede han dybt og var bestemt ikke glad..

Jeg ved simpelthen ikke hvad der er med ham, men han er bestemt ikke som mænd er flest..

Ingen af vores prioriteter er den samme, han forstår sig overhovedet ikke på piger eller kvinder, og det ses tydeligt i hans daglige behandling af Sara. De konflikter vi har flest af i weekenderne er han selv med til at skabe fordi han ikke giver hende plads og er meget hurtig til at hidse sig op...

Jeg har drukket en halv flaske rødvin så plabre bare deruaf ! (Så er i forberedt!!... Lidt sent at skrive det)..

Fra dag 1 har han overladt alt hvad der skulle gøres omkring Sara til mig.. Tandbørstning, madpakke smøring, u name it, med det argument at nu havde han været alene med hende i 3 år, så nu var det hans tur til at slappe af..

Han har fortalt at mens han boede sammen med saras mor var han meget alene med Sara pga morens depression og hun gik ind og lagde sig tit (der er jeg enlig kommet frem til at jeg tror kun det er delvist sandt. Jeg hentede Sara for noget tid siden hvor vi talte om da Sara havde kolik som lille hvor hun fortalte at hun gik frem og tilbage med Sara på armen som vare høl mens jan spillede pc. Det kan jeg jo godt genkende ) anyways! Jeg havde en forestilling om at når han nu så at vi var to om det ville han ændre sig, tage mere "ansvar" for sine børn. Men det skete aldrig.

Jeg husker en episode lige efter vi blev udskrevet fra barsels gangen hvor han skældte og smældte fordi huset lignede lort og det gik simpelthen for langsomt med mig, uden at tage hensyn Til at jeg ikke kunne gå særlig hurtigt pga. Jeg lige havde

Fået et kejsersnit.

Jeg tror at dybest nede kopiere han sine forældres skænderier. Ifl. Han sloges de som hund og kat, og han har ingen glade minder fra sin barndom. Man lære jo af den bedste....

Jeg vil slutte af nu inden jeg slider tasterne ned på Tlf...

En sidste kommentar kunne være at jeg ved ikke hvad det næste skridt er... Herfra....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ditte... det tror jeg egentlig godt at du ved. Men nogen gange kan det rigtige valg også være det sværeste. Og i dette tilfælde synes jeg at det rigtige valg nærmest skriger til himlen.

Hvis du skulle være i tvivl, så kan jeg fortælle dig - at det er blevet nævnt et par gange af folk: du skal stille Jan stolen for døren - og sige at det enten hedder par-terapi eller en pause. For Ditte ikke nok med at det slider på dig, så har I også to piger at tænke på. Så hvis du har svært ved at tage springet, så tænk på dem. Sara har været igennem meget allerede, og Lærke har bare en alder nu hvor hun forstår rigtig meget. Så det duer simpelthen ikke at I to fortsætter på denne måde. Jeg ved godt at det måske lyder hårdt, men det er sådan jeg ser det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Ditte!

Nu er jeg bund-ærlig og total hudløs!

Jeg har aldrig nogensinde hørt dig sige noget 100% positivt om Jan.

Jeg synes virkelig ikke han har fortjent dig! Og du har ikke fortjent at leve sammen med så hjerteløs en idiot som Jan åbenbart er. :kiss

Jeg synes du er fucking sej at du har kunne holde det ud så længe, for hvis det var mig, havde jeg kvalt ham for lang tid siden!

Du bliver simpelthen nødt til at tænke på dig selv og Lærke!

:kram2 og :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VED (med fed og understreget og kursiv) at du går og reelt overvejer at gå fra ham? Eller tror han bare det er tomme trusler/småproblemer/sådan har det jo altid været?

Min mand og jeg har også haft vores udfordringer, eller nærmere, han har. Han har gået og været utilfreds med noget i vores forhold og hvor jeg tog det stille og roligt "det er ikke noget vi går fra hinanden for før vi rigtigt har kæmpet for det" så KÆMPEDE han uden at jeg så det. Så han nåede at bede om en skilsmisse før jeg fangede hvor slemt det stod til. Så fik jeg endelig taget det alvorligt og taget affære, og vi fik det hurtigt godt sammen igen.

Måske Jan går og er blind på samme måde jeg var det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er ikke at Jan ikke forstår, hvor slemt det er; for det er jeg faktisk riiimeligt overbevist om at han ved. Problemet er; at han ikke tager det en skid alvorligt og at han kan virke noget så ligeglad med Ditte og HENDES følelser. 

Det handler KUN om ham og hvordan han tænker og har det og der er ikke rum for at Ditte kan tillade sig at være ked af det - uden at så "tuder hun også hele tiden".

 

Der er mange ting i deres forhold som altid har været ude af balance, men mange gange har det løst sig "fordi de har været lige gode om det", selvom Jan altid har været grov i mundtøjet.

 

Jeg kan tydeligt huske at jeg var på ferie ved dem, hvor JEG hunsede med Jan og JEG tog kampene for Ditte, fordi JEG ikke mente at Ditte skulle rejse sig konstant for ham, fordi jeg ikke mente at det kunne passe at han bare kunne fede den foran computeren og sidde og svinge med en kaffekop imens han kommanderede Ditte rundt.

Der var nogle heftige diskussioner, men jeg fik sat ham på plads og det endte da med at han i protest rejste sig og tog den skide kop kaffe selv.

Og her kommer det jeg vil sige med det - det tog mig 2 dage om at få ham til det.

Så jeg kan GODT forstå, hvis Ditte giver op på forhånd i en diskussion og bliver hende der græder og trækker i land - for manden er stædig og han er typen der er perfekt i hans egne øjne - han laver aldrig fejl og han bør da bestemt ikke undskylde for noget som helst!

 

Det er ikke for at trash-talke Jan,for han har da... nogle.. gode sider? Han er en fornuftig mandpå mange punkter, men han er bare ikke vokset fra hans teenage symptomer og det er alt-ødelæggende at skulle være mor til et voksent barn, som man tilmed er gift med også.

 

Jeg tror simpelthen at Jan er ligeglad med hvad der sker - ikke at han ikke er bange for at miste Ditte, men som der skrives - at han ikke tror på at Ditte vil forlade ham.

Jeg tror desværre også at hvis Ditte når til den konklusion, så bliver det ikke uden kamp.

Jeg tror at Jan i protest vil gribe til hvad han kan,, for at være i nærheden af Ditte; og det er at søge forældre-myndighed og tage alt i skilsmissen.

Jeg bliver ihvertfald meget overrasket, hvis Jan INTET gør, men bare lader stå til og de går hvert til sit i ro og mag.

 

Jan er som jeg kalder det; en queen der ønsker drama. Han SIGER at han ønsker ro, men virkeligheden er at han ønsker larm og hvis det ikke kommer af sig selv, så skaber han det og det skal helst være med ham som centrum, da han er et offer så - igen med teenage-nykkerne ;)

 

Som jeg skrev før er Jan en vældig fornuftig mand og jeg er da sikker på, at han og Ditte har været glade sammen, men lige så fornuftig han er; lige så kontrollerende og dobbelt-moralsk er han.

 

 

Ditte skat - du ved hvor vi bor og døren er ALTID åben.

Jeg ville sådan ønske at der var noget jeg kunne gøre for at hjælpe dig og guide dig.

Kan du ikke sende mig en besked om hvornår jeg kan ringe til dig, så vi kan snakke sammen, for jeg er sku ærlig talt lidt bekymret for dig. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er at sætte Jan i en boks og det ved jeg godt og jeg er måske mødt præget af, at min ældste veninde er i en følelsesmæssig knibe. Jeg leder måske efter en skurk, for Jan er da en rar og fornuftig mand, men ligesom alle andre, så har han nogle ikke så fine sider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver lige et mere fyldestgørelsen svar i morgen når han er smuttet på arbejde.

Vi talte om det igen fra morgenen af men kom ikke rigtig videre. Jeg lagde meget vægt på at jeg gerne vil have det til at fungerer men det er svært for vi kan tydeligvis ikke tale sammen mere og det synes jeg vi skulle have hjælp til, hvilket han stejlede totalt på, hvortil jeg svarede at så havde vi jo givet op på forhånd hvis vi ikke griber den mulighed..

Hans konklusion var, igen, at det er mig der er sart og fint følende osv..

Vi kom enlig ikke rigtig frem til noget, andet end, igen som de sidste 2 gange vi har haft en dyb krise, at jeg må blive bedre til at skræppe op når jeg synes jeg bliver dårlig behandlet. Prøvede at forklarer ham at når jeg gjorde det synes jeg ikke jeg fik noget konstruktivt ud af det fordi han flyver i forsvars position med det samme, men jeg Ville godt give det et forsøg..

Og en sidste chance er det fra min side af.. Det ved han ikke, og behøver han heller ikke at vide for det tror jeg kun eskalerer tingene til de endnu værre..

Vi talte kort videre om det under morgenmaden i god tone, hvor han kom ind på at skulle det ende i skilsmisse ville vi nok ende i retten, fordi han ville have Lærke hvor jeg havde samværs ret :o jeg så noget perpleks ud i hovedet og fik også formuleret hvorfor pokker han enlig ville det når han ikke rigtig gider hende til hverdag. Det mente han var Pga sine arbejdstimer og endte vi der Ville han have et andet arbejde så han kunne være mere hjemme.

Jeg foreslog en 7-7 ordning men vi blev hurtigt enige om at lade diskussionen ligge da den ikke var aktuel.

Så jaque, du var indså noget af det rigtige :/ ender vi en skilsmisse kommer jeg til at skulle kæmpe med næb og kløer for Lærke, mens jeg mister Sara fuldstændigt. Det er ikke hvad han har sagt, men jeg ved at jeg ikke får lov til at have nogen form for "samvær" med hende.

Falder vi i sådan en krise her igen må jeg prøve at tvinge mig selv til at kaste håndklædet i ringen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har RET til dine følelser og dine reaktioner og det må Jan respektere!!

Hvis jeg dog bare kunne tage et par dage ud af kalenderen og give den mand et par verbale tæsk og en opsang uden lige!! Huha altså! €!#7€!!#(#+',€?@)2?%+

Hvis du har brug for det putte, så kan vi mødes her en af dagene? Det kan vi snakke om på smsen.

Men Ditte - før dagbog, skriv ned.. BEGYND NU! Så har du det i baghånden hvis tingene skrænter igen og du skal kæmpe for Lærke.

De ting han siger til dig, deting gør og ikke gør omkring Lærke.

Evt. Optage små bidder i løbet af en fri-dag. Både når han er der og ikke er der for børnene..

Han må på ingen omstændigheder ha' den fulde forældremyndighed over Lærke - det vil slet ikke du, når du er den forældre der er der mest.

Undskyld mig; men sikke dog en idiot altså!!! (Er på fra mobilen, så mangler smileys til at få anggressionerne ud :P )

Edit: og åbenbart så sur at jeg ikke kan stave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men en helt anden ting; kan du klarer flere verbale udskydelser og stikpiller Ditte? Kan du klarer at der nu er skruet på stemningsknappen og han måske bliver mere modbydelig, fordi han føler at han mister dig? :unsure

For jeg tror altså at han i panik, vil gribe i det eneste han kan for at beholde dig; og det er at "tvinge dig" ved at sætte dig i respekt hele tiden = flere verbale stikpiller og mere "kamp".

Jeg håber at jeg tager fejl. Det gør jeg virkeligt :/ men desværre er Jan bare så skide forudsigelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte helt at skrive dagens gode oplevelse.

Da vi skulle ud at gå for at købe ind og samtidig med prøve at få Lærke til at sove lur fik han blidt taget barnevognen fra mig, lagde Lærke ned (uden brok fra hende!) og gik selv med barnevognen.

Jeg fik gestikuleret at det lige præcis var det der jeg ikke kunne, hvortil han svarede på en pæn måde at han havde lidt svært ved at tro på mig, men sådan var det jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER