Guest

Camillat og andre eksperter?

16 indlæg i dette emne

Nu har vi besluttet hvornår PB volume 2 påbegyndes og fordi jeg syntes sidste graviditet var :numse så vil jeg rigtig gerne forberede kroppen og sindet meget bedre (nu ved jeg jo også hvad det vil sige og hvad det gør ved mig) så piger hvad kan jeg booste min krop med så den er klar og sund til en graviditet (der går nogle mdr så jeg har tid til at få gode vaner). Jeg er i FULD gang med sunde madvaner og motion.

Men er der særlige kosttilskud, særlige madvarer der ruster kroppen?

Hvad er godt mod energi underskud når graviditeten rammer? Tror jeg i sidste graviditet endte i en ond cirkel hvor kroppen higede efter energi og jeg hoppede på sukker vognen hvilket gjorde ondt værre, så hvad kan måske forebygge det?

Jeg har købt D-pearls og vil købe GODT fiskeolie, men hvilken?

Hvilke graviditets vitaminer er bedst?

Ja indput?!? Alt i kan komme i tanke om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg suger også tips til mig, så tak for tråden Majs :)

Jeg vil købe babymenow (er det ikke det de hedder) når det nærmer sig. De skulle være super.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg suger også tips til mig, så tak for tråden Majs :)

Jeg vil købe babymenow (er det ikke det de hedder) når det nærmer sig. De skulle være super.

Jeg har aldrig hørt om dem :unsure men nu har jeg lige hurtig Googlet dem. Er de bedre end gravitamin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig hørt om dem :unsure men nu har jeg lige hurtig Googlet dem. Er de bedre end gravitamin?

Ja det mener jeg.

Jeg fandt denne (omfattende) liste, jeg har ikke kigget den igennem ordentligt, men det kan være du finder noget brugbart :)

http://smilerynker.blogspot.dk/2013/10/kosttilskud-til-gravide-med-hjlp-fra.html?m=1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det mener jeg.

Jeg fandt denne (omfattende) liste, jeg har ikke kigget den igennem ordentligt, men det kan være du finder noget brugbart :)

http://smilerynker.blogspot.dk/2013/10/kosttilskud-til-gravide-med-hjlp-fra.html?m=1

Genialt!!!

Jeg opsummerer lige hvad jeg har fundet frem til er godt til mig og mit behov:

Babymenow

Omega 3 fra Nordic naturals (4 kapsler dagligt)

D-pearls (det er ikke det mærke hun foreslår, men det er det jeg tager i forvejen :) )

(Eller D3 fra Nordic naturals da det kombinerer de to)

Bio zink fra Pharma nord

Syre neutralt C-vitamin

Probiotika til voksne

Cal mag1:"1 (calsium og magnesium)

Og jod i farvet salt fx himalaya salt eller sydesalt!

Tror vist en større gevinst i lotto er nødvendig :p anbefalingen er at det er bedre at købe de gode tilskud og kun tage hveranden dag, frem for dårlige og tage hver dag så det må være min plan, bedre end sidste graviditet lige meget hvad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som vildt mange vitaminer, pas nu på du ikke får for meget.. Nu kender jeg ikke baby me now, men hvis de indeholder anbefalet daglig dosig er der jo ingen grund til at spise alt muligt ved siden af, tværtimod kan det være skadeligt. Det kan dog være en ide med en kalktablet hvis du ikke får 1/2 liter mælkeprodukt om dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Genialt!!!

Jeg opsummerer lige hvad jeg har fundet frem til er godt til mig og mit behov:

Babymenow

Omega 3 fra Nordic naturals (4 kapsler dagligt)

D-pearls (det er ikke det mærke hun foreslår, men det er det jeg tager i forvejen :) )

(Eller D3 fra Nordic naturals da det kombinerer de to)

Bio zink fra Pharma nord

Syre neutralt C-vitamin

Probiotika til voksne

Cal mag1:"1 (calsium og magnesium)

Og jod i farvet salt fx himalaya salt eller sydesalt!

Tror vist en større gevinst i lotto er nødvendig :P anbefalingen er at det er bedre at købe de gode tilskud og kun tage hveranden dag, frem for dårlige og tage hver dag så det må være min plan, bedre end sidste graviditet lige meget hvad :)

Hvorfor C-vitamin, Cal mag og probiotika?

 

 

Jeg vil også foretrække at give et langt større boost af næringsrige fødevarer fremfor vitaminer, idet det er så komplekst hvordan de indvirker på hinanden.

 

Jeg tager en multitabelet til gravide, selen og omega 3.

 

Derudover styrketræning og lidt kredsløb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor C-vitamin, Cal mag og probiotika?

Jeg vil også foretrække at give et langt større boost af næringsrige fødevarer fremfor vitaminer, idet det er så komplekst hvordan de indvirker på hinanden.

Jeg tager en multitabelet til gravide, selen og omega 3.

Derudover styrketræning og lidt kredsløb.

Det står i linket. Jeg er ikke ekspert så kan ikke modsige det hun skriver, jeg ved dog at probiotika er generelt rigtig godt for mig og kan tydeligt mærke på min krop at alting bare "kører" bedre.

Cal mag er vist kalk og letoptageligt, jeg tåler ikke mælk så godt, men har faktisk gået med tanker om at spise mandler hver dag så måske mit kalk behov kan dækkes af det og så yoghurt og ost.

C-vitamin kan jeg ikke lige huske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C-vitamin øger jern optaget og jeg vil helst undgå jern!

Cal mag er (logisk ser jeg nu) calcium og magnesium og de to skal så helst følges ad for at calciumet optages.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor C-vitamin, Cal mag og probiotika?

Jeg vil også foretrække at give et langt større boost af næringsrige fødevarer fremfor vitaminer, idet det er så komplekst hvordan de indvirker på hinanden.

Jeg tager en multitabelet til gravide, selen og omega 3.

Derudover styrketræning og lidt kredsløb.

Hvorfor egentlig selen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej majS

Prøv evt at søge på Rebecca Persson - hun har rigtigt mange gode tanker om kosttilskud og vitaminer ifb pb. Jeg mener man for ca 75 kr kan få en gennemgang af ens situation og hendes anbefaling til hvad man skal tage af tilskud. Jeg prøvede det selv da jeg på et tidspunkt var helt udkørt og havde mange mærkelige små skavanker.

Men god fiskeolie og multivitamin går man aldrig fejl af. I dag ville jeg måske vælge at kombinere med grønne juices (altså af grøntsager) for at få et ordentligt dagligt skud velvære fyldt med gode ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og spændende med tidspunkt for pb2 i øvrigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej majS

Prøv evt at søge på Rebecca Persson - hun har rigtigt mange gode tanker om kosttilskud og vitaminer ifb pb. Jeg mener man for ca 75 kr kan få en gennemgang af ens situation og hendes anbefaling til hvad man skal tage af tilskud. Jeg prøvede det selv da jeg på et tidspunkt var helt udkørt og havde mange mærkelige små skavanker.

Men god fiskeolie og multivitamin går man aldrig fejl af. I dag ville jeg måske vælge at kombinere med grønne juices (altså af grøntsager) for at få et ordentligt dagligt skud velvære fyldt med gode ting :)

Det er netop Rebekka persons anbefalinger jeg har opsummeret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en god ide at skære ned på kulhydraterne når man forsøger at blive gravid, insulin påvirker nemlig kønshormomerne (kort fortalt).

Desuden er det en god ide at passe MEGET på blodsukkeret under graviditeten hvis du får kvalme. Blodsukkeret er meget ustabilt når man er gravid og det er en af årsagerne til kvalme. Igen spar på kulhydraterne (gå efter lavt GI) og spis i stedet lidt ekstra protein og fedt. Det er i det hele taget en god ide at fokusere på at få rigeligt godt fedt (også under amning, hvis du ønsker at amme?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en god ide at skære ned på kulhydraterne når man forsøger at blive gravid, insulin påvirker nemlig kønshormomerne (kort fortalt).

Desuden er det en god ide at passe MEGET på blodsukkeret under graviditeten hvis du får kvalme. Blodsukkeret er meget ustabilt når man er gravid og det er en af årsagerne til kvalme. Igen spar på kulhydraterne (gå efter lavt GI) og spis i stedet lidt ekstra protein og fedt. Det er i det hele taget en god ide at fokusere på at få rigeligt godt fedt (også under amning, hvis du ønsker at amme?)

Tak :kiss jeg vil forsøge mig med færre kulhydrater! Er jo ved at omlægge kosten og håber det kan holde igennem graviditeten!!!

Amning ved jeg ikke hvor længe jeg kan holde ud - havde mælk nok fra start, men jeg kan stadig få en klump i maven over at tænke på at skulle igennem det igen (jeg har ALDRIG oplevet en smertefri amning så trappede ud da Mie var 3 mdr)! Amning er for mit barn ikke for mig, så 6 uger og hvis det stadig gør ondt så er det ikke noget vi kæmper for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss jeg vil forsøge mig med færre kulhydrater! Er jo ved at omlægge kosten og håber det kan holde igennem graviditeten!!!

Amning ved jeg ikke hvor længe jeg kan holde ud - havde mælk nok fra start, men jeg kan stadig få en klump i maven over at tænke på at skulle igennem det igen (jeg har ALDRIG oplevet en smertefri amning så trappede ud da Mie var 3 mdr)! Amning er for mit barn ikke for mig, så 6 uger og hvis det stadig gør ondt så er det ikke noget vi kæmper for!

Jeg elsker jo stadig at amme, men hvis det skulle gøre ondt hver gang, så tror jeg altså ikke at jeg kunne. Jeg har haft ondt et par gange ( måske 5-10 amninger) og det var helt forfærdeligt synes jeg. Jeg kan SÅ godt forstå hvis du stopper igen hvis det igen gør ondt, men jeg tror du må prøve at overbevise dig selv om at det kan være det er HELT anderledes næste gang. Bare så frygten ikke ødelægger det for dig :kiss (siger hende den ikke gravide der allerede messer "det bliver et andet fødselsforløb")

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER