Guest Diden

Diden's liv og hverdag

166 indlæg i dette emne

Nu opretter jeg tråden her til alt der ikke omhandler Lærke eller Sara, men mig og mine problemer..

Engang imellem kan der komme fortællinger fra tidligere i mit liv, men hovedsageligt vil det nok være nuværende problem stillinger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lærkes DP meldte fra morgenen af at min svigermor havde været 10 min for sent på den til at hente Lærke i fredags - igen! - og hun var nødt til at sige nu at hvis det ikke blev bedre måtte Lærke få en anden plads med en længere åbnings tid..

Tog en snak med Jan om at han blev nødt til at tage en snak med sin mor om at hun bliver nødt til at hente ungerne i ordentligt tid i stedet for at køre i sidste øjeblik, som helt sikkert er min oplevelse af at hun gør (og hun er endda efterlønner så hun laver ikke noget ellers !!)

Nå jan bagataliserer det lidt, han forstår godt hvad jeg mener men mener at det nu ikke gør noget man er forsinket 1-2 gange i måneden. Prøvede jo så at forklarer ham at når man er forsinket 2 ud af de 8 gange man henter i en måned er det jo pludselig meget! Samtidig med at dp'en har se åbnings tider hun nu engang har og det må vi respekterer..

Sagde også at blev det ikke bedre måtte vi finde en barnepige for Lærke skal ikke flyttes! Det blev han så sur over fordi vi ikke har råd til det..

Men jeg frygter virkelig hendes reaktion, for hun er typen der - uanset hvordan man vender og drejer forklaringen/argumentationen - tager det som et personligt angreb og giver igen med "så kan i kraftedme selv passe jeres møgunger"...

Det er ikke første gang. - vi havde også problemer med at hun var forsinket da hun hentede Sara om morgenen og jeg skulle med toget. :(

Jeg har tænkt mig at forklarer hende at det tager gerne en god time for mig at hente børn, så hvis hun nu køre en time inden DP lukker og henter burde der ikke være problemer. Ellers må hun hente Lærke først da Sara er det sted der har længst åben, og så må vi betale hende for det ekstra benzin...

Men det var bare ikke det der skulle ske lige nu! Kan mærke hvor meget det påvirker mig og gør mig ked af det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg synes det er SÅ respektløst at overskride dps åbningstider medmindre, der er sket noget helt ekstraordinært, så jeg kan godt forstå dig :kram2

Jeg tænkte på, om man kunne lave en lille hvid løgn om at dps åbningstider var blevet ændret, så hun lukkede en halv time før? :whistling Eller finde en eller anden god grund til at hun helst skal hentes før, så det slet ikke handler om svigermor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke aftale med DP at hun må putte Lærke i tøjet og have tasker klar når det nærmer sig luk? Vores DP har proppet Mie i flyverdragt når jeg henter om torsdagen. Jeg har nemlig først fri 16.00 pg DP lukker 16.15 så jeg når set kun lige. Hvis hun er i tøjet inden jeg kommer går de bare ud og leger. Hun gjorde det en dag fordi hun havde travlt efter arbejde og så aftalte vi at det måtte hun gerne gøre hver torsdag, syntes det er rigtig dejligt for jeg har meget mindre stress over tidspresset så.

Men når det så er sagt så er din svigermor total respekt løs :prik når DP har fri så har hun altså fri!!! Hvis hun ikke er god til konfrontationer så er det især vigtigt at det er Jan der skal tage den.

Det kan godt ske at en for sen afhentning ikke lyder af meget men det er altid en for meget. Der KAN være omstændigheder der ikke er til at holde for fx ufrivillig overarbejde, trafik, vejret mv. Men man skal virkelig bestræbe sig på det aldrig sker! Det er DP's fritid det går ud over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke aftale med DP at hun må putte Lærke i tøjet og have tasker klar når det nærmer sig luk? Vores DP har proppet Mie i flyverdragt når jeg henter om torsdagen. Jeg har nemlig først fri 16.00 pg DP lukker 16.15 så jeg når set kun lige. Hvis hun er i tøjet inden jeg kommer går de bare ud og leger. Hun gjorde det en dag fordi hun havde travlt efter arbejde og så aftalte vi at det måtte hun gerne gøre hver torsdag, syntes det er rigtig dejligt for jeg har meget mindre stress over tidspresset så.

Men når det så er sagt så er din svigermor total respekt løs :prik når DP har fri så har hun altså fri!!! Hvis hun ikke er god til konfrontationer så er det især vigtigt at det er Jan der skal tage den.

Det kan godt ske at en for sen afhentning ikke lyder af meget men det er altid en for meget. Der KAN være omstændigheder der ikke er til at holde for fx ufrivillig overarbejde, trafik, vejret mv. Men man skal virkelig bestræbe sig på det aldrig sker! Det er DP's fritid det går ud over.

Er fuldstændig enig. Specielt når hun er efterlønner (min svigermor) går der jo ikke noget af for at køre 15 min før så man er i god tid !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jan tog en snak med hende i eftermiddag hvor hun (og han) vistnok blev noget sur(e). (De har en eller anden evne til at gejle hinanden op).

Og så tog jeg en snak med hende igen herhjemme. Fortalte kort - med et smil på læben - at jeg hellere vil at Lærke bliver hentet for "tidligt" end for sent, og så bad jeg DP om at kontakte mig når hun havde været for sent på den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

HOV vi havde sgu da 5 års dag forleden som par. :) ret vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bad DP om i morges at skrive til mig når lærke var blevet hentet, uanset hvornår det var så vi vidste om vi skulle tage fat i min svigermor igen.

 

Hele dagen har jeg bare siddet og gruet for om hun nu er for sent på den igen, virkelig haft ondt i maven over det.

 

kl 16.30 (hvor dp lukker) har jeg stadig ikke hørt noget, og vil til at skrive en sms til hende da der tikker ind fra hende at nu er Lærke hentet. SKriver tilbage hvornår det var, og hun skriver tilbage at det var på slaget 16.30.

 

Så ringede jeg til saras sfo for at høre hvornår sara blev hentet derfra, og de siger at det allerede var kl 15!

 

HVORDAN KAN MAN KOMME NÆSTEN FOR SENT EFTER 1½ TIME MED 8 KM MELLEMRUM!!!!!!!!

 

jeg er så pisse gal, sur, skuffet og ikke mindst hamrende ked af det! jeg vil IKKE have at det skal ende med at Lærke bliver "tvangs" flyttet grundet min svigermors tendenser!!

 

Jeg ringede til jan med det samme, og tror godt han kunne høre jeg var trykket af det, for han sagde han ville ringe til hende med det samme og snakke med hende om det. hun ville blive hammer sur men det er der ikke noget at gøre ved, også selvom man prøver at sige det på en pæn måde, eller foreslå hende at hun kan prøve at køre et kvarter før en anden gang.. for det er i hvert fald ikke hendes skyld at hun kommer for sent, det er altid trafikken eller toget hun skal holde tilbage for.. !

 

 

 

 

:gal :gal :gal :gal :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min største frygt er at hvis hun bliver sur nok over at blive rettet på (igen) at hun kan finde på at efterlade børnene/true med ikke at hjælpe os mere...

Det er ikke fordi hun har gjort det før (hun er kørt en gang i arrigskab, men det er en anden historie, og ikke rigtig noget med børnene at gøre), men truet med ikke at ville passe børnene har hun dog gjort er par gange før, dog ikke i lærkes levetid. men jeg hader virkelig den her side af hende.! Jeg har lært at acceptere min svigermor på mange områder, men lige det her har og vil jeg altid have svært ved at kapere

skal virkelig koncentrere mig for ikke at være grædefærdig - sidder jo på arbejde for pokker :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jan har lige ringet tilbage efter at have snakket med hende.

Hun var ikke så sur som han havde frygtet. Hun sagde at Lærke lige var blevet taget op (det har jeg dog svært ved at tro på). Jan sagde til hende at ikke desto mindre måtte hun stadig gerne hente 16.15 senest og så måtte hun blive hevet op.

Han er tidligt hjemme i dag så planen er at vi vil tage en snak om det over en kop kaffe når jeg kommer hjem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik præciseret for min svigermor i går at hun altså skal hente senest 16.15, og jeg uddybede at blev det ikke bedre ville kommunen flytte Lærke til en anden dp med længere åbningstid og det var vi ikke interesseret i! Og skulle det utænkelige ske at hun var forsinket skulle hun ringe så vi kunne nå at advisere DP!

Hun behandlede hele samtalen med total ligegyldighed, men det er desværre sådan hun er :(

Efter jan var kommet hjem og inden jeg kom hjem havde de haft en diskussion for hun kunne ikke forstå hvorfor vi Ville have hun skulle hente 16.15 hvortil jan har spurgt hvorfor ikke? Hvorfor er det kvarter før et kæmpe problem for hende? Og var det dét skulle hun sige til nu så vi kunne finde ud af noget andet (det ville hun så heller ikke)

Suk! Er bare glad for at jeg henter de næste 2 dage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram det lyder ikke nemt.

Hvor tit henter hun for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det tænkes at hun trængte til en lille tak-fordi-du-hjælper-os-kurv?

Med lidt lækre sager, nogen blomster og et lille kort hvor i skriver lidt om hvor glade i rent faktisk er for hendes hjælp?

Jeg kender intet til jeres situation med hende, men hvis det var mig der hjalp med at hente børn tit og så fik sådan en omgang brok (som jeg i den grad godt kan forstå i giver hende) men så ville jeg blive total modsat og blive så kan i sgu gøre det selv-agtig hvis du forstår hvad jeg mener?

Jeg er sikker på at i har fortalt hende at i sætter meget pris på hendes hjælp, men sådan en kurv kunne måske få hende til at bløde lidt op og føle sig værdsat. Bare en tanke fra mig søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det tænkes at hun trængte til en lille tak-fordi-du-hjælper-os-kurv?

Med lidt lækre sager, nogen blomster og et lille kort hvor i skriver lidt om hvor glade i rent faktisk er for hendes hjælp?

Jeg kender intet til jeres situation med hende, men hvis det var mig der hjalp med at hente børn tit og så fik sådan en omgang brok (som jeg i den grad godt kan forstå i giver hende) men så ville jeg blive total modsat og blive så kan i sgu gøre det selv-agtig hvis du forstår hvad jeg mener?

Jeg er sikker på at i har fortalt hende at i sætter meget pris på hendes hjælp, men sådan en kurv kunne måske få hende til at bløde lidt op og føle sig værdsat. Bare en tanke fra mig søde :)

 

Jeg synes selv jeg er rigtig god til at sige tusind tak for hjælpen, men hun er bare typen om man så gav hende penge for det (som vi enlig teknisk set gør - vi betaler hendes tlf abonnement for den normale kørsel, og betaler for evt. ekstra kørsel) så var hun stadig utilfreds. 

 

for hende (tror jeg) handler det ikke så meget om at hun hjælper og ikke får tak for det (som hun gør) men mere at der er opmærksomhed omkring hende. 

 

men tak for forslaget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (læs Sara, Lærke og jeg) skal til skolefest på saras skole i aften.. Ååååh hvor jeg ikke gider... 

 

Jeg kan selv huske hvordan jeg var irriteret over at mine egne forældre var så uinteresserede i arrengementerne på skolen, og nu er jeg selv sådan <_< 

 

Sidste år var det kun Sara der var afsted grundet Lærke stadig var for lille til at holde vågen så længe, hvor hun som bekendt (har haft en tråd op om det tidligere) købte en øl. Så i år får hun ikke lov til at tage afsted alene. Har dog forberedt hende på at vi altså ikke er der så længe, for Lærke (og hende selv!) skal hjem og sove. 

 

Festen starter 18.30 (og Lærke plejer at blive puttet kl 19) så DP fik pænt at vide at hun meget gerne måtte lade Lærke sove så længe hun kunne :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skolefesten gik over al forventning! :D Begge tøser var bare SÅ gode! Sara var super sød, og accepterede fint da vi skulle til at hjem (til trods for vi havde lidt "start" problemer derhjemme), og Lærke var bare så sej og ville hele tiden ud på dansegulvet, helst helt op foran højtalerne og dansede løs ;) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så edderspændt rasende og hamrendes træt!!!

Jeg fik at vide at Lærke blev hentet 14.45 så det var såmænd godt nok.. Det var fordi min svigermor skulle til Århus med pigernes kusine til en special tandlæge der og det var da også ok.

Da jeg kommer hjem - 20.30 kan jeg se at der er ingen hjemme! Jeg ringer fluks til min svigerinde for at høre hva pokker og får bare at vide at de har skyndt sig hjem fra Århus , så kørt til nr. Snede hvor hendes anden datter var ved min anden svigerinde hvor de så fik aftensmad (og de spiser altså sent der!) og de var på vej hjem!!!

Hvordan fanden havde de tænkt sig jeg skulle kunne få Lærke op i morgen kl 6?!?!?!?!?! :'( det og så havde jeg glædet mig til at kunne ligge mig til at sove med det samme jeg kom hjem. Farvel til det også...

Tror de kommer nu! - gudskelov..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aftalt med jan at han tager pigerne i morgen tidlig da han først skal møde kl 10, så de kan sove ca 2 timer mere.

Så vidt jeg forstod på min svigerinde havde de kun været 20 min ved min anden svigerinde i nr. Snede og smidt mad i hovedet af ungerne, og at de havde skyndt sig så meget de kunne. Fik pointeret at det jeg var mest træt af var at tøserne kom for sent hjem, men der var jo ikke meget at gøre ved det..

Lærke knaldede brikker med det samme, og Sara er i det sædvanlige lunefulde humør når hun er træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

og

:numse Godt de kan indhente lidt søvn i mrgen tidlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

og

:numse Godt de kan indhente lidt søvn i mrgen tidlig!

Tøhø, tjoo :p Lærke vågnede kl 6.45 så kunne hun ikke sove mere men hun var stadig hammer træt, så hende og DP ville tage en hygge formiddag på madras, dyne, sut og nusseklud :) lige før jeg var blevet og hygget med xD hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tøhø, tjoo :p Lærke vågnede kl 6.45 så kunne hun ikke sove mere men hun var stadig hammer træt, så hende og DP ville tage en hygge formiddag på madras, dyne, sut og nusseklud :) lige før jeg var blevet og hygget med xD hehe

Ihh hvor hygge! :) Det lyder som en go DP i har jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor hygge! :) Det lyder som en go DP i har jer!

Hun er helt fantastisk! :) gør rigtig meget for børnene, og der har til dato endnu ikke været konflikter mellem børnene Hos hende (i hvert fald ikke store af slagsen der er blevet skrevet hjem om) så vi er rigtig glade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i et virkelig dårligt humør i den her weekend.. :( Jeg havde glædet mig så meget, og så er det bare totalt spoleret. 

 

Jan kom med en masse syrlige kommentarer i går om at han måtte klarer sig selv når jeg nu ikke gad at hjælpe ham (han har villet have mig til at finde en manual til vores surround sound mens jeg var på arbejde, hvor jeg også sagde, op til flere gange, at det kun skete hvis jeg huskede det og havde tid) Jeg havde ikke tid og glemte det også, og alligevel bliver han sur fordi det ikke er gjort "så må jeg jo gøre det selv, det er jeg efterhånden så vant til"... Han er generelt bare kommet med en masse sure opstød omkring mig, det har været virkelig sur røv!

 

Han kom hjem kl 22 i går og gik igang med at installere den nye opvaskemaskine der :S Sagde også til ham at det synes jeg altså var dumt for det var jo midt om natten for vores børn der lå og sov. Så han lagde det fra sig og begyndte igen her fra morgenen af. han beder mig eftertrykkeligt om at læse manualen fordi det er mig der kommer til at bruge den mest, og er faktisk lidt efter mig med det. Så jeg læser den, og retter ham så efterfølgende at spilder han ved siden af med afspændingsmidlet skal det tørres væk. "jeg kan da bare starte en vask"... jeg prøver igen at fortælle ham at så havde det nok stået i manualen, men nu står der altså at det skal tørres væk. Han vælger at ignorere mig og starte en vask alligevel, så der er skum over hele opvaskeren efter 2. vask også... jamen for helvede! så kunne han så få lov til at tørre skummet væk der.. <_< Havde det været omvendt havde jeg fået verbale klø!

 

det der irritere mig allermest, også selvom jeg har gjort det klart at jeg ikke forventede noget af ham d. 14. men ville blive glad hvis der var noget, at der ikke var noget.. Og det er jo åndssvagt når jeg har sagt at jeg ikke forventede noget (også fordi han hader når man forventer at få noget, det kan tit være grundlag for at han vælger ikke at give noget). Jeg købte en valentins kage til ham, med en sød tekst på kassen så jeg i hvert fald vidste ham at jeg elskede ham i går. Men ja..... 

 

Også når man høre om alt det andre får... det er så åndssvagt..! Men jeg kan ikke lade være med at føle mig skuffet/ikke værdsat... 

 

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Ditte! :(

Jeg synes virkelig du må stå model for alt for meget Crap fra hans side! - Jeg forstår ikke at du kan holde det ud!

Jeg var blevet en kælling at leve sammen med, hvis min Mand var sådan over for mig!

:kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER