Winky

Pletter på tungen efter MFR?

9 indlæg i dette emne

Min datter på 15 måneder fik MFR-vaccinen onsdag d. 8/1.

Herefter kom der feber 9 dage efter (fredag) og 11 dage efter (sidste søndag) startede hun med at få røde knopper, og hun endte med at være dækket fuldstændig af knopper på maven, ryggen og i ble-området :(

 

Det var tydelige bivirkninger efter vaccinen, men nu - 18 dage efter vaccinen - har hun hvide pletter på tungen  :unsure Det er ikke blæner, bare små hvide pletter overalt på tungen.

Kan det også være en bivirkning efter vaccinen, eller er det noget helt andet?

Jeg synes ikke rigtig "google is my friend" lige her :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne det være trøske (svamp)? Tror ikke det har noget med vaccinen at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det være trøske (svamp)? Tror ikke det har noget med vaccinen at gøre.

 

Jeg tænkte også på det, men kan man også få det som 15 mdr.? Hun bliver ikke ammet mere, og får kun en flaske at sove på.

 

Jeg har prøvet at fjerne det med Dansk Vand, men synes ikke umiddelbart det forsvandt - tungen blev rød yderst, sikkert pga. jeg gnubbede (med en engangsvaskeklud), så det var ikke til at se, om der stadig var hvidt, men inderst - hvor jeg også synes jeg gnubbede, var hun stadig fuld at hvide pletter.

 

Nu sover hun, men jeg må lige prøve igen, når hun vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg prøvet at bruge Danskvand igen, og læst lidt mere om trøske, og jeg troede trøske kun var noget spædbørn fik, men det er det så ikke ...

 

Jeg synes faktisk det har hjulpet med Danskvandet, dog ikke længst inde på tungen, men jeg er nu ret sikker på, at det er dét, hun har  :tak Jeg prøver lidt mere med danskvand :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg prøvet at bruge Danskvand igen, og læst lidt mere om trøske, og jeg troede trøske kun var noget spædbørn fik, men det er det så ikke ...

Jeg synes faktisk det har hjulpet med Danskvandet, dog ikke længst inde på tungen, men jeg er nu ret sikker på, at det er dét, hun har :tak Jeg prøver lidt mere med danskvand :-D

Dansk vand tog det desværre ikke her, men det der brentan (tror jeg det hedder) mundhule gel gjorde hver gang. Ringede til lægen, de behøvede slet ikke se hende. Husk at koge sutter og vaske det hun putter i munden, ellers er behandlingen forgæves!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dansk vand tog det desværre ikke her, men det der brentan (tror jeg det hedder) mundhule gel gjorde hver gang. Ringede til lægen, de behøvede slet ikke se hende. Husk at koge sutter og vaske det hun putter i munden, ellers er behandlingen forgæves!!!

 

Jeg har kogt sutter, men har ikke tænkt på alt andet. Hun putter jo meget i munden - det kan da godt føles ret nytteløst så  :chin:

Synes dog det har hjulpet en del så håber Dansk Vand kan klare det - uden at vaske alt legetøjet, hvis man kan være så heldig ...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være svamp? Min lillebror fik det, da han var ca halvanden mener jeg, og def kom også som hvide pletter på tungen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas har også haft trøske da han var omkring den alder... vi fik brentan mundhulegel og så sagde lægen at vi skulle smide alle hans sutter ud og købe nye....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være svamp? Min lillebror fik det, da han var ca halvanden mener jeg, og def kom også som hvide pletter på tungen.

 

Trøske er et andet ord for svamp ... åbenbart - det har jeg også først fundet ud af nu  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER