Sija-baby

Hvad skal barnet hedde?

16 indlæg i dette emne

Vi er meget uenige herhjemme. Manden er til et godt gammeldags navn hvor jeg gerne vil have noget mere specielt/ eller bare navne fra vores tidsalder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har snakket om

Emil til en dreng og Anna til en pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh bare vi var nede på så få navne.. vi har en liste så lang til pigenavne og drengenavne.. men manden siger han gider ik at tage stilling til noget før vi næsten får barnet.. øv bøv men så vil jeg altså også vide kønnet haha så jeg kan droppe alle drengenavnene eller omvendt.. :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, det med navne var et mareridt, da vi skulle have Lise, så frygter det lidt her i anden omgang. Men manden har meldt ud at han ikke vil kigge på det før vi kender kønnet, så vi kan koncentrere os om een liste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har for længst aftalt Anders til en dreng og Rie til en pige. Rie er efter min skønne mormor, Anders er efter min storebror, som døde i 1995. Men nu er jeg ved at få kolde fødder ift. Anders, for jeg har termin meget tæt på hans fødselsdag, og jeg synes godt, det kan være lidt morbidt med en "ny" Anders. Så måske finder vi på noget andet. Vi kan godt lide Filip, Erik og Jakob.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de gode gamle danske navne er på vej tilbage.

Men vi har talt om

pige: Alma eller Lillie

dreng: William eller Aksel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en dreng skal han hedde Benjamin Andreas (Andreas efter min mands farfar) og bliver det en pige skal hun hedde Caroline Eleonora (Eleonora min mors farmor) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en dreng skal han hedde Liam. Hvis det bliver en pige har manden valgt navnet Zindra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk at det skal være så svært med de navne. Er der nogen af jer der er kommet nærmere et navn.

Viber desværre kommet meget længere væk fra et navn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes det er SÅ svært. Men nu hvor vi ved det er en dreng, er jeg gået lidt mere til værks med drengelisten. Indtil videre er min top 3 David, Tim og Anton. Det skal passe til vores andres navne i familien (Mette, Per og Lise), så det skal være simpelt, kort og klassisk dansk - og så må det kun kunne staves på én måde (har et besværligt mellemnavn, så gider ikke også at skulle stave fornavnet).

 

Men manden min har slet ikke kigget på listen endnu, så meget kan nå at ændre sig! (sidste gang kiggede han først på min liste 1 måned før termin og skrottede så samtlige navne på den, så jeg kunne starte forfra! :gal)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mænd...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også lidt tid om det, men jeg fandt ud af min kæreste skulle have en del længere tid til at "smage" på navnene, han synes fx at Aksel det kunne man da ikke hedde, men nu er den lille fyr i maven blevet besluttet fra hans side er lille aksel, som får rødt hår og fregner som sin mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er efterhånden endt på at hun skal hedde Laura :-) kæresten ombestemte sig ok kunne ikke lide de andre navne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skiftet nr. 3 ud på min top 3 liste :P Så nu hedder den

1. David

2. Tim

3. Arthur

Manden har endelig kigget på listen, men kan ikke rigtig finde ud af om han kan lide navnene. Men han har da ikke skrottet dem med det samme, så det er positivt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes oss at David er et rigtig fint navn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David er rigtig fint og passer til en dreng, en ung fyr, en mand og en ældre herrer synes det er et rigtig godt valg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER