Elisamus

Barnevogn men hvilken?

13 indlæg i dette emne

Hvilken barnevogn vil i anbefale hvis man bor på landet (en gård) og kommer til at gå meget i forskelligt terræn med den bette? Det må gerne være mærker som emmaljunga eller Odder da den gerne må kunne holde til at blive brugt til 2 børn. Men hvad vil i anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Odder med xdream stel. Robust, stort liggemål, fuld rammedækning og fast i stellet. Med punkterfrie hjul :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Odder med xdream stel. Robust, stort liggemål, fuld rammedækning og fast i stellet. Med punkterfrie hjul :)

:ditto En oddervogn bliver gennemsnitligt brugt til 4 børn og er bygget til at holde 15 år. Du kan være uheldig med fx emmaljunga, at gevindet der holder kassem fast på stellet bliver skævt, og barnevognskassen kommer til at hænge. Heg har set det ske efter en måned, men har også set 5 år gamle emmajlungaer, der ikke hænger. Men jeg ville ikke løbe risikoen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en brio sense og er virkelig glad for den. Vi går tit tur i natur områder og den brokker sig aldrig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Odder med xdream stel. Robust, stort liggemål, fuld rammedækning og fast i stellet. Med punkterfrie hjul :)

Jeg ville også til hver en tid anbefale en odder, spørgsmålet er hvor bumplede veje i bor ved, en odder er nemlig ret stiv i affjedringen, så ved ikke om det bliver for rystende at gå med den hvor i bor. Har i nogle venner i kan låne en af og se hvordan det føles?

Jeg elsker min oddervogn men lige grusveje synes jeg ikke den er god til, men ved ikke hvad alternativet skulle være ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er stor forskel på hjulene på Odder. De punkterfrie er ret hårde,menfine til asfalt og fortov. Lufthjulene ruller ubesværet hen over grus og barnet ligger roligt imens. Jeg har en veninde der har to børn. Hendes odder zip er med luft i dækkene. Hun har kørt omtrent 6-8 km med den hver dag under barsel, og hun har så oplevet at punktere et par gange. Men der er også tale om ekstremt slid.

Min odder er 10 år gammel, den blev brugt i fulde tre år uden at punktere, og den har stået på loftet siden og er ikke punkteret endnu. Så jeg ville da bare vælge en odder med lufthjul ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt en Emaljunga Big Star Supreme uden drejhjul. Det var hvad de anbefalet i butikken hvis man bor ikke i byen og vil gerne tage på tur med barnevognen. Den er meget robust og punkterfrie hjul. Men du skal bare ind i butikkerne og se dem, begge Emaljunga og Odder er det sammen kvalitet. Jeg har set begge to og kan bedst lige Emaljunga :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt en emmaljunga med punkterfrie dæk (de skulle være lavet til både at køre på blødt og hårdt underlag), uden drejehjul.

Jeg prøvede både emmaljunga og odder i butikken, jeg synes odderen var klodset, stor og tung at gå med :)

Jeg har nemlig heller ikke lige asfalt uden foran døren :)

Så mit bedste bud er, ind og prøv dem begge :D kvalitet tror jeg de ligger næsten side om side og har deres fordele og ulemper begge modeller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske at vi havde råd til en oddervogn. Med extreme stel.

Men vi er ejere af en Brio Sport. Og er ganske godt tilfreds med den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I har plads i bil mm, så er det klassiske stel på Odderen blødere affjedret :)

Men det er jo også en smagssag, det kan være det giver sig selv, når i står med dem i butikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder på x-Dream stel med punkterfri hjul. Vi et glade for den, men den er meget stiv i affjedringen.

Så hvis du skal køre meget i terren, ville jeg vælge det almindelige stel eller lufthjul for at den ikke er så stiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi boede på landet, da vi købte barnevogn og vi valgte emmaljunga Big Star suprême på standard stel med lufthjul.

Den kører rigtig godt i terræn og føles ikke nær så stiv, som andre vogne kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var i baby sam i dag og valget blir nok en Odder Zip da han den kloge mand derinde mener den kan være i min fiat punto og derved så er det ikke liv nødvendigt at skifte bilen ud nu hvor en bette melder sig.

Tak for alle jeres svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER