camolette

1. Lægebesøg

26 indlæg i dette emne

Har i været til 1. Lægebesøg, jeg skal her den 7.2. Skal man meget andet end have lavet sin vandrejournal?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har to læge besøg i de to næste uger.

1. Besøg er blodprøver hos sygeplejersken

2. Besøg er optagelse af vandrejornal hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg skal bare direkte til lægen, men er jo oss blevet fulgt tæt fordi vi har været tilknyttet fertilitetsklinik.

Hvor bor du henne i landet? Jeg har valgt Herlev, og der skriver de at man skal ud til dem for at få taget blodprøver til double testen, var jo lidt nemmere hvis jeg kunne få det gjort når jeg alligevel var hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først til lægen og have lavet vandrejournal og taget blodprøver d. 26.2. De siger at jeg i hvert fald skal regne med at det tager 45 min. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal til lægen og have foretaget det hele den 5/2 :) og har valgt en TS den 7/2 ( som vi selv betaler for, da vi ikke kan vente til NF )  ... så om en uge kan vi se den lille .. er så spændt.. håber alt er som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg skal bare direkte til lægen, men er jo oss blevet fulgt tæt fordi vi har været tilknyttet fertilitetsklinik.

Hvor bor du henne i landet? Jeg har valgt Herlev, og der skriver de at man skal ud til dem for at få taget blodprøver til double testen, var jo lidt nemmere hvis jeg kunne få det gjort når jeg alligevel var hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til lægen d. 10/2. Så vidt jeg husker fra min første graviditet, så var det bare lidt en sludder for en sladder, hvor lægen spørger ind til din livsstil og vaner, udfylder vandrejournal og spørger til sygdomme i familien. Fik taget blodprøver og blev vejet. Mener også de tjekkede urinen og blodtrykket, men er ikke sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til min første lægebesøg og fået lavet vandrejournal.. nu skal jeg bare vente 14 dage så skal jeg have lavet blodprøver og en tissetest da jeg ikke kunne tisse da jeg var der :P jeg er pt i 7 uge men 6+6 og render ind i 8 uge imorgen.. puha det hele virker så virkelig nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til min første lægebesøg og fået lavet vandrejournal.. nu skal jeg bare vente 14 dage så skal jeg have lavet blodprøver og en tissetest da jeg ikke kunne tisse da jeg var der :P jeg er pt i 7 uge men 6+6 og render ind i 8 uge imorgen.. puha det hele virker så virkelig nu :)

 

Hvor sjovt. Jeg er i 7. uge (6+3) og har fået taget blodprøver, men skal først have lavet vandrejournal i uge 9. 

 

Ud over et drabeligt lavt niveau af d-vitamin (har problemer med optagelsen af det), så viste prøverne, at jeg aldrig har haft lussingesyge, så det skal jeg være opmærksom på ikke at blive smittet med. Er jeg den eneste? Vidste faktisk slet ikke, der var noget, der hed det. 

 

Skal have lavet vandrejournalen ved min egen læge, men jeg går ud fra, at alle aftaler derefter bliver på Skejby, hvor jeg hører til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg skal bare direkte til lægen, men er jo oss blevet fulgt tæt fordi vi har været tilknyttet fertilitetsklinik.

Hvor bor du henne i landet? Jeg har valgt Herlev, og der skriver de at man skal ud til dem for at få taget blodprøver til double testen, var jo lidt nemmere hvis jeg kunne få det gjort når jeg alligevel var hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så giver det da lidt mening:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sjovt. Jeg er i 7. uge (6+3) og har fået taget blodprøver, men skal først have lavet vandrejournal i uge 9. 

 

Ud over et drabeligt lavt niveau af d-vitamin (har problemer med optagelsen af det), så viste prøverne, at jeg aldrig har haft lussingesyge, så det skal jeg være opmærksom på ikke at blive smittet med. Er jeg den eneste? Vidste faktisk slet ikke, der var noget, der hed det. 

 

Skal have lavet vandrejournalen ved min egen læge, men jeg går ud fra, at alle aftaler derefter bliver på Skejby, hvor jeg hører til.

 

 

Mærkeligt at det er omvendt ved dig.. hehe nå bare de har styr på det jo så er det jo fjong :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg ånde lettet op, har dag været til blodprøvetagning hos min læge og opstartet vandrejournal sammen med sygeplejersken.

Hold nu op hvor var det en god oplevelse hun var bare SÅ sød og vi grinte så højt så lægen kom ind og spurgte om alt var ok :-D

Det er som om at det først for alvor er gået op for mig at jeg er gravid.

Kan slet ikke vente til næste uge hvor resten af vandrejournalen skal laves sammen med lægen og så er det tid til NF inden jeg ser mig om :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre:-)

Jeg har oss været til lægen i dag det gik fint, hun er bare så sød.

Og jeg var til scanning hos min gynækolog det var fantastisk dejligt at se alt var som det skulle være! Det giver virkelig ro i sindet:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til 1. lægebesøg i dag og det gik bare SÅ godt :loveshower

Jeg fik spurgt ind til det med svimmelhed og hun fortalte at det var helt normalt i de første 12 uger. Det var noget med at blodmængden øges voldsomt lige nu. Hun målte mit blodtryk, som var normalt.

Ellers var alt andet bare som det skulle være, hun følte mig lige med et par fingre oppe i skedeindgangen, da jeg var bange for om jeg havde nedsunken livmoder. Men alt var fint og hun kunne tydeligt mærke spiren :loveshower

Derudover fik jeg taget diverse blodprøver og tjekket min urin. Urinprøven var fin, hvilket jeg var meget lettet over, da jeg lider meget af urinvejsinfektion og under min sidste graviditet havde jeg konstant for meget sukker i urinen, så jeg var inde til glukosebelastning 3-4 gange på hospitalet for at blive tjekket for sukkersyge. Pænt irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt Mette, skønt at alt er som det skal være :) Hvor er det bare dejligt at alt er fint, og du fik ro på bekymringerne <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til 1. lægebesøg i dag og det gik bare SÅ godt :loveshower

Jeg fik spurgt ind til det med svimmelhed og hun fortalte at det var helt normalt i de første 12 uger. Det var noget med at blodmængden øges voldsomt lige nu. Hun målte mit blodtryk, som var normalt.

Ellers var alt andet bare som det skulle være, hun følte mig lige med et par fingre oppe i skedeindgangen, da jeg var bange for om jeg havde nedsunken livmoder. Men alt var fint og hun kunne tydeligt mærke spiren :loveshower

Derudover fik jeg taget diverse blodprøver og tjekket min urin. Urinprøven var fin, hvilket jeg var meget lettet over, da jeg lider meget af urinvejsinfektion og under min sidste graviditet havde jeg konstant for meget sukker i urinen, så jeg var inde til glukosebelastning 3-4 gange på hospitalet for at blive tjekket for sukkersyge. Pænt irriterende.

Dejligt du fik svar på dine spørgsmål. Krydser fingrer for at svimmelheden snart forsvinder helt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til mit første lægebesøg i dag.

 

Var inde hos min læge og hold da op en kæl****! Hun var virkelig nedladende og modbydelig. Hun sad bare og sagde ting så som: Har du slet ikke tænkt på at når din kæreste bor så langt væk, så vil du blive alene mor? Og desuden skal man ikke sætte et barn i verden når man ikke bor sammen med faderen! Og så er du også alt for tyk til at få børn... (vejer 75 kg nu og er 1,55 m, så ja, ved da godt jeg ikke er den tyndeste, men vi blev jo ikke alle sammen født slanke! Og desuden har jeg tabt mig fra at veje 100 kg til de 74 før jeg blev gravid, så hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg selv at jeg har da gjort store fremskridt!) :)

 

Jeg tænkte bare, godt jeg kom herned... For du ødelagde da lige min dag! Ud over det kunne hun slet ikke fortælle mig noget som helst. Og så skal jeg desuden komme igen i morgen, fordi at hun ikke kaldte mig ind i god nok tid. Så jeg havde kun 10 min derinde, i stedet for 30 min som der var sat af til det :rolleyes

 

Puha, håber godt nok jeg kan få en anden læge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til mit første lægebesøg i dag.

 

Var inde hos min læge og hold da op en kæl****! Hun var virkelig nedladende og modbydelig. Hun sad bare og sagde ting så som: Har du slet ikke tænkt på at når din kæreste bor så langt væk, så vil du blive alene mor? Og desuden skal man ikke sætte et barn i verden når man ikke bor sammen med faderen! Og så er du også alt for tyk til at få børn... (vejer 75 kg nu og er 1,55 m, så ja, ved da godt jeg ikke er den tyndeste, men vi blev jo ikke alle sammen født slanke! Og desuden har jeg tabt mig fra at veje 100 kg til de 74 før jeg blev gravid, så hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg selv at jeg har da gjort store fremskridt!) :)

 

Jeg tænkte bare, godt jeg kom herned... For du ødelagde da lige min dag! Ud over det kunne hun slet ikke fortælle mig noget som helst. Og så skal jeg desuden komme igen i morgen, fordi at hun ikke kaldte mig ind i god nok tid. Så jeg havde kun 10 min derinde, i stedet for 30 min som der var sat af til det :rolleyes

 

Puha, håber godt nok jeg kan få en anden læge...

 

Jeg var også til min første lægesamtale i går. Eller det vil sige, jeg var også til en, da jeg fandt ud af, at jeg var gravid, men det var i går, der skulle laves vandrejournal. Var ovenikøbet inde ved en anden end min egen læge, da hun var blevet syg, men det gik rigtig fint. 

 

Er du ikke tryg ved din læge, så SKIFT! Livet er simpelthen for kort til at have en læge, man ikke bryder sig om. Det kan være, du kan skifte til en anden i dit lægehus, hvis der er flere, ellers synes jeg helt sikkert, at du helt skal skifte lægehus. 

 

Du skal være tryg ved og glad for din læge, så se efter at få skiftet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til mit første lægebesøg i dag.

 

Var inde hos min læge og hold da op en kæl****! Hun var virkelig nedladende og modbydelig. Hun sad bare og sagde ting så som: Har du slet ikke tænkt på at når din kæreste bor så langt væk, så vil du blive alene mor? Og desuden skal man ikke sætte et barn i verden når man ikke bor sammen med faderen! Og så er du også alt for tyk til at få børn... (vejer 75 kg nu og er 1,55 m, så ja, ved da godt jeg ikke er den tyndeste, men vi blev jo ikke alle sammen født slanke! Og desuden har jeg tabt mig fra at veje 100 kg til de 74 før jeg blev gravid, så hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg selv at jeg har da gjort store fremskridt!) :)

 

Jeg tænkte bare, godt jeg kom herned... For du ødelagde da lige min dag! Ud over det kunne hun slet ikke fortælle mig noget som helst. Og så skal jeg desuden komme igen i morgen, fordi at hun ikke kaldte mig ind i god nok tid. Så jeg havde kun 10 min derinde, i stedet for 30 min som der var sat af til det :rolleyes

 

Puha, håber godt nok jeg kan få en anden læge...

 

 

årh sweetie.. hende skal du slet ikke bruge.. skynd dig at finde en anden læge hvis det er muligt.. hvis det var mig var jeg græde færdig.. hun skal da bare gøre sit job og ikke være en ond heks.. 

krammer til dig :kram2 og super flot vægttab.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle stride læger i kan berette om! Jeg ville også skynde mig og skifte :kram det er meningen i skal kunne nyde jeres graviditet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for de søde ord. Men min historie er desværre langt fra færdig... Skulle nemlig op til den "søde" læge igen i dag.

 

Nå men hun lagde stille og roligt ud med at vi skulle udfylde resten af mine papirer. Så lige pludselig snakkede hun om at det nok var bedst at jeg snakkede med kommunen, når jeg nu nægtede at fjernet barnet (sagde til hende at det var IKKE en mulighed at fjerne det). Eftersom at jeg jo umuligt ville kunne tage mig af et barn alene :huh Jeg prøvede her at forklare hende at barnet altså har en far og at jeg flytter til Sverige, men at jeg lige nu er nødt til at deltage i min skole og passe mit arbejde indtil jeg går på barsel. Hun kiggede bare på mig og sagde at det måtte jeg tage op med kommunen...

 

Jeg stirrede bare på hende og forstod slet ikke hvad hun sagde. Andet end at jeg det første halve år skulle bo på et sted for stofmisbrugere og folk der ikke tage sig af deres børn. Jeg troede seriøst det var skjult kamera... Jeg kørte herefter grædende hjem til mine forældre og forklarede dem situationen. Og de var mindst lige så chokerede som mig. Jeg tog herefter direkte på arbejde.

 

Mine forældre var dog så forargede at de tog ned og snakkede med lægen med det samme og hun prøvede at overbevise mine forældre om at jeg var ganske uegnet til at tage mig af et barn. Det endte dog med at min mor sagde til hende, at hvis hun på nogen måde indberettede mig til kommunen, så ville vi tage fat i en advokat og så kunne vi jo se hvad der kom ud af det! Herefter accepterede hun og lovede at hun ikke ville indberette mig til kommunen (for noget som hun jo ikke ved noget om).

 

Så kan kun sige, jeg finder en ny læge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for de søde ord. Men min historie er desværre langt fra færdig... Skulle nemlig op til den "søde" læge igen i dag.

Nå men hun lagde stille og roligt ud med at vi skulle udfylde resten af mine papirer. Så lige pludselig snakkede hun om at det nok var bedst at jeg snakkede med kommunen, når jeg nu nægtede at fjernet barnet (sagde til hende at det var IKKE en mulighed at fjerne det). Eftersom at jeg jo umuligt ville kunne tage mig af et barn alene :huh Jeg prøvede her at forklare hende at barnet altså har en far og at jeg flytter til Sverige, men at jeg lige nu er nødt til at deltage i min skole og passe mit arbejde indtil jeg går på barsel. Hun kiggede bare på mig og sagde at det måtte jeg tage op med kommunen...

Jeg stirrede bare på hende og forstod slet ikke hvad hun sagde. Andet end at jeg det første halve år skulle bo på et sted for stofmisbrugere og folk der ikke tage sig af deres børn. Jeg troede seriøst det var skjult kamera... Jeg kørte herefter grædende hjem til mine forældre og forklarede dem situationen. Og de var mindst lige så chokerede som mig. Jeg tog herefter direkte på arbejde.

Mine forældre var dog så forargede at de tog ned og snakkede med lægen med det samme og hun prøvede at overbevise mine forældre om at jeg var ganske uegnet til at tage mig af et barn. Det endte dog med at min mor sagde til hende, at hvis hun på nogen måde indberettede mig til kommunen, så ville vi tage fat i en advokat og så kunne vi jo se hvad der kom ud af det! Herefter accepterede hun og lovede at hun ikke ville indberette mig til kommunen (for noget som hun jo ikke ved noget om).

Så kan kun sige, jeg finder en ny læge!

Hold da op en (undskyld mit franske) kælling!!

Tror ikke jeg havde tacklet det lige så pænt som dig. Synes virkelig du er sej og at det kræver nosser at stå imod sådan nogle vilde beskyldninger fra en stupid læge der åbenlyst ikke har sat sig ind i tingene. GUD hvor er hun uprofessionel !!

Hvis jeg var dig ville jeg klage over hende det er på ingen måde acceptabelt at hun udsætter andre mennesker for sådan en behandling.

Ej hvor er jeg gal på dine vegne. Skal jeg lige køre forbi din læge og fortælle hende et par sandheder eller to!! Sådan en *#!!#*!!#*! Og flere bandeord.

Kæmpe kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for de søde ord. Men min historie er desværre langt fra færdig... Skulle nemlig op til den "søde" læge igen i dag.

 

Nå men hun lagde stille og roligt ud med at vi skulle udfylde resten af mine papirer. Så lige pludselig snakkede hun om at det nok var bedst at jeg snakkede med kommunen, når jeg nu nægtede at fjernet barnet (sagde til hende at det var IKKE en mulighed at fjerne det). Eftersom at jeg jo umuligt ville kunne tage mig af et barn alene :huh Jeg prøvede her at forklare hende at barnet altså har en far og at jeg flytter til Sverige, men at jeg lige nu er nødt til at deltage i min skole og passe mit arbejde indtil jeg går på barsel. Hun kiggede bare på mig og sagde at det måtte jeg tage op med kommunen...

 

Jeg stirrede bare på hende og forstod slet ikke hvad hun sagde. Andet end at jeg det første halve år skulle bo på et sted for stofmisbrugere og folk der ikke tage sig af deres børn. Jeg troede seriøst det var skjult kamera... Jeg kørte herefter grædende hjem til mine forældre og forklarede dem situationen. Og de var mindst lige så chokerede som mig. Jeg tog herefter direkte på arbejde.

 

Mine forældre var dog så forargede at de tog ned og snakkede med lægen med det samme og hun prøvede at overbevise mine forældre om at jeg var ganske uegnet til at tage mig af et barn. Det endte dog med at min mor sagde til hende, at hvis hun på nogen måde indberettede mig til kommunen, så ville vi tage fat i en advokat og så kunne vi jo se hvad der kom ud af det! Herefter accepterede hun og lovede at hun ikke ville indberette mig til kommunen (for noget som hun jo ikke ved noget om).

 

Så kan kun sige, jeg finder en ny læge!

Jeg er fuldstændig målløs og vil bare lige give dig en masse :kram :kram :kram !!! Hold da op for en behandling, det er jo helt uvirkeligt. Og tænk sig at hun ligefrem prøver at presse dig til at få en abort! :O

Godt at din mor kunne bakke op om dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for jeres søde krammer!

 

Skal lige siges at jeg har skiftet læge, så håber sørme den anden er mere normal! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER