Misse23

hvad kalder i alle bonus'erne?

13 indlæg i dette emne

Hej.

min kæreste er skilsmissebarn og både hans mor og far har nye partnere. Mit spørgsmål er så hvad vores kommende barn kalde min kærestes bonusforældre? Er det bare bonus farmor og bonus farfar?? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er mine forældre ikke sammen mere. Men de ha hver især ny partner.

Min mor og hendes mand (gift i snart 20år) er mormor og morfar.

Min far og hans kæreste (ikke gift men kærester på 3.år) er bedstefar og bedstemor.

Min mands forældre bor sammen og er gift. - Det er farmor og farfar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan jo hedder ved navn bagefter? Farmor Jette og Farmor Oda?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min familie er en smuuuuule mere kompliceret.

Min far hedder Bedstefar - hans Kone synes det lyder gammelt så hun kaldes bare ved navn.

Derudover har jeg en bonus far som jeg er opvokset med og min mor har en ny mand. De kalde morfar efterfulgt af deres navn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bonusforældre kaldes ved navn. Det er kun mine forældre der hedder mormor og morfar.

Bonusforældrene blev spurgt og begge sagde at de bare sku kaldes ved navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre er skilt, så der er det morfar og bedstemor og mormor (har ingen kæreste) og min mands forældre er stadig sammen og er farmor og farfar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er mine forældre skilt så min mor + hendes mand (som jeg også opfatter som far) er mormor og morfar, min biologiske far er bedstefar og hans kone bedstemor, og D's forældre farmor og farfar.

Vi synes det var nemmest og mest logisk at køre i "enheder" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os kaldes bonus bare ved navn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft den oppe at vende herhjemme..!

Vi kalder dem bare ved navn..

Dels for at gøre det så simpelt som muligt for kommende baby og dels fordi jeg har mistet min far for 5 år siden og min mor har fundet en ny men han kan OG SKAL bare ikk hedde morfar da han ikk er morfar...

Derfor blir det mormor og Erik..

Det samme gælder for mandens forældre der er skilt og begge har fundet nye..

Det blir Farmor og Finn / Farfar og Trine...

Man kan sige vi holder det til blod-relationerne at få "titler" på... Det blir også morbror og farbror og faster/moster...

Ikk alt det der tante og onkel og bedste det er bare masse betegnelser i vores øjne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min farmor og farfar var skilt og farfar havde fundet ny, så det hed farmor og så farfar og "navn" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der mormor og bedstefar og bedstemor. Bedstemor er bonus men har været sammen med min far i en menneskealder. Farmor og farfar lever ikke mere. For min nevø som havde et HAV af bedsteforældre, var det bedstemor Birthe, bedstemor Kirsten osv. Men der var kun 1 farmor, 1 mormor osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både min mand og jeg er skilsmissebørn, så fire sæt bedsteforældre i alt.

Min mor vil blive mormor og hendes mand har valgt at være bedstefar. Min far bliver morfar + navn (hun vil ikke hedde bedstemor og jeg vil ikke at hun hedder mormor). Hos min mand tror jeg det kommer til at hedde farmor + navn og farfar + ?. Det er første barn i familien og de har ikke fået nyheden endnu, så vi ved faktisk ikke hvad farfars kone vil kaldes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft den oppe at vende herhjemme..!

Vi kalder dem bare ved navn..

Dels for at gøre det så simpelt som muligt for kommende baby og dels fordi jeg har mistet min far for 5 år siden og min mor har fundet en ny men han kan OG SKAL bare ikk hedde morfar da han ikk er morfar...

Derfor blir det mormor og Erik..

Det samme gælder for mandens forældre der er skilt og begge har fundet nye..

Det blir Farmor og Finn / Farfar og Trine...

Man kan sige vi holder det til blod-relationerne at få "titler" på... Det blir også morbror og farbror og faster/moster...

Ikk alt det der tante og onkel og bedste det er bare masse betegnelser i vores øjne...

Kan godt følge det med "massebetegnelser", men feks i mit tilfælde kompliceres det af, at jeg faktisk opfatter og har valgt at tiltale min mors "nye" mand for far (da han har været det siden jeg var 7 år), og morfar i min verden er lidt af en ærestitel. Men jeg følte, det var svært at slippe udenom at give min biologiske far en titel, derfor blev han bedstefar .

Så jeg vil mene, TS skal tage en beslutning ud fra den relation i har til bonusser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER