Bima0906

Pletter på uldbody?

8 indlæg i dette emne

Hjælp please!

Ella har altid uldbodyer af ubehandlet uld inderst.

Men efter at hun er kommet rigtig i gang med rigtig mad så har vi haft en del tilfælde af lort op af ryggen. Bodyerne er selvfølgelig vasket grundigt både i hånden og på uldprogram i maskinen med uldvaskemiddel men noget af afføringen har plettet/farvet bodyen, :-( Umiddelbart må man jo ikke bruge vanish og andre kemikalier på ulden, og har ikke lyst til at ødelægge bodyerne. Men selvom de er rene så det ser det jo ikke særlig pænt ud med stor plet midt på ryggen på 2 ud af 3 uldbodyer :-)

Help please!

Er der nogen som har erfaring med pletfjerning fra ubehandlet uld?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig prøvet det, men kunne man vaske med vanish og så efterbehandle med lanolin og på den måde "genskabe" ulden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gode resultater med at ligge uld ud i dagslys ellers vaske med galdesæbe :) ville ikke bruge vanish eller andre kemiprodukter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hænger vores ud i sollys, og så går pletterne væk :) (rart med ingen kemi her :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne man farve bodyerne med noget uldvenlig tekstilfarve, så de fik en flot mørk farve i stedet? :)

Ellers vil jeg også heppe på galdesæbe og sollys. Og så vil jeg ærligt tilføje, at en af Valdemars bodyer også har en mindre yndig plet på bagen, og herhjemme lever vi bare med det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi oplevede den anden morgen at lucas havde skidt ud over det hele, og han sover også i uldnattøj, og der fik jeg et godt råd af min svigermor at ligge det i blød i lunken vand med sæbespåner i .. og bagefter vaske det som jeg normalt vaskede uld. det tog næsten det hele.. der er en lille svag tynd streg tilbage men det kan man næsten ikke se....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også tænkt på det med sollys, men har bare tænkt at solen ikke er stærk nok på denne tid af året men måske jeg skulle prøve :-)

Har aldrig hørt om galdesæbe. Hvor køber man det henne?

Ja har også levet med det men pænt ser det ikke ud. Hvis ikke jeg kan få det af så bliver det også bare sådan. Det varer nok heller ikke så længe inden hun skifter til ny størrelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at farve dem. Det gjorde jeg sidste år, og bodyerne mistede en del blødhed ved det:( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER