Pinar

9 mdr og ferie

5 indlæg i dette emne

Vi overvejer herhjemme at tage 1-2 mdr. til Singapore/Bali/Sumatra.....Vi er stadig i planlægningsfasen.

Vores søn vil på det tidspunkt være 9 mdr, og han er rimelig let på trods af, at han ikke er verdens bedste sovebaby.

Er der nogle der har erfaringer med at rejse langt med baby, længe med baby, hvad skal man slæbe med af udstyr og om det er realistisk.

Udgangspunktet er tid, nærvær og ro. Vi er vant til at rejse i hele verden - bare ikke med baby :)

Alle råd og erfaringer er velkomne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder spændende. Tænker sagtens det kan lade sig gøre. Med paraplyklapvogn som kan lægges ned og en god bæresele så kan man komme langt. Og en accept af at der nok ikke er helt faste rytmer og afsættelse af tid til at kravle rundt indimellem.

Har dog ikke selv erfaring med længerevarende rejser.

Men jeg tænker at man skal være opmærksom på tilrådte vaccinationer i de områder I vil til. Og hvor stor risiko er for hepatitis og malaria etc. Og om han må få evt vaccinationer? Hvis der var risiko for fx malaria vill jeg nok krydse det fra listen indtil han var noget større.

Held og lykke med ferieplanlægningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende, som havde klummen 'Dumme mor' i Søndagsavisen rejste så vidt jeg husker nogle måneder til Sydamerika eller var det et andet sted? Nå det kan jeg ikke huske, hun rejste i hvert fald i lang tid er jeg ret sikker på. Og skrev om det i klummerne, hun har udgivet det første år på bogform - "Dumme mor" hedder den. Måske hun skriver noget klogt, hun har i hvert fald en dejlig afslappet tilgang til livet med børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guldlog, en blog, rejse med deres datter da hun var ca 6 måneder? til Thailand, måske du kan finde nogle gode råd der? Lavede lige en søgning, se her: http://guldlog.looklab.dk/index.php?s=Thailand

Og MissJeanett har lige være med 10 måneder gammel baby på Aruba: http://missjeanett.dk/

 

Håber du kan bruge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på Bali for et par år siden. Nu ved jeg ikke, hvilken type rejse i påtænker, men vi kom til at tale om, at Bali ikke er egnet for kørestolsbrugere, fordi fortovene generelt er ret dårlige og kantstenene er meget høje - 20-25 cm. Nu tager man jo ikke bare og løfter en kørestol, som man ville en klapvogn, men måske er det ikke helt optimalt alligevel. Mange af de ting vi var ude og se - templer m.v. - har mange (skæve) trappetrin og små stier osv. Ikke for at afskrække jer overhovedet - bare så I har med i jeres overvejelser, at en klapvogn måske ikke bare stryger afsted på Bali.

Men der er smukt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER