Mette

Tip til frysning af mad

12 indlæg i dette emne

Havde længe tænkt over en smart måde at fryse madportioner ned på når jeg har lavet mos - jeg har avent bøtter men selvom jeg har 20 er det jo ikke nok hvis man både laver en omgang gulerod, ærte og frugtmos på en gang, derfor fandt jeg på dette: en opsprættet pose henover muffinform. I fryseren over natten og så kan mosklumperne tages over i en frysepose dagen efter :)

2gndjwf.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke købt bøtter endnu - ikke nok i hvert fald! Tak for super godt tip! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde næsten det samme, men frøs "klumperne" ned enkeltvist (ej, det lyder virkelig suspekt), og trykkede dem flade inden - så kunne jeg nemt brække et stykke af, hvis jeg kun skulle bruge en lille smule, og det fyldte nærmest ingen ting i fryseren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smarte mette! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægsspørgsmål: må man fryse mos med MME i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og må man fryse mos med almindelig mælk eller fløde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde læst man ikke må hvis mælken har været varmet en gang (når mosen laves) og du så varmer det op igen i fx mikroen for man må ikke varme mælken op to gange... Men min sp sagde det var ok... Jeg har nu altid frosset ned uden mælk og så tilsat lidt når jeg har varmet det op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde læst man ikke må hvis mælken har været varmet en gang (når mosen laves) og du så varmer det op igen i fx mikroen for man må ikke varme mælken op to gange... Men min sp sagde det var ok... Jeg har nu altid frosset ned uden mælk og så tilsat lidt når jeg har varmet det op

Tak :) så du laver mos bare som den er? Eller med lidt fedtstof i? Altså inden frysning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en dårlig ide at komme mme'en i, i første omgang, fordi når mosen genvarmes skal det have en temperatur der er højere end den mme bør få, og så forsvinder "alt det gode" i mme'en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) så du laver mos bare som den er? Eller med lidt fedtstof i? Altså inden frysning?

Jeg tilsætter fedststoffer før frysning. Mos af gulerod og lign tilsætter jeg ofte ikke mælk bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fryser mos "rent", og tilsætter så fedststof og mme ved servering:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER